• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.157 actors
  • 9.373.511 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

In De Site > Algemeen > ik ben opzoek naar een film met het woord moeqi of moegi:

mijn moeder is afgelopen dinsdag overleden aan een hersenbloeding wij hebben vroeger denk een jaar of 10 geleden een film gezien over een kindje met een moeder die geloof ik als ik het me nog goed herinner ziek is en het woord moegi of moeqi gebruiken als een ander woord van hou van je......

dit zeiden mijn moeder en ik namelijk iedere keer tegen elkaar als we afscheid namen of zomaar dus ben echt dringend opzoek naar de film! weet ook niet goed meer of hij engelstalig is of americaans

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gecondoleerd, triest nieuws.

Ik zou je graag willen helpen, maar heb je niet meer informatie over de film, waar het over ging of eventueel wie er een rol in speelde?

Je kan je vraag sowieso beter hier stellen, heb je een goede kans dat een hoop mensen je vraag lezen: Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel #2

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Gecondoleerd.

Ik herken het niet, een snelle google search levert een aflevering van Tales from the Darkside op maar daar gaat het over een zieke helft van een tweeling. Het is waarschijnlijk niet wat je zoekt maar bij dezen:

"Tales from the Darkside" Mookie and Pookie (TV Episode 1984) - IMDb

Succes met je zoektocht!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Cikx wrote:

(quote)

Heb The Bling Ring zojuist gezien en vond het wel een redelijke film, maar het kon me toch niet zo pakken als inderdaad een Spring Breakers. Het zijn in bepaalde opzichten inderdaad soortgelijke films, maar Spring Breakers pakte me toch meer, vooral door die hypnotiserende atmosfeer, die miste ik hier wel een beetje, ook al zaten er wel wat mooie scenes in (glazen huis van buitenaf). Ik las dat de film gebaseerd was op de realiteit en ik denk dat het daardoor het voor mij wat meer aanvoelde als gebeurtenis na gebeurtenis na gebeurtenis, met vrij veel herhaling, maar niet echt een rode draad of een echt verhaal. In dat opzicht lijkt het inderdaad weer op Spring Breakers, maar bij die film stoorde ik me er toch minder aan door de hele stijl en sfeer (en James Franco).

Toch bedankt hoor, het is niet alsof ik de film met tegenzin heb zitten bekijken!

Jammer dat hij niet (helemaal) aansloeg, maar niet geschoten... En het beeld dat je schetst herken ik wel van andere kritieken. Het is best wel een hate it or love it.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

denisekersten wrote:

In De Site > Algemeen > ik ben opzoek naar een film met het woord moeqi of moegi:

mijn moeder is afgelopen dinsdag overleden aan een hersenbloeding wij hebben vroeger denk een jaar of 10 geleden een film gezien over een kindje met een moeder die geloof ik als ik het me nog goed herinner ziek is en het woord moegi of moeqi gebruiken als een ander woord van hou van je......

dit zeiden mijn moeder en ik namelijk iedere keer tegen elkaar als we afscheid namen of zomaar dus ben echt dringend opzoek naar de film! weet ook niet goed meer of hij engelstalig is of americaans

Gecondoleerd man. Ik weet hoe het voelt want mijn moeder is eind mei overleden aan de gevolgen van Astbest kanker.

De dierbare herinneringen blijven voort bestaan. Het ergste is wel dat ik met haar een betere band had dan met mijn pa.

Ze zeggen ook wel dat dat de liefde is tussen moeder en kind. Een verbintenis die sterker is dan alles.

Sterkte komende tijd.

memorable

• 173 messages
  • 1658 votes

Een regisseur of enkele film die qua sfeer in de buurt van een Polanski komt?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

memorable

Dat vind ik een lastige. Ben ik zelf ook wel benieuwd naar.

Psychologische drama/thrillers die een beetje in de buurt komen:

Harry, un Ami Qui Vous Veut du Bien (2000)

La Tourneuse de Pages (2006)

L'Empreinte de l'Ange (2008)

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

In Film > Genres en landen > indie films us advies/tip:

ik heb zojuist safety not garanteed gekeken.

en kijkt heerlijk weg.

Wie weet nog meer amerikaanse indie films die redelijk onbekend zijn van de afgelopen jaren die je een warm hart toe draagt ?

Ik kijk veel zonder ondertitteling,dus als het kan binnen de engelse eventueel nederlandse aanbod.?

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

jee! ik kende 90% gewoon nog niet,zo kom je de lange nachten wel door deze winter.

Thanx

Echt leuk.

In > > :

In Film > Overige films > Films als (500) Days of summer:

Ik heb onlangs voor de 2e maal (500) Days of summer gekeken, en ik moet toch zeggen dat ik ook wel eens kan genieten van een goede romantische komedie van dat niveau/die stijl.

Suggesties voor andere films die in het verlengde hiervan liggen? Geen cliché romcoms dus (ho nee).

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Fantastische film die niet direct een gelijke kent. Silver Linings Playbook en Lost In Translation zijn misschien een heel klein beetje vergelijkbaar.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik zou het trouwens ook zeker geen romantische komedie willen noemen. Integendeel, eerder een neerslachtig drama, een anti-romantische film.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

dreambrotherjb wrote:

In > > :

In Film > Overige films > Films als (500) Days of summer:

Ik heb onlangs voor de 2e maal (500) Days of summer gekeken, en ik moet toch zeggen dat ik ook wel eens kan genieten van een goede romantische komedie van dat niveau/die stijl.

Suggesties voor andere films die in het verlengde hiervan liggen? Geen cliché romcoms dus (ho nee).

500 Days of Summer is wel erg goed. Groundhog Day komt een beetje in de buurt, misschien met afstand ook 50 First Dates.

Ja 'komedie' is inderdaad wat incorrect, hoewel ... Het relativeert ook wel wat, en de basis van relativering is toch humor. (en ik heb gewoon een paar keer goed moeten lachen)

Groundhog day is inderdaad ook erg genietbaar. Lost in Translation en SLP waren dat ook wel.

Hopelijk nog suggesties

dreambrotherjb

• 196 messages
  • 311 votes

Die heb ik daarentegen nog niet gezien. Thx voor de tip!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

dreambrotherjb wrote:

Geen cliché romcoms dus (ho nee).

Cliché romcom? Welke romcom is niet cliché?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Die heb ik vroeger gezien.

Ik bedoel er verder niks mee. ik vind het alleen wat dubbelop. Een romcom heeft een bepaalde structuur, dus logisch dat je dan al gauw clichés krijgt. (Al zal je dat al gauw hebben als je, zoals in mijn geval, soortgelijke films gaat kijken, bij ieder genre eigenlijk. Dit kan zowel in het voordeel als nadeel werken).

De meningen bij die film zijn ook divers. Een aantal hebben het over romantische komedie maar lang niet iedereen. Drama wordt bijvoorbeeld ook genoemd, staat zelf bij IMDb. Volgens Wiki is het een komedie/drama film.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Van die structuur heb je wel gelijk in, maar volgens mij is dit, die structuur, met actiefilms en westerns niet anders. Zeldzaam zijn de films die hiervan afwijken én erg goed zijn.

Klopt, drama heeft plottechnisch gezien misschien wel de overhand bij The Apartment. Maar eigenlijk heeft die film alles. Een lach en een traan.

Ik vind vooral de Nederlandse romcom's erg storend. Goede zijn volgens mij nog niet op een hand te tellen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Klopt wat je zegt. Begrijpelijk, dat als een film goed bevallen is dat je dan nog meer van dat soort wil zien, want dat doe ik ook. Wil je juist steeds nieuwe dingen ontdekken, moet je dat niet doen. Bij actiefilms ga je voor de actiescènes en in musicals wordt er gezongen en gedanst. Daarin zijn ook variaties te ontdekken maar je zult ook steeds vaker dezelfde dingen terugzien.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

dreambrotherjb

• 196 messages
  • 311 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Cliché romcom? Welke romcom is niet cliché?

About Time vind ik nog een goed voorbeeld van een niet-cliché romantische (komedie) film.

Ik bedoelde dan ook meer 'liefst niet de romantische komedie's die niet onder het typische 'romcom' genre vallen.'

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Ik ben overigens op zoek naar (goede) films met koeien of waarin koeien voorkomen, dus als iemand er nog één weet? (Gaav, Nou Diu, Vacas, Temple Grandin en La Vache et le Prisonnier ken ik al).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Die Tsjechische natuurlijk Krava (1994)

En deze: Hikari no Oto (2011) en L'Hiver Dernier (2011) kan denk ik ook wel.

Als westerns ook meetellen zijn dit denk ik de aangewezen twee: Red River (1948) en Alvarez Kelly (1966)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Westerns, ja zullen wel genoeg koeien te zien zijn.

Barnyard (2006) (mannelijke koeien. )

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.