• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.271 votes
Profile

Tonen van recensies op andere sites

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Jordy wrote:

Ik vind het natuurlijk wel jammer dat jullie hier negatief bij voelen. Ik had gehoopt dat jullie het wel leuk zouden vinden, dat zo'n grote website gratis reclame maakt voor onze site, ...

Vind ik ook!

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

... als je zelf een review bij iets op bol plaatst maak je kans op 100 euro. Nu ook?

Ik snap Jordy en ik snap mensen die het niet leuk vinden.

Algemene voorwaarden worden vrijwel nooit gelezen.

Net zoals pinned topics.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Hahahaha...opeens gaan alle Hollanders hier overstag. Maar als ik voor mezelf spreek: het is eerder dat het 'nieuws' rauw op mijn dak kwam, dan dat ik er echt op tegen ben. Uiteindelijk gaat bol.com geen reclame maken met je tekst als het dwaas gereutel is, dus ook ergens een complimentje naar je moeite. En Jordy heeft al aangegeven dat hij werk maakt van de bronvermelding.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Jordy wrote:

Dan zal het over een tijdje wel afgelopen zijn.

Weet niet of het echt zo somber is, maar gezien de tijd die veel mensen hebben gestoken in deze site lijkt het me verstandig om ruim voordat het zover is eens bij de vaste gebruikers langs te gaan om te vragen om een donatie.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ach, wie niet wil dat z'n data gedeeld wordt moet vooral niet op een publiek forum posten. Sowieso zijn reviews fair game binnen het filmgebeuren ... zelfs voor die verhakkelde quotes die op alle DVDhoesjes te vinden zijn wordt je zelden gecontacteerd.

Wees gewoon blij dat iemand je review goed genoeg vond om te repliceren. En anders gewoon een eigen blog starten en overall copyrights opgooien

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

eRCee wrote:

(quote)

Weet niet of het echt zo somber is, maar gezien de tijd die veel mensen hebben gestoken in deze site lijkt het me verstandig om ruim voordat het zover is eens bij de vaste gebruikers langs te gaan om te vragen om een donatie.

Ja dan kunnen we weer een maand verder

Er is voor nu nog geen reden voor somberheid. Maar het gaat allemaal achteruit, dus ik weet niet hoe het over 1 of 2 jaar is.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Jordy wrote:

Ik vind het natuurlijk wel jammer dat jullie hier negatief bij voelen. Ik had gehoopt dat jullie het wel leuk zouden vinden

Ik denk dat vele mensen het geen probleem vinden als hun recensies worden gebruikt (het lijkt mij zelfs een eer...), zoals enkele ook aangeven, waar 't meer om gaat is dat er - en dat is wel zo netjes - om toestemming wordt gevraagd aan de desbetreffende schrijvers en denk dat vele dan antwoorden; ja.

Niks zeggen is m.i. not done (en zoals ik al eerder zei: mogelijk in strijd met de wet i.v.m. commerciele belangen).

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

eRCee wrote:

(quote)

Vind ik ook!

Dat moet je gewoon doen het gaat namelijk om het voort bestaan van de mooiste site van Nederland dus ik zeg gewoon doen.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Naam van de user met linkje naar zijn MM-pagina en naar de recensie lijkt me niet teveel gevraagd. Kan Jordy meteen reclame plaatsen zodat de bezoeker die daarop klikt zich ook aanmeldt.

Donkerwoud wrote:

het is eerder dat het 'nieuws' rauw op mijn dak kwam, dan dat ik er echt op tegen ben.

Sluit ik me bij aan, dat men er zo achter komt is niet zo handig.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Tjongejonge... is toch leuk, mensen!?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Ik vind het ook een goed idee. En ik zie het kwaad er niet van in als je stukje ineens op een andere openbare site staat.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

* Weten jullie het nog? Toen de like-knop werd geïntroduceerd *

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Alexander1900 wrote:

Ik denk dat vele mensen het geen probleem vinden als hun recensies worden gebruikt [mits er] om toestemming wordt gevraagd aan de desbetreffende schrijvers en denk dat vele dan antwoorden; ja.Niks zeggen is m.i. not done (en zoals ik al eerder zei: mogelijk in strijd met de wet i.v.m. commerciële belangen).

arno74 wrote:

Naam van de user met linkje naar zijn MM-pagina en naar de recensie lijkt me niet teveel gevraagd.

Mijn eerste reactie was eerlijk gezegd ook niet zo genuanceerd (WTF?!?), maar dat is meer de 'rauw op je dak' gevoelskant, zoals verwoord door Donkerwoud. Mits die bronvermelding een stuk deugdelijker wordt, kan het inderdaad zelfs leuk zijn. Maar dat Bol goede sier maakt met een stukje waar iemand hier op heeft zitten zwoegen zonder vermelding, zou voor mij ook een absolute no-go zijn. Als ik hier 4 zinnen uit een filmgerelateerd artikel wil quoten om inhoudelijk op in te gaan, begint de site ook te sputteren over copyright, en dat is nog 'journalistiek' van aard. Zelfs met bronvermelding is dat unerwünscht.

Maar laat ik iets positiever zijn: leuk idee, onbedoeld iets anders uitgepakt, en nu eens zien wat BOL met die bronverwijzing gaat doen...

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Jordy zit dit ook voor de andere sites zoals gamesmeter in het verschiet?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

John Milton wrote:

Als ik hier 4 zinnen uit een filmgerelateerd artikel wil quoten om inhoudelijk op in te gaan, begint de site ook te sputteren over copyright, en dat is nog 'journalistiek' van aard. Zelfs met bronvermelding is dat unerwünscht.

Als ik me goed herinner is dat ook flink tegen de zin van Jordy, maar da's de omgekeerde richting. Je eigen ideologie laten gelden op je eigen site is één ding, die visie gerechtelijk gaan verdedigen tegen andere sites is een heel ander verhaal

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Gerechtelijk is voor mij niet van toepassing hoor, ik hou daar ook zo niet van. Ik heb zelf ook afgelopen jaar een advocatenbrief uit Oostenrijk gehad omdat op mijn site door een van de auteurs een niet rechtenvrije afbeelding bij een artikel was gebruikt. Of ik even 2200 euro wilde aftikken. Zover is het niet gekomen, maar je wilt dat gezeur niet. Dus ik snap dat wel.

Het gaat mij meer om de 'eer', al dekt dat woord niet helemaal de lading. Als ik echter 45 minuten aan een doorwrochte recensie spendeer, wil ik niet dat BOL die gebruikt om meer dvd's te verkopen zonder vermelding. Opbokken, mijn werk! Het is al erg genoeg dat ik er niet voor betaald krijg

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ik vind het enkel een eer! Maar even iets anders. Misschien ben ik wat te inactief geweest de laatste tijd, maar zou deze site serieus op kunnen houden met bestaan? Een site met zooveel actieve gebruikers, info, gebruikersvriendelijke systemen, de leukste fora en vriendelijkste mods? Ik heb geen idee hoe die dingen werken, misschien Jordy of iemand anders me dat even in Jip en Janneke taal uitleggen, maar dan zou ik toch wel heel verdrietig zijn. Zou dat, worst case scenario, dan ook betekenen dat alles wat ik (en andere trouwe gebruikers) hier de afgelopen 10 jaar gepost, gestemd en bijgedragen heb zou verdwijnen?

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

John Milton wrote:

Het gaat mij meer om de 'eer', al dekt dat woord niet helemaal de lading. Als ik echter 45 minuten aan een doorwrochte recensie spendeer, wil ik niet dat BOL die gebruikt om meer dvd's te verkopen zonder vermelding. Opbokken, mijn werk! Het is al erg genoeg dat ik er niet voor betaald krijg

Ja, dit inderdaad. En zo 'heb' je er zelf ook helemaal niks aan, want in principe weet helemaal niemand dat het jouw tekst is die ervoor wordt gebruikt. En je tekst kan ook zo geredigeerd worden dat het een ander doel gaat dienen dan hoe jij het ooit bedoeld hebt. Ik heb een paar jaar geleden een gematigd positieve recensie geschreven voor de debuutroman van een vriendin, maar mijn stuk werd door haar uitgever verknipt en versneden tot een soort juichrecensie. Ook zonder een deugdelijke bronvermelding erbij. Dat geeft dan toch een kutgevoel.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Met toestemming = prima

Zonder toestemming = prima, mits 10% van de bol.com opbrengsten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

horizons wrote:

Jordy zit dit ook voor de andere sites zoals gamesmeter in het verschiet?

Voor alle Meter-sites geldt, dat ik het prima vind als mensen inhoud overnemen met bronvermelding.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Voor de duidelijkheid nogmaal, ben ik momenteel ook absoluut niet te spreken over het gebrek aan bronvermelding op bol.com. Wat zij doen is dus momenteel absoluut niet "met mijn toestemming". Voor wat dat waard is. Ik probeer iemand te bereiken daar, maar dat lukt nog niet echt.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

niethie wrote:

Misschien ben ik wat te inactief geweest de laatste tijd, maar zou deze site serieus op kunnen houden met bestaan?

Zoals gezegd is daar vooralsnog geen sprake van. Maar alles heeft een begin en een eind toch? Deze sites zijn voor mij werk, geen hobby. Het gaat niet de goede kant op met de inkomsten van de site. Minder bezoekers, de bezoekers die er nog zijn gebruiken steeds vaker adblockers, als die trend zich verder door ziet het er over 1 of 2 jaar niet zo goed uit inderdaad.

Zou dat, worst case scenario, dan ook betekenen dat alles wat ik (en andere trouwe gebruikers) hier de afgelopen 10 jaar gepost, gestemd en bijgedragen heb zou verdwijnen?

Nou ja, je kunt in ieder geval je eigen bijdragen en stemmen downloaden via "gegevens exporteren" bij je account opties. Verder heb ik er nog niet zo over nagedacht hoe een "einde" van MovieMeter er uit zou zien.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Vaak zie je dat als een eigenaar van een site stopt alle content "bevroren" wordt en wel leesbaar blijft maar niet meer toegankelijk. Maar ligt natuurlijk aan server waar het op staat.

Maar eigenlijk zeg je dus dat adblockers de toekomst van MM op het spel zetten.

Misschien via frontsite en banner dit duidelijk maken en dat contributie/donatie ervoor zorgt dat MM kan blijven bestaan en gebruiker geen ads te zien krijgt.

Beter om zoiets nu al op te pakken in plaats van las het te laat is.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Donaties zijn niet echt een realistische manier om een site als deze te bekostigen. Misschien gaat dat 1 of 2 maanden goed. Maar goed, we dwalen af.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Maar goed nog even voor de duidelijkheid. MM site staat niet op het punt om op te houden. Voor nu gaat het allemaal nog prima. En ik ga m'n best doen om de boel de komende jaren in de lucht te houden. En onderdeel daarvan is dat ik het aanmoedig om onze content over te nemen en te linken. Een policy die ik al 15 jaar hanteer. Om weer terug te komen op het onderwerp van dit topic.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Voel me bijna schuldig dat ik vorige week een ad-blocker heb geïnstalleerd op aanraden van een vriend, omdat de reclames in de banners creepy specifiek begonnen te worden.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

In hoeverre kunnen de sponsors zien dat MM gebruikers ad-block (die is al ruim 2 jaar mijn trouwe vriend ) gebruiken? Het gaat dus om de (hoeveelheid) kliks op de banners waar je inkomsten uit haalt, klopt dat? I.p.v. bijv. 1 banner op de site = 300 euro p/m aan inkomsten.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Niet echt voor dit topic, maar het moet toch even van mijn hart. Dat je adblocker gebruikt, dat snap ik nog voor andere sites, maar schakel die toch gewoon uit voor Moviemeter? Het is nu niet dat die adds op deze site vol staan met de Russische vrouwen die je uitnodigen voor een penisvergroting of iets dergelijks

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Alexander1900 wrote:

In hoeverre kunnen de sponsors zien dat MM gebruikers ad-block (die is al ruim 2 jaar mijn trouwe vriend ) gebruiken? Het gaat dus om de (hoeveelheid) kliks op de banners waar je inkomsten uit haalt, klopt dat? I.p.v. bijv. 1 banner op de site = 300 euro p/m aan inkomsten.

Nee banners gaan over het algemeen per impressie. Dus hoe meer adblockers, hoe minder uitgaven voor de adverteerders, des te minder inkomsten voor de site, en des te sneller is het klaar met MovieMeter.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb hem mede doordat er hierop gewezen werd dat dat ten koste gaat van de inkomsten van MM nooit geïnstalleerd, maar als ik een goede vind waarbij je makkelijk uitzonderingen voor je favoriete sites kan toevoegen, dan zal ik die zeker ook installeren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.