• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.561 votes
Profile

Remakes

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Goodfella_90 wrote:

Veel meer Hitchcocks die (betreurenswaardig genoeg) reeds nagemaakt zijn hoor.

Ja maar dit zal waarschijnlijk de eerste "grote" remake zijn na Van Sant's Psycho.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Dat wel ja.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Buiten Psycho is er sowieso nooit een grote remake gemaakt van een Hitchcockfilm zover ik weet. Of je moet zijn eigen remake van The Man Who Knew To Much meetellen. Andere remakes (Rear Window, Notorious), waren volgens mij onbetekenende producties.

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

JohnStacks

• 299 messages
  • 0 votes

In Film > Spoilers > Re-Makes:

Ik vind het stom en on-origineel je hoeft alleen een regisseur diploma te hebben en BAM je hebt een Hit !!

Typisch Hollywood weer toch!?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Erg kort door de bocht.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Heb ik intussen gezien en zag er zeer goedkoop uit. Niet echt een grote productie zou ik zeggen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

nu weet ik niet of het hier al op staat

remake van hellraiser.

ben overigens wel erg benieuwd

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Goodfella_90 wrote:

Veel meer Hitchcocks die (betreurenswaardig genoeg) reeds nagemaakt zijn hoor.

Zoals van sant´s psycho, schandelijk gewoon de hele film is nagespeeld, dan vraag ik mezelf echt af waarom maak je dit en waarom geef je er in godesnaam geld aan uit, ach de echte filmlievhebbers weten dit ook wel en weten welke ze moeten kijken maar de wat jongere kijken eerser de remake en daar zullen ze later nog erg spijt van kunnen krijgen, omdat ze dan al weten wat er gebeurd.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Andere Hitchcock Remakes:

- Van Rear Window is er een paar jaar later ook een minder bekende Aziatische versie / remake gemaakt.

- Van Dial M For Murder is er een remake: A Perfect Murder.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Disturbia heeft ook behoorlijk veel weg van Rear Window trouwens.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Horroremakes op komst ! We hadden dit jaar al Friday The 13th en My Bloody Valentine en nu is er nog een behoorlijk lijstje van andere remakes :

A Nightmare On Elm Street

Last House On The Left

The Crazies

Hellraiser

Wolfman

Piranha

Dit zijn de remakes waar al een grote bevestiging van is. Er zijn er ook nog andere aangekondigd voor een latere periode :

Just Before Dawn

The Burning

The Evil Dead

Pet Semetary

The Birds

Motel Hell

Mother's Day

Poltergeist

Suspiria

The Thing

Hell Night

The Brood

Child's Play

Candyman (ja, ik weet het , dat is al erg vroeg)

Les Yeux Sans Visages

Vargtimmen

The Stephfather

Children Of The Corn

En zo zijn er nog meer

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

A Nightmare On Elm Street

Wolfman

The Evil Dead

The Birds

Poltergeist

Suspiria

Dit zijn er in ieder geval al een aantal waar ze beter met hun poten moeten afblijven.

uberjason

• 261 messages
  • 144 votes

Bij Friday the 13th (2009):

Film Pegasus wrote:

Nog even wachten en Child's Play, Hellraiser, Evil Dead en Jaws komen terug zeker?

Ja dat is wel de bedoeling. van Hellraiser en Evil dead weet ik het zeker. Billy bob Thornton gaat Freddy Krueger spelen en Sam Raimi gaat zelf de Evil dead remaken, dus dat word wel een tripje naar de bios waard. Van Jaws gaan alleen geruchten dat er een prequel op komt, waarin het verhaal van quint over de Indianapolis-ramp word vertelt. op you tube zag ik een mooie trailer genaamd 'Jaws 5: resurfise' maar dat is een fan-trailer en niet een officiele.

Child's play krijgt een remake met wederom Brad Dourif als de stem van Chucky, en heeft iemand al gezien wanneer My bloody valentine 3-D gaat draaien?

Verder komt the birds nog als remake en Last house on the left ook.

kortom er komt nog genoeg aan filmgeweld in de bioscopen. Yesss!

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

uberjason wrote:

Ja dat is wel de bedoeling. van Hellraiser en Evil dead weet ik het zeker. Billy bob Thornton gaat Freddy Krueger spelen en Sam Raimi gaat zelf de Evil dead remaken, dus dat word wel een tripje naar de bios waard.

Van Hellraiser en A Nightmare on Elm Street komt inderdaad een remake, maar een acteur voor Freddy is nog lang niet gevonden. Dat Billy Bob Thornton hem zou gaan spelen was slechts een gerucht, waar zowel de makers als de acteurs niets van afwisten. Plannen van een Evil Dead remake liggen al een lange tijd stil, gaat de eerst komende tijd zeker niet gebeuren en al helemaal niet van Raimi zelf. Veel geruchten zijn er al rond gegaan (evenals over het o zo langverwachte Evil Dead 4), maar het gaat waarschijnlijk helemaal niet gebeuren.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Bwa als al deze klassiekers toch door de remake-molen gedraaid worden ,kunnen ze evengoed ook The Evil Dead een beurtje geven. Nogmaals, ik vindt al die remakes wel leuk.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Crispin Glover als Freddy zou niet misstaan. Ik vind al die remakes ook wel leuk overigens, ook al halen ze zelden het niveau van het origineel.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Halcyon wrote:

Crispin Glover als Freddy zou niet misstaan. Ik vind al die remakes ook wel leuk overigens, ook al halen ze zelden het niveau van het origineel.

Dat is natuurlijk een ontegensprekelijk feit. Ik neem ze gewoon zoals ze zijn.

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

Waarom praten jullie alleen maar over horror-remakes?

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Waarschijnlijk omdat het overgrote gedeelte van de remakes, remakes van horrorfilms zijn.

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

@Vascago wat vind jij de beste remake?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Chloe Moretz wrote:

Heel simpel.

De meeste filmkijkers die naar films geschikt voor massaconsumptie kijken ('Die Hard', 'Saving Private Ryan', 'Dances With Wolves' om maar eens wat te noemen) zijn vaak hele vervelende en vermoeiende mensen, terwijl horrorliefhebbers toch meer een selecte groep zijn, en daarom dus ook gelijk veel toffer.

Ik ga in een café of op een forum dan ook veel liever met een horrorliefhebber in discussie dan met een 'normale' filmkijker, want 9 van de 10 keer draait toch alleen maar uit op schelden of ruzie. Normale filmkijkers zijn eigenlijk gewoon voorspelbare en saaie mensen.

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Chloe Moretz wrote:

@Vascago wat vind jij de beste remake?

The Blob en The Thing zijn beter dan het origineel. Voor de rest ken ik volgens mij geen remakes die beter zijn dan het origineel. Zeker die Amerikaanse remakes van Aziatische horror niet, want die Amerikaanse actrices zoals Sarah Michelle Gellar en Jessica Alba komen lang niet zo beangstigend over als die Aziatische vrouwtjes met hun lange zwarte haar dat over die donkere ogen valt. Al heb je dat na een paar films ook wel gezien.

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Pastichio Rocker wrote:

(quote)

Heel simpel.

De meeste filmkijkers die naar films geschikt voor massaconsumptie kijken ('Die Hard', 'Saving Private Ryan', 'Dances With Wolves' om maar eens wat te noemen) zijn vaak hele vervelende en vermoeiende mensen, terwijl horrorliefhebbers toch meer een selecte groep zijn, en daarom dus ook gelijk veel toffer.

Ik ga in een café of op een forum dan ook veel liever met een horrorliefhebber in discussie dan met een 'normale' filmkijker, want 9 van de 10 keer draait toch alleen maar uit op schelden of ruzie. Normale filmkijkers zijn eigenlijk gewoon voorspelbare en saaie mensen.

Dat vind ik wel een beetje overdreven. Horror is absoluut mijn favoriete genre, maar die films die jij daar boven opnoemt vind ik ook geweldig. Die Hard eergister nog gekeken

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Chloe Moretz wrote:

Ook omdat de mainstream filmkijker daar WEL doorheeft dat het een remake is en bij andere films niet direct. Halloween of Friday the 13th hebben veel mensen origineel gezien. Bij films als The Departed, 3:10 to Yuma, Scarface, Gone in 60 seconds, The Italian Job, Man on fire, Traffic en vele andere films kennen mensen het origineel niet direct en worden die ook niet als remake beschouwd.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Wat is het origineel dan van Man On Fire en Traffic?

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Man on Fire (1987)

Traffik (1989)

laatste is trouwens geen remake.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Traffic is meer een filmversie van een bestaande serie, ... Maar evengoed niet origineel.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Maar dan kun je zowat elke film wel afschrijven, als we het gaan hebben over originaliteit.

Ik ben wel benieuwd naar die Man On Fire; slechter dan de Tony Scott versie kan die niet zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.