• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

koppeling Netflix / MovieMeter

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het verzamelen van het Nederlande Netflix-aanbod, en het koppelen hiervan met onze database. Concreet gevolg is dat je vanaf nu onder het kopje "links" bij relevante films een linkje naar Netflix ziet staan.

Nu we deze gegevens hebben, wil ik hier eigenlijk wel wat meer mee gaan doen. Ik weet dat voor de meeste fanatieke filmkijkers het filmaanbod van Netflix niet altijd even interessant is. Maar aangezien er in Nederland bijna een miljoen Netflix-kijkers zijn, vind ik dat het wel een prominente plek verdient op de site. Ik denk dat het voor de gemiddelde bezoeker inmiddels veel interessanter is of een film op Netflix staat, dan bv. of iets te huur is in een videotheek.

Ik ga nog even nadenken over de precieze vorm. Ik denk dat het leuk is als je op MovieMeter het Netflix aanbod kan doorzoeken, en op de hoogte kan blijven van welke films er nieuw zijn toegevoegd in een bepaalde week. Later is het wellicht ook leuk om voor andere VOD aanbieders soortgelijke overzichten te geven.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Leuke ideeën Jordy ! Ik zelf ben fanatiek met Netflix. Nu wij een smart-tv hebben en ik het kan streamen via mijn PS3 ben ik eigenlijk veel op Netflix te vinden. Is het toegestaan om hier eventueel aanvullingen toe te voegen? Of misschien sommige ideeën van jou uitgebreider erbij te bedenken? Dus bijvoorbeeld wat je zou over een 'prominente plek' dat je daar bijvoorbeeld neer zet welke films er allemaal net zijn toegevoegd op Netflix.... Zulke berichten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja ik ben benieuwd naar suggesties inderdaad

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

De grootste meerwaarde op Netflix die MM volgens mij kan bieden is verbeterde filtermogelijkheden. Filteren op Netflix is momenteel echt een ramp, terwijl je soms gewoon een Amerikaanse actiefilm wil kijken die korter dan 100 minuten duurt en die je nog niet gezien hebt. Hoewel die info ook op Netflix aanwezig is, kan je gewoon niet (of nauwelijks) filteren op zulke zaken.

Aparte sectie op de site lijkt me verder wel zo handig. Je kan het ook gewoon in de bestaande zoek integreren, maar als je je op die miljoen "casual" gebruikers gaat richten lijkt me een visueel overzicht interessanter dan filterformuliertjes in de bestaande zoekfunctionaliteit (wat niet wil zeggen dat het daar óók niet mag staan).

Los daarvan een overzichtje van de nieuwe films per week zou ook geweldig zijn (eventueel naast NL ook BE?). En van de films die binnenkort gaan verdwijnen? Ben het elders al tegengekomen, maar geen idee hoe ze aan die info komen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Overzicht van België wordt wel wat lastiger, omdat ik een geldig Netflix account nodig heb om uberhaupt die gegevens op te kunnen halen / uit te kunnen lezen. Misschien dat daar in de toekomst nog iets op te verzinnen is.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik weet niet of je een crew lid uit belgie hebt. Maar misschien is het mogelijk dat die gene zich ook een beetje op Netflix richt? Of iemand voor aanstelt om dat te doen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

In eerste instantie maar even kijken hoe het gaat met het Nederlandse aanbod.

Ik heb het hierbij een prominente(re) plek op de site gegeven. Heb huur en koop samengevoegd onder één kop. Het hiermee ruimte gecreëerd voor een Netflix kopje.

Wellicht kunnen er in de toekomst ook nog andere VOD aanbieders bij.

jimcarrey gek

• 412 messages
  • 395 votes

Post hier niet meer zo vaak. Maar dit laat zal me de site al weer veel vaker laten bezoeken. Geniale toevoeging, Jordy. Zou inderdaad leuk zijn als er later ook nog het buitenlandse Netflix aanbod bij zal staan. Als je misschien de database nodig hebt van België kan ik altijd vragen aan een Vlaamse maat van mij of ik eens op zijn account mag, kan ik eens voor je kijken...

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik moet zeggen Jordy dat ik het het er goed uit vind zien. Het overzicht is ook leuk bedacht maar bedenk wel dat Netflix soms grootschalig films verwijderd. Soms wel 30 tegelijkertijd! Maar ik denk dat je hier ook wel aan gedacht hebt haha! Ziet er netjes uit.

centurion81

• 2066 messages
  • 1986 votes

Supergoede toevoeging!!!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Kondoro wrote:

Maar ik denk dat je hier ook wel aan gedacht hebt haha!

Worden als het goed is netjes uit het overzicht gehaald maar als je een keer een foutje tegenkomt dan hoor ik het graag

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Jordy

Gisteren alvast m'n Chrome uitgerust om standaard op Netflix NL te connecteren, vanavond maar eens uitzoeken wat daar kan geoogst worden.

PS: Nog een kleine tip voor mensen die ook meerdere landenversies van Netflix zitten: De "my list" queue werkt tegenwoordig over de verschillende sites heen. Zo kan je films op Netflix US toevoegen en wanneer de film daarna ook in NL beschikbaar is zal je hem daar ook in je lijst zien staan. Een hele verbetering tov vroeger.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Thanks Jordy! Word helemaal loco van het 'zoeken' naar films op Netflix. Dit is nice.

Ik krijg alleen nog geen resultaten uit de zoekfunctie. Komt nog?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Onderhond wrote:

PS: Nog een kleine tip voor mensen die ook meerdere landenversies van Netflix zitten: De "my list" queue werkt tegenwoordig over de verschillende sites heen. Zo kan je films op Netflix US toevoegen en wanneer de film daarna ook in NL beschikbaar is zal je hem daar ook in je lijst zien staan. Een hele verbetering tov vroeger.

Dat klopt. Maar ik doe dat niet meer met VPN aangezien Netflix daar wat meer aandacht aan wilt besteden.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

tovenaar wrote:

Ik krijg alleen nog geen resultaten uit de zoekfunctie

nu wel?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

tovenaar wrote:

Ik krijg alleen nog geen resultaten uit de zoekfunctie. Komt nog?

Werkt perfect hier.

Enige wat je nu wel merkt is dat de zoekfunctie op bepaalde punten (voor het zoeken in iets kleinere verzamelingen) soms een klein beetje tekort schiet. Zo is genre bijv. een filter die maar op één genre tegelijkertijd werkt, terwijl je soms gewoon een actiefilm of horror of scifi wil zien. Ipv een dropdown zou een checkbox lijst daar iets beter werken. Maar dat is gezeur in de marge want na 3x klikken heb je diezelfde info nu ook.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

nu wel?

Yes, nu wel. Heb je iets veranderd of werkte mijn slome werkcomputer niet mee?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

nee er was iets mis

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Nu heeft http://www.flixfilms.nl/ er een grote concurrent bij hahaha .

Tommeh

• 7317 messages
  • 3291 votes

Hier ga ik heel veel plezier aan beleven, hulde! Kunnen ze bij Netflix zelf een puntje aan zuigen.

Veel dank Jordy!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Jordy, Finding Mercy (2013) staat bij mij twee keer in de Netflix lijst.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter weet jij hier iets over? volgens mij zijn er 2 films met die titel (of er is een vervolg)

Tanita

• 547 messages
  • 5064 votes

Mooie welkome aanvulling

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Jordy wrote:

kappeuter weet jij hier iets over? volgens mij zijn er 2 films met die titel (of er is een vervolg)

Ik weet wel dat het een mini-serie is van twee delen. Misschien dat, dat er mee te maken heeft?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Jordy wrote:

Dit blijkt weer zo'n geval van een miniserie die Netflix opsplitst in losse delen:

deel 1

deel 2

Zou dus om dezelfde miniserie moeten gaan: Finding Mercy (2013) en dus juist gelinkt. Handiger zou dan zijn om dan ook daadwerkelijk de 2 links te tonen.

Misschien kan je er dan wel vanuit gaan dat het laagste nummer in de link altijd het eerste deel is, zodat je ze kunt nummeren / op volgorde zetten.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Jullie zijn Unsere Mütter, Unsere Väter (2013) vergeten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kondoro0614

Wellicht heb je deze via de Amerikaanse Netflix?

Heb je een linkje naar de betreffende pagina op de Nederlandse Netflix site?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Unsere Mütter, unsere Väter online kijken | Netflix

dingen die (volgens netflix) series zijn, worden inderdaad niet gekoppeld momenteel

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Jordy wrote:

Unsere Mütter, unsere Väter online kijken | Netflix

dingen die (volgens netflix) series zijn, worden inderdaad niet gekoppeld momenteel

En mag ik misschien een reden weten waarom niet? Want ze staan wel op MovieMeter namelijk haha, maar goed. Als nog goed werk.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik heb er niet aan gedacht dat er tussen de dingen die netflix als serie markeert, mini-series zouden kunnen staan. Zal er eens over nadenken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.