- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Bij mij is het nog veel erger. Van Das Boot hebben ze nog nooit gehoord! Sideways en Man on the Moon hebben ze dan weer wel.
Die lui hebben gewoon niet het recht om met hun dikke aars achter de toonbank te staan.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Lijkt er wel op. Ik hoop het in ieder geval nooit mee te maken. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gewoon de films afgaan van Tsukamoto, Kitano, Miike, Kurosawa, Tanaka, Ki-Duk, om er maar een paar op te noemen.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Kleine anekdote;
Een dikke week geleden schotelde ik in een voor mij toen nog onbekende videotheek een lijstje films voor. Na wat ongemakkelijke bewegingen van de uitbater, en enkele rare blikken naar mijn persoon, vroeg hij me of ik hoogbegaafd was...?
.
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Hij had ook kunnen zeggen: "Bent u nou zo slim, of ben ik nou zo dom?"

ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7936 votes
Ben nu wel benieuwd wat er zoal op dat lijstje stond.
Ozarklynch
-
- 1317 messages
- 581 votes
.
Het sarcasme druipt er weer vanaf Kos 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Gewoon de films afgaan van Tsukamoto, Kitano, Miike, Kurosawa, Tanaka, Ki-Duk, om er maar een paar op te noemen.
Kansloos dat ik die bij mij in de buurt in een videotheek vind.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Een verdwaalde Kitano wil ik nog wel eens tegenkomen. Meestal moet je dan wel het stof er af blazen, maar toch.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tja, en dan maar zeuren dat hun zaakjes niet goed meer lopen. Ik weet waarom ik er niet meer kom 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik kan mijn lol op met standaard videovoer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Kansloos dat ik die bij mij in de buurt in een videotheek vind.
Kom eens bij mij shoppen. 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Tja, en dan maar zeuren dat hun zaakjes niet goed meer lopen. Ik weet waarom ik er niet meer kom
Jullie brengen me op een idee........
Ik zal eens een bezoekje brengen aan de Kamer Van Koophandel. 
notorioussan
-
- 5 messages
- 0 votes
Eerste post, hoop beetje in de juiste categorie.
Anyway, een goed genre aan Big Fish geven vind ik lastig, avontuur/fantasie zal het zijn, maar ik ben eigenlijk op zoek naar meer van dit soort type films, heeft iemand is wat titels voor mij die een beetje gelijkenis qua type hebben met Big Fish die nog de moeite waard zijn om te kijken ook.
Alvast bedankt.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Probeer ook eens wat Japanse animes in de trend van The Cat Returns.
notorioussan
-
- 5 messages
- 0 votes
Northfolk lijkt mij interessant, binnenkort maar is naar de videotheek!
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Het is wel Northfork met een R en niet met een L. Ik dacht ik meld het even voordat de videoboer je raar aan gaat kijken 
notorioussan
-
- 5 messages
- 0 votes
Hehe, ja ok, was een concentratie inzinking 
Schizonoid
-
- 356 messages
- 188 votes
Weet niet of het helemaal in dit straatje past, maar je zou ook nog aan titels zoals deze kunnen denken, die ik alle 3 hoog op mijn lijst heb staan, absolute aanraders !!!
"Brazil" (Terry Gilliam)
"Tuvalu" (Veit Helmer)
"City Of The Lost Children" (Jean- Pierre Jeunet)
Alle Drie prachtig mooie ijzersterke Fantasie/ Avontuur Films, die je niet snel zult vergeten en je met een wonderschoon gevoel achterlaten

alainvdb
-
- 12 messages
- 7 votes
In Film > Algemeen > Raad voor goede film:
Ik ben echt helemaal weg van films zoals "Saw" en "fallen" van denzel washington 1998
die zo perfect in elkaar zitten en het uiteindelijk eindigen met het meest onverwachte waar je de hele film afvraagt wie is de dader en je gewoon steeds het verkerde pad op word gesstuurd
maar het moeten niet van die tarantino films zijn want het zal wel aan mij liggen maar bij pulp fiction had ik gewoon bijna de neiging om goede tijden slechte tijden erop te zetten
(dus geen kill bill, pulp fiction, be cool, sin city)
Heeft iemand nog een paar goede titels voor mij?
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Dan komen bij mij gelijk "The sixth sense" en "The Others" naar voren. Maar dat zijn wel wat andere films dan jij noemt.
Oh misschien is "The Usual Suspect" wat voor je. Daar zat bij mij een hoog Hèèèèèèèèèèè gehalte in. 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Sleepy Hollow (1999)
Janghwa, Hongryeon (2003)
Memento (2000)
Misschien heb je wat aan deze titels. (Niet gechecked of je ze eventueel al had gezien
)
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Donnie darko (2001)
American Beauty (1999)
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
ik weet niet of american beauty echt een hèèèèè einde had, en donnie darko toch ook niet echt.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
ik weet niet of american beauty echt een hèèèèè einde had, en donnie darko toch ook niet echt.
Ow, sorry ik had de reacties eerst moeten lezen.. dom van me.
Ik noemde gewoon mijn favoriete ''top2''