- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- meldingen / notificaties
meldingen / notificaties
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Vanaf nu op de site, een revolutionair concept dat op geen enkele site nog bestaat: notificaties.
Wat houdt dit in? Je ziet boven in de pagina, naast je gebruikersnaam, nu 2 icoontjes. Een voor priveberichten, een voor notificaties. Als je boven het notificatie icoontje zweeft, krijg je een popup met (maximaal) de laatste 5 notificaties. Als je op het icoontje klikt ga je naar een overzicht van al je notificaties in de laatste 30 dagen.
Voorbeelden van notificaties zijn: "je bent gequote in topic", "het is december dus je kunt je jaarlijstje weer invoeren", "je toevoeging van x is geaccepteerd door crewlid y", dat soort dingen. In de toekomst zal dit systeem voor meer doeleinden ingezet gaan worden. Mocht je bepaalde typen notificaties niet willen ontvangen, dan kun je dit configuren bij je accountinstellingen.
Zie deze wijziging svp als een eerste stap, het zal vast nog niet perfect zijn. Benieuwd naar jullie tips en ervaringen, en eventuele bugs die je tegenkomt.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
heel handig!! vooral voor de quotes
alleen zie ik het configureren nog niet bij instellingen
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Leuk hoor, zei de enthousiasteling.
Van ongeveer de helft vd notificaties ontbreekt echter 'de titel van de film' waarvoor mijn correctie is goedgekeurd. Dus dat werkt nog niet helemaal lekker.
Je correctie van null is geaccepteerd door kappeuter (bijvoorbeeld)
edit: en als ik klik op een titel van een film dan krijg ik een dead link...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
ik vermoed dat dit voor nieuwe notificaties vanaf nu niet meer voor zou moeten komen (dat je "null" ziet ipv de titel) als dit wel het geval is hoor ik het graag
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wie had dit allemaal al die jaren geleden verwacht, Jordy
.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Kleine nitpick misschien, maar je krijgt ook notifications van geneste quotes (je weet wel, quotes op quotes waarin jij gequote werd). Die zijn misschien niet zo nuttig, aangezien dat geen directe quotes zijn op een bericht van jezelf?
Verder, érg gave toevoeging.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ja daar moet ik nog even naar kijken, ik denk dat het beter is om dan geen notificatie te sturen
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
ik vermoed dat dit voor nieuwe notificaties vanaf nu niet meer voor zou moeten komen (dat je "null" ziet ipv de titel) als dit wel het geval is hoor ik het graag
Hmm, het automatische bericht na een goedgekeurde correctie geeft bij mij (chrome) nog steeds "null" voor het volledige bericht.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Inloggen bij Firefox lukt niet. Het geeft enkel deze vreemde melding:
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hmm, het automatische bericht na een goedgekeurde correctie geeft bij mij (chrome) nog steeds "null" voor het volledige bericht.
over welke correctie gaat dat? welke film?
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Een geautomatiseerd bericht van mrmojorisin123 bij Shôjo Tsubaki: Chika Gentô Gekiga (1992) van eergisteren. Het betrof een wijziging in de titel.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dat begrijp ik niet helemaal, daar zie ik geen notificatie van staan. Wellicht begrijp ik je verkeerd.
Voor nieuwe notificaties die vanaf nu verstuurd worden, verwacht ik dat het goed gaat. Zo niet hoor ik het graag.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Ik bedoel in het nieuwe preview-scherm, waar de laatste vijf privé-berichten getoond worden. Helemaal rechts.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
"Je hebt in de afgelopen 30 dagen geen notificaties ontvangen van de site."
Kan iemand mij even quoten, dan kan ik ook meegenieten. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
"Je hebt in de afgelopen 30 dagen geen notificaties ontvangen van de site."
Kan iemand mij even quoten, dan kan ik ook meegenieten.
Tuurlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een notificatie in het Game of Thrones topic verwijst me naar het topic De HP Rage.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Heb even alle notificaties verwijderd, om verwarring te voorkomen, daar stonden wat "foute" urls in. Kijken of het vanaf nu goed gaat.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Kleine nitpick misschien, maar je krijgt ook notifications van geneste quotes (je weet wel, quotes op quotes waarin jij gequote werd). Die zijn misschien niet zo nuttig, aangezien dat geen directe quotes zijn op een bericht van jezelf?
Dit zou nu goed moeten gaan, alleen de persoon van de quote op het hoogste niveau krijgt een notificatie
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Op mijn iphone blijft de 2 bij notificaties (poppetje icoon) staan, terwijl ik ze wel al bekeken heb.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Heb ik ook.
Ook die laatste opmerking van Onderhond ervaar ik nog steeds.
Legan
-
- 18121 messages
- 4947 votes
Leuke en mooie veranderingen / verbeteringen weer. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Mooie toevoeging!
Is het een idee om ook notificaties te geven van een @mention (bijvoorbeeld), wanneer je niet iemand quote maar wel met iemand in gesprek bent?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Erg leuk! Ik denk alleen wel dat er veel vaker gequote zal gaan worden (anders komt er geen notificatie) waardoor in een discussie elk bericht tevens een quote van het voorlaatste bericht zal gaan krijgen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De ervaring moet nog even afwachten hoe dat gaat. Misschien is een "mentions" achtig systeem zoals riesma voorstelt wel verstandig. Lijkt me niet gewenst dat voortaan elk direct antwoord een quote bevat. Ik quote nu jou in ieder geval niet