• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.610 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Flitskikker wrote:

(quote)

Onder The Guest (2014) zitten flink wat 80's-synths zoals in Drive. Hier en daar ook wat mooie plaatjes. Ook wel een vergelijkbare hoofdpersoon. Prima ondergewaardeerde film!

Goede tip, maar staat momenteel op 11 in mijn all-time-favorietenlijstje

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Wie kan mij een aantal goede drama films aanraden?

Ik kijk vrij weinig drama's maar heb er zo nu en dan toch zin in.

Ik ben dan echt opzoek naar films waarbij je laat maar zeggen "echt een brok in je keel krijgt" dus een beetje zielige/trieste films.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Bij Reign Over Me houd ik het nooit droog en Martha Marcy May Marlene vind ik ook erg aangrijpend. Andere tips zijn o.a. (500) Days Of Summer, Lost In Translation uiteraard, Ain't Them Bodies Saints, Linklaters Before-trilogie, Brokeback Mountain, I Believe In Unicorns...

Pfff, zoveel...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Daan258 wrote:

Ik ben dan echt opzoek naar films waarbij je laat maar zeggen "echt een brok in je keel krijgt" dus een beetje zielige/trieste films.

Zielig & triest: Biutiful (2010)

Brok in de keel krijg ik bij Pan's Labyrinth (2006)

Verder deze Drama/Horror: Let the Right One In (2008)

En deze misdaaddrama vind ik ook niet terug tussen je stemmen: Léon (1994)

Verder ook het bekijken waard: The Broken Circle Breakdown (2012), Christiane F. (1981), The Golden Cage (2013) en Never Let Me Go (2010).

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Bedankt Zwolle84 en arno74.

Ik zie er zeker al wat tussen liggen wat mij wel wat lijkt:) een aantal van de opgenoemde wel al gezien.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ben gelijk even gaan zoeken naar de film I Believe In Unicorns maar die is helaas nog nergens te vinden.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Daan258 wrote:

Ben gelijk even gaan zoeken naar de film I Believe In Unicorns maar die is helaas nog nergens te vinden.

Ja, die is lastig helaas. Er is alleen een peperdure dvd en in Amerika is hij digitaal verkrijgbaar.

Erg balen, was m'n nummer 1 van vorig jaar.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Her en Requiem for a Dream als je die nog niet gezien hebt.

W.V.

• 845 messages
  • 476 votes

Daan258 wrote:

Heb je Finding neverland al gezien, of Legends of the fall.

Of probeer deze eens uit de oude doos, Inn of the sixth happines ( 1958 ) of the grapes of wrath

( 1940 ) en deze The Yearling (1946 ) of Old Yeller (1957) of Captains Courageous (1937).

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Bedankt clikx en W.V.

Reguiem for a dream werd mij ook al eerder aangeraden. Staat ondertussen ook al in m'n lijst

Helaas ben ik niet zo'n fan van hele oude films W.V. maar misschien is Finding Neverland wel iets.

Bedankt allebei

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Ja, die is lastig helaas. Er is alleen een peperdure dvd en in Amerika is hij digitaal verkrijgbaar.

Erg balen, was m'n nummer 1 van vorig jaar.

Ja, inderdaad erg jammer. Dit leek mij echt wel een zeer leuke film.

W.V.

• 845 messages
  • 476 votes

Daan258 wrote:

Bedankt clikx en W.V.

Reguiem for a dream werd mij ook al eerder aangeraden. Staat ondertussen ook al in m'n lijst

Helaas ben ik niet zo'n fan van hele oude films W.V. maar misschien is Finding Neverland wel iets.

Bedankt allebei

Dan zou ik toch zeker Grapes of wrath kijken, is een klasieker

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik zag Requiem for a Dream en Lost in Translation al staan, daar ben ik het compleet mee eens, en check ook zeker de volgende films als je echte drama zoekt:

- Eye in the Sky

- Hachi

- Lords of Dogtown

- What's Eating Gilbert Grape

Deze 4 films raakten mij zeker, jou hopelijk ook aangezien we leeftijdsgenoten zijn.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

(verwijderd) wrote:

Ik zag Requiem for a Dream en Lost in Translation al staan, daar ben ik het compleet mee eens, en check ook zeker de volgende films als je echte drama zoekt:

- Eye in the Sky

- Hachi

- Lords of Dogtown

- What's Eating Gilbert Grape

Deze 4 films raakten mij zeker, jou hopelijk ook aangezien we leeftijdsgenoten zijn.

Ook onwijs bedankt.

Lords Of Dogtown en What's Eating Gilbert Grape lijken mij zeker interessant .

MDRAIJER

• 272 messages
  • 1143 votes

Wie kan mij een aantal goede films aanraden die lijken op: Juno, 500 Days of Summer, Perks of Being a Wallflower, Me and Earl and the Dying Girl, Almost Famous, Dazed & Confused, Ferris Bueller's Day Off etc. etc.? Beetje (for lack of a better word) hipsterachtige/coming of age/highschool films.

Ik heb er namelijk al aardig wat gezien en het lijkt er op als of de goede zo'n beetje opraken.

Bij voorbaat dank

Flavio

• 4896 messages
  • 5228 votes

Niet zeker of ze allemaal in je straatje passen maar misschien ook wel:

- Rushmore

- Brick

- Napoleon Dynamite

- Superbad

En natuurlijk de "highest of high school movies": The Breakfast Club

TheDiningDead

• 170 messages
  • 111 votes

MDRAIJER wrote:

Wie kan mij een aantal goede films aanraden die lijken op: Juno, 500 Days of Summer, Perks of Being a Wallflower, Me and Earl and the Dying Girl, Almost Famous, Dazed & Confused, Ferris Bueller's Day Off etc. etc.? Beetje (for lack of a better word) hipsterachtige/coming of age/highschool films.

Ik heb er namelijk al aardig wat gezien en het lijkt er op als of de goede zo'n beetje opraken.

Bij voorbaat dank

Igby goes down

Ghostworld

The Squid and the Whale

MDRAIJER

• 272 messages
  • 1143 votes

MRDammann, TheDiningDead, Flavio, bedankt! Ik ga even wat trailers bekijken.

MDRAIJER

• 272 messages
  • 1143 votes

Mescaline wrote:

Ik ben op zoek naar leuke roadtrip/comedy films. De bekendste zoals Roadtrip & Harold & Kumar ken ik wel maar heb vanavond gewoon erg veel zin in een leuke comedy roadtrip film. Mag flauw zijn, ik drink er toch een biertje bij.

Sideways (2004) is de eerste die in mij opkomt.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

MDRAIJER wrote:

Bij voorbaat dank

American Graffiti komt nog in me op

W.V.

• 845 messages
  • 476 votes

Mescaline wrote:

Ik ben op zoek naar leuke roadtrip/comedy films. De bekendste zoals Roadtrip & Harold & Kumar ken ik wel maar heb vanavond gewoon erg veel zin in een leuke comedy roadtrip film. Mag flauw zijn, ik drink er toch een biertje bij.

Heb je Wild Hogs al gezien?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik ben op zoek naar goede films over vierde/vijfde/etc. dimensies. Mag in een space-setting (à la Arrival, Interstellar en 2001), maar het mogen ook meer aardse films (zoals Donnie Darko en Mr. Nobody) zijn. Het gaat mij meer om de gedachte dat wij als mens niet alles kunnen waarnemen wat er is.

Iemand tips? Bij voorbaat dank!

(Onderhond, ken jij interessante titels buiten de gebaande paden? Ben ook benieuwd hoe ze buiten Hollywood en bijvoorbeeld in Azië met dit thema omgaan.)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Pfoe ... beetje moeilijke omschrijving om op af te gaan, maar misschien dat deze films in die lijn liggen?

Lee's Adventure (2011)

Kurôn wa Kokyô wo Mezasu (2008)

Chuan Qiang Ren (2007) (deze lijkt me een sterke match)

Wandâfuru Raifu (1998)

Niet zo'n heel courant thema (buiten horror/geesten om natuurlijk, maar dat lijkt me niet waar jij op doelt). Wel opvallend dat de films bijna allemaal uit de drama/romantiek hoek komen

Excuses alvast voor de taaie vindbaarheid van de eerste drie

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Dank, beiden!

En Onderhond, ik heb het bewust ook wat breed gehouden, kan me voorstellen dat dat lastig zoeken is. Geestenfilms zijn inderdaad niet wat ik bedoel, ik zoek het meer richting de science. Ik ben inderdaad een sucker voor romantiek, maar dat is in dit kader meer bijzaak.

Iemand voor mij suggesties, ik ben op zoek naar crime/misdaadfilms vanaf 2004, uit de ogen van een politiekorps. Dus niet vanuit de daders ogen maar echt uit ogen van de politie, een soort jacht op de misdadiger. Soort mistery achtige films waar de politie in het duister tast en druk bezig is het op te lossen.

Prisoners vond ik echt een geweldige film net zoals, Zodiac killer en untraceable. Heeft iemand voor mij nog meer van zulke films, hoe meer films hoe beter.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Waarom vanaf 2004 TimCrimeseries? Je mist dan een hoop goeie die voldoen aan wat je zoekt.

The Secret in Their Eyes (2009) (het origineel, niet de remake)

Memories of Murder (2003)

Mystic River (2003) - heeft een iets ander verhaal, maar zelfde sfeer en mysterie

Se7en (1995)

The Silence of the Lambs (1991)

Als je niet bang bent voor klassiekers dan ook deze: Es Geschah am Hellichten Tag (1958) (staat bekend als de eerste moderne thriller)

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Weet iemand meer films in de trant van The Orphan Killer (2011) ?

Dus lekker bloederig en sadistisch waarbij het verhaal niet zo bijzonder hoeft te zijn.

Warp

• 963 messages
  • 3047 votes

In Film > Genres en landen > Films over weggaan met geliefde:

Ik ben op zoek naar films waarin mensen weggaan met hun geliefde, hierbij bedoel ik niet vrolijk op vakantie gaan maar meer 'ontsnappen'.

Enkele voorbeelden: Reconstruction , Carlito's Way maar ook in bijvoorbeeld Cidade de Deus (Benny)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.