• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.084 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Pulp Fiction is ook een goed voorbeeld. en draaft daar zelfs in door.

The Abyss van Cameron, daar was ook iets vreemds mee.

Remi11

• 3 messages
  • 34 votes

Beste flimkenners,

Ik zoek een horrorfilm om op een kamp te draaien. De mensen vermoeden niets terwijl er allerlei rare/nare dingen gaan gebeuren :). Om in de stemming te komen een goeie horrorfilm.

Echter houdt lang niet iedereen hier van films met het genre horror. De echte hack and slash films doen we sowieso niet. Daarnaast de echt harde horrorfilms zoals the conjuring, sinister en grave encounters zijn misschien te hoog gegrepen voor het gezelschap.

Hebben jullie nog ideeen over een film?

- bijvoorbeeld een film waarbij je eerst niet doorhebt dat het een horrorfilm is? (ik dacht zelf aan cabin in de woods bijvoorbeeld, die is echter teveel hack and slash aan t einde)

-of een horrorfilm waarbij je niet direct dood gaat van de spanning?

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord

alvast bedankt!

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

Eden lake lijkt me wel leuk voor tijdens zo'n kamp.

Aan het begin een 'leuke, gezeligge' gebeurtenis. Terwijl naarmate de film vordert het gevaar meer en meer op de loer ligt... Eén van de betere in z'n genre vind ik persoonlijk ook.

SPT

• 433 messages
  • 3237 votes

Eden Lake lijkt me veel te heftig. Misschien is een komedie/horror film als Tucker & Dale ook wel leuk.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik zoek voor ons Filmfestival 'bergfilms'. Type:

- The Loneliest Planet (2011 | Julia Loktev)

- Na Pian Hu Shui / Lake August (2014 | Heng Yang)

- L'Enfant d'en Haut / Sister (2012 | Ursula Meier)

- Die Wand (2012 | Julian Pölsler)

- The Only Son (2012 | Simonka de Jong

Van experimenteel tot en met genrefilms. Oude of recente titels. Documentaire of fictie.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Vreemd dat 127 Hours (2010) nog niet is genoemd (vooral in dat andere topic). Nog niet gezien, maar lijkt me duidelijk.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Dat herinnert me eraan dat ik Postmen in the Mountains nog steeds op DVD heb liggen. Bedankt voor de tips heren. Ballad of Narayama + Boven de Bergen zijn ook nog eens in Nederland uitgegeven op DVD. Dat doet me denken aan Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring waar de climax ook in het gebergte ligt.

Die Medená Veza / The Copper Tower is er eentje voor de pakketservice, Baggerman!

Serpicos

• 1140 messages
  • 4173 votes

Ik zoek films waarin een onheilspellende sfeer overheerst om zo tot een sterke climax te komen, voorbeelden zijn Melancholia (2011), Vinyan (2008) en The Birds (1963). Iemand suggesties?

In Film > Algemeen > Ik zoek films zoals...:

Hallo allemaal, dit is m'n eerste post op dit forum. Ik heb wel al veel vragen enzo gelezen maar mijn vraag kwam nergens echt naar voren. Ik ben onlangs gestart met een soort films te kijken, drama is waarschijnlijk het dichts aansluitend, en deze bevallen me echt goed( ondanks ik een jongen ben). Om een voorbeeld te geven van de films die ik bedoel, ik heb volgende films gezien: the fault in our stars, the art of getting by, the broken circle breakdown, the perks of being a wallflower, juno, it's kind of a funny story, the boy in the striped pyjamas, we bought a zoo. Ik zoek soortgelijke films bedankt alvast voor het lezen en hopelijk krijg ik enkele reacties

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Denpjgasten wrote:

In Film > Algemeen > Ik zoek films zoals...:

Hallo allemaal, dit is m'n eerste post op dit forum. Ik heb wel al veel vragen enzo gelezen maar mijn vraag kwam nergens echt naar voren. Ik ben onlangs gestart met een soort films te kijken, drama is waarschijnlijk het dichts aansluitend, en deze bevallen me echt goed( ondanks ik een jongen ben). Om een voorbeeld te geven van de films die ik bedoel, ik heb volgende films gezien: the fault in our stars, the art of getting by, the broken circle breakdown, the perks of being a wallflower, juno, it's kind of a funny story, the boy in the striped pyjamas, we bought a zoo. Ik zoek soortgelijke films bedankt alvast voor het lezen en hopelijk krijg ik enkele reacties

The Blind Side (2009)

Dallas Buyers Club (2013)

The Rover (2014)

Fruitvale Station (2013)

The Inevitable Defeat of Mister & Pete (2013)

Front of the Class (2008)

Veel kijkplezier toegewenst.

Bedankt voor je reactie Halve Tamme, zal deze films zeker eens checken!:)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ben nog op zoek naar oudere suspense films uit de periode jaren 40, 50 en 60. Zwart-wit vind ik ook steeds een pluspunt hier.

Gezien en goed bevonden om een idee te hebben: The Dark Mirror, The Spiral Staircase, I Vampiri, The Bad Seed, Village of the Damned, Children of the Damned, The Nanny, Hush hush sweet Charlotte, What ever happened to baby Jane, Psycho, The Birds, Rosemary's Baby, The Innocents, The Haunting, The House on Haunted Hill, The Fly, Les Yeyx sans Visage, The Thing from Another World

Rebecca (1940) van Hitchcock vond ik een flinke tegenvaller. Denk niet dat buiten Psycho en the Birds zijn films mijn ding zijn, zeker niet als je veel dialoog hebt die er uiteindelijk weinig toe doet. Rear Window en Vertigo lijken me dus geen aanraders.

Glenn36

• 31 messages
  • 1 votes

Hallo,.. ik zag vandaag op tv nog een keertje the bourne supremacy. Deze film speelde zich voor een groot gedeelte af in Berlijn. En omdat ik hier laatst geweest ben zag ik dit keer dus veel bekende dingen terug.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar andere films die zich afspelen in Berlijn. En dan zoek ik naar enngels/amerikaanse films.

Alvast bedankt

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Wou ik net zeggen, die is zo'n beetje in dezelfde stijl als Bourne Supremacy, en komt misschien wel het dichtst in de buurt.

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

Beverly hills cop

Kopps

Tower heist

Midnight run

Starsky & hutch

The heat

Mr. and Mrs Smith

Big momma's house 1 en 2

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

kimberlyVD wrote:

(quote)

Beverly hills cop

Kopps

Tower heist

Midnight run

Starsky & hutch

The heat

Mr. and Mrs Smith

Big momma's house 1 en 2

Bedankt!

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Bedankt! Ff wachten tot ik hem kan downloaden

s0062423

• 682 messages
  • 1739 votes

Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar films over undercoveragenten / informanten.

Agenten die dus undercover in de criminele wereld op missie gaan, of criminelen die stiekem de politie helpen, of vice versa, of allebei, of één andere mix daarvan.

Films als:

- infernal affairs

- the departed

- donnie brasco

alle tips zijn welkom!

s0062423

• 682 messages
  • 1739 votes

hier kan ik al wel een paar uurtjes verder mee

bedankt!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.