- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Dankje. Mommy vond ik goed. Niet per se een boze film maar erg expressief, anti-ingehouden, vol zelfvertrouwen (zeker de exstatische scenes). Dat is wat me aansprak. Zag Satansbraten toevallig deze week nog in de kast van een vriend staan. Zal 'm eens lenen dus!
missbudget.nl
-
- 2 messages
- 0 votes
Bij Film > Algemeen > Spannende film voor kids filmfeestje - 9 jaar:
Hallo filmkenners,
Ik ben op zoek naar een (echt) spannende film voor het partijtje van mijn zoon die 9 is geworden. Het is voor een groep van 9 kids (jongens en meisjes) waarvan de meeste 9 jaar zijn.
Ik dacht zelf aan de Goonies of Gremlins (jaja, uit mijn eigen jeugd
), maar die zijn helaas alleen ondertiteld en niet NL gesproken. Nog niet alle kids kunnen de ondertiteling volgen denk ik... Dus het liefst een NL film of één met NL audio.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie! Het feestje is trouwens a.s. zaterdag al... Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Dank alvast!! Simone
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Hallo filmkenners,
Ik ben op zoek naar een (echt) spannende film voor het partijtje van mijn zoon die 9 is geworden. Het is voor een groep van 9 kids (jongens en meisjes) waarvan de meeste 9 jaar zijn.
), maar die zijn helaas alleen ondertiteld en niet NL gesproken. Nog niet alle kids kunnen de ondertiteling volgen denk ik... Dus het liefst een NL film of één met NL audio.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie! Het feestje is trouwens a.s. zaterdag al... Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Dank alvast!! Simone
Misschien is Monster House (2006) iets.
of Sl8n8 (2006) maar ik weet niet zeker of dat wel geschikt is voor 9 jarige.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Sl8n8 (2006) maar ik weet niet zeker of dat wel geschikt is voor 9 jarige.
Volgens de film keuring voor 16 jaar. Maar het is maar een adviesleeftijd.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Hallo filmkenners,
Dank alvast!! Simone
Ik denk dan aan Chronicles of Narnia (2005) (het eerste deel, al is het wel een heel bekende/geziene film) of The Golden Compass. Beiden in het Nederlands beschikbaar met leeftijdsaanduiding 12.
City of Ember is ook prima (leeftijdsaanduiding 6), maar die is denk ik niet Nederlands gesproken te vinden en is misschien wel minder spannend dan die eerste twee. Geldt ook voor Nim's Island maar die is wel Nederlands gesproken beschikbaar.
Kijk voor inspiratie ook op het forum: Jouw favoriete jeugdfilm
missbudget.nl
-
- 2 messages
- 0 votes
Ik denk dat als ik sl8n8 laat zien mijn zoon in ieder geval niet meer kan slapen

Tnx voor de andere tips Daan258 Mochizuki Rokuro en arno74!!
Dacht zelf ook aan Narnia..! En ga ook eens kijken naar Nim's Island!
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Naar aanleiding van de opzienbarende reportagereeks over prostitutie op npo, de vraag naar films over deze branche, zowel speelfilms als docus. Liefst niet de romantische weergaven (zoals Pretty Woman ofzo), maar ik denk dan eerder richting Loverboy (2003)
Bedankt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Weet iemand een goede documentaire over Aardwetenschappen? Meteorologie en klimatologie in het bijzonder.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Hallo,
Ik ben op zoek naar films die gaan over de strijd van het kiezen tussen carriere en de liefde. Het liefst in het genre van komedie,drama,romcom.
Ik hoor graag van jullie 
MH040
-
- 323 messages
- 1023 votes
In Film > Genres en landen > Brits sociaal drama:
Hoi,
ik ben op zoek naar films in dit genre, in de trant van
Liefst jaren '90-heden. Iemand aanraders?
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13470 messages
- 1305 votes
Insignificance
-
- 3220 messages
- 5588 votes
London to Brighton (2006) vond ik wel een goeie.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
UK
Eerste twee/drie films van Ben Wheatley
Bridgend (2015) (nog niet uit)
Weekend (2011) (wel 'gay' en meer rust dan wellicht gewenst)
Submarine (2010) (wel met sterke Wes Anderson/Gondry trekjes)
AU
MH040
-
- 323 messages
- 1023 votes
Bedankt voor de titels tot nu toe. Kende ze nog niet allemaal, maar zitten en paar interessante tussen!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Hoewel dit Iers is, past dat inderdaad denk wel binnen je vraag. Maar dan toch zeker ook de volgende film van Abrahamson: Garage (2007)
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Als follow up van mijn commentaar bij Stellet Licht (2007), hierbij het verzoek om aanbevelingen voor contemplative cinema. Het is een van de genres die mij het minst ligt, maar ik wil het niet afdoen als totaal niet mijn ding. Reygadas is het sowieso niet voor mij. En ook A Torinói Ló (2011) raakt niet mijn snaar. Wie oh wie.. (ik heb een film in mijn hoofd waarvan ik de titel ben vergeten, maar dat zal ik in het daarvoor bestemde topic vragen)
Sahar1989
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo,
Ik ben opzoek naar een film met de genre actie/romantiek. Net als de film Nowhere to run van jean-claude achtig film. Met veel romantische spanning.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Ik ben opzoek naar soortgelijke films als The Raid. Dat soort actie. Lekker veel geknok dus 
Mocht je films hebben doe mij even een PB of vermeld mij naam er even tussen zodat ik weet dat iemand wat voor mij heeft.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Hallo,
Ik ben opzoek naar een film met de genre actie/romantiek. Net als de film Nowhere to run van jean-claude achtig film. Met veel romantische spanning.
Knight and Day (2010) misschien? Al is het zeker geen van damme-achtige film. Van Damme & romantische spanning gaan volgens mij niet echt samen 
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Ik ben opzoek naar soortgelijke films als The Raid. Dat soort actie. Lekker veel geknok dus 
Mocht je films hebben doe mij even een PB of vermeld mij naam er even tussen zodat ik weet dat iemand wat voor mij heeft.
Mischien is Banlieue 13 (2004) en Banlieue 13 - Ultimatum (2009) iets voor je?
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
MovieMind en Daan258, bedankt maar die heb ik helaas al gevonden haha, ik bedoel meer omtrent Chinese films met dat soort actie van The Raid
!
Hard-Boiled
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes