- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Stephen King
Stephen King
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
King is de schrijver van het boek, niet de regisseur. 
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Ik ben van plan om nu een reeks van Stephen King films te gaan kopen. Momenteel heb ik alleen 1408 en Shawshank Redemption in mijn collectie. Dus ik vraag me af welke films ik het best als eerst kan aanschaffen en welke een tijdje kunnen wachten, iemand enig idee?
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Ik ben van plan om nu een reeks van Stephen King films te gaan kopen. Momenteel heb ik alleen 1408 en Shawshank Redemption in mijn collectie. Dus ik vraag me af welke films ik het best als eerst kan aanschaffen en welke een tijdje kunnen wachten, iemand enig idee?
Ik zou It aanschaffen want die heeft een mooie cover.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Stand By Me en The Shining (van Kubrick) zijn de twee beste vind ik. Snel meenemen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Secret Window is ook best aardig, hoewel ietwat voorspelbaar. En The Dark Half was ook wel grappig. Oh ja, The Dead Zone van Cronenberg is ook een topverfilming.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
* Carrie van Brian De Palma
* Storm of the century
* Stand by me
Van Storm of the century weet ik het niet, daar is niet echt een boek van. Maar de andere twee zijn echt wel heel goed verfilmd vind ik.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Hmm... bedankt 
Ik denk dat me eerste inkoop zal bestaan uit;
-Stand By Me
-The Shining
-The Dead Zone
-Storm of the Century
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
* Carrie van Brian De Palma
* Storm of the century
* Stand by me
Van Storm of the century weet ik het niet, daar is niet echt een boek van. Maar de andere twee zijn echt wel heel goed verfilmd vind ik.
Storm of the Century is er wel in boekvorm, maar is alleen in screenplay formaat te lezen. Ook interessant. 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Ja weet ik maar ik ben niet zo'n screenplaylezer eigenlijk 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De niet bovennatuurlijke King's zijn ook erg de moeite waard. Misery, Apt Pupil en Dolores Claiborne bijvoorbeeld.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ja weet ik maar ik ben niet zo'n screenplaylezer eigenlijk
Je moet gewoon een beetje je fantasie gebruiken. Ik waan mij bv. altijd een filmster die een rol aangeboden heeft gekregen wanneer ik een screenplay lees. Om het extra effect te geven en om je een beetje te verplaatsen in de filmster kun je je ook nog kleden in dure extraverte kleren en Louis Vuitton-schoenen. En dan af en toe roepen: 'Ja, maar dit ga ik dus mooi niet zeggen, regisseurtje!'
Ik kan mezelf goed vermaken. 
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
De niet bovennatuurlijke King's zijn ook erg de moeite waard. Misery, Apt Pupil en Dolores Claiborne bijvoorbeeld.
Misery heb ik al gezien, die is zeker wel de moeite waard. Die andere twee zal ik ff opzoeken. Bedankt voor de tip 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Ik heb eerst even de tijd genomen op dit topic volledig door te nemen. ik mag toch zeggen dat ik een grote fan ben van Stephen King. Ik heb zowat alle boeken ( ook enkele engelstalige ), verfilmingen,series, comics enz... Eigenlijk teveel om op te noemen. 
mijn top 10 van King verfilmingen:
The shawshank redemption
Stand by me
The shining
Misery
Apt pupil
Dolores Claiborne
Cujo
The langoliers
The green mile
Carrie
Net niet in mijn top 10: The mist
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Je moet gewoon een beetje je fantasie gebruiken. Ik waan mij bv. altijd een filmster die een rol aangeboden heeft gekregen wanneer ik een screenplay lees. Om het extra effect te geven en om je een beetje te verplaatsen in de filmster kun je je ook nog kleden in dure extraverte kleren en Louis Vuitton-schoenen. En dan af en toe roepen: 'Ja, maar dit ga ik dus mooi niet zeggen, regisseurtje!'
Ik kan mezelf goed vermaken.
Mogen de Louis Vuitton schoenen achterwege blijven? Vind ze nogal lelijk namelijk 
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Helaas kon ik alleen Misery in goede staat vinden toen ik de winkels langs ging, dus;
-Stand By Me
-The Shining
-The Dead Zone
-Storm of the Century
moeten even wachten 
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Stephen King collectie wat kunnen uitbreiden.
Comics 1-5 The dark Tower: The long road home
Graphic novel: The stand: Captain trips
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Zag ik in de videotheek wel niet Dolan's cadillac staan. Ga ik eens op dvd gaan zoeken.
Popeye Doyle
-
- 276 messages
- 0 votes
Dat is heel mooi gedaan! Prijs jezelf gelukkig met zulke tekeningen!
Popeye Doyle
-
- 276 messages
- 0 votes
The Mist
The Shawshank Redemption
The Green Mile
Misery
The Shining
noknoke
-
- 391 messages
- 134 votes
Steven king is een zeer goede schrijver, horror nobels.
De top 10 zijn bij mij. Volgerde onbelangrijk.
1= Carrie
2= thinner
3= Christine
4= Silver Bullet
5= cat's Eye
6= The Shawshank Redemption
7= The Green Mile
8= Misery
9= Needful Things
10= dreamcatcher
En ook ....
Night Shift
Firestarter en ga zo door....
Ik beoordeel ze op het moment toen ik ze zag.
Niet vergeleken met de veranderingen van nu gezien de special effects, enz....
Dan zou er een aantal afvallen.
Heb ze trouwens niet allemaal gezien, zijn er zoveel, goed en ook slecht.
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
In Film > Nieuws > The Shining 2?:
Wisten jullie dit al?
King bezig met vervolg op The Shining
woensdag 25 november 2009, door Paul
Tijdens de presentatie van zijn nieuwe roman Under The Dome komt auteur Stephen King met bijzonder nieuws. De schrijver van horrorverhalen en thrillers kondigt een vervolg op The Shining aan. Het huiveringwekkende verhaal werd reeds tweemaal verfilmd. In het nieuwe verhaal richt hij zich op de verdere ontwikkelingen van personage Danny Torrance die zijn speciale gave gebruikt tijdens zijn werkzaamheden in een instelling voor terminale patiënten. Stephen King is al sinds de zomer bezig met het verhaal dat wellicht na publicatie eveneens als film op het witte doek verschijnt.
Bron: Moviemachine.nl
huVILEub
-
- 3081 messages
- 537 votes
Hij heeft hele goede verhalen zoals The Green Mile. Maar verhalen zoals The Mist vind ik echt overdreven en uitgeknepen.
83Utreg!
-
- 827 messages
- 0 votes
De verfilmingen van King's boeken worden steeds beter.
Dit vind ik de beste films:
Shawshank Redemption.
Green Mile.
The Stand.
It.
Langoliers.
Storm of the century
noknoke
-
- 391 messages
- 134 votes
Hij heeft hele goede verhalen zoals The Green Mile. Maar verhalen zoals The Mist vind ik echt overdreven en uitgeknepen.
Als je de boek leest is het anders, dan stop je, je eigen beeld erin hoe alles in je fantasie wilt doen overkomen.
En bij de verfilming komt het raar over soms, teleurstellend.
Terwijl het boek wel goed was.
Ik had wel eens een paar gelezen, maar heb er nu totaal geen zin meer in.