• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.770 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Allebei goede films. Maar sluiten nou niet direct aan bij het verzoek van John Doe.

Helaas weet ik er ook geen een.

Bij narcist en film denk ik aan het personage Patrick Bateman in American Psycho (2000). Maar dat sluit ook niet aan bij je wens verder, is ook best specifiek wat je vraagt.

Suc6!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Misschien een beetje in deze richting:

Welcome to the Dollhouse

Matilda

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

leemhuis wrote:

(Voorkeur Asperger of anders PPD-NOS).

Zelf heb ik ook Asperger. Ben echter nog niet veel films tegen gekomen over echt Asperger. Alleen de extreme vormen van Autisme zie je vaak in films, Rain Man en dergelijke (vond ik wel een goede film, maar die film zorgde er wel voor dat mensen rare dingen denken bij Autisme).

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ik denk dat Insignificance de spijker op z'n kop slaat.

Onderste twee sluiten qua thema misschien niet helemaal aan, maar gaan over hoe mensen omgaan met kindermishandeling, dus qua traumaverwerking komen ze wellicht wel in de buurt van wat je zoekt:

El Bola (2000), over een jongetje dat thuis het slachtoffer is van fysiek en verbaal geweld.

No Tengas Miedo (2011), over een jonge vrouw die worstelt met haar gemengde gevoelens (haat-liefde) richting haar ouders omdat ze haar als kind hebben misbruikt.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Als je in de volgende sub van reddit zoekt op 'movie' krijg je veel topics over films met narcistische ouders/opvoeders. De meeste films/series in de link van Insignificance ben ik daar ook tegengekomen. Mommie Dearest (1981) lijkt een beetje het schoolvoorbeeld te zijn op dit gebied. Een wat onbekendere film is bijvoorbeeld Real Women Have Curves (2002).

leemhuis

• 2 messages
  • 0 votes

Bedankt iedereen, een aantal nuttige zaten er tussen helaas ben ik bang dat dit inderdaad een uitzonderlijke situatie is, maar er zaten wel enkele interessante films tussen.

Zwolle84

- Adam (2009); - hele mooie film volgens mij ook wel eens gezien, helaas niet wat ik specifiek zocht maar ga hem zeker nog eens bekijken, bedankt!

kappeuter

- American Beauty (1999); - Deze film kende ik nog niet, maar toch bedankt voor de tip, ga hem binnen kort toch eens halen en zeker bekijken!

arno74

- No Tengas Miedo; - Deze film kende ik ook nog niet en nooit van gehoord, maar ziet er interesant uit, ga het zeker op mijn Watchlist zetten! Bedankt!

McSavah

- Real Women Have Curves; - Deze film kende ik niet, enige twijfels erover, maar toch bedankt voor de tip!

Baggerman

- Matilda; - Deze film heb ik wel eens gezien (lang geleden), het is niet bepaald de film waar ik naar zocht maar zeker een leuke film voor nog eens in het weekend als amusement film, bedankt!

Flitskikker

• 484 messages
  • 614 votes

Ik wil ook even een verzoekje plaatsen.

Ik ben op zoek naar films over jongens/mannen die depressief zijn, onsuccesvol zijn in de liefde of anderszins niet goed geaccepteerd worden in de maatschappij of die hun weg daarin niet goed kunnen vinden, en dit gevoel dan opkroppen tot ze het niet meer aankunnen.

Qua genre denk ik aan drama/thriller, maar niet per se 100%. Met andere woorden: het mag een "sad ending" hebben, maar ook eindigen in een wraakzuchtige slachtpartij.

Om een idee te geven van wat ik bedoel: ik vond Loft (2008), Rundskop (2011) en Doodslag (2012) erg sterk op dit gebied. Je voelde gewoon het "leed" wat de hoofdpersonen meemaakten, tot ze op een gegeven moment geen uitweg meer zagen.

Het hoeven niet per se Nederlandstalige films te zijn; ik ken gewoon geen andere films die dit thema goed over wisten te brengen.

Alvast bedankt!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Misschien een enorme open deur, maar je moet dan haast wel bij Barry Lyndon beginnen. Dat is zo ongeveer de blauwdruk voor films over onsuccesvolle en niet geaccepteerde hoofdpersonen.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Flitskikker wrote:

Ik ben op zoek naar films over jongens/mannen die depressief zijn, onsuccesvol zijn in de liefde of anderszins niet goed geaccepteerd worden in de maatschappij of die hun weg daarin niet goed kunnen vinden, en dit gevoel dan opkroppen tot ze het niet meer aankunnen.

Qua genre denk ik aan drama/thriller, maar niet per se 100%. Met andere woorden: het mag een "sad ending" hebben, maar ook eindigen in een wraakzuchtige slachtpartij.

D'Ardennen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Happiness (1998) (mannen en vrouwen)

Flitskikker

• 484 messages
  • 614 votes

Bedankt voor alle suggesties! Ik ga er binnenkort eens wat van kijken.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ik zoek een soortgelijke film als Only God Forgives en The Neon Demon. Eerder qua audiovisuele stijl en sfeerbelichting.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

TornadoEF5 wrote:

Ik zoek een soortgelijke film als Only God Forgives en The Neon Demon. Eerder qua audiovisuele stijl en sfeerbelichting.

Dan zul je eens Groot-China als filmland moeten verkennen....

The Neon Demon heb ik nog niet gezien, maar wellicht de volgende als tips...

Le Consequenze dell'Amore

Feng Sheng

Films van Hu Guan

Films van Johnnie To

Eigenlijk zou je Onderhonds lijst een moeten doorspitten, daar staat denk ik genoeg inspirerends in op het gebied dat je zoekt.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

TornadoEF5 wrote:

Ah hier ben ik ook altijd naar op zoek. Misschien de Japanse film Helter Skelter (2012) eens proberen? Qua muziek komt het totaal niet overeen met Refn's films, maar vrijwel elk frame is screenshotwaardig.

http://4.bp.blogspot.com/-iB1wTzbvbqI/Ub4jz2LZzvI/AAAAAAAAAgA/EG02XPcraj8/s1600/vlcsnap-2013-06-13-23h49m32s209.png

http://i66.tinypic.com/65ubte.png

http://i67.tinypic.com/2zi546q.png

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

In Liever Verliefd eindigt de driehoeksverhouding in een vrouw en twee mannen die gelukkig zijn met elkaar. Ik heb het idee dat ik wel eens andere films heb gezien met een vergelijkbaar einde. Iemand?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Ik ben op zoek naar leuke roadtrip/comedy films. De bekendste zoals Roadtrip & Harold & Kumar ken ik wel maar heb vanavond gewoon erg veel zin in een leuke comedy roadtrip film. Mag flauw zijn, ik drink er toch een biertje bij.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Little Miss Sunshine is inderdaad een top film! Bedankt maar ik zoek ze eigenlijk nog een tikkeltje luchtiger en flauwer zoals de films die ik aangaf.

centurion81

• 2066 messages
  • 1988 votes

Mescaline wrote:

(quote)

Little Miss Sunshine is inderdaad een top film! Bedankt maar ik zoek ze eigenlijk nog een tikkeltje luchtiger en flauwer zoals de films die ik aangaf.

College Road Trip (2008)

RV (2006)

Sex Drive (2008)

Pee-wee's Big Holiday (2016) (staat op netflix)

Charlie & Boots (2009)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Thanks! De eerste 3 had ik al gezien maar de laatste zijn nieuw voor mij Is Pee-Wee een soort remake van die jaren 80 versie?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Zie het al, een soort van vervolg.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Mescaline wrote:

(quote)

EuroTrip (2004)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Gave film ja!

Flitskikker

• 484 messages
  • 614 votes

TornadoEF5 wrote:

Onder The Guest (2014) zitten flink wat 80's-synths zoals in Drive. Hier en daar ook wat mooie plaatjes. Ook wel een vergelijkbare hoofdpersoon. Prima ondergewaardeerde film!

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Flitskikker wrote:

(quote)

Onder The Guest (2014) zitten flink wat 80's-synths zoals in Drive. Hier en daar ook wat mooie plaatjes. Ook wel een vergelijkbare hoofdpersoon. Prima ondergewaardeerde film!

Lost River (2014) onder regie van Ryan Gosling heeft ook zichtbare invloeden van Refn.

Maar volgens mij heeft TornadoEF5 zowel the Guest als Lost River al gezien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.