- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Advies a.u.b.
Advies a.u.b.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Er bestaan geen HDMI 1.3 en 1.4 kabels.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hoezo niet? Ik heb er eentje 1.3 (Althans, dat staat erop) En volgens Wiki bestaan ze wel....
HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
There are five HDMI connector types. Type A/B are defined in the HDMI 1.0 specification, type C is defined in the HDMI 1.3 specification, and type D/E are defined in the HDMI 1.4 specification.
Type A
Nineteen pins, with bandwidth to support all SDTV, EDTV and HDTV modes.[4] The plug (male) connector outside dimensions are 13.9 mm × 4.45 mm and the receptacle (female) connector inside dimensions are 14 mm × 4.55 mm.[47] Type A is electrically compatible with single-link DVI-D.[48]
Type B
This connector (21.2 mm × 4.45 mm) has 29 pins and can carry double the video bandwidth of type A, for use with very high-resolution future displays such as WQUXGA (3,840×2,400).[48][49] Type B is electrically compatible with dual-link DVI-D, but has not yet been used in any products.[48][50]
Type C
A Mini connector defined in the HDMI 1.3 specification, it is intended for portable devices.[1][51][52] It is smaller than the type A plug connector (10.42 mm × 2.42 mm) but has the same 19-pin configuration.[51][53] The differences are that all positive signals of the differential pairs are swapped with their corresponding shield, the DDC/CEC Ground is assigned to pin 13 instead of pin 17, the CEC is assigned to pin 14 instead of pin 13, and the reserved pin is 17 instead of pin 14.[54] The type C Mini connector can be connected to a type A connector using a type A-to-type C cable.[51][52]
Type D
A Micro connector defined in the HDMI 1.4 specification[52][55] keeps the standard 19 pins of types A and C but shrinks the connector size to something resembling a micro-USB connector.[56] The type D connector is 2.8 mm × 6.4 mm, whereas the type C connector is 2.42 mm × 10.42 mm;[57] for comparison, a micro-USB connector is 2.94 mm × 7.8 mm and USB Type A is 11.5 mm × 4.5 mm.
Type E
Automotive Connection System defined in HDMI 1.4 specification.
[edit]
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Wat een ingewikkeld uitzient verhaal zeg.
Het is gewoon heel simpel Je hebt idd Hdmi 1.0 1.1 enz.
Dit geld echter voor de apparaten waar de hdmi in of uitgang op zit.
HDMI1.4 heeft bijvoorbeeld als groot voordeel dat er geen in en uit op zit.
Kabels echter, heb je maar in 2 soorten met en zonder ethernet.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7277 votes
Dit geld echter voor de apparaten waar de hdmi in of uitgang op zit.
HDMI1.4 heeft bijvoorbeeld als groot voordeel dat er geen in en uit op zit.
Wat bedoel je?
Beetje incomplete bron trouwens die ook gewoon 5 verschillende kabels noemt. Het klopt bijvoorbeeld wel dat 1.3 3D content kan overbrengen, maar dan wel interlaced (HD-Ready). Dit i.t.t. 1.4 die twee keer de 1080p (vandaar ook de vermelding 4k bij de specs van zo'n kabel) vervoert. Overigens staat er op nieuwe kabels in héél veel winkels nog steeds het typenummer en daarom bestaan die kabels gewoon wel natuurlijk.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Ik bedoel dat bijvoorbeeld, mij eigen tv met 1.3 alleen beeld en geluid kan ontvangen (hdmi in) en mijn ps3 alleen kan versturen (hdmi uit).
Met de niewste hdmi kan iedere hdmi aansluiting ontvangen en versturen. Een highspeed hdmi met ethernet zal ook als er straks een hdmi 1.5 gewoon zn werk doen al kocht je deze in het tijdperk van hdmi 1.3. Vandaar geen 1.3 of 1.4 kabels. Aan de kabels zelf verandert namelijk helmaal niks.
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Uhmm? Hoe dan ook sinds ik een HDMI 1.4 kabel heb kan ik gewoon 3D kijken. Blijkbaar had ik 'HDMI 1.3' standaard ipv 'HDMI 1.3 high speed'.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Heeft iemand verstand van speakersetjes?
Ik wil een 5.1 systeem kopen voor mijn PS3 maar ik heb geen plaats om 2 speakers achter mij neer te zetten. Alles komt dus op 1 bureau te staan. Maakt dat nou veel uit?
Het gaat om de Logitech X530
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Je krijgt wel een surround effect maar niet achter. Ik speel ook alleen met geluid van voor en is prima te doen maar surround van achter maakt het wel af. Als iets over je heen vliegt vliegt het ook over je heen in de juiste opstelling maar alsnog prima te doen.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
N'ah, ik heb toch besloten om voor een 2.1 set te gaan.
yasaka
-
- 51 messages
- 85 votes
Sinds 1 jaar maak ik gebruik van een digicorder van telenet (belgie) .
Deze recorder neemt programma's op,op een HD maar je betaald er 8 euro per maand voor.
Als je rekent op een levensduur van 10 jaar betaal je daar dus al 960 euro voor en is het nog niet je eigendom. aangezien ik bijkomend niet tevreden ben over dit toestel (1keer op 5 blokkeert het beeld bij het afspelen en zit je al snel 20 minuten te wachten).
daarom mijn vraag welk is een goed alternatief ?
Ik zoek een product dat dezelfde gebruiks eenvoud kan aanbieden
1) opnemen vanuit een programmagids die je kan oproepen op je tv scherm.
2) live pauzeren
3) meerdere opnamens tegelijk maken.
mvg Bart
cldiia
-
- 10 messages
- 22 votes
In Filmdragers en apparatuur > Apparatuur > alleen lezen van dvd-rw:
Lieve mensen,
Ik heb een groot probleem met mijn DVD-speler denk ik.
Als ik de dvd heb gebrand (zowel op DVD R+ en - / DVD-RW) maakt de dvd speler er een Alleen-lezen bestand van.
Ik krijg dan deze melding, direct na hij klaar is met branden:

Als ik de dvd dan in mijn dvd speler doe, doet de dvd het ook niet. Hij leest wel dat het een dvd is, maar begint niet met afspelen.
Als ik een DVD-RW weer terug stop in mijn pc om de Alleen-lezen ervan af te halen via de Eigenschappen, geeft hij aan dat dat niet mogelijk is:

Hij doet het ook bij DVD-R (zowel +, - en +-) en dan kan ik gewoon geen dvd afspelen.
Hoe krijg ik dit in godsnaam zonder al te veel moeite er vanaf?
Alvast bedankt!
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Brand je vaker of ben je nieuw op dit gebied. Het beste is om je films ect. te branden via progjes als Nero maar ik zelf gebruikte altijd Ashampoo dat veel lichter is dan Nero en net zo handig. DE gratis versie levert prima resultaat van dit programma.(Ashampoo 6 geloof ik.).
Brandt jij de ts bestanden op een dvd disc?
Probeer eens te kijken bij apparaat beheer of er iets staat aangegeven bij dvd rom.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Sinds paar dagen heb ik een nieuwe laptop, nu heb ik verschillende brand programma's gedownload omdat mijn dvd speler de gebrande films niet meer goed accepteert (voorheen wel)
Veel haperen en na ruim 45 minuten blijven hangen bij verschillende films !!!!
Bij originele film geen probleem.
Wat kan het probleem zijn
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Een stofje ?
Heb al paar keer geprobeerd te blazen, zou wel niet genoeg zijn.
Net ook weer geprobeerd met een andere film ging perfect tot 34 minuten.
Daarna stagneert het en kan ik niet meer verder kijken.
Wat kan ik meer doen qua schoonmaken ect.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dvd speler heeft geen last van stof, heb net een film van mijn oude laptop in de dvd speler helemaal afgekeken zonder problemen.
Er zit in mijn nieuwe laptop een instelling anders zodat ik daarmee problemen heb met film kijken in mijn dvd speler.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik denk dat ik een alternatieve oplossing heb gevonden om mijn film te kijken.
Ik heb een digitale ontvanger met een klein kastje met 300GB opslag.
Nu kan ik die aan mijn laptop aansluiten via USB kabel en zo de films over zetten.
Ben benieuwd of dat gaat werken, zou prachtig zijn.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Het is niet gelukt misschien ben ik wat vergeten of heb ik wat verkeerd gedaan ?????
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
je gebrande dvd's doen het wel goed in je laptop?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
je gebrande dvd's doen het wel goed in je laptop?
Die dvd die ik gebrand heb in mijn oude laptop wel, de film gebrand met nieuwe laptop niet.
Net weer geprobeerd in mijn dvd speler maar stagneert weer bij 51 minuten, terwijl de film van mijn oude laptop ik helemaal heb gekeken.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik bedoel stop je gebrande dvd eens in je nieuwe laptop en bekijk hem in window mediaplayer of iets dergelijks. dan weten we meteen of het aan de dvdspeler of aan het brandprogramma ligt.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik bedoel stop je gebrande dvd eens in je nieuwe laptop en bekijk hem in window mediaplayer of iets dergelijks. dan weten we meteen of het aan de dvdspeler of aan het brandprogramma ligt.
Dat heb ik net gedaan, de film gebrand op nieuwe laptop start niet met windows mediaplayer.
De gebrande film op oude laptop start in de nieuwe laptop wel meteen op.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Misschien mis je wat codecs van windows mediaplayer op je nieuwe laptop? En anders eens vlc-player downloaden. VideoLAN - Official page for VLC media player, the Open Source video framework!
En welk brandprogramma gebruik je?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Misschien mis je wat codecs van windows mediaplayer op je nieuwe laptop? En anders eens vlc-player downloaden. VideoLAN - Official page for VLC media player, the Open Source video framework!
En welk brandprogramma gebruik je?
Met VLC speelt de dvd nog niet goed in mijn dvd speler.
Brand programma heb er 2 a 3 geprobeerd, 1 was burn4free.
Die deed het op mijn oude laptop wel
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Beiden windows 7 of verschillende platvormen?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Beiden windows 7 of verschillende platvormen?
Windows XP oude laptop, nieuwe Windows 7.
die man waar ik de laptop van heb zei dat het fijne laptop was voor films downloaden ect.
Maar het is nu wel anders, snap er niks van.
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 messages
- 76924 votes
Windows XP oude laptop, nieuwe Windows 7.
die man waar ik de laptop van heb zei dat het fijne laptop was voor films downloaden ect.
Maar het is nu wel anders, snap er niks van.
Probleem had ik ook met Windows 7.
gewoon Windows XP erop zetten.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Yep, eens met stinissen. Draai ook op mijn gewone pc xp en wil voorlopig niks anders. Windows 7 zal wel weer allemaal beveiligingsdingen hebben.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Yep, eens met stinissen. Draai ook op mijn gewone pc xp en wil voorlopig niks anders. Windows 7 zal wel weer allemaal beveiligingsdingen hebben.
Dat is shit, andere oplossing is er zeker niet ?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Nog 1 tip die ik net vond is om je dvd's op je nieuwe laptop trager te branden. Als je te snelle brandtijd doet gaat het ook nog wel eens mis.