- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Indonesisch, qua uitvoering meer Thais dan Chinees (is verre van Chinees)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Indonesisch, qua uitvoering meer Thais dan Chinees (is verre van Chinees)
Ah, ik zat dus wel in de goede richting.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Thanks baggerman, maakt mij niks uit of het Chinees of thais haha
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Ik ben opzoek naar films met als onderwerp: Franse revolutie. Dus films met Napoleon Bonaparte etc.
En naar films over piraterij. Beetje als Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) en de rest van de reeks. Michiel de Ruyter (2015) en Pirates (1986) heb ik er al tussen staan
! Alvast bedankt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Film >> Genres en landen >> Piratenfilms
Franse revolutie:
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
HALVE TAMME. Jeanne d'Arc heeft natuurlijk niets van doen met de Franse Revolutie, dat was 350 jaar eerder, dus dat lijkt me geen tip. Hoewel... Kondoro0614 ook Napoleon noemt en dat is toch eigenlijk ook de periode van na de Franse Revolutie. Dus ik weet niet precies waar je naar op zoek bent.
Een goede film over Napoleon en zijn oorlogen is o.a. gemaakt door Sergej Bondarchuk: Waterloo (1970)
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
HALVE TAMME. Jeanne d'Arc heeft natuurlijk niets van doen met de Franse Revolutie, dat was 350 jaar eerder, dus dat lijkt me geen tip. Hoewel... Kondoro0614 ook Napoleon noemt en dat is toch eigenlijk ook de periode van na de Franse Revolutie. Dus ik weet niet precies waar je naar op zoek bent.
Een goede film over Napoleon en zijn oorlogen is o.a. gemaakt door Sergej Bondarchuk: Waterloo (1970)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Jeanne d'Arc heeft natuurlijk niets van doen met de Franse Revolutie, dat was 350 jaar eerder.
aardig op de hoogte van dat soort dingen. Bij het lezen van Kondoro0614
zijn omschrijving, vind ik The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999)
een zeer passende film om eens een keer te proberen.
Kondoro0614 ook Napoleon noemt en dat is toch eigenlijk ook de periode van na de Franse Revolutie.
The Messenger: The Story of Joan of Arc (1999): Een goede tip dus
.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
HALVE TAMME., Danku! Ook kappeuter en Mochizuki Rokuro. Ben nog wel opzoek naar nog een paar maar die komen van zelf, hoop ik
!
-
- 13470 messages
- 1305 votes
@ Kondoro0614.
Your welcome, ik zal mijn ogen en oren openhouden voor eventuele andere titels.
Veel kijkplezier.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
@ Kondoro0614.
Your welcome, ik zal mijn ogen en oren openhouden voor eventuele andere titels.
Veel kijkplezier.
Is goed, ik hoor het graag. Bedankt
!
Melis22
-
- 29 messages
- 26 votes
In Film > Overige films > komedie 2013/2014/2015:
Hallo
Ik wil vanavond gezellig een leuke komedie kijken met mijn vriend. Weet alleen echt niet welke en waar ik moet beginnen. Zijn hier mensen die nog een leuke aanrader voor mij hebben? Het liefst wel een film uit 2013 14 of 15. Alvast bedankt!
x
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Ik ben opzoek naar films met als onderwerp: Franse revolutie. Dus films met Napoleon Bonaparte etc.
De Boezemvriend met André van Duin
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dankjewel arno74 we're the millers heb ik al gezien. Echt super leuke film trouwens! Die ander nog niet dus die kan ik gaan proberen. Nog meer ideeen misschien?
"Wild Tales", een Argentijnse film, is ook een aanrader: Relatos Salvajes (2014).
En de Mexicaanse film "Instructions Not Included": No Se Aceptan Devoluciones (2013)
En verder films die wel iets ouder zijn: Little Miss Sunshine (2006) is een toppertje, en ook Kick-Ass (2010). En Juno (2007) vond ik ook leuk.
Samen met We're The Millers en Warm Bodies zijn dit wel zo'n beetje de beste komedies die ik ken 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
De Boezemvriend met André van Duin
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Ben op zoek naar docu's over alternative gemeenschappen, "terug naar de natuur" "off the grid" "back to basics" "fringe societies" etc...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Geen docu (al lijkt het daar soms wel op) maar wel over een alternatieve gemeenschap, fringe society en 'terug naar de natuur': Beasts of the Southern Wild (2012)
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Alvast bedankt, ze lijken me beide zeer interessant.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Dag beste forumleden. Ik ga over een paar weken een paar dagen naar Hong Kong. Ik wil daarom mijzelf een beetje voorbereiden (en een beetje laten inspireren) door wat mooie films en documentaires over Hong Kong te kijken. Wat klassiekers uit de HK cinema geschiedenis bijvoorbeeld. Behalve Wong Kar Wai ben ik echter weinig bekend met cinema uit dit land. Wie kan mij helpen aan een paar titels ter voorbereiding op mijn korte trip?
Cellulord
-
- 597 messages
- 2382 votes
Misschien zit hier wel iets tussen voor jou.
Drama:
Gaau Ji (2004) (met een beetje horror)
Actie:
Horror
Alvast een goede reis gewenst.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Hartelijk dank beste heren. Ik ga me er eens in verdiepen.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Goedenavond, ik ben weer eens opzoek naar een paar mooie titels. Met als specifiek onderwerp goden. Het liefst actie films waarin goden de hoofdrollen spelen. Daarnaast ben ik ook opzoek naar mooie fantasy films met bv trollen of middle-earth b.v.d.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mooie fantasy: