• 177.923 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.308 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

The Bone Collector

Achilles

• 1049 messages
  • 218 votes

Misschien is Mindhunters nog iets en 1 die ik je zeker niet wil onthouden...The Thing!

Idol

• 235 messages
  • 363 votes

o dan moet je absoluut de film: identity zien, die is echt geweldig en heeft een zeer verassend einde!

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Lost Highway

Mullholland Drive

11:14

Memento!!

EddieBowz-fan

• 34 messages
  • 0 votes

ik heb een vraagje.

kent iemand deze film: 'Hit the Dutchman (1992)'?

zoja, is die film leuk?

groetjes EddieBowz-Fan

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Ga maar gewoon Se7en kijken ja, dan zit je garant.

EddieBowz-fan

• 34 messages
  • 0 votes

SuperSideSwipe wrote:

Ga maar gewoon Se7en kijken ja, dan zit je garant.

die moet ik ook nog zien ja. met wie speelt er ook al weer in mee? brad pitt tog?

point break lijkt me ook cool. met keanu reeves

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Brad Pitt en Morgan Freeman.

EddieBowz-fan

• 34 messages
  • 0 votes

The Pacifire (of hoe je dat ook schrijft) is ook cool!

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

The Pacifier bedoel je ?

Die heeft toch niet een onverwacht einde of zo

EddieBowz-fan

• 34 messages
  • 0 votes

moviefreak#1 wrote:

The Pacifier bedoel je ?

Die heeft toch niet een onverwacht einde of zo

huh? wat bedoel je?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Lees de allerallerallereerste post van dit topic....

In Film > Algemeen > deur die niet opengaat:

hallo ik ben op zoek naar mediaproducten, waaronder films, waarin een passage zit waar de/het personage(s) op een cruciaal moment niet weg kunnen uit een ruimte door een probleem met de deur. denk bijvoorbeeld aan een deur die in het slot valt of een deurklink die afbreekt. ik sta open voor alle reacties, horror, comedy het maakt niet echt uit!

bedankt alvast

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Metropolis (1927). (Als Freder op zoek is naar Maria in het huis van Rotwang.)

Alexandra's project. (Hele film wel een beetje, met name begin en eind)

The Others. (Scene met de pianokamer, scene met de kleden.)

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

The Godfather part III: De groep maffialeden die tijdens een vergadering plotseling door een helikopter wordt aangevallen. De deur waaruit ze proberen te ontsnappen is vanaf de andere kant op slot gezet met een ketting. Als je dit bedoelt?

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

the sixt sense

als het jochie bij een verjaardagfeestje boven in een soort gangkast gaat zitten

nightmare on elmstreet

als het jochie en het meisje saampjes in bed liggen,en er gekke dingen gaan gebeuren, hij dan probeert te ontsnappen

panic room

die hele film speelt zich eigenlijk af in een ruimte waarin de moeder en haar dochter er niet uit kunnen,en de dieven er niet in.

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7936 votes

Maar moet het echt om een probleem met de deur gaan? Want in Panic Room is het juist de bedoeling dat die deur niet open kan en dus juist geen probleem met de deur.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Halloween

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Mr. Hobbs Takes a Vacation

Mr. Hobbs (James Stewart) met Mrs. Emily Turner (Marie Wilson) opgesloten in de badkamer.

I Was a Male War Bride

Capt. Henri Rochard (Cary Grant) met Lt. Catherine Gates (Ann Sheridan) opgesloten in de slaapkamer.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

National security :

Deur valt in het slot waardoor een politieagent z'n partner niet kan redden aan de andere kant.

Waar is dit eigenlijk voor als ik vragen mag?

Figo

• 124 messages
  • 778 votes

In Film > Algemeen > Help, ik zoek filmtitels met specifiek thema!:

Ik moet voor mijn studie (media en cultuur) een longlist creeeren met in totaal 25 titels. De films moeten het volgende thema hebben:

Er moet een moment in de film voorkomen waarbij een personage destructief wil handelen. Hij of zij wil zijn doel bereiken met geweld. Op het moment in kwestie moet een onschuldig kind een belangrijke rol in de relatie tussen de kijker en het personage spelen. Het kind komt in de weg te staan waardoor het personage zijn doel niet kan bereiken. Als het personage zijn handeling staakt omdat hij of zij het kind geen kwaad wil doen zal de kijker zich identificeren met het personage. Hij of zij krijgt dus sympathie. Zit het personage er echter totaal niet mee en laat hij het kind sterven, dan zal de kijker zich distantieren van het personage. Het moet dus een moment zijn in een film waarbij de karakters van de personages worden neergezet op deze manier. Het onschuldige kind speelt een cruciale rol.

De films die ik tot nu toe heb zijn:

- Scarface

- The Untouchables

- The Battleship Potemkin

- Face/Off

- Raiders of the Lost Ark

- Crash

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Gek wordt ik van al die opdrachten! Het kost me meer tijd dan mijn eigen huiswerk.

! Munich (tweede liquidatie)
Road to Perdition (ik denk meerdere scenes, o.a. in wegrestaurant?)
C'era una Volta il West (Frank die met zijn bende het gezin uitroeit, flashback-scene bij het slotduel)
Heat ((1995) de vlucht na de bankoverval)
The Matrix Revolutions (het kind bij het orakel)

RupertPupkin

• 172 messages
  • 19 votes

Happiness, deze is erg wrang. Hier speelt het onschuldige kind wel een cruciale rol tov personage.

Figo

• 124 messages
  • 778 votes

Dank eRCee en RupertPupkin! Happiness dient hier alleen jammergenoeg niet omdat het juist het doel is van het personage om misbruik te maken van het kind. Het leed dat het kind wel of niet wordt aangedaan moet tussen het personage en het doel in staan, zoals in Scarface wanneer Tony en co. een persoon uit de weg moeten ruimen. Ze willen de auto waar hij in zit opblazen maar dan blijken zijn dochters ook in de auto te zitten. Het doel is om de man om te brengen. Tony weigert daarom de auto op te blazen. Hij schiet daarom de man neer die de auto wel wil opblazen. De kijker voelt zich daardoor betrokken bij Tony.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

The Killer (Na de bootvlucht vanwege de liquidatie)

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

Blade ook nog.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Léon is nog niet genoemd denk ik.

ninaa

• 3 messages
  • 0 votes

Misschien Kill Bill in het begin. Of is die te duidelijk?

Anarchist

• 497 messages
  • 607 votes

beste mensen..ik zit met een probleem..

de meeste films die ik zie vallen me min of meer tegen..of soms zelfs zwaar tegen..ik heb het hier ook voornamelijk over films uit de top-250 die meeste mensen wel lijken goed te vinden(bv the big lebowski..a clockwork orange..enz)

ik ben op zoek naar films met een bepaalde sfeer en mooie beelden waar het werkelijk leuk om naar de kijken is(the beach of troy bv..dus niet dingen zoals a space odyssey)..en wat inhoudelijk echt boeit zonder geforceerd over te komen..niet zoals de staandaard-hollywoodfilms dan,en dat ook niet te traag gaat..liefst ook een beetje mysterieus..sexy..maar mag natuurlijk ook iets als goodfellas zijn

donkere films als the godfather,dat tarantino gedoe(geweld en bloed als entertaiment),de steriele emotieloze kubrickfilms(diepzinnig he)..of dat actie/detectieve gedoe dat allemaal hetzelfde lijkt zijn mijn ding niet

kzoek iets meer in de richting van het eerste half uur(?) van the beach of cidade de deus(begonnen beide in mijn ogen als een meesterwerk..later ging het bergaf)..of o diabo a qautro(die blijkbaar niemand gezien heeft)..vanilla sky vond ik ook goed

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ,alvast bedankt,

anarchist

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Probeer mijn top 10 eens, die is namelijk ge-wel-dig!!!!!!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.