- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Is Jason Voorhees homoseksueel?
Is Jason Voorhees homoseksueel?
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Bij mijn weten is A Nightmare on Elmstreet part 2 al altijd beschouwd als eerste gay-slasher omdat de film (ongewild volgens de makers) talrijke gay-ingrediënten bevatte.
Maar als we 5 jaar eerder kijken moeten we toch wel vaststellen dat Friday the 13 th een icoon heeft neergezet dat in hetzelfde rijtje kan geplaatst worden.
Ik heb het op verschillende sites opgemerkt, blijkbaar zijn het andere kijkers ook opgevallen. Het feit dat Jason Voorhees mogelijk gay kan zijn is toch wel reeël.
Hij had immers een enorm sterke band met zijn moeder. Zelfs na de dood van zijn moeder koestert hij haar lijk in de bossen en gaat zelfs de moordenares van zijn moeder achterna. Pamela Voorhees nam zelfs een baantje op het summercamp als kok om bij haar zoon Jason te zijn en verdedigde Jason tegenover de andere kinderen omwille van zijn misvormd uiterlijk. Een echte zoon-moeder liefde dus.
Wat denken jullie hiervan. Don't be upset, ik wil heus geen hororicoon afzeiken, ik plaats hier gewoon een gerucht.
En zijn er nog andere films die als gay-slasher beschouwd kunnen worden?
Als je niks beters te doen hebt, laat dan zeker een post achter 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Dus wanneer je als zoon een sterke band hebt met je moeder ben je gay, mensen hou je dan maar vast want ik heb iets te vertellen
Als je moeder wordt begraven dan is het toch normaal dat je het graf koestert en wanneer iemand mijn moeder zou vermoorden dan zou ik er natuurlijk ook achter gaan. En over dat baantje op het zomerkamp, daar lijkt het me ook logisch dat ze haar zoon wilt beschermen...
Gay zou ik hem in ieder geval niet willen noemen maar toch zeker gestoord.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Dus wanneer je als zoon een sterke band hebt met je moeder ben je gay, mensen hou je dan maar vast want ik heb iets te vertellen 
Mmm niet altijd. Maar het is toch wel bewezen dat moederskindjes, vooral van dominante moeders (zeker Pamela) toch wel dikwijls homoseksueel zijn. Vermits Jason geen italiaanse origine heeft, neemt de kans nog meer toe.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Moederskindje is ook wel iets anders dan een sterke band met je moeder hebben. Wat heeft Italiaanse origine hier eigenlijk bij te zoeken?
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Als je moeder wordt begraven dan is het toch normaal dat je het graf koestert
Gay zou ik hem in ieder geval niet willen noemen maar toch zeker gestoord.
Dit ging toch veel verder dan koesteren. Het afgehakte hoofd van je moeder in een hut zetten met kaarsen erond. Dit is een obsessie.
Misschien niet gay, maar toch wel zeker een Oedipuscomplex.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Moederskindje is ook wel iets anders dan een sterke band met je moeder hebben. Wat heeft Italiaanse origine hier eigenlijk bij te zoeken?
Italianen zijn meestal macho's die jarenlang bij hun moeder blijven wonen en ook best wel moederskindjes zijn.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Maar je zegt juist
Vermits Jason geen italiaanse origine heeft, neemt de kans nog meer toe.
Dus hier zeg je dat hij juist geen Italiaanse origine heeft en dat de kans daardoor meer toeneemt.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Maar je zegt juist
Dus hier zeg je dat hij juist geen Italiaanse origine heeft en dat de kans daardoor meer toeneemt.
Volgens mij wel.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Spreek je je nu juist niet heel hard tegen?
Je zegt eerst dat Italianen moederkindjes zijn en daardoor meer de kans hebben om gay te zijn. Maar Jason heeft juist geen Italiaanse origine en dan zeg je dat hij dan ook meer kans heeft om gay te zijn.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Spreek je je nu juist niet heel hard tegen?
Je zegt eerst dat Italianen moederkindjes zijn en daardoor meer de kans hebben om gay te zijn. Maar Jason heeft juist geen Italiaanse origine en dan zeg je dat hij dan ook meer kans heeft om gay te zijn.
Italianen inderdaad meer moederskindjes, maar daarom minder kans om gay te zijn dan andere bevolkingsgroepen die moederskindjes zijn.
Anyway ik heb ook dit gerucht alleen maar gehoord. Er zijn zelfs sites die er een parodie op doen: http://www.gayfriday.tv/
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nu volg ik je
Maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat Jason homo zou zijn, het kan natuurlijk altijd maar toch heb ik er wat mijn twijfels over.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Wat een bullshit. Als je enige reden is dat hij een moeders kindje is, vind ik het enorm vreemd. Waarom de connectie van je moeder houden en gay?
En dan nog iets, Jason is volgens mij ook een beetje wereldvreemd, wat je weer meer moederskindje maakt. Waar was Jasons vader? Nergens, wat je dus moeders kindje maakt. Ik vind het eigenlijk de meest belachelijke reden die je eigenlijk met je bericht hebt gegeven.
Ik wil het presonage Jason niet verdedigen, dat intresseerd me niet veel. Maar dat je deze reden geeft om iemand, verzonne persoon of niet, een stempel op drukt vind ik raar.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Ik wil het presonage Jason niet verdedigen, dat intresseerd me niet veel. Maar dat je deze reden geeft om iemand, verzonne persoon of niet, een stempel op drukt vind ik raar.
Ik heb op niemand een stempel gedrukt. Kon evengoed een topic gemaakt hebben; " Jason Voorhees straight?". Uit je topic maak ik uit dat je blijkbaar homoseksualiteit een belediging vindt.
Verdere uitleg? http://campblood.org/2008/06/jason-are-you-queer.html
Hier staat zowat alles in.
De vader van Jason heeft hem in zijn beginjaren verlaten. Hij heeft alleen contact gehad met zijn moeder en heeft elk contact van mannelijke aanwezigheid gemist. Een ding waar hij misschien nu naar hunkert??
En waarom bespied hij altijd vrijende heteroseksuele koppels en wordt hij daarna pissig? Hij mist duidelijk iets.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Mmm niet altijd. Maar het is toch wel bewezen dat moederskindjes, vooral van dominante moeders (zeker Pamela) toch wel dikwijls homoseksueel zijn.
Dat er in 2008 nog mensen zijn met dit soort belachelijke vooroordelen. En dan nog het woord 'bewezen' gebruiken... 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Uit je topic maak ik uit dat je blijkbaar homoseksualiteit een belediging vindt.
Nee helemaal niet, maar waarom zou hij het zijn omdat hij een moederskindje is?
De vader van Jason heeft hem in zijn beginjaren verlaten. Hij heeft alleen contact gehad met zijn moeder en heeft elk contact van mannelijke aanwezigheid gemist. Een ding waar hij misschien nu naar hunkert??
Belachelijke reden.
En waarom bespied hij altijd vrijende heteroseksuele koppels en wordt hij daarna pissig? Hij mist duidelijk iets.
Omdat films uit die tijd alleen maar over bloed en seks gaan. Ze zijn hetro, omdat er gewoon meer hetro's zijn die naar dat soort films kijken. Je ziet ook alleen maar borsten in die films. En hij is pissig, tja, als hij niet pissig zou zijn is het een saaie film.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Schiet me net te binnen. Toen hij werd gepest en bijna verdronk waren de kamp leiders aan het vrijen. Ze hielpen hem niet. Vandaar zijn revenge op seks hebbende kamp mensen.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Dat er in 2008 nog mensen zijn met dit soort belachelijke vooroordelen. En dan nog het woord 'bewezen' gebruiken... 
Ik wil hier niet te fel off topic gaan: het moet immers rond Jason blijven gaan.
Homoseksualiteit is voor een groot deel erfelijk. En naar het schijnt is 1/10 holebi. Maar op homoseksualiteit werken ook talrijke omgevingsinvloeden. Een ongezonde band met je moeder op jongen leeftijd is daar één van, dominante moeders ook en het gebrek of te veel aan mannelijke figuren in de jeugd ook.
Gebrek: Jason Voorhees
Teveel: Bijv. jongens die op een jongensinternaat waar alleen jongens gezeten hebben. Niet altijd, maar kan een factor zijn.
En laat de final girl in Friday the 13 th toch wel altijd een exemplaar van zijn moeder zijn. Zeker Ginny in Friday the 13 th part 2 (ze trekt zelfs kleren van Jason's moeder aan). Jason laat zich altijd onderuithalen door de laatste final girl en heeft er dikwijls een bepaalde vriendschap mee. Al is dit niet duidelijk te zien altijd.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Maar op homoseksualiteit werken ook talrijke omgevingsinvloeden. Een ongezonde band met je moeder op jongen leeftijd is daar één van, dominante moeders ook en het gebrek of te veel aan mannelijke figuren in de jeugd ook.
Bron?
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Bron?
Ik kan zomaar geen bron uit mijn mouw schudden, maar ben er wel zeker van dat er er zijn. Persoonlijk vind ik het aanneembaar dat deze omgevingsinvloeden er iets mee te maken kunnen hebben.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik vind het psychologie van de koude grond die nergens op slaat en daarmee dit hele topic ook niet.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
[/quote]
Schiet me net te binnen. Toen hij werd gepest en bijna verdronk waren de kamp leiders aan het vrijen. Ze hielpen hem niet. Vandaar zijn revenge op seks hebbende kamp mensen.[/quote]
Aaah ok, dit was ik ff vergeten. Toch vind ik dat de makers een waas van mysterie hangen rond het personage van Jason. In de 10 delen of hoeveel zijn het er , is er nooit een link gelegd van gevoelens voor een jongen of een meisje. Dit terwijl Jason toch wel op een vruchtbare leeftijd is gekomen.
Ik meen mij te herinneren dat Michael Myers wel bepaalde seksuele voorkeuren koesterde voor vrouwen. Maar bij Jason gaat er niks deze richting uit.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Anyway. Het blijft een leuke film en wie weet wordt het gerucht ooit al dan niet bevestigd.
Ben toch wel weer verbaast van mezelf dat ik rond elk thema een discussie op gang kan brengen met argumenten.
Hopelijk hebben jullie je niet verveeld. Het is eens iets anders dan de standaard-topics.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes

Ik denk dat Jason gewoon wereldvreemd is en niet eens weet wat liefde voor iemand voelen is. Of gaat dit te diep? Ik denk dat homoseksualtiteit ook te diep gaat voor het slasher genre, en dat de makers geen verdere intentie hebben.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes

Ik denk dat Jason gewoon wereldvreemd is en niet eens weet wat liefde voor iemand voelen is. Of gaat dit te diep? Ik denk dat homoseksualtiteit ook te diep gaat voor het slasher genre, en dat de makers geen verdere intentie hebben.
Je hebt misschien wel gelijk. Alhoewel ik blijf erbij dat kindermoord en een homoseksuele moordenaar een frisse wind in het slashergenre kunnen brengen.
Als iemand mij budget geeft, wil ik dit zeker bewijzen 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Welke elementen heeft Nightmare 2 eigenlijk allemaal, behalve dat de hoofdrol speler homo seksueel is?
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Welke elementen heeft Nightmare 2 eigenlijk allemaal, behalve dat de hoofdrol speler homo seksueel is?
Lang geleden dat ik hem nog gezien heb.
Maar de voetbalcoach was homo (in de film) en zat in een homobar en werd naakt vermoord door de hoofdrolspeler en met natte handdoeken geslagen.
De hoofdrolspeler was ook in een scene met een haarborstel als microfoon "touch me" van Samantha Fox aant zingen met bijhorende pasjes, en stopt abrupt toen zijn buurmeisje(??) binnenkwam.
In een scene verkoos hij om bij een vriend te blijven slapen, dan om met zijn vriendin mee te gaan en seks te hebben.
Hier is geen discussie mogelijk. Dit is overduidelijk.
De makers hebben ook toegegeven dat er heel wat homo-elementen inzitten, maar dat dit nooit de bedoeling is geweest?
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
Nosferatu, die is pas gay.
Is dat de film die als eerste horrorfilm wordt beschouwd? En in welk opzicht is hij gay?
Voor de geïnteresseerden; de eerste "echte" gayslasher: HellBent.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Die creepy kerel uit Lost Highway verdenk ik er ook van, met zijn geëpileerde wenkbrauwen