• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.934 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

adrie88, The Texas Chainsaw Massacre films?

Het juiste topic is overigens Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel #2 voor zulke vragen.

adrie88

• 17 messages
  • 1 votes

(verwijderd) wrote:

adrie88, The Texas Chainsaw Massacre films?

Het juiste topic is overigens Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel #2 voor zulke vragen.

Ja zoeits maar dan een normale iemand die leeft in de woestein achtige texas gebied in zijn afgelegen huis

msLynch

• 78 messages
  • 493 votes

Dat is wel erg specifiek, adrie88 denk dat je inderdaad misschien naar een bepaalde film(titel) zoekt?

adrie88

• 17 messages
  • 1 votes

msLynch wrote:

Dat is wel erg specifiek, adrie88 denk dat je inderdaad misschien naar een bepaalde film(titel) zoekt?

wolf creek lijkt er ook op heb de meeste bekende films wel gezien, maar zoek nu een onbekende films met zo'n verhaal, heb wel lang gegoogleden maar toch van die populaire films komen er tevoorschijn

msLynch

• 78 messages
  • 493 votes

Moet het zich ook perse afspelen in het woestijnachtige gedeelte van Texas?

Anders denk ik aan Chained misschien, verder zou ik het niet weten, sorry.

adrie88

• 17 messages
  • 1 votes

Heb dit ook al gezien

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2624 votes

In Film > Overige films > Vreemd maar hilarisch:

Beste mensen,

Enkele dagen geleden zag ik een film genaamd Holy Motors. Holy shit, wat was die vreemd en hilarisch. Ik ben op zoek naar dergelijke films, die zo vaag zijn dat het grappig is. Kennen jullie meer van dit soort films? Zo ja, dan hoor ik dat graag. Thanks!

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Zijn er nog meer films die over the dust bowl gaan of die zich tijdens the dust bowl afspelen? Dus een beetje soortgelijke films als The Grapes of Wrath.

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

trebremmit

Bound for Glory (1976) over het leven van folk zanger Woody Guthrie is een grote aanrader. De dust bowl speelde een belangrijke rol in zijn leven en in zijn muziek. Wel ook vooral een muziekfilm, dus misschien dat de muziek je wat zal moeten liggen om het te kunnen waarderen. Verder ken ik er zo 1, 2, 3 niet eentje maar het is inderdaad wel een interessant onderwerp.

De documentaire The Dust Bowl (2012) lijkt mij trouwens ook erg interessant.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Bedankt Luuk, beide lijken mij wel wat.

Ik vind het ook een erg interessant onderwerp, hoe tragisch het ook geweest is, maar het levert ook mooie plaatjes op en het doet wat mysterieus aan.

ramonnl90

• 4 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Alle goede films gezien?:

Hallo Moviemeter,

Sinds een tijd vond ik de films op TV tegenvallen. Of ik had ze al gezien, of teveel 'hero' stukjes.

Tot laatst Rampage voorbij kwam.

Dat is ook de reden dat ik mij hier heb aangemeld want volgens mij heb ik toch nog een paar pareltjes gemist.

Dit was mijn recensie van Rampage:

Toevallig kwam deze film net na Shooter die ik had gekeken en gezien de films later op de avond (16j+) wat meer mijn ding zijn (meer geweld, bloed, realistischer) en ik de beschrijving las, ben ik even nog eens goed gaan zitten.

Begin met flashbacks geeft wel duidelijkheid waar het heengaat, en vond de opbouw met Latte Machiato dan ook geweldig.

Als hij dan uiteindelijk op pad gaat komen scenes voorbij die ik niet op TV had verwacht. Geweldig begin met het busje dat nog dreigt te crashen, en de 1st volgende in auto wat word neergeschoten. Dan ook de nonchelante houding als hij deze auto nakijkt terwijl deze met bloed op achteruit tegen een muurtje tot stilstand komt.

Het Bingo stukje was ook geweldig neergezet, en zo nog tien momenten. De vrouw in de hoek, de kapperszaak etc.

Natuurlijk niet super realistisch, weinig tot geen Politie bijvoorbeeld maar dit werd zwaar gecompenseert met de bloedige stukken dus niet storend voor mij.

Heb meteen paar andere films van deze regisseur gezien, o.a. Stoic (ging mij irriteren aan 1 personage die tijdens interview constant liep te huilen), en Heart of America (te weinig actie), maar vond deze zoals jullie lezen helaas tegenvallen.

Van het weekend staat Assault on Wallstreet op het programma hopelijk kan deze zich meten aan Rampage.

Als iemand nog tips heeft voor goeie films als deze? Heb namelijk beetje gevoel alle goeie films gezien te hebben, deze gaf weer hoop!

Zoek echt films als deze of; thriller/horror(geesten/duivel)/einzelganger-psychopaten/realistische misdaad.

- Geen helden films zoals Steven Seagal.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Gr

Ramon

ramonnl90

• 4 messages
  • 0 votes

Assault on Wallstreet zojuist gezien en kan zeker mee met Rampage.

Geweldige actie op het laatst alleen met de granaten had wel iets bloederiger gemogen.

Goeie acteurs, hoofdpersonage ken ik van Prison Break, en zijn collega beveiliger van Stoic.

Flitskikker

• 484 messages
  • 614 votes

Heel misschien is I Saw The Devil wat voor je. Niet echt snelle actie met schietgevechten; meer psychologisch en wat langdradiger. Wel een psychopathische moordenaar met wat gruwelijke kills.

Wil je meer realisme, dan is The Veteran een goede. Opbouw is wat langdradig, maar op het einde een van de realistische schietgevechten die ik heb gezien.

Als je een heel sterke maag hebt en het echt maximaal bloederig, fucked up en gestoord wilt, dan kun je Srpski Film proberen. Filmtechnisch sterk (spannend, plottwists, goede rauw muziek enz.), maar verder absoluut niet voor iedereen geschikt. Gruwelijker dan dit krijg je het niet.

Verdere titels:

- Man on Fire: sublieme wraakfilm; drama, actie en ontroering

- The Raid: spannende martial-arts-/actiefilm met heel veel kills

- Safe: goede wraakfilm met Jason Statham, veel schietgevechten en een zeer hoge bodycount

- I Spit on Your Grave: wraakfilm over een vrouw die haar belagers gruwelijk vermoordt

- Sneekweek: prima Nederlandse horror

- Rundskop: Absoluut geen actie, maar een zeer sterk Belgisch psychologisch einzelgängerdrama

Het zijn allemaal best verschillende films en niet allemaal zoals Rampage, maar er zit vast wat interessants tussen waarvanuit je verder kunt zoeken. Ik houd ook wel van dat soort films, dus als je nog meer tegenkomt hoor ik het graag! Ik zet Assault on Wall Street op m'n lijstje.

ramonnl90

• 4 messages
  • 0 votes

Super bericht Flitskikker hiermee kan ik even vooruit, zal vast wel iets tussen zitten.

Ga voor vanavond iets leuks uitzoeken, heel erg bedankt en als ik nog iets weet laat ik het weten

Assault on Wallstreet is net als Rampage ook van Uwe Boll.

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Hey,

Ik zoek films over de segregatie/rassenhaat in Amerika zoals Mississippi Burning.

Dank!

Jitse

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Jitse wrote:

Ik zoek films over de segregatie/rassenhaat in Amerika zoals Mississippi Burning.

The Birth of a Nation (1915) (een racistische klassieker van de Ku Klux Klan, vandaar de lage waardering).

Flitskikker

• 484 messages
  • 614 votes

Jitse wrote:

Hey,

Dank!

Jitse

American History X (1998) al gezien lijkt me?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Jitse wrote:

Hey,

Dank!

Jitse

Of 8 Mile (2002) (te zien op Netflix), als je het eens over een omgekeerde en lichtvoetigere boeg wilt gooien.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Jitse: de prachtige klassieker To Kill a Mockingbird mag je dan niet missen!

Verder nog:

The Color Purple met Whoopi en Oprah.

The Help

Remember the Titans

A Time to Kill

Corrina, Corrina

12 Years a Slave en

Ghosts of Mississippi

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Weet iemand mischien een Giallo die zich afspeelt tijdens Kerstmis? Of in de winter in Zwitserland en dergelijke. Of een slasher over een oud hotel?

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Bedankt, interessante opties!

12 Years a Slave ga ik in het kort zien. Zelf heb ik Selma onlangs nog gezien.

En American History X uiteraard ook, Flitskikker

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Jitse wrote:

Hey,

Dank!

Jitse

Klassiek melodrama: Imitation of Life (1959)

Of moderner: Far from Heaven (2002)

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Nu ga ik een keer aan de vraagkant zitten. Kent iemand hier interessante films die een beetje à la The Neon Demon de duistere zijde van de modellenwereld laten zien? Of die überhaupt over de modellenwereld gaan, met veel aandacht voor het visuele?

Alvast bedankt!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Zwolle84

Herutâ Sukerutâ (2012)

Models (1999) (dit is visueel denk ik minder wat je zoekt en bevat niet de glamour van TND of mijn andere tip, maar toont zeker de duistere kant).

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Dank, beiden! Het zijn niet de makkelijkst vindbare titels, maar hopelijk kom ik ze ergens tegen. Klinkt goed in ieder geval!

leemhuis

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Ik zoek... een film over "kind van narcistische ouders":

Beste forum leden,

Ik heb even een schuil account aangemaakt om de reden dat ik dit niet vanuit me eigen naam wilde plaatsen.

Ik ben op zoek naar een film over Narcisme omdat ik zelf in een situatie thuis van jongs af leef waar mijn ouder(s) lijd aan deze aandoening, dit heeft mij in het verleden veel met me gedaan. Nu inmiddels ben gaan inzien dat ik meer in me heb, maar mijn ouders ontkende dit al die jaren en lieten mij het gevoel wekken als een "mislukkeling".

Nu klinkt dit heel raar, en het is ook onvoorstelbaar, maar ik ben op zoek naar een film waar in ik een stukje herkenning kan vinden in iets wat ik heb gemist als jeugd.

Kent iemand een film in deze richting, dat gaat over Narcisme in een directe familie, met een kind dat wel of anders niet lijd aan autisme* (Voorkeur Asperger of anders PPD-NOS).

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Over narcisme weet ik zo niet, maar op Netflix is onlangs een film over asperger toegevoegd: Adam (2009)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tamelijk narcistische ouders: American Beauty (1999)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.