• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.531 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Toen ik een film wou toevoegen aan mijn lijstje kreeg ik deze melding, kan hem overigens nog steeds niet toevoegen.

https://i.imgur.com/zYISSs1.png

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb bij het voorpagina artikel Waar is 'Vikings'-acteur Travis Fimmel gebleven sinds zijn vertrek als Ragnar? toch nog even de noodzaak gevoeld wat opbouwende kritiek te leveren, die ik ook hier even deel voor wie de voorpagina niet in de gaten houdt. En uiteraard om zeker te stellen dat de insiders die er wellicht iets mee kunnen, het ook lezen.

Niet om onaardig te doen. Ik zou het gewoon echt tof vinden als er op dat vlak wat verbetering kwam:

Ik blijf erbij dat het MovieMeter zou sieren een eindredacteur aan te stellen om de ingezonden artikelen te redigeren op spelfouten en onjuistheden. Het lukt zelfs studentenwebsites die op vrijwilligers draaien op die manier om (vrijwel geheel) foutloze artikelen te publiceren, waarom kan dat hier niet met mensen die betaald krijgen?

Lodbrok (Lothbrok in deze adaptatie), moderene tv-industrie, Walther White... Het is zonde en onnodig. Die tweede zou er zelfs met de meest basic spellingscontrole niet door mogen sluipen. En een beetje talige filmliefhebber die één minuut spendeert aan het lezen van dit artikel, haalt Walther White er ook meteen uit. Eigenlijk kan dit niet, want het oogt als desinteresse naar je lezer.

Natuurlijk, als je mijn reviews door gaat spitten ga je ook fouten vinden, maar als ik iets voor de voorpagina zou schrijven, kan ik je garanderen dat ik het zorgvuldig na zou kijken, en laten checken door een ander paar ogen. Als ik voor het bedrijf waar ik werk een blog moet schrijven, doe ik dat ook. Waarom zou je minder willen?

Het is opbouwend bedoeld dit, begrijp me niet verkeerd. En geen aanval naar Dion, want je eigen fouten eruit halen is gewoon lastig; daarom heb je een eindredacteur nodig. Tevens weet ik niet hoeveel artikelen er verlangd worden, wellicht zit daar de crux. Maar persoonlijk heb ik liever een paar artikelen per dag minder, en dat er iets meer tijd aan de kwaliteit besteed wordt. Welk niveau wil MovieMeter hebben op de voorpagina? kan het misschien beter, of is het wel goed zo? Gooi het bij het volgende overleg eens in de groep!

En nee, ik bied me niet aan

Maar het zou wél een vooruitgang zijn als iemand van 'het personeel' dat op zich zou nemen!

Geen eindredactie is gewoon amateur hour, maakt niet uit wie de auteur is.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Die spelfouten en hilarische missers zijn de enige redenen waarom ik dat 'filmnieuws' soms nog lees. Lekker laten zo.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Haha

Ja, zo kun je er ook tegenaan kijken natuurlijk. En soms doe ik dat ook hoor, maar mijn innerlijke John Milton moet kennelijk af en toe toch even schrijven wat hij denkt. En in dit geval was dat: "Hmm. Hier was quality control niet het voornaamste issue"

Toch wil ik benadrukken dat ik het serieus en echt opbouwend meen. Een foutloos artikel schrijven is moeilijk, ook wanneer je het zelf naleest. Ik zou het gewoon fijn vinden als een nieuwe bezoeker een voorpagina artikel leest en niet voelt wat ik vanavond weer voelde.

Dat is alles.

TMP

• 1890 messages
  • 1715 votes

Goed dat je het nogmaals aankaart. Het is echter al vaker gemeld en er wordt duidelijk helemaal niets mee gedaan.

Brute nieuwe trailer voor 'Halloween Kills' nu te zien - MovieMeter.nl

Dit was ook zo'n prachtig voorbeeld. Er wordt nota bene door diverse users op gewezen, maar niets mee gedaan.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Twee en halve maand geleden heb ik gemeld dat ik in de nieuwe modus, op mijn tablet, niet in mijn profiel kon komen.

Dat is nog altijd zo. Ook andere functies werken niet (o.a. de forum functie).

Omdat ik bang was dat het aan mijn tablet zou liggen heb ik de nieuwe modus op vier andere tablets geprobeerd. Ook op deze tablets werkt de nieuwe modus niet.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

gauke wrote:

Twee en halve maand geleden heb ik gemeld dat ik in de nieuwe modus, op mijn tablet, niet in mijn profiel kon komen.

Dat is nog altijd zo. Ook andere functies werken niet (o.a. de forum functie).

Omdat ik bang was dat het aan mijn tablet zou liggen heb ik de nieuwe modus op vier andere tablets geprobeerd. Ook op deze tablets werkt de nieuwe modus niet.

Ik hoop niet dat je er vier tablets voor hebt aangeschaft . Zonde van het geld...

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ik hoop niet dat je er vier tablets voor hebt aangeschaft . Zonde van het geld...

Zou leuk zijn. In elk vertek één!!!!!!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Daaraan toevoegend: Als ik mijn Microsoft Surface als tablet gebruik kan ik wel de menu items openen maar een submenu openen gaat gewoon niet. Nieuwe versie van moviemeter is op dat gebied dus niet 'touchscreen'-proof.

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Ebenezer Scrooge wrote:

(quote)

Da's fijn.

Belofte maakt schuld. meter_fan

tijs.k

• 139 messages
  • 6 votes

Ebenezer Scrooge wrote:

(quote)

Belofte maakt schuld. meter_fan

In de normale mensen wereld wel ja.. haha

Roger Thornhill

• 6012 messages
  • 2446 votes

Misschien is dit al eerder aan de orde geweest -- in dat geval excuus. Als ik zoek op Patricia Wheatley krijg ik geen treffers. Zoek ik daarna op Hokusai, dan kom ik daarbij de film Hokusai : old man crazy to paint tegen, en als ik die aanklik zie ik dat Patricia Wheatley daarbij als regisseur wordt vermeld, en via haar naam bij die titel kan ik ook op haar pagina (en vandaaruit bij haar andere werk) komen. Maar haar eigen pagina is dus niet via haar naam als zoekterm benaderbaar.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Als je bij Paula van der Oest kijkt, dan zie je dat ze (geboren in 1965) in 1968 al Ctyri v Cruhu geregisseerd heeft.

Op zich is dat al knap, maar hoe deze site die film aan Paula van der Oest weet te koppelen is nog veel knapper.

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7366 votes

Waarom moet je soms de hele titel invoeren om de film te vinden?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

De focus van de verbeteringen aan de site ligt nu even een tijdje op het seriedeel dat eerder een beetje een ondergeschoven kindje was. Hoe graag ik ook zou willen, alles tegelijk gaat niet. Maar blijf alle issues hier aangeven. Er wordt echt wat mee gedaan.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

ik vind het nog steeds wel lastig wanneer ik een film met eigenlijk onbekende (of non-) acteurs toevoeg (soms moet ik zelfs de TMDb pagina's nog aanmaken) dat als je poster niet goed is, al die velden weer leeg zijn. vooral wanneer het moeilijke namen zijn of de TMDB pagina' nog niet geïndexeerd zijn, kan dat wel frustrerend zijn.

alleen toevoegers van 'vage, obscure films' hebben daar wellicht last van, maar met oog op dat die op lange termijn toegevoegd blijven worden en dat mensen er niet moe van worden, zou het wel aardig zijn als er op termijn naar gekeken werd.

Lebarron

• 1018 messages
  • 702 votes

Dat het bericht over de aanslag op Peter R. De Vries gister op frontpage stond begrijp ik. De site heet moviemeter maar sommige breaking news is nou eenmaal belangrijk. Het bericht van die Marieke Elsinga vind ik zeer dubieus en daarmee begeeft Moviemeter zich mijns inziens enigzins op een hellend vlak. Kunnen we straks ook berichten over die engerd met dat glazen oog en dat tafelkleed om zijn nek geknoopt, Meiland, dat die verkering heeft met Gordon of dat de haarimplants van Raymond van Barneveld loslaten op de frontpage verwachten? Liever niet!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Als er nu maar genoeg mensen op dat bericht klikken om een reactie te plaatsen waarin ze zich afvragen sinds wanneer MovieMeter de rol van Shownieuws en Boulevard heeft overgenomen (ja, gerelateerd aan serieus nieuws, maar wat Elsinga daarvan vindt lees je in de Volkskrant ook niet), zijn die gewenste clicks toch weer binnen.

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9726 votes

John Milton wrote:

ik vind het nog steeds wel lastig wanneer ik een film met eigenlijk onbekende (of non-) acteurs toevoeg (soms moet ik zelfs de TMDb pagina's nog aanmaken) dat als je poster niet goed is, al die velden weer leeg zijn. vooral wanneer het moeilijke namen zijn of de TMDB pagina' nog niet geïndexeerd zijn, kan dat wel frustrerend zijn.

alleen toevoegers van 'vage, obscure films' hebben daar wellicht last van, maar met oog op dat die op lange termijn toegevoegd blijven worden en dat mensen er niet moe van worden, zou het wel aardig zijn als er op termijn naar gekeken werd.

Ik snap de frustratie, maar ik denk niet dat dit erg hoog op de priolijst staat. Als je het weet, kun je wellicht proberen zeker te weten dat de verhouding goed is. Heb je vooral moeite met verticale posters of met horizontale stills? Wrs die laatste. In dat geval, deel de breedte door de hoogte. Dat mag niet meer zijn dan 1,333333, oftewel 4:3.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik doe het vaak met het blote oog, het bijsnijden. gaat meestal goed, een enkele keer niet. gebeurt ook wel eens met een officiële poster die te lang is, zoals bij Amphitheater (2019) laatst.

Had hem ingevoerd met een variant van (ik meen) deze, maar die was dan kennelijk net te langwerpig. Stukkie eraf en dan pakt hij hem wel, maar ik moest alle acteurs opnieuw op code opzoeken. Is annoying.

Dat het niet hoog op de prio lijst staat, snap ik best gezien er meer problemen/wensen zijn, maar gammel programmeerwerk is het wel. Hoop dat het niet teveel hinder oplevert voor de frequente toevoegers.

I'm small potatoes, op dat vlak. Maar er zouden zo min mogelijk hindernissen moeten zijn om mensen zo gek te krijgen hun vrije tijd op te offeren om films aan de site toe te voegen, niet?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Ik wacht wel tot alles weer een beetje normaal gaat eer ik weer wat toevoeg...

joachimt (crew films)

• 3796 messages
  • 9726 votes

Baggerman wrote:

Ik wacht wel tot alles weer een beetje normaal gaat eer ik weer wat toevoeg...

Welke problemen ervaar je dan tijdens het toevoegen?

Ik heb persoonlijk nooit last gehad van het euvel dat JM beschrijft, omdat ik het altijd op de rekenkundige manier deed, ook al op de oude site. Die foutmelding zag ik toen dus ook al nooit.

wwelover

• 2605 messages
  • 3954 votes

Het nieuws over Peter R de Vries hoeft inderdaad niet op MovieMeter. Hoogstens het eerste bericht. Maar de hele nieuws sectie is echt geen toevoeging aan MovieMeter. Meeste artikels zijn niet eens actueel, maar slecht geschreven berichten die 3 dagen ervoor op LadBible stonden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

Voor nu kan je het als volgt zelf even checken:

Bij een langwerpig portrait plaatje (en enige twijfel over geschiktheid) open je het plaatje in een simpele photo editor

Verklein het plaatje naar 200 pixels breed (image size). Is het plaatje vervolgens hoger dan 330 pixels dan is het plaatje te langwerpig.

Is het maximaal 330 pixels hoog na deze test dan is het plaatje geschikt voor plaatsing op de site.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

joachimt wrote:

Welke problemen ervaar je dan tijdens het toevoegen?

De bug die JM beschreef en ook de talloze waar Mac Hammer Fan soms over klaagde. Maar ik zal het van de week weer eens proberen, want ik heb inmiddels wel weer een flinke lijst Japanse, Tsjechoslowaakse en kinderfilms toe te voegen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Baggerman wrote:

De bug die JM beschreef en ook de talloze waar Mac Hammer Fan soms over klaagde. Maar ik zal het van de week weer eens proberen, want ik heb inmiddels wel weer een flinke lijst Japanse, Tsjechoslowaakse en kinderfilms toe te voegen.

Inmiddels zijn de meeste bugs mbt toevoegen verholpen.

Van de users die veel films toevoegen heb ik recentelijk geen problemen met toevoegen vernomen.

Om safe te spelen kun je het beste uitgaan van TMDb paginacodes (indien beschikbaar). Aanvullende missende personen kunnen handmatig worden toegevoegd.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zal photo editor truc eens proberen

Kipkerry

• 3 messages
  • 101 votes

Top 10 Regisseurs kan ik niet bewerkstelligen; als ik bijvoorbeeld Steven Spielberg of andere probeer is er 'niets gevonden'...

Flavio

• 4895 messages
  • 5227 votes

Je zit in de klassieke modus denk ik? Want de optie om een Top 10 voor regisseurs te maken is in de nieuwe modus verdwenen. Ik ben mijn top 10 regisseurs ook kwijt geraakt toen ik die eens wou updaten (waarmee tot overmaat van ramp Cassavetes uit de top 100 is gevallen maar dat terzijde)

De toplijst regisseurs bestaat in de nieuwe modus ook niet meer, die pagina is overgenomen door de "trending regisseurs".

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Met Paradis Sale (2021) een nieuwe Mandico toegevoegd aan de site (ik klikte er toevallig op), maar ondanks dat Mandico (in de klassieke weergave althans) aangevinkt staat voor updates, kreeg ik er geen in de nieuwe, klopt dat?

Ik had het al eens eerder aangegeven meen ik, maar ik kom er nu pas achter dat het ook niet meer werkt in de nieuwe weergave, in plaats van dat je alleen geen regisseurs meer kunt toevoegen aan je updates? En dan bedoel ik dat je geen notificatie krijgt als er een nieuwe film wordt toegevoegd, van een regisseur die je 'volgt'? Dat zou ik heel graag terug willen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.