- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
baspls, ik kan je The Physician (2013) aanraden, 11de eeuw, over de beginjaren van de medische wetenschap. Een hele degelijke film, en episch. Ook Agora (2009) misschien, 4e eeuw, speelt zich in het Romeinse Rijk af. Al past The Physician veel beter bij wat je zoekt.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Een aantal minder bekende oude (wel Oosteuropa in de Middeleeuwen, maar close enough, denk ik....):
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
mrwhite misschien vind je wel iets in dit topic: Films die zich in één ruimte afspelen
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Erg bedankt Baggerman en arno74 
Season of the Witch en Black Death heb ik al gezien, die waren allebei wel aardig.
Die Tsjechische/Poolse lijken me erg gaaf, zal die zeker op mijn lijstje zetten. Lancelot du Lac heb ik al gevonden. Ondanks de lage beoordeling lijkt George and the Dragon me toch ook wel wat. The Physician lijkt me ook wel aardig.
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
mrwhite misschien vind je wel iets in dit topic: Films die zich in één ruimte afspelen
Ahn dank u arno74 ik wist niet dat dit op de forum stond !!
Filmkriebel
-
- 9961 messages
- 4649 votes
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Hallo ik ben op zoek naar films die zich afspelen op één locatie liefst Horror of Thriller maar andere genres mogen ook ?
Hier een paar voorbeelden :
Open Water (2003)
Cybernatural (2014)
Descent, The (2005)
Mist, The (2007)
Circle (2015)
Nightwatch (1997)
As Above, So Below (2014)
Cube (1997)
Buried (2010)
Exam (2009)
Paranormal Activity (2007)
Hopelijk worden jullie hier wat wijzer uit
Cube en de 2 vervolgen daarop
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Chasing Sleep is er ook 1. Circle uit 2015 ook.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Ik zoek films die zich afspelen in New York in de jaren 70/80. Ik weet zelf niet eens waarom ik er een fascinatie voor heb aangezien dat juist ruige tijden waren in New York maar ik vind het er gewoon zo nostalgisch uitzien allemaal, een beetje surrealistisch. Daarom vond ik "The Warriors" ook zo een heerlijke film om te kijken. Ik ben waarschijnlijk gewoon een fan van dat "raw and gritty"-sfeertje.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Majestics, Taxi Driver (1976) past perfect bij wat je zoekt.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Majestics, ik zag Carlito's Way deze week en ik denk dat die per-fect past bij jouw wens.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Daarom moet je je stemmen bijhouden. 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Wie heeft er een aantal lekker brute actie films voor mij?
Een beetje in de richting van Dredd, The raid, John Wick etc. Het liefst geen actie films met veel explosies enzo, maar gewoon lekker hard over de top geknal en toffe vecht scene's. En wat bloed/gore is ook altijd welkom. Haha.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Wie heeft er een aantal lekker brute actie films voor mij?
Een beetje in de richting van Dredd, The raid, John Wick etc. Het liefst geen actie films met veel explosies enzo, maar gewoon lekker hard over de top geknal en toffe vecht scene's. En wat bloed/gore is ook altijd welkom. Haha.
Dit is de hardste Aziatische actiefilm die ik ooit heb gezien. Dredd en John Wick zijn speelfilms vergeleken deze. The Raid 2 kan ik je ook aanraden trouwens als je The Raid hebt gezien.
Verder nog:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel #2
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Daan258, Ajeossi. Aziatisch meesterwerk.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ik had hier eerder al om historische films gevraagd en heb inmiddels al wat binnen.
Maar nu vroeg ik me ook af of er ooit een film is geweest over de Nederlandse Opstand of Tachtigjarige oorlog. Kan helemaal niets vinden, en dat is vreemd want je zou zeggen dat het eerste wat je doet je rijke historie verfilmen is. Mocht ik ooit afstuderen aan de filmacademie weet ik wel wat het eerste is wat ik doe 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Lijkt me een interesant thema baspls, ik hou me aanbevolen mocht je iets vinden. Ik denk dat zulke films misschien te episch (=duur) zijn voor de kleine NL-markt en dat niemand zich daaraan heeft kunnen wagen, door gebrek aan financiering.
Toch nog eentje uit 1935 gevonden trouwens.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Weet iemand films die een beetje lijken op Nick and Norah's Infinite Playlist (2008)
Gewoon een leuke feel good comedy??
Vond het namelijk best een vermakelijk filmpje.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik had hier eerder al om historische films gevraagd en heb inmiddels al wat binnen.
Maar nu vroeg ik me ook af of er ooit een film is geweest over de Nederlandse Opstand of Tachtigjarige oorlog. Kan helemaal niets vinden, en dat is vreemd want je zou zeggen dat het eerste wat je doet je rijke historie verfilmen is. Mocht ik ooit afstuderen aan de filmacademie weet ik wel wat het eerste is wat ik doe
adrie88
-
- 17 messages
- 1 votes
Ik zoek een film over iemand die een normale leven lijdt, en ondertussen ook mensen vermoord,
Mr Brooks
American Psycho
die 2 heb ik zoieso al gezien.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ik heb jullie hulp weer even nodig en denk dat vele van jullie mij een aardig eind op weg kunnen helpen.
Simpel gezegd ik ben opzoek naar veel slasher films. Ze hoeven helemaal geen erg hoge rating te krijgen want bijvoorbeeld Urban Legend 2, i always know what you did last summer, blood runs cold waren allemaal films met een erg lage rating maar waar ik me toch redelijk goed vermaakt mee heb.
Ik heb zelf ook al behoorlijk wat op internet gezocht, maar ik dacht misschien kunnen jullie me nog een stuk verder helpen.
Ik hoor het graag.