- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Apparatuur
- Welke dvd speler heb je + voor en nadelen?
Welke dvd speler heb je + voor en nadelen?
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Voor de mensen die een dvd speler willen kopen of misschien willen vervangen is dit misschien een leuke topic.
-Welk merk + type.
-voor- en nadelen.
-evt. prijs.
-beeldkwaliteit.
-geluid.
-geschikt voor dvd-/+r(w), cd's, vcd's. divx, jpeg etc.
-mogelijkheden.
etc. etc. etc.
Ik heb een Cyberhome AD-L528. Ik heb hem nu zo'n 3 jaar denk ik. Hij speelt de films goed af. Bij felwitte stukjes in de film (bijv. explosies) dan schudt de bovenkant van het beeld net als bij oude videobanden. Hij maakt redelijk wat lawaai. Verder is beeld en geluid wel goed. Ik gebruik geen home cinema set, dus de 5.1 tulpaansluitingen heb ik nog niet gebruikt. Hij speelt geen jpeg af, wel vcd en mp3. Bij gebrande dvd's heeft hij soms moeite. Ik gebruik hem niet voor cd's, omdat je er niet goed mee kan doorspoelen. Hij gaat in stoten een stuk vooruit ipv. versneld afspelen. Verder zitten er weinig opties op. Ik ben wel op zoek naar een nieuwe, maar hij hoeft niet zo duur te zijn. Als hij maar beter is dan deze. Oh ja ik heb m destijds voor 333 gulden gekocht tijdens een openingsactie van de mediamarkt.
Locutus
-
- 606 messages
- 5882 votes
Ik heb een Kenwood. Weet het type zo niet, maar hij is ongeveer 2 jaar oud. Ik zou nooit meer een kenwood kopen. Hij hapert om de haverklap en heeft moeite met veel dvd's. Ik zou de volgende keer gewoon een goedkopie kopen die doen het vaak veel beter en zijn 10x zo goedkoop.
Hobbes
-
- 2911 messages
- 1195 votes
pioneer (geen idee welk type)
+Hij speelt alles (+/-, RW)
+Goeie resume
-eject knop zit rechtsboven waar normaal bij andere ab's altijd de stand-by knop zit...erg irritant als ik de volgende dag verder wil kijken.
-hij loopt wel es vast.
-niet regio vrij te maken
Sony (ook geen idee welk type)
+speelt ook alles
+regio vrij te maken
-zeer slechte FF en FR functies. heel irritant.
ik ben met beide wel tevreden..ze spelen beide alles af en dat vind ik verreweg 't belangrijkst.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
LG 5083
+ Je koopt 'm als regiovoorgebakken speler, maar met een paar handenvol hacks maakt je 'm in no time regiovrij en eet hij ook VCD, SVCD en de rest van de meuk.
+ Onthoudt perfect waar je in de film gebleven bent. Als je de DVD eruit haalt en een week later er weer in schuift, gaat hij daar door waar je gebleven was
- Bepaalde mp3-compressie snapt hij niet, waardoor je er niet vanuit kunt gaan dat hij alle mp3-cds goed afspeelt
-- Ook nieuwe (gehuurde) DVD's haperen soms. Met gekochte DVD's nog nooit problemen gehad.
Verder is hij spotgoedkoop. Ik kocht 'm anderhalf jaar geleden bij Mycom voor 99 euro.
Jassie
-
- 398 messages
- 1095 votes
Ik heb een Samsung S324 (volgens mij)
+ speelt ook alles (mp3 nooit problemen mee gehad)
+ onthoudt ook prima waar je in de film bent gebeleven als je hem stopt zet.
- heeft af en toe moeite met gehuurde dvd's (leest ie niet pas na 4 keer de dvd opnieuw erin te stoppen
- ik heb hem 2 jaar gelden voor 140 euro gekocht, maar k zag nu dat ie een stuk goedkoper was.
+zitten best veel opties op naar mijn mening (weet niet od die standaar zijn, zoals zoom, bookmark replay etc, maar ik gebruik ze nooit)
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
Ik heb een Vestel (mediamarkt...), zeer simpel ding. Kan ook Mp3 VCD en SVCD afspelen en volgens mij isie ook nog regiovrij te maken. Ik heb hem voor iets van 100 euro gekocht, dat was 2 jaar geleden. Volgens mij wasie laatst (wel nieuwer model natuurlijk) voor iets van 50 euro... Verder prima ding, doet bij sommige DVD's vreemd, maar dan moet de film "clockwise" erin en dan doet de andere DVD het weer (soms heb ik dus een opstartDVD nodig...:)). Hij functioneert al 2 jaar met ongeveer elke dag zeker 1 DVD af te spelen. 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Ik heb:
JVC XV-N30
Voordelen:
+ Speelt DVD, SVCD, MPEG, JPEG, MP3, etc
+ Geen klachten over beeld en geluid
+ Prijs is ook te doen
+ Hij heeft dat systeem (kweet niet hoe het heet), dat elke DVD die je erin stopt binnen 2 sec. geladen is.
Nadeel:
- Niet regiovrij te krijgen (mocht iemand weten hoe het wél moet... please zeg het me!!)
Menghini
-
- 1306 messages
- 941 votes
DVD's worden uitgebracht in verschillende regio's (precies weet ik het regiosysteem ook niet), maar het is een code: amerika is bijvoorbeeld regio 1 (en heeft in principe alleen die spelers... )Europa heeft regio 2 en kan dus regio 1 officieel niet afspelen. Regiovrije spelers kunnen alle regio's spelen, dus ook films die hier nog niet uit zijn... Sommige DVD spelers kunnen regiovrij gemaakt worden (in Nederland waren het dus eerst regio 2 spelers...) Meestal m.b.v. internet en meestal geeft het bedrijf wat de speler maakt al informatie hoe je hem regiovrij kan maken...
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Heeft iemand ook goede ervaringen met een dvd/divx speler?
nice guy eddy
-
- 210 messages
- 0 votes
stel je koopt een dvd speler voor zon 100 euro is het dan rommel?
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Volgens mij kun je voor 100 euro prima dvd spelers kopen. Die prijzen duiken omlaag de laatste tijd. Mag nog wel verder van mij, maar ja.
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
Pioneer ns-dv77 home cinema
Voordelen:
Zeer mooi geluid met goede bass
Dolby Digital, Dolby ProLogic, DTS Digital Surround
Nadelen:
kan niet alle dvd+r(w) schijfjes spelen
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Bij kijkshop staat een daewoo dv 500 (nee, geen auto) te koop voor 74,99. Op kieskeurig.nl wordt hij de hemel ingeprezen door bezitters van dit apparaat. Misschien een idee. Btw, hij heeft zelfs een optische uitgang voor de liefhebbers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik heb het niet zo op kieskeurig.nl
Mensen die net 5 dagen een apparaat hebben posten lovende woorden. Als je een apparaat net hebt ben je er lovend over en al helemaal uit de mond van merkenliefhebbers is de beoordeling nogal subjectief.
Heel veel nieuwe apparaten krijgen zeer hoge scores, maar de duurzaamheid van een apparaat kom je pas na minimaal 2 jaar te weten.
En de mensen waarvan het apparaat mankementen vertoont hebben vaak pech, want 2 procent uitval schijnt zelfs elk goed apparaat te hebben. Zo lees je al gauw zwakheden die misschien maar zelden voorkomen.
Tot zover mijn kieskeurige geneuzel. 
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Je hebt hier wel gelijk in, maar ik vind het soms toch wel interessant om te lezen wat mensen aan problemen ondervinden etc. Er zou eigenlijk een echt betrouwbare reviews site moeten komen voor dit soort zaken, waarbij in dezelfde omstandigheden etc. iets door deskundigen wordt getest. Misschien is ie er al wel, maar ik zou er zo niet 1 kunnen noemen.
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
heeft iemand een tip voor een dvd-recorder?
En waar moet je in het algemeen op letten als je een dvd-recorder koopt?
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Voor dvd-recorders, zie:
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
ik weet niet of er al dual layers dvd-recorders te koop zijn? anders zou ik daar op wachten want je kunt dan 8,5gb op een schijfje kwijt i.p.v 4,7,
dual layer is overigens dvd+r(w)
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Ik zag vorige week een (ik geloof) pioneer dual layer dvd brander voor in de comp in een krantje staan. 160 euro was ie geloof ik.
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
ja voor in de computer wel ja maar ik denk dat hij hier een dvd-recorder voor bij de tv bedoelt.
Die voor de computer zijn al enige tijd leverbaar. Ik zou persoonlijk de nec 2510a kiezen die is leverbaar in wit/zwart en kost maar €95 euro bij www.sallandautomatisering.nl
Jammer dat plextor nog geen dual layer brander heeft.
Maar er zijn ook nadelen aan dual layer de schijfjes zijn nog bijna niet leverbaar. Ik heb ze nog maar op een plaats gezien en daar kosten ze ongeveer €17 per stuk
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Dan kun je nog beter de originele dvd kopen. Als je tenminste van plan bent films te kopiëren.
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
Ik zet ze nu nog steeds op 4,7gb schijfjes + of -r ik kan weinig merken van kwaliteitsverlies.
Je moet gewoon zorgen dat je de goede software hebt om ze te verkleinen.
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Met dvd shrink kun je ze perfect verkleinen en ook ik zie eigenlijk geen verschil.
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
Ik gebruikt:
dvd decrypter om dvd te rippen naar de Harddisk
Dvd2one om dvd te verkleinen zodat deze op een 4,7gb schijfje past.
En nero6 om dvd te branden
Ik merk ook geen kwaliteitsverschil
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
dvdshrink doet alles in 1 keer. Super handig. Alle menu's erbij etc. Je klikt 1 keer op backup en hij zet hem op harde schijf en brandt hem gelijk. Wat kan het leven toch simpel zijn.
t_v_b
-
- 296 messages
- 734 votes
Weet ik maar ik heb dvdshrink ook geprobeert maar het duurde wat langer.