- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Shockerende films
Shockerende films
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Ja, niet minder dan geniaal gewoon. Kende ze al uit een Korn clip, echt supervet. Vooral het zakmes en de papercut in het 1e filmpje zijn om rillingen van te krijgen:)
Boothead
-
- 154 messages
- 963 votes
Haute Tension is een horror zoals horror hoort te zijn, klamme handjes werk en het houd je op het puntje van je stoel. Niet speciaal extreme gore, maar pure waanzin en angst. Super film.
Toxic Avenger 1 had niet veel gore inderdaad, maar probeer deel 4 eens (Citizen Toxie), daar zit eens tuk meer en de andere Troma klasieker Terror Firmer.
The Contender
-
- 439 messages
- 104 votes
Vallen 'Wrong Turn' en 'The Hills Have Eyes' hier ook onder? Vond ze soms namelijk best ranzig.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Bizita Q al genoemd? Vond hem persoonlijk niet shockerend, maar kan me inbeelden dat anderen dat wel vinden.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Klinkt echt als een film die ik móet zien. Japans, shockerend, apart onderwerp, horror, toppie! 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Bizita Q al genoemd? Vond hem persoonlijk niet shockerend, maar kan me inbeelden dat anderen dat wel vinden.
Inderdaad veel te grappig om shockerend te zijn
. Dan kan je beter Audition van Miike kijken.
DrexlR.M.
-
- 45 messages
- 0 votes
Vallen 'Wrong Turn' en 'The Hills Have Eyes' hier ook onder? Vond ze soms namelijk best ranzig.
nou egt meen je dit serieus!!!!!
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Inderdaad veel te grappig om shockerend te zijn
. Dan kan je beter Audition van Miike kijken.
Audition shockerend? Daarvoor is hij veel te braaf...
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Halcyon, dan vraag ik me af wat je wel shockerend vindt. Ik bedoel, ik kan het geweld in Audition goed verdragen, maar ik snap heel goed dat het mensen shockeert.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Aan z'n reactie in het topic van August Underground's Mordum is dat waarschijnlijk Halycon's meest schokkende film.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Aan z'n reactie in het topic van August Underground's Mordum is dat waarschijnlijk Halycon's meest schokkende film.
Meest schokkend niet echt, maar wel de meest zieke. De meest schokkende moet Cannibal Holocaust geweest zijn.
Ook Hostel vond ik best schokkend overigens, niet zozeer omwille van de gore maar vooral omwille van het zieke achterliggende idee.
Audition vond ik dan weer erg zwak qua shockvalue, omdat, hoewel ik alles best goed geacteerd vond, ik me toch niet in de personages hun denkwereld kon verplaatsen. De afstand was wat te groot vermoed ik. En zo extreem was het geweld nu ook weer niet, heb al andere toestanden gezien...
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Het is maar wat je braaf noemt.
Da's een feit. Iedereen heeft een andere grens.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Hostel shockerend
. Cannibal Holocaust was ook een sof verder.
Sowieso leent horror zich net tot shockeren. De fake ligt er te dik op. Wat mij betreft gaat de eer naar Irréversible.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zo zie je maar dat iedereen andere opvattingen heeft over wat shockerend is.
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Requiem for a dream wordt door velen ook wel schokkend beschouwd. Wat is jullie mening daarover?
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
bijna al mijn top 10 films vind ik wel schokkend: Thirteen, Foxfire, Battle Royale, City of God
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het is maar wat je extreem noemt
. Juist omdat het zo plotseling en zonder aanleiding komt bij die film vond ik het tamelijk ziek. Ook Irréversible vond ik wel shockerend. Verder niets eigenlijk. Het door vele als shockerend beschouwde Salo vond ik maar slapjes.
fire_spell84
-
- 7 messages
- 1 votes
eindelijk mensen die weten wat (hoe zal ik dit omschrijven, gezellig, leuk of met passie gemaakte films) ik laat het wel bij interessante films. bijna alle films gezien die hier staan en nog veel meer. maar dit moets ik even kwijt. mijn lijst zal ik nog toevoegen.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Er is een groot topic over dit soort films op dvd.nl...ik weet niet of ik hier de link mag geven? En die zijn echt wel wat schokkender dan Thirteen en City of God...
Mr Confused
-
- 1715 messages
- 6588 votes
* Dans ma peau
* Nekromantik 1 & 2
* Naked Blood
* La pianiste
* Pink Flamingos
* Freaks
* Violent shit 1,2,3
* Salo
* Slaughtered vomit dolls
* Guinea Pig series
* Zombie 90: extreme pestilence
* Men behind the sun
* Chaos (die in september moet uitkomen blijkt er zo ook wel een te zijn)
Hoewel ik deze films gewoon leuk vertier vind zijn er veel mensen die deze films walgelijk vinden. Iedereen heeft zo zijn grenzen en angsten hé. En dit merk ik wel vaker als ik thuis een film avondje organiseer. 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Robbie williams in rock dj.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Cannibal Holocaust.
Die is nog maar 10 keer genoemd hier
. Maarja, zo'n film verdient het natuurlijk wel om zo vaak genoemd te worden!