• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

nieuw design (januari 2014)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Jordy wrote:

Een site als MovieMeter is in de huidige vorm toch niet helemaal meer van deze tijd.

Sowieso, fora behoren nog tot het 1.0 tijdperk. Toch blijven ze voor nichegroepen nog steeds een geliefd goed, al is het maar omdat de social alternatieven niet gemaakt zijn om echt deftig met elkaar te communiceren. Dat de activiteit hier terugloopt is niet meer dan normaal, ik vind dat MM ondanks alles nog aardig floreert.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Jep, MM doet het dan nog aardig goed, al merk je wel dat bijv. de KO's en Laddercompetitie nu heel wat stroever verlopen dan 5 jaar geleden. Enkele andere fora (over muziek) waar ik op zat tussen pakweg 2002-2010 zijn nu echt volledig stil gevallen. MM is ook het enige forum dat ik nog met regelmaat (bijna elke dag) bezoek.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Heb diverse interesses en ben member van de daaraan gerelateerde fora, zowel binnen als buiten NL, maar constateer overal een sterke terugloop van bijdrages, cq. een steeds kleiner worden groep van dezelfden die posten. (En dit gebeurd ook op fora die hun lay-out niet veranderd hebben.)

Veel fora hebben een topic-bezoekersteller. Die lopen nog steeds aardig op als er gepost wordt, dat wel.

Maar als een post te vaak een stand-alone message blijkt, dan haak ik ook af.

Moviemeter floreert ondanks alles inderdaad nog aardig.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Je kan eindeloos doorgaan met films, maar het kan ook zijn, zoals in mijn geval, dat je op gegeven moment gewoon "klaar" bent daarmee.

Die indruk heb ik al enige jaren. Maar toch mooi die loyaliteit aan de filmhobby.

John Barry

• 3410 messages
  • 638 votes

Dk2008 wrote:

Er zitten behoorlijk veel mensen op deze site, zijn die nou allemaal zo tevreden of interesseert het ze niet? .

Ik ben zelf erg tevreden met het huidige design. Ik kan het oude design eerlijk gezegd nog maar moeilijk voor de geest halen. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik ook moest wennen aan het vele scrollen, maar ook dat is iets waar ik nu volledig aangewend ben.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Zou er een relatie zijn tussen het verdwijnen van de gebruikers-lijst 'aantal berichten' en het verminderen van aantal berichten op de site? Of is dit zoals Jordy al aangaf eerder te wijten aan een algemene tendens op internetfora? En is het geminderd met berichten op de algemene topics of ook bij de filmpagina's?

De site is met het nieuwe design zeer geschikt voor mobiel internet. En door de groei met mobiel internet gaan mensen veel sneller op hun telefoontoestel raadplegen ipv veel teksten plaatsen. Wat toch altijd moeilijker is dan via een pc met toetsenbord...

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Film Pegasus wrote:

Zou er een relatie zijn tussen het verdwijnen van de gebruikers-lijst 'aantal berichten' en het verminderen van aantal berichten op de site?

Die trend was al veel eerder aan de gang, en zoals gezegd op 'alle' forums, niet alleen hier.

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

Jordy wrote:

(quote)

Die trend was al veel eerder aan de gang, en zoals gezegd op 'alle' forums, niet alleen hier.

Het is inderdaad een trend die je bij meerdere fora ziet. En dan zie ik een nieuw design echt niet als reden waarom mensen minder op fora zouden posten. Snel even wat op Twitter neerkwakken of in een Whatsappje lijkt nu de trend te zijn, omdat dat lekker gemakkelijk en snel is. Maar tegelijkertijd is het ook een zwakte als je met 140 tekens iets moet zeggen.

Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die toch tijd willen beteden om meer over een film te lezen. In het forum hier op MM heb ik nooit echt interesse gehad, wel in de meningen/recensies en berichten die bij de films gepost worden. Loopt dat aantal posts trouwens terug? Denk dat je daar nog wel heel iets van kunt maken waar de site weer verder verbetert. Moet wel toegeven dat ik meteen aan imdb-dingen denk zoals recensies sorteren op 'usefulness' of 'profilic authors'... Of iets meer dingen ontwikkelen met de filmlog. Zoiets kan ook nog. Zal nog eens denken over andere concrete ideeën .

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Vinokourov wrote:

Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die toch tijd willen beteden om meer over een film te lezen. In het forum hier op MM heb ik nooit echt interesse gehad, wel in de meningen/recensies en berichten die bij de films gepost worden. Loopt dat aantal posts trouwens terug?

Wat het eerste punt betreft dat gebeurt dan ook. Je hoeft alleen geen account te hebben en heb je die wel dan hoef je niet per sé in te loggen als je verder toch niets te melden hebt. Het klopt dus als Jordy zegt dat de site goed bezocht wordt.

Punt 2 het forum is vaker wel heel drukker geweest. Maar ook wisselend de ene keer was het gezellig druk en dan kwam er een discussie en die liep nogal uit de hand.

Punt 3 Ik heb niet de indruk dat er minder wordt gepost, mensen plaatsen een stem en een bericht klaar. Die discussies daar zijn wel minder geworden, maar dat komt ook omdat de regels daar zijn aangescherpt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.