- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik blader mijn eigen collectie van horror/thriller even door...
Misschien niet zo zomers maar deze speelt zich wel degelijk af in de zomer, thrillertje die ik onlangs heb herbekeken en dacht ik ook op youtube te vinden is
en in dezelfde stijl ook in de zomer gefilmd:
Verder zeker deze:
¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976)
en eentje die ook op youtube kan worden gevonden (vind ik persoonlijk een hele goeie)
Al moet de premise die op moviemter staat hier wel met een behoorlijke korrel zout worden genomen.
Hopelijk zit er iets tussen dat je aanspreekt.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Thx alexspyforever
Daddy's girl, Bloody Birthday en Tremors lijken me wel wat. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
ggd Daan258
De eerste 2 zijn evil kids movies waar ik een zwak voor heb, je zou het milde slashers kunnen noemen.
Tremors kan je wel een klassieker noemen, er is een hele serie van die films maar ik heb enkel de originele gezien.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Cool, ook ik vind films over evil kinderen altijd erg vermakelijk om naar te kijken 
Tremors heb ik inderdaad ook veel over gehoord maar nog bekeken, dus ben best benieuwd naar dat filmpje. Ik weet dat Kevin Bacon daarin speelt, dus dat is voor mij sowieso al een reden om te kijken:P
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Kent iemand films die iets weg hebben van The Day of the Jackal ? Jaartal niet belangrijk. Hoeft ook niet persé in dezelfde stijl te zijn. Zelden mooiere filmervaringen gehad.
Three Days of the Condor (1975) schiet me te binnen, maar dat is toch anders.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Kent iemand films die iets weg hebben van The Day of the Jackal ? Jaartal niet belangrijk. Hoeft ook niet in dezelfde stijl te zijn. Zelden mooiere filmervaringen gehad.
Three Days of the Condor schiet me te binnen, maar dat is toch een niveautje lager.
The Manchurian Candidate (1962) blijft een sterke klassieker.
The Parallax View (1974) van Pakula.
The Conversation (1974) van Coppola.
Bijvoorbeeld.
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Bedankt Norman Mailer. Toevallig allen gezien. Vind persoonlijk The Parallax View een meesterwerk en nog het meest in de buurt komen.
Aanvullingen blijven welkom!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vind het ook een geweldige film. Ik ken eigenlijk geen film die er op lijkt.
Toch heb ik wel wat tips voor je, een beetje qua genre / stijl / datering:
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Ik zoek een soortgelijke film qua verhaal en stijl als
Bij toeval op gestuit en ik was aangenaam verrast. Ik wil hier wel meer van zien....
wie o wie?
de grunt
-
- 4336 messages
- 1576 votes
Ik zoek een soortgelijke film qua verhaal en stijl
a few shots:
Stir of Echoes (is wel een boutfilm)
PS: ik houd me ook aanbevolen voor de gouden tip.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Bedankt de grunt voor het meedenken.
American Psycho (onlangs weer eens herzien en wederom genoten) Fallen, Jacob's Ladder en 12 monkeys hebben er idd wel wat van weg en waren mij zeer zeker ook bevallen.
De 3 andere ken ik niet, maar lijken me wel kijkwaardig.
Benieuwd, altijd leuk om kijktips op te doen! Soms kom je op die manier van die pareltjes als The Machinist tegen. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5886 votes
In Film > Algemeen > Films die zich afspelen in een houtzagerij:
Ik ben op zoek naar films die zich afspelen in een houtzagerij.
Maar voorlopig komt ik niet verder dan Le Fils van de Dardenne broertjes. Wie helpt me verder?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
In Film > Algemeen > Films die zich afspelen in een houtzagerij:
Ik ben op zoek naar films die zich afspelen in een houtzagerij.
Niet in een houtzagerij, wel over houthakkers: Vacas (1992)
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Ik ben opzoek naar een hele lijst met horror films. Het betreft het onderwerp 'groep'. Dus bijvoorbeeld 10 man in een groepje gaan overnachten en worden dan helemaal afgeslacht.
Zoals ; House of Wax , Sorority Row etc. Misschien als je ook een link hebt naar een hele imdb lijst is het ook goed!!!
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Denk dat die lijst idd heel lang gaat worden xD
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Wie weet een aantal films waarbij je scene's heb waar mensen bij het kamperen of iets dergelijks elkaar horror verhalen vertellen?
Denk bijvoorbeeld aan: Shrooms, Dood Eind, The Barrens enz.
Graag wel horror of thriller. 
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Are you affraid of the dark, al is dat wel een serie.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Bedankt, maar ben helaas echt opzoek naar films:P
Ik ben erg moeilijk ik weet het:P
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Campfire Tales wil ik inderdaad al een tijdje zien, maar die is helaas bijna nergens te vinden.
Campfire Stories heb ik al is gezien en dat was geen succes:P
Nog meer??
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Iemand die me kan helpen bij het vinden van films met ongeveer dezelfde visuele stijl als Only God Forgives, Spring Breakers, Drive en Enter The Void? Een soort van hypnotiserende kleurrijke neonstijl, de bijbehorende synth-muziek maakt het vaak helemaal af.
Heb al wat suggesties gekregen maar eigenlijk niets lijkt er op.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Iemand die me kan helpen bij het vinden van films met ongeveer dezelfde visuele stijl als Only God Forgives, Spring Breakers, Drive en Enter The Void? Een soort van hypnotiserende kleurrijke neonstijl, de bijbehorende synth-muziek maakt het vaak helemaal af.
Heb je The Bling Ring (2013) gezien? Is een stuk luchtiger, maar riep hetzelfde gevoel bij me op als Spring Breakers. Zwaar onderschatte film ook.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Heb je The Bling Ring (2013) gezien? Is een stuk luchtiger, maar riep hetzelfde gevoel bij me op als Spring Breakers. Zwaar onderschatte film ook.
Ik was er wel eens op gestuit, maar door het lage cijfer nooit de moeite genomen om te bekijken, maar als die dezelfde sfeer neerzet dan ga ik zeker de moeite nemen. Dankje!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik was er wel eens op gestuit, maar door het lage cijfer nooit de moeite genomen om te bekijken, maar als die dezelfde sfeer neerzet dan ga ik zeker de moeite nemen. Dankje!
Verwacht zeker geen Spring Breakers 2 hoor, er zullen meer verschillen dan overeenkomsten zijn en hij gaat veel minder over the top. Maar ik heb hem om dezelfde redenen zo hoog zitten als bij SB.
Ben benieuwd hoe hij bevalt!
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Verwacht zeker geen Spring Breakers 2 hoor, er zullen meer verschillen dan overeenkomsten zijn en hij gaat veel minder over the top. Maar ik heb hem om dezelfde redenen zo hoog zitten als bij SB.
Ben benieuwd hoe hij bevalt!
Heb The Bling Ring zojuist gezien en vond het wel een redelijke film, maar het kon me toch niet zo pakken als inderdaad een Spring Breakers. Het zijn in bepaalde opzichten inderdaad soortgelijke films, maar Spring Breakers pakte me toch meer, vooral door die hypnotiserende atmosfeer, die miste ik hier wel een beetje, ook al zaten er wel wat mooie scenes in (glazen huis van buitenaf). Ik las dat de film gebaseerd was op de realiteit en ik denk dat het daardoor het voor mij wat meer aanvoelde als gebeurtenis na gebeurtenis na gebeurtenis, met vrij veel herhaling, maar niet echt een rode draad of een echt verhaal. In dat opzicht lijkt het inderdaad weer op Spring Breakers, maar bij die film stoorde ik me er toch minder aan door de hele stijl en sfeer (en James Franco).
Toch bedankt hoor, het is niet alsof ik de film met tegenzin heb zitten bekijken!