- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Het is je waarschijnlijk de TV. Welk merk heb je en welk type?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Het is een Sony Bravia KDL-52XBR4. Er zit een Philips Blu-Ray speler BDP3100 op aangesloten.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Ik ken die TV helaas niet, maar het lijkt er op dat je een of ander effect hebt aanstaan. Heb je ergens motion plus (of iets met dat woord) op je TV/ BDspeler aan staan?
Wat gebeurt er als je kijkt in de Cinema mode (TV)?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Tijdens het zoeken naar deze optie kom ik pardoes de functie 'bewegingsverbetering' tegen, en heb deze van hoog naar uit gezet. Dit lijkt de oplossing. De moire lijkt weg. Ga straks een hele film kijken om te zien wat voor consequenties dit heeft voor de beweging algemeen.
In ieder geval bedankt voor de hulp!
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Bijna op zeker dat het nu is opgelost.
Het is een beeldverbeteraar die snelle bewegingen er beter moet doen uitzien maar meestal een 'halo' om personen heen creëert, die duidelijk zichtbaar zijn tegen bepaalde achtergronden (zoals hekwerken etc.)
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
De bewegingen in het beeld zijn nu wel minder scherp. Vergelijkbaar met een lagere frame rate. Is hier nog wat aan te doen, of is het het een of het ander?
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7275 votes
Het is eigenlijk inderdaad het een of het ander, of de TV kalibreren met de bewegende beelden waarbij je normaliter deze artifacts hebt.. Misschien kun je die mode op een kwart zetten of iets dergelijks.. Het is overigens wel de toekomst die scherpe bewegende beelden (maar dan zonder artefacts en zogenaamde hertzjes die er niet zijn), denk maar eens aan The Hobbit in de bios op High frame rate.
Een beetje knoeien dus en anders gewoon uit zetten.
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Vraagje
Ik heb een blu ray speler Samsung BD1220 en een Samsung LED TV.
Nu gebeurt het weleens als ik een blu ray afspeel dat het beeld soms een tiende van een seconde blijft hangen en dan weer verder schiet. Het is niet altijd, maar het verscheelt weleens per blu ray.
Waar kan dit door komen? Ligt dit aan de tv of aan de blu ray speler. Moet de blu ray speler misschien een firmware update? Is dit voor een tv misschien ook nodig. Wie kan me hier eea over uitleggen?
Alvast bedankt!
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Het eerste wat in me opkomt: heb je op een van de apparaten een 24P optie? Probeer deze dan eens aan of uit te zetten.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Vraagje
Ik heb een blu ray speler Samsung BD1220 en een Samsung LED TV.
Nu gebeurt het weleens als ik een blu ray afspeel dat het beeld soms een tiende van een seconde blijft hangen en dan weer verder schiet. Het is niet altijd, maar het verscheelt weleens per blu ray.
Waar kan dit door komen? Ligt dit aan de tv of aan de blu ray speler. Moet de blu ray speler misschien een firmware update? Is dit voor een tv misschien ook nodig. Wie kan me hier eea over uitleggen?
Alvast bedankt!
Die LED TV's van Samsung lijken soms krachtiger te zijn dan dat ze zelf aan kunnen. Mijn kameraad heeft er ook een en volgens mij gebeurt het bij hem ook wel eens. Ik denk dat het aan de TV ligt.
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Het eerste wat in me opkomt: heb je op een van de apparaten een 24P optie? Probeer deze dan eens aan of uit te zetten.
Ik ben echt een leek wat dat betreft sorry. Waar kan ik dat zien / veranderen? Kan dat op de tv?
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Die LED TV's van Samsung lijken soms krachtiger te zijn dan dat ze zelf aan kunnen. Mijn kameraad heeft er ook een en volgens mij gebeurt het bij hem ook wel eens. Ik denk dat het aan de TV ligt.
Het is echt zwaar irritant. Bij sommige blurays doet hij het perfect en bij sommige blijft het beeld om de halve minuut iets haperen. Hoop dat dit op te lossen is.
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Even gekeken ik heb een Samsung LED TV model: UE32B6000VP
Samsung UE32B6000 specificaties -led tv's KIESKEURIG
Nog een vraagje. Wat gebeurt er als je dat 24P aan of uit zet. Wat heeft dat precies voor waarde.
In ieder geval al bedankt voor je hulp.
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Nog even wat geckeckt. De blu ray die ik kijk heeft 1080P. Mijn LED tv heeft dit ook. Dan zou er toch niets aan de hand moeten zijn?
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Het is echt zwaar irritant. Bij sommige blurays doet hij het perfect en bij sommige blijft het beeld om de halve minuut iets haperen. Hoop dat dit op te lossen is.
Om de halve minuut?? Nee, dan ligt het aan de Bluray speler. Leen eens een andere van een vriend om het uit te proberen.
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Ik ga eerst maar een firmware update eroverheen gooien. Daarna zal ik nog eens kijken.
Bedankt!
DiDa
-
- 3646 messages
- 2796 votes
Opgelost. Voordat ik de firmware uit wilde voeren las ik op internet dat je via de bluray speler de afspeelkwaliteit van de blu ray schijf kunt bepalen.
Mijn blu ray speler stond standaard op BD-Wise. Ik heb eens wat andere opties geprobeerd 720p, 1080i enz en toen liep het beeld soepel door.
Heeft iemand hier een verklaring voor. Op de blu ray hoes staat gewoon 1080p en mijn tv heeft dat ook. Hoe kan het dan dat dit niet goed matcht met elkaar?
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Oke, mooi zo. Met 24P bedoelde ik mee de FPS van de film, Ik weet ook niet precies meer hoe het zat, maar via google vind je veel!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Iemand toevallig ervaring met de Sony BDV-N590 bluray speler?

Lees er alleen positieve dingen over en qua prijs (350 euro) valt ie niet tegen.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Geen ervaring mee, maar ik heb vaak gelezen dat je beter een versterker met boxen en losse BR speler kunt aanschaffen, omdat dat betere kwaliteit geeft.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Heb hem inmiddels al aangeschaft (alleen nog niet binnen).
Heb het ook wel eens gehoord, maar dan betaal ik veel meer dan dat ik er op dit moment voor uit wil geven.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Valt best mee, ik heb weleens sets gezien van 250 euro, maar ook van 500. Maar dan bij die laatste zat een br speler los bij.
Maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je budget is en wat je ervoor over hebt.
Iig alvast veel plezier met je aankoop.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb een volgend probleem, nu ik tijdelijk bij mijn ouders woon gebruik ik een oudere digitale decorder.
deze
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=133053.0;attach=126537;image
Deze wil ik aansluiten voor geluid op.
http://hifibazar.cz/obr/Harman_Kardon%20AVR-355_back.jpg
Alleen heb een probleem want krijg geen geluid. Heb al veel gedaan maar ben erg de kluts kwijt.
Normaal krijg ik het voor elkaar.
Eerst had ik een digitale ontvanger met zo'n kabel, maar geloof niet dat, dat op de humax zit
http://www.kleinspul.nl/products_pictures/roline_toslink_mini_1.jpg
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Als het een oude decoder is is ie waarschijnlijk niet digitaal. Dan wordt het tijdelijk gewoon een rood-witte tulpkabel lijkt me.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Als het een oude decoder is is ie waarschijnlijk niet digitaal. Dan wordt het tijdelijk gewoon een rood-witte tulpkabel lijkt me.
aspro
-
- 569 messages
- 1518 votes
er zitten 2 coaxial ingangen en 3 optical dus een van de 3 zou het moeten zijn.
er zit zelfs ook nog een optie op voor een HDMI kabel.
als ik zo de achterkant heb kunnen bekijken is het nog niet zo'n oude ontvanger van humax
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
er zitten 2 coaxial ingangen en 3 optical dus een van de 3 zou het moeten zijn.
er zit zelfs ook nog een optie op voor een HDMI kabel.
als ik zo de achterkant heb kunnen bekijken is het nog niet zo'n oude ontvanger van humax
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
ja die rode en witte voor analoog kun je ook gebruiken rood en wit.
waar wil je die op aansluiten als ik vragen mag?