• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.253 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

MM cookies + tijdelijke internetbestanden verwijderen al eens geprobeerd?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik had net ook Cloudflare pagina weer rond dat tijdstip, ditmaal op iPad Pro in safari, in plaats van pc in een chromium browser (Brave). Tenzij exotisch toeval, verwacht ik de oorzaak niet hier.

Ik gok dat ik op dat moment een browser vers kan installeren en dat het issue ook speelt. Ga ik volgende keer proberen, was nu even teveel in paniek om mijn 3-4 alinea’s tellende bericht. Dat gelukkig niet weg was.

https://i.imgur.com/iYv33y3.png

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

MM cookies + tijdelijke internetbestanden verwijderen al eens geprobeerd?

Heb het net even gewist, ben benieuwd. Maar aangezien meerdere users het hebben ben ik bang dat de ontwikkelaars er naar mogen kijken.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

John Milton wrote:

Ik had net ook Cloudflare pagina weer rond dat tijdstip, ditmaal op iPad Pro in safari, in plaats van pc in een chromium browser (Brave). Tenzij exotisch toeval, verwacht ik de oorzaak niet hier.

Ik gok dat ik op dat moment een browser vers kan installeren en dat het issue ook speelt. Ga ik volgende keer proberen, was nu even teveel in paniek om mijn 3-4 alinea’s tellende bericht. Dat gelukkig niet weg was.

(afbeelding)

Geeft duidelijk aan de host het probleem is.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

En door traagheid van moviemeter gebeuren dus ook dingen zoals deze dubbelpost.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Heino wrote:

(quote)

Zou je dit eens willen proberen vanaf een seizoenspagina? Als het goed is komt dan de hele serie in de lijst te staan.

Het is overigens bekend dat dit vanaf de seriepagina momenteel niet werkt en wordt hopelijk nog verholpen.

Ok dit werkt! bedankt!

Tim94 (developer)

• 1700 messages
  • 286 votes

Ik heb zojuist een aantal keer geprobeerd om een bericht te plaatsen, ook met de url van Pagina niet gevonden. Bij mij geen vastlopers.

De Netflix bug wordt door Menno bekeken. Net met Roy gesproken.

Mocht ik wat over het hoofd zien, hoor ik het graag.

UPDATE:

Ik heb het exacte bericht van kappeuter gekregen. Bij mij linkt hij nu ook door naar show en ga op onderzoek uit.

UPDATE 2:

Heb het probleem gevonden, Ramses is een mini-serie en werd naar verwezen via een film (/film/97310) en als zijn show link (/series/show/2530) in hetzelfde bericht.

Alleen de show link zal gebruikt moeten kunnen worden. Dit om geen dubbele film/series te krijgen, ofwel dubbele content. Hiervoor hebben we een check, die moet herzien worden.

UPDATE 3

Het probleem is opgelost. Het plaatsen van berichten gaat nu goed & de mini-serie alleen toegankelijk via de shows pagina.

Tim

tijs.k

• 139 messages
  • 6 votes

WOW wat gebeurt hier.. de website was al beroerd te bekijken met advertenties aan, maar nu gaat echt echt iets gruwelijk mis?

https://i.imgur.com/wskMaDA.png

wwelover

• 2605 messages
  • 3954 votes

eRCee wrote:

Het klopt dat standaard reacties als 'dit bericht hoort hier niet' of 'wat is de meerwaarde van dit bericht op MM' verwijderd worden. Discussiëren over de koers van MM hoort niet onder de nieuwsberichten te gebeuren. Ik denk dan ook dat het de sfeer van die sectie alleen maar ten goede komt als dit soort reacties wordt verplaatst/verwijderd.

Op inhoud geef ik aan dat er, net als bij politiek geladen documentaires, misschien wel wat ruimte zit, zolang de discussie gaat over het onderwerp wat in het artikel naar voren komt. Hierbij is het bezigen van een fatsoenlijke toon wel van groot belang. Overigens is het overgrote merendeel van de nieuwsberichten rechtstreeks gerelateerd aan films of series.

Kortom: geef het een kans.

Ik probeer het al vanaf het begin een kans te geven, maar het is zo ongelooflijk obvious dat een groot deel van de artikels niet voor de gebruikers is, maar puur clickbait voor mensen 'van buitenaf'. Los van dat het gros van de artikels niet eens actueel is maar nieuwtjes zijn die 2 of 3 dagen ervoor al op tig websites stonden. Ik vind het gewoon jammer dat de gebruikers gewoon niet serieus genomen worden. Dat jullie nieuws plaatsen is al 1 ding (kom ik eigenlijk totaal niet voor naar moviemeter) maar dat jullie over TV en Realitysterren nieuws gaan posten en dan verontwaardigd gaan reageren omdat Moviemeter en TVmeter samen gaan... Al die realityprogramma's hebben amper stemmen op deze website, dus lijkt me sterk er echt mensen hier op zulke artikels zitten te wachten. Same goes for Jinek etc.

Overigens vind ik wel goed dat er een moderator op is gezet, want los van de terechte kritiek onder de artikels las ik toch wel wat nare dingen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Wie is "jullie"? De crew, dat zijn gewoon gebruikers van de site net als jij. Wij bepalen niet het beleid dat de eigenaar van de site heeft uitgezet. De eigenaar heeft redacteuren aangesteld die artikelen schrijven. Wij, de crew, hebben daar geen directe invloed op. Er is wel feedback mogelijk richting de redacteuren. Echter, de eigenaar en de redacteuren hebben afspraken gemaakt over dat dit soort artikelen wél op MM verschijnt, dat is verder niet onderhandelbaar.

Ja, natuurlijk is het clickbait, dat is ook de bedoeling. De site heeft een verdienmodel nodig en dit is het verdienmodel. Zonder verdienmodel geen site. Met verdienmodel een site die z'n nadelen heeft maar ook nog genoeg te bieden. Take your pick.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Ik ben niet iemand die zomaar met een term als censuur gaat strooien. Vaak wordt het misbruikt door eenzelfde groep die vindt dat de vrijheid van meningsuiting een mooi excuus is om allerlei groepen te mogen schofferen.

Maar als je alle kritiek op nieuwsberichten klakkeloos gaat verwijderen, puur omdat het kritiek is, maak je je daar echt schuldig aan. Het is heel nadrukkelijk een stap om de community die kritisch is op de koers van de site (waarvan die 'nieuws'berichten een prominente doorn in het oog zijn) de mond te snoeren. Vooral nieuwsberichten moeten kritisch benaderd worden en zeker de kwaliteit van de berichten en juist de toegevoegde zou ter discussie mogen staan.

I am about to take my pick na een kleine 20 jaar.

wwelover

• 2605 messages
  • 3954 votes

eRCee wrote:

Wie is "jullie"? De crew, dat zijn gewoon gebruikers van de site net als jij. Wij bepalen niet het beleid dat de eigenaar van de site heeft uitgezet. De eigenaar heeft redacteuren aangesteld die artikelen schrijven. Wij, de crew, hebben daar geen directe invloed op. Er is wel feedback mogelijk richting de redacteuren. Echter, de eigenaar en de redacteuren hebben afspraken gemaakt over dat dit soort artikelen wél op MM verschijnt, dat is verder niet onderhandelbaar.

Ja, natuurlijk is het clickbait, dat is ook de bedoeling. De site heeft een verdienmodel nodig en dit is het verdienmodel. Zonder verdienmodel geen site. Met verdienmodel een site die z'n nadelen heeft maar ook nog genoeg te bieden. Take your pick.

Ja ik bedoelde met name de eigenaren.

Ik vind het erg jammer, maar zo hebben ze al meerdere websites om zeep geholpen, dus ben ook niet echt verrast. Heb ook als moderator voor 1 van hun websites gewerkt, ging ook zo. Snap best dat er geld verdiend moet worden, maar had het eigenlijk niet bij een website als moviemeter verwacht.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

wwelover wrote:

(quote)

Los van dat het gros van de artikels niet eens actueel is maar nieuwtjes zijn die 2 of 3 dagen ervoor al op tig websites stonden.

Dit viel mij ook al op inderdaad. Filmtotaal is ook laat vergeleken met Amerikaanse nieuwssites (of moet ik tegenwoordig roddelsites zeggen), maar MovieMeter is zelfs laat vergeleken met Filmtotaal. En dan bedoel ik niet een paar uurtjes, maar soms zelfs één of twee dagen. Dan kan je het artikel net zo goed niet meer plaatsen. De hoofdpagina is al geen bron van fantasie en creativiteit, maar dit is gewoon slordig.

Overigens. Veel mensen komen terecht op de hoofpagina als ze via Google op Moviemeter klikken. Willen de eigenaren echt dat het eerste wat mensen zien als ze op Moviemeter komen een artikel is over een reality ster die in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt? Of dat het nieuwe seizoen van The Boys een orgie bevat? Ik snap het concept van 'clickbait' artikelen, maar dit is gewoon zo goedkoop. Als eigenaar wil je toch ook trots zijn op je site en iets van waardigheid uitstralen. Ik klink misschien nu ouderwets, maar ik begrijp gewoon totaal niet wat je visie of plan met de site dan is. Als je dan toch zo op FilmTotaal wil lijken, begin dan bovenaan met het filmnieuws (nieuws over films dus, geen nieuws over dronken acteurs) en daaronder klein iets over series. Met daaronder (en niet gelijk groot zichtbaar) de roddels en achterklap.

Is nog steeds discutabel, maar dan straalt het tenminste uit dat we hier te maken hebben met een filmsite en geen Page Six.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Het werd hier pas beargumenteerd: onder Jordy kon ook niet iedere wens ingewilligd worden, en de moderators voerden net zo goed censuurbeleid op basis van de gedragsregels. Als het nodig is te relativeren wat er zoal veranderd zou zijn, wat is nu dan het echte probleem? Ik zou de heldere toelichting van eRCee drie berichten hierboven eigenlijk moeten inlijsten. Die legt precies de vinger op de zere plek. Feedback richting de redacteuren en eigenaars is dus mogelijk, en ik weet dat de moderators veel hebben gedaan aan het verbeteren van hun communicatie onderling, maar that's it. Als we morgen op de voorpagina kunnen lezen dat Alexandra Daddadario met een wel heel uitdagend topje op het strand is gespot, dan "gaan de moderators daar niet over. Dat is namelijk het uitgezette beleid voor MovieMeter". Een moderator kan alleen ingrijpen als de naam van de actrice per ongeluk verkeerd gespeld zou zijn. Waar gaat dat over, zo valt toch niet te werken? Tenzij iedere moderator van dienst dit oprecht prima vindt, dan geldt I rest my case en zeg ik er niks meer over.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Clicks gaan vóór content.

Daarnaast denk ik dat moviemeter het voor een forum geörienteerde website best lang goed heeft gedaan in aantal actieve gebruikes. M'n hobby websites hadden ook hun hoogtij dagen in de periode 2010-2012 waarna langzaam maar steeds sneller activiteit afnam. Alles is te vinden op facebook (blergh) of nu ook Discord (gelukkig al vebetering) maar ik mis de stabiliteit van topic op forums die langer en diepgravender doorgaan. Met discord kun je de kanalen beetje verstandig inrichten maar ook daar is herhaling een gegeven iets omdat het veel vluchtiger is.

Maar ik snap wel waarom mensen Discord gebruiken: het is zo veeeeeeeeeeeeeeeeeel fijner werken op een smartphone dan 95% van de klassieke fora. Waarbij MM nog best goed voor de dag kwam op mobiel!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

mister blonde wrote:

Maar als je alle kritiek op nieuwsberichten klakkeloos gaat verwijderen, puur omdat het kritiek is, maak je je daar echt schuldig aan. Het is heel nadrukkelijk een stap om de community die kritisch is op de koers van de site (waarvan die 'nieuws'berichten een prominente doorn in het oog zijn) de mond te snoeren. Vooral nieuwsberichten moeten kritisch benaderd worden en zeker de kwaliteit van de berichten en juist de toegevoegde zou ter discussie mogen staan.

Een aantal dingen hierover.

Er wordt niks 'klakkeloos' verwijderd. Reacties of zinnen in de nieuwssectie die louter de koers van de site afbreken, op de voorpagina dus, die worden aangepast of verwijderd. Hierbij wordt een toelichting gestuurd naar de plaatser.

Als er in neutrale bewoordingen wordt gesteld dat het nieuwsbericht voor de desbetreffende gebruiker weinig waarde heeft, dan blijft die reactie staan.

Fundamentele kritiek op de koers van de site hoort in dit topic waar we nu bezig zijn. Niet op de voorpagina. En niet onder elk nieuwsbericht opnieuw. Er is geen sprake van 'de mond snoeren', want die kritiek kan gewoon geplaatst worden, maar op de juiste plek, namelijk hier.

Echter, wat ik niet begrijp is waarom je die koers telkens opnieuw zou bekritiseren als duidelijk is geworden dat deze koers niet gaat veranderen. Want zoals ik het zie is dat 'afbraakkritiek', die het voortbestaan van MM niet dichterbij brengt maar juist de kans dat er een verdere leegloop plaatsvindt vergroot. Dus als gebruiker, niet als moderator, heb ik wel moeite met het herkauwen van deze kritiek.

Ik voor mijzelf tel mijn zegeningen. Ik werk op een site waar ik 0,0 reclame tegen kom (dat is nog beter dan in Jordy's tijd, want toen betaalde ik daarvoor) en waar ik ruim 1000 recensies heb staan en waar ik vertrouwd ben met een groot deel van de community, zodat ik stemmen en berichten op waarden kan schatten. Het verdienmodel van de site accepteer ik. Er zijn zat gebruikers die niet in de nieuwssectie komen, daar ook geen behoefte aan hebben, maar dat ook niet dagdagelijks van de daken blijven schreeuwen. Dat lijkt mij een gezonde houding.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Neutrale bewoordingen? Wtf. Dat bestaat toch niet en is toch precies het probleem? Hoe kun je je vrij uitdrukken als je neutrale bewoordingen moet kiezen. Dus mensen mogen reageren op een bericht, maar alleen in neutrale bewoordingen. Haha, het wordt steeds gekker. En kritiek op een nieuwsbericht hoort precies daar thuis, nergens anders. En die flutberichten breken zichzelf af, dat is precies the issue. Er al aan gedacht waarom er zoveel negatieve berichten komen op de nieuwsberichten?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Eens dat het weinig zin heeft om kritiek te uitten op de koers van de site. Hoe belachelijk sommige beslissingen ook zijn. Maar ik vind wel dat er kritiek mag zijn op de communicatie en het aanpakken van problemen/gebruiksvriendelijker maken van het forum. Want als ik eerlijk ben is het wat dat betreft echt huilen met de pet op.

Als het echt zo is dat er maar één persoon verantwoordelijk is voor het oplossen van de problemen dan vind ik dat wel schokkend. Een probleem hoeft echt niet binnen een week opgelost te zijn, maar volgens mij zijn er problemen die in februari/maart zijn aangekaart nu nog steeds niet opgelost.

Het 'dit topic bevat geen berichten' bug, de gebruiksonvriendelijke regisseurs/acteurs pagina's, films toevoegen doe ik zelf niet maar daar hoor ik nu ook al maanden klachten over, het forumgedeelte dat weggedrukt wordt ipv links als eerste optie, de gebruiksonvriendelijke Netflixpagina, de werkzaamheden die niet worden gemeld etc. Allemaal maandenlange klachten die ergens in een Bermudadriehoek terecht zijn gekomen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

mister blonde wrote:

Neutrale bewoordingen? Wtf. Dat bestaat toch niet en is toch precies het probleem? Hoe kun je je vrij uitdrukken als je neutrale bewoordingen moet kiezen. Dus mensen mogen reageren op een bericht, maar alleen in neutrale bewoordingen. Haha, het wordt steeds gekker. En kritiek op een nieuwsbericht hoort precies daar thuis, nergens anders. En die flutberichten breken zichzelf af, dat is precies the issue. Die reacties komen er niet voor niets, er al aan gedacht dat dat het probleem is?

Dat zeg ik niet. Je mag reageren op de inhoud van het bericht binnen de gedragsregels van MM. Als je standpunt is dat een bericht uberhaupt niet op de site hoort, en je gaat dat met woorden als 'clickbait' en 'dit hoort niet op MM' op de voorpagina plaatsen, dan wordt dat verwijderd, omdat die reacties daar niet horen.

Volgens mij heb ik dit voldoende duidelijk gemaakt.

Blijf weg uit de nieuwssectie is mijn welgemeende advies. En verder zou het mooi zijn als je je eens probeert te verplaatsen in wat ik zeg en wat ook andere leden van de crew al gezegd hebben. En waarom dat gezegd wordt. Want die reflectie lijkt volledig achterwege te blijven.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Vice versa. Volgens mij heb ik hier al te kennen gegeven dat dat zo is. Als je niet in ziet dat dit echt weer een stap de verkeerde richting op is liggen we mijlenver uit elkaar. Ik maak hier alleen stampij als ik me oprecht ergens over opwind. De reflectie waarom gebruikers zich zo druk maken blijft juist achterwege. Ik snap best dat de crew zijn best doet, maar ik vind dat je je nu echt laat gebruiken (bij gebrek aan een beter woord). Daarom ben bij nu even kop van jut.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Graag hierop reflectie:

Als je hier een andere weg in ziet, dan ben ik daar zeer benieuwd naar.

Ik ben door "mister MM" (dus niet door de eigenaar, ik ken de eigenaar niet en heb daar ook geen contact mee) gevraagd om moderator nieuws te worden en aangezien ik voor optie 2 ben heb ik die taak op mij genomen. Ik laat mij niet gebruiken en wens ook verschoond te blijven van dat soort verwijten, die ook al meermaals via PM zijn binnengekomen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een forumpagina te maken met de klachten/problemen, welke problemen op dit moment worden aangepakt, en waar in de toekomst aan gewerkt wordt. Of juist niet (omdat het met de koers van de site te maken heeft bijvoorbeeld). Mensen kunnen met nieuwe klachten (NIEUWE) daar terecht, en dan kunnen moderators aangeven of en zoja wanneer (hoeft niet precieze datum) de problemen worden aangepakt. Dus geen honderd berichten over het 'dit topic bevat geen berichten' bug .

Dat hoeft echt geen epistel van 5 kantjes te zijn, maar gewoon één zin. Sorry deze klacht gaat niet worden aangepakt/Dit probleem is bekend en wordt ..... aangepakt/ bedankt voor het aanbrengen van een nieuw probleem, we geven het door aan de verantwoordelijken en zodra we iets horen zullen we dat hier plaatsen.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Ik heb toch nergens gezegd dat er van mij geen click bait op de site mag? Ik geloof dat meer kwaliteit alleen maar bijdraagt aan het verdienmodel.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

IH88 wrote:

Mensen kunnen met nieuwe klachten (NIEUWE) daar terecht, en dan kunnen moderators aangeven of en zoja wanneer (hoeft niet precieze datum) de problemen worden aangepakt.

Ik heb als moderator geen flauw idee wat en wanneer er wordt aangepakt. Ik ben ook maar een gebruiker van de site die als moderator de filmpagina's en het forum opvolgt om te zien of daar geen spoilers, off topic berichten of ongepaste berichten of taal gebruikt wordt.

Er is wel degelijk communicatie tussen crew-leden (nog los van de moderators) om problemen op te lossen. Dat loopt op het eerste zicht wel beter dan voordien. Maar verder hangt alles wel af van de eigenaars en de visie die zij hebben met de site. Ik ben het wel eens dat de communicatie vanuit die nieuwe beheerders beter kan, maar langs de andere kant hebben ze ook gewoon hun eigen ideeën over de website waar we ons zullen bij moeten neerleggen. Hoe erg ik dat zelf ook vind, maar de gloriejaren van 10 jaar terug zullen nooit meer terugkomen. Ik heb ook geen idee hoe het zou gelopen zijn als de site bij Jordy had gebleven. Volgens mij had MM dan om andere redenen de nodige problemen gekend, hoe goed bedoeld ook.

Ik volg IH88 wel met het idee rond een apart topic voor feedback over de vele problemen die er zijn. Hou dit topic als plek waar de gebruikers hun problemen kunnen doorgeven met daarnaast een apart topic, enkel voor beheerders en crew om duidelijke communicatie te geven. Zodat veranderingen, werken aan de site of stand van zaken bij problemen kunnen weergegeven worden. Nu verdwijnen die soms wat in de vele berichten in dit 'grote opmerkingen' topic.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

eRCee wrote:

Ik verbaas me toch een beetje over de apathische toon van deze boodschap.

De combinatie van clickbait en excessieve tracking is verarming van elke website die het toepast en gaat voor mij (en velen blijkbaar) diep onder de grens van wat acceptabel is. Het is een wansmakelijk verdienmodel, de verwachting dat de kritiek daarop na een tijdje maar moet weggaan omdat er toch niks zal veranderen begrijp ik dan ook niet.

Kinderarbeid in China? Waarom blijven we daar nu over zeuren, iemand moet dat Primark shirt van 5EUR in elkaar zetten

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Als ik trouwens nog één suggestie mag doen (gaat niks mee gedaan worden, maar ga het toch proberen). Als een gewaardeerde Moviemeter gebruiker mrklm een stuk schrijft over zijn bioscoopervaring (een leuk stuk dat dus WEL op de hoofdpagina thuishoort) en daar veel tijd in heeft gestoken, mag het dan ook wat langer op de hoofdpagina staan dan twee seconden (ik overdrijf nu, maar ben er oprecht boos over). Van mijn part 4/5 dagen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de top 1000 van Film Pegasus.

Dat dit soort stukken plaats moeten maken voor reality sterren en orgies is echt een klap in het gezicht van forumleden die wel de tijd nemen om een nieuwswaardig stukje te plaatsen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Onderhond wrote:

Ik verbaas me toch een beetje over de apathische toon van deze boodschap.

Ik heb de nieuwssectie als realiteit geaccepteerd. Verder stop ik nu extra werk in de site door als moderator op te treden. Dus waar dan de apathie zit ontgaat me.

Kinderarbeid in China? Waarom blijven we daar nu over zeuren, iemand moet dat Primark shirt van 5EUR in elkaar zetten

Deze ontgaat me en ik vind het ook niet zo'n smakelijke vergelijking, want dit zijn nu juist dingen waar ik heel ver van wil blijven. Met click-bait doet de site volgens mij niemand kwaad. Internet werkt helaas op deze manier, omdat de enige inkomstenbron reclame is. Ik zou ook liever zien dat iedereen bereid is 100 euro per jaar te betalen en dan een site te hebben die echt volledig is gebouwd naar wens van de community. Maar dat is niet haalbaar.

Krankzinnigheid is steeds hetzelfde doen en dan een andere uitkomst verwachten, is een bekende uitspraak van Einstein. Wat het herhalen van de kritiek op de nieuwssectie nu precies ten goede moet bewerkstelligen is mij nog niet duidelijk geworden.

(Overigens denk ik dat jij de juiste strategie hanteert door gewoon niet naar de nieuwssectie te kijken verder. Voor veel vaste gebruikers is dat deel van de site niet interessant, negeer het dan vooral zo goed en kwaad als dat gaat. Het betaalt ondertussen wel de rekeningen voor dat deel van de site wat harcore users wel interessant vinden.)

IH88 wrote:

Als ik trouwens nog één suggestie mag doen (gaat niks mee gedaan worden, maar ga het toch proberen). Als een gewaardeerde Moviemeter gebruiker mrklm een stuk schrijft over zijn bioscoopervaring (een leuk stuk dat dus WEL op de hoofdpagina thuishoort) en daar veel tijd in heeft gestoken, mag het dan ook wat langer op de hoofdpagina staan dan twee seconden (ik overdrijf nu, maar ben er oprecht boos over). Van mijn part 4/5 dagen. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de top 1000 van Film Pegasus.

Dit is een goed punt en ook al door de vaste redacteur dion.ollie benoemd als een wens. Dus het is zeker iets waar naar gekeken wordt, maar zoals ook al vaker gezegd is de technische uitvoering van zaken iets wat tijd kost.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Die quote van Einstein is natuurijk niet toepasbaar op het hebben van kritiek of ergens protest tegen hebben, dat hoef ik hopelijk niet uit te leggen. De opmerking over kinderarbeid is inderdaad wat ongepast, maar het punt is dat je niet op moet houden met ergens kritiek op hebben puur omdat er toch niets mee gedaan wordt.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

eRCee wrote:

Met click-bait doet de site volgens mij niemand kwaad.

Daar zijn we het dan niet over eens. Het maakt misbruik van de menselijke psyche en heeft van het internet één grote vuilbak gemaakt, verpest (en vooral vertraagd) door advertenties en "content" die compleet inhoudsloos is, waardoor het enige effect tijdsverspilling is van diegene die er uiteindelijk toch maar weer op klikt.

En ook dat is een race to the bottom trouwens, want het reclamemodel is ook niet duurzaam. Enkel door steeds méér reclame, steeds méér tracking en steeds méér clicks kan het een beetje opbrengen.

Het is alsof je alleen maar geld zou kunnen verdienen door een McDonalds franchise te runnen. Ik vind gewoon dat je je daar te makkelijk vanaf maakt, vooral omdat er ook niet echt pogingen zijn ondernomen om andere modellen te onderzoeken (dus die Einstein qoute mag ook gewoon weer in de schuif).

Verder sla ik inderdaad de homepage over (maar dat deed ik vroeger ook al), enkel uit een soort van ramptoerisme ga ik er af en toe een keertje kijken en dan schaam ik mij gewoon lid te zijn van een site die dat soort bagger produceert. Dan kan je nog beter van die schaamteloze linkslijstjes plaatsen naar andere click-bait sites.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Clickbait titels doen de site zeer zeker verarmen. Vroeger was filmtotaal best een leuke nieuwssite met leuke reageerders daarop maar laatste paar jaar is dat zo'n verschraling en alle reacties zijn op dit moment eigenlijk voor ~80% onder een noemer te scharen: "boze-witte-mannen-die-boos-zijn-op-woke-hollywood'.

Kan me niet voorstellen dat de eigenaren dat een fijn toekomstbeeld vinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.