- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Masters of the Universe (1987). (GEWELDIG).
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Yo thanks tamme
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Vraag: Ik zoek films zoals The Holiday (2006), You've Got Mail, The Terminal etc. Iemand nog leuke tips?
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Ik ben vooral liefhebber van de WO II films. Heeft iemand misschien suggesties voor films uit deze genre die ik waarschijnlijk niet gezien heb?
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Vannacht Miasto 44 (2014) gezien, ik ben erg onder de indruk (vele harde en schokkende scenes).
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik ben vooral liefhebber van de WO II films. Heeft iemand misschien suggesties voor films uit deze genre die ik waarschijnlijk niet gezien heb?
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
actie denk ik wel. En dan het liefst van Duitse inzicht. Dus geen Jappen etc.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dan Inglourious Basterds (2009) want de andere die ik noemde zijn toch vooral drama.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
actie denk ik wel. En dan het liefst van Duitse inzicht. Dus geen Jappen etc.
Vind je de uniformpjes leuk, of zo? 
Vanuit Duits perspectief zijn er wel een aantal goede, al weet ik niet of ze 'actie' genoeg hebben voor je:
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
!
Bedankt voor de titels, wees maar geraden dat er actie in zit anders kom ik achter je aan hé

Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
The Guns of Navarone
Force ten from Navarone
Saving Private Ryan
The Longest Day
A Bridge too far
The Dirty Dozen 1,2,3 en 4
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Net naar de Sisi-tentoonstelling op Paleis Het Loo geweest. Toch een zeer enerverend leven van Elisabeth van Oostenrijk. Er is natuurlijk de bekende Sissi-trilogie van Ernst Marischka, maar zijn er verder geen films die over Sisi gaan vroeg ik me af, behalve Ludwig (1972) van Visconti (die zijdelings over Sisi/Elisabeth gaat).
Ik stuitte nu op Mayerling (1968) - die ik niet kende - over Sisi's zoon die zelfmoord pleegde, maar het hele leven van Sisi was toch wel film-waardig. De gebeurtenissen in de trilogie over haar huwelijk, haar schoenmoeder en het protocol zijn weliswaar geromantiseerd, maar nog niet eens overdreven (als ik de tentoonstelling mag geloven).
Maar waar de trilogie ophoudt, als haar eerste kind Sophie nog leeft - ze overlijdt al op twee-jarige leeftijd, is nog een leven vol drama: het ijselijke leven van haar twee volgende kinderen, haar reizen, (grootheids)waanzin en verblijf in Griekenland, .... Alles is rijp om lyrisch danwel ingetogen verfilmd te worden. Ik wist ook eigenlijk niet dat ze vermoord is.
Zijn er werkelijk geen andere films over het leven van Sisi? Is het trouwens ook niet eens tijd voor een biografische film over Romy Schneider ??
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vond deze films:
Sissi, l'Impératrice Rebelle (2004)
À la Guerre comme à la Guerre (1972)
En een miniserie: Sisi (2009)
Laatstgenoemde zo te zien het bekendst, o.a. met Martina Gedeck (Die Wand).
Ze schreef haar (bij)naam zelf met 1 s. Wel wat verwarrend Sisi / Sissi naast elkaar gebruikt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Wat ik heb begrepen was het eigenlijk Sisi, maar is voor de film trilogie dat verandert in Sissi, omdat de regisseur dat op een of andere manier mooier vond. Aangezien de films het bekendste zijn, zijn de meesten gewend aan Sissi met tweemaal 's'. In naslagwerken en op de tentoonstelling etc. is het overal Sisi.
Zal je links eens checken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel #2
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Beste leden,
Ik heb jullie hulp weer even nodig. 
Om alvast weer in goede zomerse sfeer te komen ben ik opzoek naar: horror,thriller en comedy films met een zomerse sfeer of die zich afspelen tijdens en rondom te zomervakantie.
Het eerste wat bij mij in me op komt zijn films zoals:
De american pie's, Dazed And Confused, Disturbia, Sream etc.
Wie kan mij helpen? 
-
- 13470 messages
- 1305 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Thx allemaal
Sowieso Zombeavers en Adventureland zal ik zeker gaan bekijken. The Inbetweeners vond ik helaas niet zo boeiend.
Nog meer? ik hoor het graag.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Beste leden,
Ik heb jullie hulp weer even nodig. 
Om alvast weer in goede zomerse sfeer te komen ben ik opzoek naar: horror,thriller en comedy films met een zomerse sfeer of die zich afspelen tijdens en rondom te zomervakantie.
Het eerste wat bij mij in me op komt zijn films zoals:
De american pie's, Dazed And Confused, Disturbia, Sream etc.
Wie kan mij helpen?
Komende zondag starten we een zomerposter KO, als je daar komt kijken zal je nogal wat ideeën kunnen opdoen, er zit veel comedy tussen 
Die 2 wat HALVE TAMME. opnoemde zitten er alvast tussen dat weet ik.
Ik zal straks een kijken voor wat horror met zomerthema.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Komende zondag starten we een zomerposter KO, als je daar komt kijken zal je nogal wat ideeën kunnen opdoen, er zit veel comedy tussen
Bedankt voor de tip 
Zal ik zeker doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Algemeen topic, maar wellicht zitten er tips voor je bij:
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Into the Blue, Fools Gold, After the Sunset, Forgetting Sarah Marshall
-
- 13470 messages
- 1305 votes
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Thx schram101
Fools Gold vond ik helaas niet veel aan, maar de andere films lijken me wel wat.
Bedankt. 
Nog meer?
Is ook niet veel aan nee. Wel zomers 
Verder denk ik aan Piranha 3D (en 3DD).
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Toppie. 
Was helemaal vergeten dat ik die thuis in 3D heb liggen, dus die zal ik zekers gaan kijken.