- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Zoeken op Day, The ipv The Day. Vind je hem gelijk.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Zoeken op Day, The ipv The Day. Vind je hem gelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Day, The
Je vergeet het lidwoord.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Day, The
Je vergeet het lidwoord.
Maar day, the werkt wel.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nee hoor. Goed lezen...
foutje moet kunnen he.
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Is toch vreemd dat je hem verkeerd om moet invoeren, met komma om tot de film te komen waar je naar opzoek bent :S
Day, The
:S
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 messages
- 2790 votes
De zoekfunctie blijft inderdaad matig. Als je op films zoekt met "rare" leestekens is het nog erger.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 messages
- 2790 votes
De zoekfunctie blijft inderdaad matig. Als je op films zoekt met "rare" leestekens is het nog erger.
Tevens blijft de site ook nog steeds regelmatig hangen (deze morgen al 3x meegemaakt). En op dat moment is het ook op boekmeter.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Is toch vreemd dat je hem verkeerd om moet invoeren, met komma om tot de film te komen waar je naar opzoek bent :S
Day, The
:S
Heeft dat niet te maken met die wijziging in het verleden of was dat weer wat anders. Je moet wel heel precies intypen en langzaam. Ik kon eerst Day, The ook niet vinden.
Ik heb ook wel vaak dat hij blijft de hangen. Dan moet ik even van de site af. Het is geen kritiek hoor, alleen een opmerking. 
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 messages
- 76929 votes
Zoekfunctie is en blijft een ramp 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
korte titels met een lidwoord zijn inderdaad moeilijk te vinden, zal op de lijst met verbeterpunten zetten om daar naar te kijken. Een film als M heeft dat probleem niet
In mijn ervaring zijn het een paar exotische gevallen die moeilijk te vinden zijn, en is 99% van de titels goed te vinden, maar ik kan het mis hebben. Maar ja zo goed als Google zal het nooit worden natuurlijk.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zoeken op bv "byosoku" geeft direct Byôsoku 5 Senchimêtoru als resultaat, dus in de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Volgens mij zijn alleen korte titels soms lastig te vinden, zo niet hoor ik graag specifieke voorbeelden ipv algemene opmerkingen dat het slecht is.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
als ik zoek op "the day" en op enter druk krijg ik overigens gewoon de film te zien in het zoekresultaat 
dat hij niet in het korte lijstje met snelzoekresultaten staat lijkt me ook weer niet zo heel raar, aangezien 99% van de mensen bij die zoekopdracht op zoek zullen zijn naar een populaire film die met "the day...." begint. Maar het probleem is nu dat "the day" gezien moet worden als exacte zoekopdracht voor de film "day, the" en dus wel in dat lijstje hoort.
brabusRUS
-
- 1628 messages
- 2808 votes
Is het misschien niet interessant om een soort van 'Like' button te maken voor de recensies.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Is het misschien niet interessant om een soort van 'Like' button te maken voor de recensies.
Nee, (is al eens gevraagd), werkt allemaal conflicten in de hand. Op YouTube werkt het ook niet, tenminste dat was toen iemands reactie bij die vraag.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
als ik zoek op "the day" en op enter druk krijg ik overigens gewoon de film te zien in het zoekresultaat
Bedoel je het rechtervakje bovenaan. Als ik dat intyp krijg ik die film niet te zien, wel tien andere films met day erin. Ik gebruik IE.
-edit-, na enter wel (90 films).
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Okee dan is er toch geen probleem? Als het met snelzoeken niet lukt, even op enter drukken voor alle resultaten. Als ik op imdb zoek op "the day" staat ie ook niet in het resultaat bij het snelzoeken en moet ik ook op enter drukken. Niet erg realistisch om van MovieMeter hogere verwachtingen te hebben dan van sites als imdb met een miljoenenomzet 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zal de problemen met de bereikbaarheid van de site melden aan de hosting partij.
En zoals gezegd hoor ik dus heel graag concrete voorbeelden van niet-werkende zoekopdrachten. Zonder dat soort meldingen kan ik de zoekfunctie niet verbeteren.
-
- 23442 messages
- 76929 votes
korte titels met een lidwoord zijn inderdaad moeilijk te vinden, zal op de lijst met verbeterpunten zetten om daar naar te kijken. Een film als M heeft dat probleem niet
In mijn ervaring zijn het een paar exotische gevallen die moeilijk te vinden zijn, en is 99% van de titels goed te vinden, maar ik kan het mis hebben. Maar ja zo goed als Google zal het nooit worden natuurlijk.
Nee dat hoeft ook niet maar was het maar de helft zo goed als IMDB
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Nee dat hoeft ook niet maar was het maar de helft zo goed als IMDB
De snelzoek functie op imdb is helemaal compleet onbruikbaar. Die geeft nooit een zinnige suggestie.
Ik begrijp de opmerking van Jordy dat 'ENTER' vaak wel gewenste resultaten geeft, maar juist het snelzoekscherm zou ik graag beter zien werken. Daar zijn inderdaad korte titels én films met rare tekens (met name Oost Europese) lastig(er) te vinden.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zoals gezegd hoor ik dus heel graag concrete voorbeelden van niet-werkende zoekopdrachten. Zonder dat soort meldingen kan ik de zoekfunctie niet verbeteren.
-
- 23442 messages
- 76929 votes
Daar heb ik geen last van is gewoon het beste van het beste maar Jordy heeft wel gelijk dat we daarmee niet kunnen concurreren
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Termen als "waardeloos" en "een ramp" vind ik eerlijk gezegd wel een beetje ongepast. 95% van de gevallen doet de zoekfunctie gewoon precies wat ie moet doen. Als jullie goede voorbeelden kunnen noemen van de exotische gevallen waar het niet goed gaat, dan zal ik zeker binnenkort weer eens kijken of dat nog beter kan.
-
- 23442 messages
- 76929 votes
Dat is waar dat hadden we iets anders moeten zeggen en ja we gaan op zoek en geven jou de info voor verbeteringen.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Wat zitten jullie allemaal te zeuren man. Ik heb er echt nooit last van. De snelzoekfunctie werkt altijd.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
De snelzoekfunctie werkt altijd.
Volgens sommigen niet helemaal goed. Maar dat mag best allemaal wel wat vriendelijker tegen Jordy.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Nou ja ik ben niet van suiker hoor
maar het moet niet zo zijn dat als het 50 keer goed werkt, en 1x niet, dat het gelijk allemaal ruk is.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Het werkt meestal goed inderdaad.
Bij "vreemde tekens" valt het mij op dat een accent-aigu altijd goed gaat Szindbád en Éloge d'amour gaan goed als je ze zonder 'vreemd teken' invoert. En accent circonflexe (dakje) ook: Tokyo op zijn Japans Tôkyô wordt gevonden. Maar bij andere gaat het mis. Spalovac (kan even geen ander voorbeeld verzinnen) wordt gevonden in het snelzoekscherm, zolang je de laatste c maar niet intypt. Maar het zijn vooral namen die moeilijk te vinden zijn. Frantisek Vlacil is niet te vinden op voor en achternaam (en ook niet met ENTER - want dan zoekt-ie alleen op titels). Dat moet via de uitgebreide zoekfunctie.
Wat ik me meer afvraag is hoe dat verschil dan komt. Het lijkt me dan een 'eenvoudig' probleem.
En titels met drie letters of minder zijn moeilijker te vinden, maar dat geef je zelf al aan.
Laten we het erop houden dat we verwend zijn met het snelzoekscherm dat het bijna altijd werkt, dat ik 'ENTER' al omslachtig vind 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.