• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.488 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Heb dat voorbeeld van spalovac even onderzocht.

Er is voor MovieMeter met geen mogelijkheid te herleiden dat dat laatste teken voor de meeste mensen als een c gezien wordt. Er is geen enkel verband tussen dat teken en de letter c, dat laatste karakter is technisch gezien geen (variant van) c.

Volgens mij is de afspraak hier dat we, in ieder geval voor de primaire titel, normaal westers schrift aanhouden. Zoals we dat ook met bv. Japanse en Russische titels doen. Imdb noemt deze film ook "Spalovac mrtvol", en dan zou hij gewoon gevonden kunnen worden.

Dus dat is wel een lastig (en vanuit de gebruiker gezien begrijpelijk) punt. Voor nu zou ik zeggen: titel corrigeren. Of op z'n minst de titel zonder speciaal teken als alternatieve titel invoeren. Maar wellicht is er iets anders op te verzinnen.

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Spalovac Mrtvol (1968) is inmiddels gecorrigeerd.

Er zullen ws. wel meer van dit soort titels vermeld staan. Graag een correctie indienen (met correcte spelling zoals op IMDb), zodat daarna de zoekfunctie op de desbetreffende film gewoon werkt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja het lijkt me eigenlijk onwenselijk om dingen dan fout te corrigeren. Dat maffe 'omgekeerde dakje' hoort er wel op (zie de poster). De suggestie om accentloze titels als alternatief aante houden zoals Jordy suggereerde vind ik een heel goed idee.

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Daar is al eerder over gesproken binnen de crew. Besloten is toen om de spelling van IMDb aan te houden, zelfs als dat betekent dat 'het dak er af gaat' bij een c.

Als alt. spelling kan dat dan in de alt. titel gezet worden (met het dakje er op).

Heeft de film op IMDb daarentegen ook een accent in de titel... dan volgen we dat ook.

Edit: Het idee van Jordy lijkt me ook zinvol om de film evt. zonder accenten als alternatief te vermelden... als het volgens de officiële en primaire spelling niet te vinden is door de accenten.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Barfly wrote:

Edit: Het idee van Jordy lijkt me ook zinvol om de film evt. zonder accenten als alternatief te vermelden... als het volgens de officiële en primaire spelling niet te vinden is door de accenten.

Bij het toevoegen van Slavische films heb ik dit altijd zo aangehouden: primair de titel met gekke tekens en als alternatief die zoals op Imdb. František Vláčil is overigens gewoon te vinden; zodra je 'Franti' intypt, staat hij bovenaan, alleen dan als 'Frantiek Vlacil', daar de zoekmachine de rare s niet ziet.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Verrek, dus als je het 'gewraakte' teken weglaat vindt hij het wel. Dan is het alleen nog een kwestie van onthouden op welke letter dat rare teken staat.

windhoos2000

• 14 messages
  • 576 votes

In De Site > Algemeen > Acteurs koppelen aan meerdere films:

Hallo,

Ik ben helemaal weg van deze site. Heel gebruiksvriendelijk en het Nederlandstalige is ook super. Nu zijn er zogenaamde regisseurspagina s, waarin zij gekoppeld worden aan hun geregisseerde films. Zou dit ook mogelijk zijn met de acteurs? Al zijn het alleen de drie hoofdacteurs bijvoorbeeld, voor overzicht. Ik vind het soms namelijk wel fijn om te kijken in welke films de hoofdrolspelers nog meer spelen, maar hiervoor moet ik altijd imdb opvragen. Mits mogelijk zou ik dat heel fijn vinden. En zouden de gebruikers hier dan aan mee moeten helpen?

Groetjes

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik zou het ook wel fijn vinden als het hier komt, maar ik denk dat het bij regisseurs blijft. Wel zou je bij zoekfunctie acteur, de naam in kunnen typen kom je er ook achter in welke films hij/zij nog meer speelt.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jordy wrote:

Ik zal de problemen met de bereikbaarheid van de site melden aan de hosting partij.

Er zijn wat serverinstellingen aangepast, hoor graag of er verbetering merkbaar is.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bij mij precies wel, ik had de laatste tijd vaak dat ik een pagina moest refreshen omdat ze bleef laden maar vandaag nog geen last van gehad.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De "gadgets" functionaliteit is weggehaald van de site. Het was een weinig gebruikte manier om stukjes MM functionaliteit (bv. laatste 5 stemmen van een persoon) in een andere site te plaatsen. Ooit was dit bruikbaar op Hyves en iGoogle. Bij Hyves was het al snel niet meer bruikbaar omdat ze dat niet meer toestonden (en nu toch niet meer zo relevant als een paar jaar geleden), en iGoogle gaat over een paar maanden ook stoppen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

iGoogle gaat stoppen? Hoe weet je dit? Jammer, ik heb het als startpagina ingesteld. Erg handig alle nieuwtjes en weetjes die je zelf wilt lezen op je startpagina wanneer je 's ochtends de pc opstart..

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

rep_robert wrote:

iGoogle gaat stoppen? Hoe weet je dit? Jammer, ik heb het als startpagina ingesteld. Erg handig alle nieuwtjes en weetjes die je zelf wilt lezen op je startpagina wanneer je 's ochtends de pc opstart..

Wist ik ook niet. Beetje vreemd want is best handig:

Google stopt volgend jaar met iGoogle-startpagina | Pro | Tweakers.net Nieuws

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Jordy wrote:

(quote)

Er zijn wat serverinstellingen aangepast, hoor graag of er verbetering merkbaar is.

Heeft iemand in de afgelopen 24 uur last gehad van haperingen in het verbinden met de site?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Gisterenavond een beetje. maar niet erg genoeg om te wanhopen.

Ik schat rond de klok van 22. Geen MuMe bezocht om te checken.

Dat op de laptop, daar staat IE op.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Ik heb sinds gisteren geen problemen meer gehad.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

ergens in het begin van de middag een minuut, wellicht twee, geen verbinding...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

't is nu trouwens ook niet geweldig (afgelopen minuten).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Klopt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Net een paar keer geen verbinding kunnen krijgen inderdaad.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Afgelopen dagen wel vaker last van gehad, dat hij time-outte ofzo.. vaak maar 1 á 2 minuutjes, dat wel.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

okee bedankt, ik ga het proberen verder te onderzoeken

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Helaas was gisteren provider UPC tussen ca. 09.30 - 23.00 uur uit de lucht, dus ook geen internet; kan daarom niet beoordelen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Jordy wrote:

Volgens mij gaat het nu veel beter. De ene keer gaat het wat sneller dan de andere keer, afhankelijk van de reclame. Maar ik heb een aantal keren ingelogd en dat gaat goed, wat eerst rond dit tijdstip niet zo goed ging.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

Een mening van mijn kant.

Ik gebruik nogal eens de optie 'zoeken' om mogelijke nieuwe films naar mijn smaak te zoeken.

Nu kun je bij het zoeken al verschil maken tussen 'films' en 'miniseries' maar zou het niet logischer zijn om daar ook 'documentaires' aan toe te voegen.

Die uitzondering kun je nu wel maken bij 'genre' maar bij het zoeken naar alles soorten films krijg je nu de docu's er ook bij (wat imo toch wel iets heel anders is dan een speelfilm).

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Jordy wrote:

Termen als "waardeloos" en "een ramp" vind ik eerlijk gezegd wel een beetje ongepast. 95% van de gevallen doet de zoekfunctie gewoon precies wat ie moet doen. Als jullie goede voorbeelden kunnen noemen van de exotische gevallen waar het niet goed gaat, dan zal ik zeker binnenkort weer eens kijken of dat nog beter kan.

De mobiele site via BlackBerry (Curve 9300) is overigens wel dramatisch te noemen. Niks is klikbaar. Dus je kunt vrij weinig ermee. De "gewone" site via BlackBerry werkte perfect.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Okee dat heb ik inderdaad niet kunnen testen, ik zal zorgen dat Blackberry gebruikers de mobiele standaard site niet zien.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik kan er geen screenshot van maken denk ik, maar alleen de titel van de film komt op je schermpje. Omlaag scrollen of klikken kan niet.

Of het voor elke BlackBerry geldt durf ik niet te zeggen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Tot iemand mij een Blackberry doneert om het te testen zet ik het maar even uit

Gezien de dalende populaireit van Blackberry is het wellicht ook niet de moeite om hier veel tijd in te steken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jawaddedadde heeft aangegeven niet meer zoveel toe te komen aan zijn crewtaken, en heeft daarom besloten zijn functie neer te leggen.

Tom, bedankt voor al het goede werk en de prettige samenwerking!

We hebben een vervanger gevonden in de persoon van mrmojorisin123.

Hij gaat de crew helpen met behandelen van toevoegingen en correcties.

Welkom bij de crew en veel succes en plezier!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.