- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films die zo belachelijk slecht zijn dat ze leuk zijn
Films die zo belachelijk slecht zijn dat ze leuk zijn
FixX
-
- 622 messages
- 456 votes
Bound by honor (blood in, blood out)
da snap ik niet
vooral niet met Pentathlon in je top tien 
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes
Toch vind ik bound by honor een gare film, waar ik absoluut niet van genoten heb.
Pentathlon heeft beter acteerwerk en emotioneel sterk verhaal van een sporter die uit een diep dal kruipt.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Heb je die wel eens gezien? Manos is echt zo belachelijk slecht en gruwelijk traag dat ie echt nergens ook maar een beetje leuk is.
De MST3K- versie van Manos is dan wel weer hilarisch! 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5736 votes
Superstar valt voor mij wel in dat categorietje.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ik heb gemerkt dat er een aantal films zijn die ik elke keer weer wil zien als ze op tv komen, ook al vind ik ze eigelijk erg slecht. Films zoals Reign on Fire en The Golden Child. Weet niet wat het ermee is, maar die films hebben iets erg vermakelijks. Nog zo'n geval is Batman & Robin, echt een film die ik telkens weer even wil zien om te lachen om hoe belachelijk het is, maar die ik eigelijk nooit helemaal tot het einde uitzit.
En dan zijn er nog films als The Chase (met Charlie Sheen), Snow Dogs, Shanghai Noon wat een soort guilty pleasures zijn. Het valt niet te ontkennen dat het geen hoogstaande cinema is, maar op de een of andere manier zijn deze echt hartstikke leuk.
En dan zijn er nog films als de Tremors sequels. Vraag me echt af of ik nou zo gek ben, maar vond deel 2 en 3 nog veel leuker dan de eerste film en vond ze allebei echt heerlijk om naar te kijken, terwijl ze door iedereen worden afgezeken.
En als speciaal geval is er nog Wild Wild West. Vreselijk slecht geschreven en vol misplaatste humor, maar wat een heerlijke film blijft dat! Hij komt vooral in het begin nogal mislukt over, maar als de film eenmaal op gang komt en al die prachtige vreemde designs die er tussendoor zitten gepropt in werking komen is het gewoon puur genieten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zie ook het topic Welke films zijn je "guilty pleasures"?
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Dodgeball: A True Underdog Story (2004), niet zoo belachelijk slecht, maar wel errug vermakelijk (en vooral grappig).
FrisoBoei
-
- 395 messages
- 809 votes
Braindead (Een van de eerste films van Peter Jackson), zo fout maar ook zooo geniaal.
En Kung Pow:
- beelden van oude aziatische vechtfilms gebruikt en nagesynchroniseerd met rare stemmetjes
- met de computer een nieuwe acteur er in geplakt (volgens mij de regiseur zelf; Steve Oedekerk)
- en de bad guy speelt allemaal chille nummers (zoals i like big butts) wanneer hij mensen in elkaar slaat.
Klinkt heel flauw en dat is het ook maar wat een geniale film
, behalve het stukje met de koe, dat is kut.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The Lion King 3!
Het slaat echt nergens op en de mensen die het origineel als iets heiligs zien zullen dit vreselijk vinden maar ik heb me echt zeer vermaakt met de 3e. Deel 1 is overigens voor mij ook een classic.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind films als; meet the spartans, superhero movie, disaster movie ook wel vermakelijk voor 'n regenachtige zondagmiddag. Kan dr wel mee lachen. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb werkelijk niet 1 positief momentje gevonden tijdens het zien van Disaster Movie. Meet the Spartans was bijna net zo erg.
Superhero Movie was nog best aardig voor 'n keertje.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes

Ashug-Karibi (1988) van de Georgische regisseur Sergei Parajanov.
De overkill aan "symbolische" scènes maakt van Asjik Kerib een lachwekkende aanschouwing. Zeker als je weet dat de inmiddels overleden Parajanov zichzelf vergeleek met de Russische meester Andrei Tarkovsky.
®Tc
-
- 8212 messages
- 1087 votes
Smokin' Stogies. Aan iedereen die ik hem meegeef vind dat de perfecte komedie.
Verder is op dat vlak The Giant Claw ook een pareltje.
Verder komt voor mij de freedomscène uit Braveheart ook in de buurt 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Opzettelijk slechte special effects. de meeste bizarre scenes en decors. Heerlijk fout en daarom briljant 
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Ik kwam voor The Room en ben niet teleurgesteld.
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
Voor mij is het toch wel The Rocky Horror Picture Show. Geweldig, maar toch belachelijk.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
^ Meteen een halfje erbij.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
moest hier aan denken (en zag gelijk dat ik nog niet had gestemd!?!)
Rock 'n' Roll Nightmare (1987)
vooral het einde is echt brilliant slecht! onvergetelijk goed
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Opzettelijk slechte special effects. de meeste bizarre scenes en decors. Heerlijk fout en daarom briljant
Slecht ,maar vaak niet lelijk.Er zitten echt mooie beelden in de film(ook scènes die echt pijn doen aan de ogen).
Heerlijke film die ik in de loop der tijd heb weten te waarderen.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Dreiecke
-
- 2768 messages
- 902 votes
...
vooral het einde is echt brilliant slecht! onvergetelijk goed
(embed)
wtf? lijkt Sesamstraat wel
maar dat gevecht is wel cool ja
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Wat denken jullie van Airplane! (aka "Flying High")