• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.631 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Indonesisch, qua uitvoering meer Thais dan Chinees (is verre van Chinees)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Indonesisch, qua uitvoering meer Thais dan Chinees (is verre van Chinees)

Ah, ik zat dus wel in de goede richting.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Thanks baggerman, maakt mij niks uit of het Chinees of thais haha

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Ik ben opzoek naar films met als onderwerp: Franse revolutie. Dus films met Napoleon Bonaparte etc.

En naar films over piraterij. Beetje als Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) en de rest van de reeks. Michiel de Ruyter (2015) en Pirates (1986) heb ik er al tussen staan ! Alvast bedankt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

HALVE TAMME. Jeanne d'Arc heeft natuurlijk niets van doen met de Franse Revolutie, dat was 350 jaar eerder, dus dat lijkt me geen tip. Hoewel... Kondoro0614 ook Napoleon noemt en dat is toch eigenlijk ook de periode van na de Franse Revolutie. Dus ik weet niet precies waar je naar op zoek bent.

Een goede film over Napoleon en zijn oorlogen is o.a. gemaakt door Sergej Bondarchuk: Waterloo (1970)

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

HALVE TAMME. Jeanne d'Arc heeft natuurlijk niets van doen met de Franse Revolutie, dat was 350 jaar eerder, dus dat lijkt me geen tip. Hoewel... Kondoro0614 ook Napoleon noemt en dat is toch eigenlijk ook de periode van na de Franse Revolutie. Dus ik weet niet precies waar je naar op zoek bent.

Een goede film over Napoleon en zijn oorlogen is o.a. gemaakt door Sergej Bondarchuk: Waterloo (1970)

Ik bedoel gewoon films van de Franse Revolutie, Napoleon en piraterij

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Jeanne d'Arc heeft natuurlijk niets van doen met de Franse Revolutie, dat was 350 jaar eerder.

Bedankt voor de geschiedenisles al was dat niet nodig geweest, ik ben zelf

aardig op de hoogte van dat soort dingen. Bij het lezen van Kondoro0614

zijn omschrijving, vind ik The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999)

een zeer passende film om eens een keer te proberen.

Mochizuki Rokuro wrote:

Kondoro0614 ook Napoleon noemt en dat is toch eigenlijk ook de periode van na de Franse Revolutie.

I rest my case.

The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999): Een goede tip dus .

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

HALVE TAMME., Danku! Ook kappeuter en Mochizuki Rokuro. Ben nog wel opzoek naar nog een paar maar die komen van zelf, hoop ik !

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

@ Kondoro0614.

Your welcome, ik zal mijn ogen en oren openhouden voor eventuele andere titels.

Veel kijkplezier.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

HALVE TAMME. wrote:

@ Kondoro0614.

Your welcome, ik zal mijn ogen en oren openhouden voor eventuele andere titels.

Veel kijkplezier.

Is goed, ik hoor het graag. Bedankt !

Melis22

• 29 messages
  • 26 votes

In Film > Overige films > komedie 2013/2014/2015:

Hallo

Ik wil vanavond gezellig een leuke komedie kijken met mijn vriend. Weet alleen echt niet welke en waar ik moet beginnen. Zijn hier mensen die nog een leuke aanrader voor mij hebben? Het liefst wel een film uit 2013 14 of 15. Alvast bedankt! x

Melis22

• 29 messages
  • 26 votes

Dankjewel arno74 we're the millers heb ik al gezien. Echt super leuke film trouwens! Die ander nog niet dus die kan ik gaan proberen. Nog meer ideeen misschien?

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Ik ben opzoek naar films met als onderwerp: Franse revolutie. Dus films met Napoleon Bonaparte etc.

De Boezemvriend met André van Duin

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Melis22 wrote:

Dankjewel arno74 we're the millers heb ik al gezien. Echt super leuke film trouwens! Die ander nog niet dus die kan ik gaan proberen. Nog meer ideeen misschien?

"Wild Tales", een Argentijnse film, is ook een aanrader: Relatos Salvajes (2014).

En de Mexicaanse film "Instructions Not Included": No Se Aceptan Devoluciones (2013)

En verder films die wel iets ouder zijn: Little Miss Sunshine (2006) is een toppertje, en ook Kick-Ass (2010). En Juno (2007) vond ik ook leuk.

Samen met We're The Millers en Warm Bodies zijn dit wel zo'n beetje de beste komedies die ik ken

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Gonzo8000 wrote:

De Boezemvriend met André van Duin

Filmaffinity.com - Napoleonic Wars

Filmaffinity.com - French Revolution

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Ben op zoek naar docu's over alternative gemeenschappen, "terug naar de natuur" "off the grid" "back to basics" "fringe societies" etc...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Cellulord

Geen docu (al lijkt het daar soms wel op) maar wel over een alternatieve gemeenschap, fringe society en 'terug naar de natuur': Beasts of the Southern Wild (2012)

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Alvast bedankt, ze lijken me beide zeer interessant.

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

Dag beste forumleden. Ik ga over een paar weken een paar dagen naar Hong Kong. Ik wil daarom mijzelf een beetje voorbereiden (en een beetje laten inspireren) door wat mooie films en documentaires over Hong Kong te kijken. Wat klassiekers uit de HK cinema geschiedenis bijvoorbeeld. Behalve Wong Kar Wai ben ik echter weinig bekend met cinema uit dit land. Wie kan mij helpen aan een paar titels ter voorbereiding op mijn korte trip?

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Billy-Pilgrim

Misschien zit hier wel iets tussen voor jou.

Drama:

Hu Die (2004)

Tai Yang Yue (2006)

Yi Sa Bui Lai (2006)

Gaau Ji (2004) (met een beetje horror)

Actie:

Dip Huet Seung Hung (1989)

Horror

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

Alvast een goede reis gewenst.

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

Hartelijk dank beste heren. Ik ga me er eens in verdiepen.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Goedenavond, ik ben weer eens opzoek naar een paar mooie titels. Met als specifiek onderwerp goden. Het liefst actie films waarin goden de hoofdrollen spelen. Daarnaast ben ik ook opzoek naar mooie fantasy films met bv trollen of middle-earth b.v.d.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mooie fantasy:

The Dark Crystal (1982)

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Bedankt kap

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.