• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.810 votes
Profile

Star Wars Saga

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Na The Mandalorian seizoen 2. Kan ook na The Book of Boba Fett (waarin ze ook te zien is), maar dat is niet noodzakelijk. Net zoals The Mandalorian seizoen 3. Het leukste lijkt mij om gelijk na The Mandalorian seizoen 2 aflevering 5 door te gaan naar Ahsoka, maar het meest praktische lijkt het me om het seizoen af te kijken. Ligt er ook aan wat het tempo van kijken is, en hoe goed je geheugen is .

Als je net zoals mij niet houdt van onafgemaakte dingen (ik heb een klein beetje OCD wat dat betreft ), dan kan je gewoon deze volgorde aanhouden:

- The Mandalorian seizoen 1 t/m 3

- The Book of Boba Fett

- Ahsoka seizoen 1

Ik heb gewoon het geheugen van een jonge god . Maar thanks! Zal het onthouden!!

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Ik heb toevallig gisteren en eergisteren de eerste twee delen van "Ahsoka" gezien (gepindakaasd) en dat bevalt goed (geldt eigenlijk voor alle "Star Wars" series, m.u.v. "Andor" die ik wat vond tegenvallen). Daarin speelt ook Ray Stevenson in mee en die is helaas dit jaar overleden, dus ik weet niet of hij nog in de hele serie te zien is. Morgen komt deel 3 uit en dan weet ik waarschijnlijk meer. Het verhaal van de series vind ik meestal ondergeschikt en mij gaat het vooral om de personages en het leuke sciencefiction sfeertje.

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Theunissen wrote:

Ik heb toevallig gisteren en eergisteren de eerste twee delen van "Ahsoka" gezien (gepindakaasd) en dat bevalt goed (geldt eigenlijk voor alle "Star Wars" series, m.u.v. "Andor" die ik wat vond tegenvallen). Daarin speelt ook Ray Stevenson in mee en die is helaas dit jaar overleden, dus ik weet niet of hij nog in de hele serie te zien is. Morgen komt deel 3 uit en dan weet ik waarschijnlijk meer. Het verhaal van de series vind ik meestal ondergeschikt en mij gaat het vooral om de personages en het leuke sciencefiction sfeertje.

Ahsoka is vorig al helemaal gefilmd. Vanaf mei 2022 al. Dus Ray Stevenson heeft gewoon al zijn scenes kunnen doen. Of zijn personage het einde haalt is natuurlijk een andere vraag.

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

IH88 wrote:

Ahsoka is vorig al helemaal gefilmd. Vanaf mei 2022 al. Dus Ray Stevenson heeft gewoon al zijn scenes kunnen doen. Of zijn personage het einde haalt is natuurlijk een andere vraag.

Oké, op het einde van deel 1 werd nog vermeld "For our friend, Ray". Zijn personage zal waarschijnlijk niet het einde halen, want hij hoort bij de slechteriken. Ben benieuwd vanaf welk deel dit zal gebeuren.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Oké, op het einde van deel 1 werd nog vermeld "For our friend, Ray".

Dat kun je er altijd nog makkelijk in bewerken natuurlijk.

Lovelyboy

• 3906 messages
  • 2920 votes

Beste Star Wars experts. Wie kan mij vertellen in welke volgorde ik het beste de SW reeks kan kijken want al Googlend kom ik verschillende suggesties tegen maar ben nog niet overtuigd wat het beste is...

Lovelyboy

• 3906 messages
  • 2920 votes

Lovelyboy wrote:

Beste Star Wars experts. Wie kan mij vertellen in welke volgorde ik het beste de SW reeks kan kijken want al Googlend kom ik verschillende suggesties tegen maar ben nog niet overtuigd wat het beste is...

het gaat me trouwens alleen om de filmreeks en niet alle spin offs en dergelijke.

Graaf Machine

• 9786 messages
  • 1412 votes

Lovelyboy wrote:

Dan kun je ze prima kijken in volgorde van release. Dus eerst 4, 5 en 6, vervolgens 1, 2 en 3 en tot slot 7, 8 en 9.

De losse films Rogue One en Solo kun je na deel 4, 5 en 6 wel zien als je er eens zin in hebt. Die bijten die andere zes films niet.

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Lovelyboy wrote:

Eens met Graaf Machine. Sowieso 7, 8 en 9 als laatste. Je kan ook de volgorde 1, 2, 3, 4, 5 en 6 aanhouden, maar dat is meer persoonlijke voorkeur.

Mijn voorkeur:

4

5

6

1

2

3

7

8

9

Rogue One kun je na de originele trilogie kijken. Of gelijk na 4. Solo door een specifieke cameo kun je het beste na het zien van de prequels bekijken.

Lovelyboy

• 3906 messages
  • 2920 votes

Graafmachine en IH88 Thanks!

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Aardig artikel over alle Star Wars projecten. De staking heeft zo te zien niet heel veel invloed gehad op alle projecten. Ben benieuwd naar Andor seizoen 2 en The Acolyte.

How the End of the Strikes Impacts Star Wars; - Star Wars News Net

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 hoe cruciaal is het als ik The Clone Wars skip? Vind het niet echt heel leuk en hik er een beetje tegen aan om te kijken, maar wil wel door met de Saga herkijken en ftv van de andere series

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

IH88 hoe cruciaal is het als ik The Clone Wars skip? Vind het niet echt heel leuk en hik er een beetje tegen aan om te kijken, maar wil wel door met de Saga herkijken en ftv van de andere series

Dan moet je niet verder kijken joh. Wel seizoen 7 afleveringen 9 t/m 12 kijken. Erg tof. Het is wel handig om de geschiedenis van Ahsoka en Bo-Katan mee te krijgen, maar dan kan je ook alleen de cruciale afleveringen voor hun personages kijken. Op YouTube staat wel welke afleveringen dat zijn. Je kan ook gewoon een samenvatting bekijken natuurlijk. Staat genoeg op YouTube.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Dan moet je niet verder kijken joh. Wel seizoen 7 afleveringen 9 t/m 12 kijken. Erg tof. Het is wel handig om de geschiedenis van Ahsoka en Bo-Katan mee te krijgen, maar dan kan je ook alleen de cruciale afleveringen voor hun personages kijken. Op YouTube staat wel welke afleveringen dat zijn. Je kan ook gewoon een samenvatting bekijken natuurlijk. Staat genoeg op YouTube.

Ik zal wel even een samenvatting opzoeken met de nodige informatie, je hebt hier ook al eens een linkje achtergelaten met de afleveringen die je het beste kan kijken. Ik zal seizoen 7 aflv 9 t/m 12 nog even mee pakken, wellicht dat ik in de toekomst de rest ook nog een keer kijk, geen idee.

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

Kondoro

(embed)

(embed)

(embed)

Top. Die ga ik zo even kijken!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

Kondoro

(embed)

(embed)

(embed)

Heb ze gecheckt, ben up-to-date. Thanks! Ik ga morgen door met de marathon!

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Heb ze gecheckt, ben up-to-date. Thanks! Ik ga morgen door met de marathon!

Top. Waar ben je nu? Welke film of serie?

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Top. Waar ben je nu? Welke film of serie?

Ik ga nu naar Revenge of the Sith, die kijk ik of vanavond na de voetbal of morgen tussen de middag

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Ik ga nu naar Revenge of the Sith, die kijk ik of vanavond na de voetbal of morgen tussen de middag

Revenge of the Sith is wel één van de betere films. Het middengedeelte is wat traag, maar het begin en het laatste gedeelte zijn geweldig.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Revenge of the Sith is wel één van de betere films. Het middengedeelte is wat traag, maar het begin en het laatste gedeelte zijn geweldig.

Ik heb gisteren na de voetbal de eerste dertig minuten gezien, en dat was echt weer heerlijk lachen, vooral om R2. Ik kan me echt niets meer herinneren van die film, dus ik kan volop genieten

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Star Wars: Dawn of the Jed: Beau Willimon To Co-Write With James Mangold - deadline.com

Star Wars: Tales of the Empire - Officiële Trailer - nl.ign.com

Disney Shares 'The Mandalorian & Grogu,' 'Toy Story 5' Release Dates - variety.com

Aardig wat Star Wars nieuws. Plus dat er vandaag nieuwe beelden verschijnen van de game Star Wars Outlaws. Mei 2026 dus eindelijk een nieuwe Star Wars film in de bioscoop. December 2026 dus waarschijnlijk de 'Rey film'.

Tales of the Empire ziet er goed uit. Leuk ook dat de serie op 4 mei wordt uitgebracht. Eindelijk zien we wat er met Barriss Offee is gebeurd. Tof personage.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ja hoor. Geen probleem.

Episode I: The Phantom Menace (1999)

Episode II: Attack of the Clones (2002)

Star Wars: The Clone Wars (2008-2020) (animatie)

Episode III: Revenge of the Sith (2005)

Solo: A Star Wars Story (2018)

Star Wars Rebels (2014-2018) (animatie)

Andor (2022-present)

Rogue One: A Star Wars Story (2016)

Episode IV: A New Hope (1977)

Episode V: The Empire Strikes Back (1980)

Episode VI: Return of the Jedi (1983)

The Mandalorian (2019-present)

The Book of Boba Fett (2021-2022)

Star Wars: Resistance (2018-2020) (animatie)

Episode VII: The Force Awakens (2015)

Episode VIII: The Last Jedi (2017)

Episode IX: The Rise of Skywalker (2019)

Cursief zijn de films. Resistance is echt een serie voor kinderen.

Ik was lacking IH. En plan eigenlijk begin volgend jaar dit nog eens te proberen. Klopt deze nog of mist het de nodige aanpassingen?

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Kondoro

Obi-Wan Kenobi - Seizoen 1 (2022) - MovieMeter.nl Na Revenge of the SIth. Rond de Solo film.

Star Wars: The Bad Batch (Serie, 2021 - 2024) - MovieMeter.nl na Revenge of the SIth.

Ahsoka (Serie, 2023 - 2023) - MovieMeter.nl Na The Mandalorian. Of na seizoen 2 van die serie.

The Acolyte (Serie, 2024 - 2025) - MovieMeter.nl Speelt zich ongeveer 100 jaar voor The Phantom Menace af.

Star Wars: Skeleton Crew (Serie, 2024 - 2024) - MovieMeter.nl Seizoen is nu bezig. Speelt zich na Return of the Jedi af.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

Kondoro

Obi-Wan Kenobi - Seizoen 1 (2022) - MovieMeter.nl Na Revenge of the SIth. Rond de Solo film.

Star Wars: The Bad Batch (Serie, 2021 - 2024) - MovieMeter.nl na Revenge of the SIth.

Ahsoka (Serie, 2023 - 2023) - MovieMeter.nl Na The Mandalorian. Of na seizoen 2 van die serie.

The Acolyte (Serie, 2024 - 2025) - MovieMeter.nl Speelt zich ongeveer 100 jaar voor The Phantom Menace af.

Star Wars: Skeleton Crew (Serie, 2024 - 2024) - MovieMeter.nl Seizoen is nu bezig. Speelt zich na Return of the Jedi af.

Thanks broo

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

Lovelyboy wrote:

(quote)
het gaat me trouwens alleen om de filmreeks en niet alle spin offs en dergelijke.

Waarschijnlijk heb je de films allemaal al gezien.

Maar een van de leukste herzieningen die ik heb gedaan met star wars was de manchete methode:

IV, V, I, II, III, VI, VII, VIII, IX. Dit creëert dat je episodes 1 t/m 3 ziet als een flashback, na de legendarische scène in The Empire strikes Back. Verder zou ik de 2 stand alone films kijken in de tijdslijn van publicatie tussen de betreffende films.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.