• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.317 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Kipkerry

• 3 messages
  • 101 votes

Flavio wrote:

Je zit in de klassieke modus denk ik? Want de optie om een Top 10 voor regisseurs te maken is in de nieuwe modus verdwenen. Ik ben mijn top 10 regisseurs ook kwijt geraakt toen ik die eens wou updaten (waarmee tot overmaat van ramp Cassavetes uit de top 100 is gevallen maar dat terzijde)

De toplijst regisseurs bestaat in de nieuwe modus ook niet meer, die pagina is overgenomen door de "trending regisseurs".

Ik zit inderdaad in klassieke modus (nog).

Want veel opties zijn in de nieuwe modus lastig te vinden, of helemaal niet meer...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton wrote:

Met Paradis Sale (2021) een nieuwe Mandico toegevoegd aan de site (ik klikte er toevallig op), maar ondanks dat Mandico (in de klassieke weergave althans) aangevinkt staat voor updates, kreeg ik er geen in de nieuwe, klopt dat?

Ik had het al eens eerder aangegeven meen ik, maar ik kom er nu pas achter dat het ook niet meer werkt in de nieuwe weergave, in plaats van dat je alleen geen regisseurs meer kunt toevoegen aan je updates? En dan bedoel ik dat je geen notificatie krijgt als er een nieuwe film wordt toegevoegd, van een regisseur die je 'volgt'? Dat zou ik heel graag terug willen

Ja dit klopt. Dit staat op de lijst:

Regisseursupdates missen bij Mijn Updates.

Bij de 'gewone' updates zie je wel Cast & Crew maar hier missen helaas nog de Regisseurs. Svp daar de Regisseurs-updates aan toevoegen en Cast & Crew toevoegen aan Mijn Updates.

Ook mist op de nieuwe site een knop bij regisseurs om de regisseur toe te voegen aan Mijn Updates. Svp knop toevoegen.

Overigens bestaat de url nog steeds op de nieuwe layout: https://www.moviemeter.nl/director/myupdates

Kan jij even testen of dit nog wel werkt?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Jazeker werkt dat!

Maar ik maakte daar in de oude weergave ook al geen gebruik van, het gaat me er meer om dat ik een notificatie krijg

Als dat op de lijst staat is het goed voor mij!

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

Dat Moviemeter en TVmeter zijn samengevoegd vind ik prima dat (geacteerde)Tvseries wat mij betreft een prominentere plek op de frontpage mogen krijgen heb ik ook al aangegeven. Series als bijvoorbeeld Chicago Fire, Stranger Things en Cobra Kai zijn net zo professioneel gemaakt als de gemiddelde Hollywoodfilm. Realityshows vind ik al minder relevant maar dat is aan jullie. Ik verzoek Moviemeter wel nogmaals om met dat Shownieuws op de frontpage te stoppen. Vandaag weer een bericht over ene Lubach. Who cares dat hij invloedrijk is in Hilversum? Ik niet in ieder geval. En nee, ik heb er nu niet op geklikt en in gereageerd zoals gister bij dat artikel over die Marieke Elsinga. Wat dat betreft heb ik mijn lesje geleerd.

Seam

• 991 messages
  • 2310 votes

Is er al enig zicht op wanneer kleine aanpassingen gedaan gaan worden? Ik mis bijvoorbeeld het stemgemiddelde en standaarddeviatie best wel bij de gebruikersprofielen en films. Ik weet dat het bijwerken van de database en bugs een grote(re) prioriteit hebben, maar zo'n kleine dingen (lijkt me namelijk niet heel veel werk, maar ik kan fout zitten) zouden een hoop denk ik wel op prijs stellen. Met enkele kruimels zou je in ieder geval enkele gebruikers weer blij kunnen maken.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Is er een verklaring voor het patroon dat rond dit tijdspit bijna dagelijks geen films meer te zoeken is via de zoekbalk?

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

Ik heb nu hier twee posts met kritiek op de frontpage geplaatst, om niet als een structurele klager over te komen maar ook te tonen dat ik best bereid ben om mee te denken: Dit is hoe ik het graag zou zien op de frontpage: nieuws loskoppelen van de frontpage. Slechts 1 of twee film/serie gerelateerde berichten op de frontpage zoals aankondigingen van nieuwe films of series, verjaardagen van bekende acteurs of overlijdensberichten van personen uit de tv of filmwereld en uiteraard mag er een uitzondering gemaakt worden voor breaking wereldnieuws zoals dat van Peter R. de Vries, daar moeten users dan ook niet lullig over doen. Wie die Shownieuwsberichten over Lubach/Elsinga en de rest van dat Hilversumse rariteitenkabinet wil lezen kan zich dan lekker uitleven in nieuws.Verder zou ik dus naast nieuwste beoordelingen films en nieuw toegevoegde films ook deze zelfde rubrieken voor series zien. Tvseries zijn nu een ondergesneeuwd topic en dat is zonde want zoals al eerder gezegd de meeste series zijn van dezelfde kwaliteit als de gemiddelde Hollywoodfilm of zelfs beter. Just my two cents, do with them as you please.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Frontpage, wat is dat ? Ik heb het zo ingesteld dat ik automatisch terecht kom op de 'forumupdates' pagina. De frontpage heb ik al lange tijd (gelukkig) niet meer zien langskomen.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

IH88 wrote:

Frontpage, wat is dat ? Ik heb het zo ingesteld dat ik automatisch terecht kom op de 'forumupdates' pagina. De frontpage heb ik al lange tijd (gelukkig) niet meer zien langskomen.

Dat is een optie inderdaad maar vermijden ligt niet in mijn aard. Bovendien vind ik wie klaagt moet ook diegene zijn die oplossingen aandraagt.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Lebarron wrote:

(quote)

Dat is een optie inderdaad maar vermijden ligt niet in mijn aard. Bovendien vind ik wie klaagt moet ook diegene zijn die oplossingen aandraagt.

Helemaal eens. Probleem is wel dat er door heel veel mensen al oplossingen/verbeteringen zijn aangedragen. Maar de hoofdpagina ziet er nog steeds uit als een chaotisch allegaartje van verschillende ideeën.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

IH88 wrote:

(quote)

Helemaal eens. Probleem is wel dat er door heel veel mensen al oplossingen/verbeteringen zijn aangedragen. Maar de hoofdpagina ziet er nog steeds uit als een chaotisch allegaartje van verschillende ideeën.

True en ik heb ook niet de verwachting dat ze ineens mijn ideeën gaan overnemen. Maar het is bij mij zoals Josh Hartnetts character in Blackhawk Down zegt: I just figure that we have two things we can do. Help, or we can sit back and watch a country destroy itself on CNN. Right?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ik krijg rechts onderin soms een pop-up melding dat Peter R. de Vries is neergeschoten. Naast dat het weinig met een filmsite te maken heeft, is het ook redelijk smakeloos lijkt me.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

IH88 wrote:

Ik krijg rechts onderin soms een pop-up melding dat Peter R. de Vries is neergeschoten. Naast dat het weinig met een filmsite te maken heeft, is het ook redelijk smakeloos lijkt me.

Bovendien is het vrij oud nieuws. Je moet vorige week in de bush of op een onbewoond eiland gezeten hebben wil je dat ondertussen niet meegekregen hebben.

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

We zijn ondertussen flinke tijd verder en ik moet langzaamaan toch tot het besluit komen dat de vernieuwing de algemene overzichtelijkheid absoluut geen goed heeft gedaan. Het blijft 'zoeken' op vlakken die al lang automatisme hadden moeten zijn bij de gebruiker. Ik ervaar verschillende onderdelen als omslachtig en visueel niet eenvoudig genoeg, vervelend. De punten ga ik niet herhalen, die werden vele weken terug al meermaals opgesomd. Benieuwd in welke mate daar ooit iets zal van opgepikt worden.

Op technisch vlak ondervind ik weinig tot geen problemen, daar zit het wel goed. Met uitzondering van niet werkende functies die door anderen al aangehaald werden. Maar dat komt vast wel in orde.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

- als ik in mijn stemmen kijk bijvoorbeeld de films die ik 5 sterren heb gegeven dan staan alle films in een willekeurige volgorde. althans het lijkt een willekeurige volgorde. en als er een bepaalde orde in zit dan zie ik hem niet.

- vroeger kon ik een knopje vinden die aangaf welke films je hebt gezien (dmv een cijfer) in rijtjes, bijvoorbeeld alle films van een bepaalde regisseur. dat knopje kan ik niet meer vinden.

- komt het knopje terug dat ipv een rijtje, alle covers weergaf van een bepaalde serie films (die je krijgt na bijvoorbeeld een zoekopdracht, of een top zoveellijstje)?

thanks mikey

daviddoelen

• 663 messages
  • 6589 votes

Flavio wrote:

Je zit in de klassieke modus denk ik? Want de optie om een Top 10 voor regisseurs te maken is in de nieuwe modus verdwenen. Ik ben mijn top 10 regisseurs ook kwijt geraakt toen ik die eens wou updaten (waarmee tot overmaat van ramp Cassavetes uit de top 100 is gevallen maar dat terzijde)

De toplijst regisseurs bestaat in de nieuwe modus ook niet meer, die pagina is overgenomen door de "trending regisseurs".

Komt die functie wel nog terug? Persoonlijk vind ik het leuk en uiterst interessant om een top 10 van regisseurs te plaatsen en bij anderen te zien.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Het wordt nu wel schijt irritant dat ik weer geen films kan vinden via de zoekbalk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kondoro wrote:

Het wordt nu wel schijt irritant dat ik weer geen films kan vinden via de zoekbalk.

's Nachts vinden er allerlei processen plaats om lijsten bij te werken e.d.

Daardoor kan de zoekmachine op dat moment mogelijk niet goed werken.

Dat is altijd al zo geweest.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

daviddoelen wrote:

(quote)

Komt die functie wel nog terug? Persoonlijk vind ik het leuk en uiterst interessant om een top 10 van regisseurs te plaatsen en bij anderen te zien.

Ik hoop het wel maar omdat de toplijst regisseurs (die gebaseerd was op alle regisseur top 10's) verdwenen is heb ik er wel een beetje een hard hoofd in.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

Kan de mogelijkheid om te reageren onder de nieuwsberichten op de frontpage niet gewoon uitgezet worden. Het is nu steeds meer een vergaarbak van rants tegen de berichtgeving zelf of in sommige gevallen politieke discussie verworden. Ik wil mijzelf niet heiliger voordoen dan de rest want ik maak me er ook schuldig aan door te reageren. Het lost alleen niks op en het verziekt de sfeer tussen gebruikers van Moviemeter onderling. Het hoeft niet definitief(al zou ik daar persoonlijk geen probleem mee hebben) maar gewoon tot de Moderators ook beter weten wat ze er mee aan moeten of enkel bij sommige berichten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lebarron

We komen dit weekend met een impuls voor de nieuwsberichten sectie en het modereren van de berichten die erbij geplaatst worden.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

kappeuter wrote:

Lebarron

We komen dit weekend met een impuls voor de nieuwsberichten sectie en het modereren van de berichten die erbij geplaatst worden.

Dank u voor de update!

chrisace

• 26 messages
  • 20 votes

wat is dit voor een reklame meuk site geworden joh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ik zou het wel prettig vinden om berichten als concept/draft op te slaan en ik ben ongetwijfeld niet de enige. Is dat realiseerbaar?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Om de reacties bij nieuwsartikelen beter te kunnen modereren, hebben we besloten een nieuwe functie in het leven te roepen: moderator nieuws.

eRCee komt de crew versterken en zal deze functie vervullen.

Hij zal zich exclusief bezighouden met het modereren van de nieuwspagina's.

Tevens zal hij de redactie assisteren bij het redigeren van nieuwsartikelen.

eRCee veel succes en plezier met je crewfunctie!

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

Heel veel succes met je nieuwe functie eRCee!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Op basis van input van de filmcrew en dion.ollie wil ik alvast wat toelichting geven bij de lijn die er gevoerd wordt in de nieuwssectie.

De nieuwssectie bestrijkt niet alleen filmgerelateerde zaken maar ook onderwerpen die meer aansluiten bij TVmeter. Er is geen aparte frontpagina meer van TVmeter, dit is één en dezelfde geworden. Reeds onder Jordy zijn in het verleden op TVmeter bepaalde talkshows (zoals Jinek) of komedie-programma’s (zoals Zondag met Lubach en de TVkantine) toegevoegd. De redacteuren die de eigenaar van de site heeft aangesteld, stemmen hier hun artikelen op af. Op deze beleidslijn hebben ik of de rest van de crew geen invloed. Bij individuele artikelen die niet passen binnen de gedragsregels van MovieMeter (en TVmeter) kan vanuit de crew overleg plaatsvinden met de redacteur die een artikel geschreven heeft, hierop zijn in het verleden ook al eens berichten teruggetrokken.

Als moderator nieuws heb ik de mogelijkheid om artikelen aan te passen op spelfouten en inhoudelijke fouten. Zie je een storende fout, dan kan je dit in de reactie aangeven of mij een berichtje sturen, dan pak ik het op. Als je zelf een suggestie hebt voor een nieuwsbericht dan kan je dit aangeven in het forum met een tag voor dion.ollie en/of mij, of via een PM aan mij, dan speel ik het door.

Wat de reactie onder nieuwsberichten betreft het volgende. Reacties die louter gaan over de vraag of een artikel wel op de site hoort, zullen worden verplaatst naar het ‘algemene opmerkingen / feedback topic’ of worden verwijderd. In het begin zal ik hierover een berichtje sturen naar de plaatser, maar na verloop van tijd niet meer.

Reacties die gaan over de inhoud van het geplaatste nieuwsbericht zijn toegestaan mits ze binnen de gedragsregels van Moviemeter en TVmeter vallen. Net zoals bij sommige documentaires kan de scheidslijn op het gebied van politiek-maatschappelijke inhoud soms wat onduidelijk zijn. Het basisprincipe is nog steeds dat politieke discussies niet zijn toegestaan. Afhankelijk van het bericht zal moeten blijken of iets passend is of niet. Er wordt nog nagedacht over de mogelijkheid om bij bepaalde nieuwsberichten de reacties uit te zetten. Zolang dat niet zo is, zal ik in elk geval ook modereren op toon, conform de gedragsregels. Dit betekent dat soms een bericht deels kan blijven staan maar met aanpassingen. Ik zal hierbij een toelichting geven via PM. Op de voorpagina zelf de discussie aangaan over moderator beslissingen wordt niet geaccepteerd, deze reacties zullen verwijderd worden.

Het is voor ons allemaal nog een beetje zoeken hoe om te gaan met de prominente plek van nieuwsberichten op de voorpagina. Vaste gebruikers die deze sectie maar niks vinden, kan ik niet anders dan adviseren dit deel van de site links te laten liggen. Voor buitenstaanders of nieuwe gebruikers hoop ik dat het juist een soort ingang kan vormen naar de rest van de site.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Wat een goed nieuws!

heel veel succes eRCee, een waardevolle toevoeging, zeg ik!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik lees vooral dat er nog meer gecensureerd en gemodereerd gaat worden, want een negatieve reactie bij het zoveelste nietszeggende of ongepaste artikel word dus gewoon verplaatst naar een topic waar niemand er meer op in gaat. Lekker. Heb de afgelopen weken een paar keer meegekeken op de hoofdpagina al kom ik er zelden en dan valt wel op dat het alleen maar om de klikjes gaat. ''Acteur vind aanslag Peter R. de Vries vreselijk'' en hoppa, hoe weinig relevant het voor MM ook is, daar is weer een clickbait-topic.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik lees vooral dat er nog meer gecensureerd en gemodereerd gaat worden,

Dat zou best eens kunnen meevallen A&L.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.