- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Un Cuento Chino (2011), leuke film.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Bedankt voor alle suggesties!
Die Tsjechische natuurlijk
Krava (1994)
O, shit! Die was ik nù alweer vergeten! 
henkhenk
-
- 2 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > films gezocht:
ik zoek films zoals go fast,black,image
iemand tips?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
henkhenk
-
- 2 messages
- 0 votes
ik zoek films zoals go fast,black,image
iemand tips?
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Ohm
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ik woestijn zoek romantiek een horror film:
Ik woestijn zoek romantiek een horror film met horror, romantiek en woestijn er in.
Heeft iemand deze?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wasbeer tandenborstel, ik papegaai op m'n hoofd zoek film met tandenborstel, papegaai en wasbeer erin.
Iemand?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
...om met iemand die in de woestijn woont en op zoek is naar romantiek samen een horror film te kijken. (Ben benieuwd naar je antwoord
)
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ahola ik zoekende film komedie en oorlogsfilm in film, met komedie en oorlog er in groot is mijn dank.
Iemand?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Als je serieuze oproep plaatst krijg je misschien wel antwoord.
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Wasbeer tandenborstel, ik papegaai op m'n hoofd zoek film met tandenborstel, papegaai en wasbeer erin.
Iemand?

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ok, genoeg lol gehad. Nu weer serieus. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
A girl walks home alone at night mss?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
A girl walks home alone at night mss?
Ik heb de film niet gezien overigens, maar deze film komt misschien in de buurt: Fright Night (1985)
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Films over Griekse, Egyptische, Germaanse en Romeinse mythologie.
Vind ik altijd erg leuk.
trouwens: gewoon films, animatiefilms moeten niet (hoewel als het bestaat, mag het ook hé)
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik ben groot fan van die jaren 80 (eind 70) jeugdfilms, wat zijn die toch gruwelijk sfeervol.
Perfecte voorbeelden:
- The Outsiders
- The Wanderers
- The Breakfast Club
- (in iets mindere mate Grease, Fast Times at Ridgemond High, Ferris Buellers Day Off)
- (Back To The Future en Stand By Me hebben ook dat heerlijke 80's sfeertje al gaan die een ietwat andere richting op.)
Soorten films die je helaas niet op Google vind binnen 10 seconden.
Help aub 
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Hallo ik ben op zoek naar films die zich afspelen op één locatie liefst Horror of Thriller maar andere genres mogen ook ?
Hier een paar voorbeelden :
Open Water (2003)
Cybernatural (2014)
Descent, The (2005)
Mist, The (2007)
Circle (2015)
Nightwatch (1997)
As Above, So Below (2014)
Cube (1997)
Buried (2010)
Exam (2009)
Paranormal Activity (2007)
Hopelijk worden jullie hier wat wijzer uit 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik ben groot fan van die jaren 80 (eind 70) jeugdfilms, wat zijn die toch gruwelijk sfeervol.
Wellicht één van de volgende films:
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Rumble Fish heb ik gezien, voor de rest kende ik er geen één. Hartelijk bedankt!
Meer tips zijn welkom. Ik ga denk nooit genoeg krijgen van zulke films namelijk. 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Teejey, ik weet niet of je met jeugdfilm echt dàt bedoelde, of juist een film met jong volwassenen (ik vermoedde het laatste), maar in het eerste segment is The Bad News Bears ook wel een klassieker met een typisch jaren 70 sfeertje.
Ook nog wel zijn bekoring (vooral vanwege Elisabeth Shue): Adventures in Babysitting
En deze: Lucas
En deze: The Goonies, Russkies, Some Kind of Wonderful,
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Je hebt helemaal gelijk, jongvolwassenen is een beter woord, dat valt inderdaad ook te zien aan mijn voorbeelden. (edit: ik vond Stand By Me trouwens ook geweldig dus laat alle tips ook maar direct komen hoor haha.)
Toch opnieuw bedankt voor de tips Baggerman, The Goonies staat al wat langer op mijn lijstje trouwens. 
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ik ben opzoek naar een epische historische film die zich in de middeleeuwen van Nederland/West-Europa afspeelt. Ik ben al bekend met o.a. Der Name Der Rose, Flesh+Blood, Kingdom of Heaven. Ik zoek in het bijzonder een film over het Heilige Roomse Rijk, Karel de Grote en de Nederlanden, maar naar andere epische historische films (of fantasy) ben ik ook nieuwsgierig.
Weet iemand misschien iets? Kan zelf teleurstellend weinig films vinden.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Wat heb je zelf gevonden? Volgens mij zijn er niet veel.
(Ridderfilms heb je Floris, Robin Hood, Ivanhoe heb je. Zou het verder niet weten)
Hier staan wat tussen Lijst van historische films - Wikipedia - nl.wikipedia.org
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Die lijst kende ik al ja. Er blijken er inderdaad niet veel te zijn, wat ik eigenlijk heel vreemd vind. Ik hoopte dat er hier iemand misschien nog een paar andere goede kende die ik zelf nog niet ken. Het aantal Fantasy-films uit de jaren '80 stelt me ook erg teleur, ik had gedacht dat er toen heel veel van dat soort films gemaakt werden. Ik ken werkelijk alles al dat ik kan vinden op lijstjes (en als ik het niet ken blijkt het meestal een onvindbare b-film te zijn).
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Misschien dat iemand nog wat weet.
(Ik vind het wel vreemd dat Cartouche (1962) daar niet genoemd wordt. Speelt zich af in de 18e eeuw. Die lijst is dus niet volledig).