• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.015 votes
Profile

Advies a.u.b.

aspro

• 569 messages
  • 1518 votes

aspro wrote:

ja dan kun je het beste de HDMI gebruiken want die zit ook op de HK

of die coax kan ook maar de HDMI is het beste

aspro

• 569 messages
  • 1518 votes

zoals ik het hier kan bekijken gebruik je HDMI voor het beeld en de toslink (optische kabel)voor het gluid

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

aspro wrote:

zoals ik het hier kan bekijken gebruik je HDMI voor het beeld en de toslink (optische kabel)voor het gluid

Klopt inderdaad, maar met dvd afspelen kan ik geen 5ch stereo geluid doen of 7.1 geluid ect. dus ik heb het verkeert aangesloten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

mijn broer had hetzelfde probleem en heeft toen de koptelefoonuitgang gebruikt om 5.1 voor elkaar te krijgen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

moviemafketel wrote:

mijn broer had hetzelfde probleem en heeft toen de koptelefoonuitgang gebruikt om 5.1 voor elkaar te krijgen.

Oh ja ? hoe zit dat en welke snoeren gebruik je dan.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

kabel van dvd naar hoofdtelefoonuitgang tv en verder rood witte snoeren van versterker naar de boxen.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Heb zelden zulke vreemde en foute adviezen op een rij gezien. Het is vast allemaal goed bedoeld maar zo gaat 606 natuurlijk nooit zijn apparatuur op juiste wijze aansluiten.

Koptelefoonaansluiting met 5.1 en rood/wit beter dan geel?

Dit is wat je moet doen 606:

Je moet die Humax gewoon met een HDMI-kabel aansluiten op je receiver. Door HDMI gaat zowel beeld als geluid..

Als het om geluid gaat en er is geen HDMI-aansluiting voorhanden dan altijd het geluid via de optische kabel (die kabel van je afbeelding) waardoor licht gaat, of een digitale coax (oranje aansluitingen). Zo krijg je toch nog 5.1 (door HDMI kan zelfs 7.1).

Als dat er niet is dan pas ga je met rood/witte tulpjes in de weer (stereo). Koptelefoonaansluitingen zijn er voor een koptelefoon.

P.S. Je moet die HDMI-kabel in 1,2 of 3 (en niet dus die ingang met het grijze vlakje, dat is een HDMI-uitgang) steken van je receiver en je hebt geluid. Als je geen geluid hebt de settings in het menu van je Humax aanpassen).

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ben benieuwd of het 606 inmiddels gelukt is. Koptelefoonaansluiting hebben we gebruikt om het geluid van de apps youtube etc via 5.1 te horen. Is idd weer een andere zaak.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Thx, maar het is gelukkig gelukt met een toslink kabel. humax heeft geen HDMI.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ben er in ieder geval ook achter gekomen dat ik elke box op zich apart harder kan zetten.

aspro

• 569 messages
  • 1518 votes

606 wrote:

Ben er in ieder geval ook achter gekomen dat ik elke box op zich apart harder kan zetten.

hallo martijn dus je bent al een heel stuk verder maar nog niet helemaal tevrden?

dus die humax heeft geen hdmi en al geprobeerd met een scart?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Geluid is er nu, dus gelukkig maar.

aspro

• 569 messages
  • 1518 votes

606 wrote:

Geluid is er nu, dus gelukkig maar.

Proficiat!!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Dank u

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Schijfje blijft plakken:

Dag mensen,

Sommige ex-rentals hebben zo'n sticker aan de binnenkant van het schijfje. Als je die eraf haalt, hou je meestal zo'n rand met de stickerlijm over op de disk.

Mijn tip: maak eerst het schijfje goed schoon alvorens je hem in je speler deponeert, anders krijg je hetzelfde probleem als waar ik nu mee kamp.

Mijn probleem: het schijfje is er dan heel moeilijk uit te krijgen en ook SCHONE schijfjes blijven nu aan de speler plakken, omdat die dan wat van die lijm heeft overgenomen. Nu moet ik dus ook pielen om DIE eruit te krijgen. Is me wel gelukt, er zit nu geen schijfje meer in het apparaat. Maar ik durf ze er nu niet meer in te doen, uiteraard.

Mijn vraag: het gedeelte van de speler dat het schijfje vastpakt, plakt nu dus. Hoe kan ik dit weer schoon krijgen? Een licht vochtig schijfje met schoonmaakmiddel erop in de speler doen, wellicht?

Bij voorbaat dank.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik zou de speler openschroeven en met een in schoonmaakalcohol gedept wattenstaafje schoonmaken op de plekken waar het plakt.

De behuizing is meestal wel makkelijk te openen door ca. 4 schroeven los te schroeven.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ik heb je tip ter harte genomen, maar het is zo'n luxe Blu-ray combi geval en de behuizing was niet gemakkelijk los te halen, het display zat erop vast.

Ik denk wel dat het de beste manier is om zeker te zijn, maar ik heb het nu toch voor elkaar gekregen door een hele disk voorzichtig in te smeren met allesreiniger. Dit heb ik met meerdere schijfjes een paar keer herhaald en schone schijfjes komen er nu ook goed uit.

LET OP!!!! Mijn vriendin raadt juist aan om schoonmaakALCOHOL te gebruiken, omdat ze vreest dat allesreiniger aan de print op het schijfje -of de disk zelf- kan gaan vreten.

Dus, mocht je een plakkend schijfje hebben dat jouw speler eveneens doet plakken bij andere disks, nogmaals, in 't kort:

1: Schijfje voorzichtig insmeren met een dun laagje schoonmaakalcohol -niet te nat, dus;

2: In speler plaatsen en een tijdje laten draaien;

3: Mocht dit niet geheel het gewenste resultaat hebben, bovenstaand proces herhalen. Gebruik hiervoor meerdere schijfjes om zeker te zijn.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

aspro wrote:

Proficiat!!

hey Aspro, kan jij zo zeggen of je weet of ik mijn Tablet als tussenschakel kan gebruiken op mijn apparatuur om films er via af te spelen. snap je ?

aspro

• 569 messages
  • 1518 votes

606 wrote:

(quote)
hey Aspro, kan jij zo zeggen of je weet of ik mijn Tablet als tussenschakel kan gebruiken op mijn apparatuur om films er via af te spelen. snap je ?

In pricipe zou het kunnen maar wil je gewoon SD (standaard DVD's) of wil je er Blu-Ray op af kunnen spelen?

Zitten erop die Tablet aansluitingen op ik beboel of je er misschien een HDMI kabel tussen kunt zetten.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

aspro wrote:

In pricipe zou het kunnen maar wil je gewoon SD (standaard DVD's) of wil je er Blu-Ray op af kunnen spelen?

Zitten erop die Tablet aansluitingen op ik beboel of je er misschien een HDMI kabel tussen kunt zetten.

Deze aansluitingen zitten er op http://etbuy.ru/image/data/products/Planshet_Pipo_M9_Pro_3G_32GB/Planshet_Pipo_M9_Pro_3G_32GB_13837764918.jpg

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > Hulp nodig (audio probleem):

Hallo,

Ik heb zojuist een omvormer gekocht die het mogelijk moet maken om de digitale out op mijn TV te verbinden met mijn versterker die alleen tulpstekkers accepteert.

Alles is ingeplugd maar geen geluid.

De omvormer is een Dynavox DK201

Mijn TV: Samsung F6500 3d led smart tv.

Er is een ongebruikte gele coaxiale input op de omvormer, misschien heeft dat er wat mee te maken?

Aan de versterker ligt het niet, andere apparaten werken wel gewoon.

Ik heb in het menu van de TV "Ext. Luidspreker" geselecteerd, nog steeds niets.

Bij "digitale audio uit" in het tv menu staat het geluidsformaat op PCM. Als ik ext. Luidspreker selecteer, komt daar "DTS Neo 2:5" als optie bij.

Ik heb geen idee wat ik nu nog kan proberen. Alle hulp is zeer welkom.

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

Bedacht me net dat mn Xbox ook een digitale out heeft. Getest en ook daarop werkt het niet.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Wat is het volledige typenumer UExx...6500? En heb je ook info over die 'omvormer'?

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

TV is: UE46F6500SSXXN

En die omvormer is een "digital or Toslink Audio to R/L Audio Converter". "Mini-DAC Model: DK201".

Aan de input kant zitten een SPDIF en een Coaxial poort (en 1 voor de voeding). Output gewoon een rode en witte R/L poort (en een phone jack).

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

LostCauze

Die optical out vanuit je TV naar de DAC. Als de TV aanstaat en die kabel zit er achter in de TV ingeplugd (Spdif out), zie je dan een rood lichtje uit dat kabeltje komen voordat je het inplugt op je DAC?

Je kunt kiezen idd optical (spdif) of digi coax. Jij koos spdif. Dus die gele ingang blijft ongebruikt. No problem.

Als er een rood lichtje uit dat optische (spdif)kabeltje komt dan is de kabel in orde. Zo niet dan is hij kaduuk. Je moet even een CD-speler of iets anders aansluiten op die rood/witte tulpjes ingang op je versterker om te checken of die ingang op je versterker wel in orde is/ of dat je de source-knop op je versterker wel goed hebt staan.

Klopt alles probeer dan het volgende..

---> Instelling TV: Probeer ipv PCM eens dts (in jouw geval DTS NEO 2.5)! Dan geeft de TV namelijk pas een digitaal signaal door de kabel en kan je DAC hem omzetten.

Dat van die externe luidsprekers kan je wellicht ook proberen al vermoed ik dat hem daar de kneep niet zit. Laat hem daar dus in eerste instantie maar op staan.

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

Zinema wrote:

LostCauze

Die optical out vanuit je TV naar de DAC. Als de TV aanstaat en die kabel zit er achter in de TV ingeplugd (Spdif out), zie je dan een rood lichtje uit dat kabeltje komen voordat je het inplugt op je DAC?

Je kunt kiezen idd optical (spdif) of digi coax. Jij koos spdif. Dus die gele ingang blijft ongebruikt. No problem.

Als er een rood lichtje uit dat optische (spdif)kabeltje komt dan is de kabel in orde. Zo niet dan is hij kaduuk. Je moet even een CD-speler of iets anders aansluiten op die rood/witte tulpjes ingang op je versterker om te checken of die ingang op je versterker wel in orde is/ of dat je de source-knop op je versterker wel goed hebt staan.

Klopt alles probeer dan het volgende..

---> Instelling TV: Probeer ipv PCM eens dts (in jouw geval DTS NEO 2.5)! Dan geeft de TV namelijk pas een digitaal signaal door de kabel en kan je DAC hem omzetten.

Dat van die externe luidsprekers kan je wellicht ook proberen al vermoed ik dat hem daar de kneep niet zit. Laat hem daar dus in eerste instantie maar op staan.

Heb ik geprobeerd, onder dts werkte hij ook niet.

Ik denk inderdaad dat het de kabel is, zal morgen eens even kijken of ik het licht zie haha. Bedankt voor de tip.

Ondertussen heb ik een andere en veel goedkopere fix gevonden. Ik heb zo'n kabel met phone jack en tulpjes gevonden en dat werkt prima... Dus ik breng die omvormer en kabel sowieso terug.

Toch thanks voor je hulp, ben weer iets wijzer.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

LostCauze

Het nadeel van de stereo-jack (koptelefoon aansluiting) is dat je altijd je receiver aan moet zetten als je je TV aandoet.. Je hebt geen TV-geluid meer met de versterker op uit.

Ik zou gewoon even checken of er rood licht doorheen komt (kun je overdag ook makkelijk zien) - er gaat namelijk een lichtsignaal doorheen i.t.t. digi coax - en anders zou ik de DAC omruilen.

Maar zelf weten natuurlijk.

Succes en laat hier nog even weten hoe het afloopt.

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

Zinema wrote:

LostCauze

Het nadeel van de stereo-jack (koptelefoon aansluiting) is dat je altijd je receiver aan moet zetten als je je TV aandoet.. Je hebt geen TV-geluid meer met de versterker op uit.

Ik zou gewoon even checken of er rood licht doorheen komt (kun je overdag ook makkelijk zien) - er gaat namelijk een lichtsignaal doorheen i.t.t. digi coax - en anders zou ik de DAC omruilen.

Maar zelf weten natuurlijk.

Succes en laat hier nog even weten hoe het afloopt.

Ja klopt ja, maar dat kleine nadeel weegt voor mij niet op tegen het geld dat ik nu bespaar.

LostCauze

• 179 messages
  • 1371 votes

Nou... Ik heb meteen ff gecheckt en er komt gewoon licht door.

Jammer, ik had gehoopt dat dat het was. Nu blijft t een raadsel...

Oh well, ik ben allang blij dat ik nu gewoon met goed geluid m'n series en films kan kijken.

En gratis nog wel.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Dan moet je idd je DAC terugbrengen want het lijkt erop dat die defect is. Ach en als je het zo prima vindt dan kan je best via de koptelefoon optie luisteren. Why not. Als je ooit je versterker upgrade naar 7.1 of 5.1 dan kun je altijd nog via optical. Enjoy!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.