• 178.144 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.596 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

stfuympos

• 13360 messages
  • 731 votes

@Baggerman

lol

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Vraag: Ik zoek films zoals The Holiday (2006), You've Got Mail, The Terminal etc. Iemand nog leuke tips?

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Ik ben vooral liefhebber van de WO II films. Heeft iemand misschien suggesties voor films uit deze genre die ik waarschijnlijk niet gezien heb?

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Vannacht Miasto 44 (2014) gezien, ik ben erg onder de indruk (vele harde en schokkende scenes).

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Kondoro wrote:

Ik ben vooral liefhebber van de WO II films. Heeft iemand misschien suggesties voor films uit deze genre die ik waarschijnlijk niet gezien heb?

Inglourious Basterds (2009) is toch wel een aanrader. Grey Zone (2001) ook, maar die is een stuk minder luchtig, best heftig. En Sophie Scholl: Die Letzten Tage (2005) is ook een aanrader. En La Rafle (2010) Ze zijn allemaal wel totaal verschillende films, W.O.II is nogal een breed onderwerp, welke genre zoek je precies (actie, drama...).?

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

actie denk ik wel. En dan het liefst van Duitse inzicht. Dus geen Jappen etc.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dan Inglourious Basterds (2009) want de andere die ik noemde zijn toch vooral drama.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Kondoro wrote:

actie denk ik wel. En dan het liefst van Duitse inzicht. Dus geen Jappen etc.

Vind je de uniformpjes leuk, of zo?

Vanuit Duits perspectief zijn er wel een aantal goede, al weet ik niet of ze 'actie' genoeg hebben voor je:

Das Boot (1981)

Cross of Iron (1977)

Eye of the Needle (1981)

The Eagle Has Landed (1976)

Stalingrad (1993)

Die Blechtrommel (1979)

Die Brücke (1959)

Napola - Elite für den Führ...

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

!

Bedankt voor de titels, wees maar geraden dat er actie in zit anders kom ik achter je aan hé

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

The Guns of Navarone

Force ten from Navarone

Saving Private Ryan

The Longest Day

A Bridge too far

The Dirty Dozen 1,2,3 en 4

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Bedankt Gonzo8000 maar, misschien handig om de gene even te taggen waar je het tegen hebt, want als ik niet voor de zekerheid keek had ik het gemist !

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Net naar de Sisi-tentoonstelling op Paleis Het Loo geweest. Toch een zeer enerverend leven van Elisabeth van Oostenrijk. Er is natuurlijk de bekende Sissi-trilogie van Ernst Marischka, maar zijn er verder geen films die over Sisi gaan vroeg ik me af, behalve Ludwig (1972) van Visconti (die zijdelings over Sisi/Elisabeth gaat).

Ik stuitte nu op Mayerling (1968) - die ik niet kende - over Sisi's zoon die zelfmoord pleegde, maar het hele leven van Sisi was toch wel film-waardig. De gebeurtenissen in de trilogie over haar huwelijk, haar schoenmoeder en het protocol zijn weliswaar geromantiseerd, maar nog niet eens overdreven (als ik de tentoonstelling mag geloven).

Maar waar de trilogie ophoudt, als haar eerste kind Sophie nog leeft - ze overlijdt al op twee-jarige leeftijd, is nog een leven vol drama: het ijselijke leven van haar twee volgende kinderen, haar reizen, (grootheids)waanzin en verblijf in Griekenland, .... Alles is rijp om lyrisch danwel ingetogen verfilmd te worden. Ik wist ook eigenlijk niet dat ze vermoord is.

Zijn er werkelijk geen andere films over het leven van Sisi? Is het trouwens ook niet eens tijd voor een biografische film over Romy Schneider ??

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mochizuki Rokuro

Ik vond deze films:

Sissi, l'Impératrice Rebelle (2004)

À la Guerre comme à la Guerre (1972)

Königswalzer (1955)

En een miniserie: Sisi (2009)

Laatstgenoemde zo te zien het bekendst, o.a. met Martina Gedeck (Die Wand).

Ze schreef haar (bij)naam zelf met 1 s. Wel wat verwarrend Sisi / Sissi naast elkaar gebruikt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Wat ik heb begrepen was het eigenlijk Sisi, maar is voor de film trilogie dat verandert in Sissi, omdat de regisseur dat op een of andere manier mooier vond. Aangezien de films het bekendste zijn, zijn de meesten gewend aan Sissi met tweemaal 's'. In naslagwerken en op de tentoonstelling etc. is het overal Sisi.

Zal je links eens checken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Beste leden,

Ik heb jullie hulp weer even nodig.

Om alvast weer in goede zomerse sfeer te komen ben ik opzoek naar: horror,thriller en comedy films met een zomerse sfeer of die zich afspelen tijdens en rondom te zomervakantie.

Het eerste wat bij mij in me op komt zijn films zoals:

De american pie's, Dazed And Confused, Disturbia, Sream etc.

Wie kan mij helpen?

Daenelia

• 210 messages
  • 178 votes

Daan258, oow, leuk. Deze komen bij mij naar boven.

The Inbetweeners Movie

The Inbetweeners 2

Voor de comedy side.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Thx allemaal

Sowieso Zombeavers en Adventureland zal ik zeker gaan bekijken. The Inbetweeners vond ik helaas niet zo boeiend.

Nog meer? ik hoor het graag.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Daan258 wrote:

Beste leden,

Ik heb jullie hulp weer even nodig.

Om alvast weer in goede zomerse sfeer te komen ben ik opzoek naar: horror,thriller en comedy films met een zomerse sfeer of die zich afspelen tijdens en rondom te zomervakantie.

Het eerste wat bij mij in me op komt zijn films zoals:

De american pie's, Dazed And Confused, Disturbia, Sream etc.

Wie kan mij helpen?

Komende zondag starten we een zomerposter KO, als je daar komt kijken zal je nogal wat ideeën kunnen opdoen, er zit veel comedy tussen

Die 2 wat HALVE TAMME. opnoemde zitten er alvast tussen dat weet ik.

Ik zal straks een kijken voor wat horror met zomerthema.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Komende zondag starten we een zomerposter KO, als je daar komt kijken zal je nogal wat ideeën kunnen opdoen, er zit veel comedy tussen

Bedankt voor de tip

Zal ik zeker doen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Algemeen topic, maar wellicht zitten er tips voor je bij:

Film >> Genres en landen >> Zomerfilms

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Daan258

Into the Blue, Fools Gold, After the Sunset, Forgetting Sarah Marshall

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Thx schram101

Fools Gold vond ik helaas niet veel aan, maar de andere films lijken me wel wat.

Bedankt.

Nog meer?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Daan258 wrote:

Thx schram101

Fools Gold vond ik helaas niet veel aan, maar de andere films lijken me wel wat.

Bedankt.

Nog meer?

Is ook niet veel aan nee. Wel zomers

Verder denk ik aan Piranha 3D (en 3DD).

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Toppie.

Was helemaal vergeten dat ik die thuis in 3D heb liggen, dus die zal ik zekers gaan kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.