- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Tiany
-
- 527 messages
- 754 votes
In Film > Genres en landen > thrillers : Narcisme:
Ben op zoek naar spannende thrillers over narcistische mensen, dus geen humor of drama.
Relaties waar eerst alles rozengeur en maneschijn is tot............... 
TheDiningDead
-
- 170 messages
- 111 votes
Ben op zoek naar spannende thrillers over narcistische mensen, dus geen humor of drama.
The Squid and the Whale
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Goede film, maar dat is geen thriller.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
De enige die ik kan bedenken die misschien een klein beetje in de buurt komt van wat je bedoelt, is Bitter Moon (1992)
TheDiningDead
-
- 170 messages
- 111 votes
Goede film, maar dat is geen thriller.
Inderdaad. Ik had over het woordje 'thriller' heen gelezen.
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Sleeping with the Enemy (1991) al gezien? Heeft niet zo'n hoge score maar ik vond het wel een spannend thrillertje. Al is het wel heel lang geleden dat ik em zag dus weet niet hoe ik em nu zou vinden maar vroeger vond ik em zo goed dat ik em minstens 2 keer heb gezien.
En Not without My Daughter (1991) (toevallig ook uit '91!) is weliswaar geen thriller, maar een waargebeurd drama. Maar hij is wel heel spannend en zenuwslopend, vond ik in ieder geval destijds.
Tiany
-
- 527 messages
- 754 votes
"The Squid and the Whale" is niet de genre die ik zoek, toch bedankt.
"Bitter Moon" kende ik nog niet maar wil hem wel eens bekijken.
"Sleeping with the Enemy" is de genre die ik bedoel. 
"Not without my daughter" zit ook wel een beetje in die richting, eerst een perfect huwelijk tot.......maar hier had het een andere reden. Beiden zeer goede films, en reeds meerdere keren gezien.
Alvast bedankt voor de tips, hoop dat er nog wat tips binnenkomen want het is zeer moeilijk iets te vinden.
sabsabsab
-
- 647 messages
- 52 votes
In Film > Algemeen > Biografische speelfilms over artiesten:
Ik ben wel benieuwd welke biografische speel films over artiesten jullie hebben gezien, of kennen. En hier bij heb ik het ook over biografische speel films dus geen documontiares met intervieuws
.
Hier bij ken ik
Amadeus (Mozart)
Immortal bevoled (Beethoven)
Sex & drugs & rock & roll (Ian Dury)
The doors (Jim Morrison)
Lonley boy (John Lennon)
Wild Romance (Herman Brood)
Hendrix (Jimi Hendrix)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Control (Ian Curtis)
Walk the Line (Johnny Cash)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Doe mij even vertellen welke lekkere inhoudsloze zaterdagavondvermaakfilm ik vanavond kan gaan kijken. Één met veel drugs, alcohol, luie mannen en tieten. 'The Hangover', 'Kick Ass', 'Ted', 'Machete'. Beetje zoiets.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
Doe mij even vertellen welke lekkere inhoudsloze zaterdagavondvermaakfilm ik vanavond kan gaan kijken. Één met veel drugs, alcohol, luie mannen en tieten. 'The Hangover', 'Kick Ass', 'Ted', 'Machete'. Beetje zoiets.
Aanrader.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zag afgelopen weekend het intrigerende Hotel van Jessica Hausner en vraag me nu af of er nog meer soortgelijke films van zijn. Type:
- Hotel (Jessica Hausner)
- White Fox Mask (Ricky Shane Reid)
- Innocence (Lucile Hadzihalilovic)
Lekker dat (akelige) bos in.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
The Woods (2006) wellicht (nog niet gezien, wel al jaren in de kast)
Lady_R
-
- 2 messages
- 0 votes
ik ben op zoek naar een film maar ik ken de tittel niet meer
het gaat over een soort parkeerwachter en die mensen ontvoerd en dan allemaal aan elkaar niet
dat ze zo een lange rij vormen : ik weet de uitleg is niet zo duidelijk maar
kan iemand mij helpen , ? alvast bedankt
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 messages
- 2791 votes
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
The Woods (2006) wellicht (nog niet gezien, wel al jaren in de kast)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8281 votes
Misschien sla ik de plank mis, maar wellicht vind je Henjel gwa Geuretel ook wel wat?
En wellicht deze: Kytice (2000)
Misschien ook deze: Saints-Martyrs-des-Damnés
(Ik heb alleen Innocence gezien, dus ik heb weinig referentie...)
thriller97
-
- 101 messages
- 44 votes
In Film > Algemeen > Vergelijkbare films gezocht!:
Ik heb laatst eindelijk de film Se7en gekeken en wat een geweldige film! Ik heb daarna gelijk The Silence of the Lambs en Shutter Island gekeken aangezien ik weer helemaal zin had in dit genre.
Nou is mijn vraag of jullie misschien nog andere thriller/misdaad/mysterie films kennen die vergelijkbaar zijn met bovengenoemde films. Dus erg spannend, een goed verhaal, niet zo voorspelbaar, beetje horror elementen en een fantastisch einde.
The Bone Collector, Hannibal en Red Dragon heb ik al in het lijstje staan. Ook Deliver Us from Evil en Sinister (welke ook min of meer misdaad/thriller/horror films zijn) staan ertussen. Nu de rest nog.
Alvast bedankt
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Daar is dit: Film >> Algemeen >> Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp) topic voor. Wordt erg veel gelezen 
MerikW
-
- 65 messages
- 130 votes
Nou is mijn vraag of jullie misschien nog andere thriller/misdaad/mysterie films kennen die vergelijkbaar zijn met bovengenoemde films. Dus erg spannend, een goed verhaal, niet zo voorspelbaar, beetje horror elementen en een fantastisch einde.
The Bone Collector, Hannibal en Red Dragon heb ik al in het lijstje staan. Ook Deliver Us from Evil en Sinister (welke ook min of meer misdaad/thriller/horror films zijn) staan ertussen. Nu de rest nog.
Alvast bedankt
thriller97
-
- 101 messages
- 44 votes
Ik heb laatst eindelijk de film Se7en gekeken en wat een geweldige film! Ik heb daarna gelijk The Silence of the Lambs en Shutter Island gekeken aangezien ik weer helemaal zin had in dit genre.
Alvast bedankt
thriller97
-
- 101 messages
- 44 votes
Deliver Us from Evil vind ik juist een erg vette film, haha. Ik had hem ook in de bios gezien. Saw heb ik inderdaad ook gezien en die serie kan er ook wel tussen. Vind alle delen geniaal. Martyrs had ik gedownload lang geleden, maar nog steeds niet gekeken. Die andere 2 zal ik ook eens opzoeken. Bedankt 
TheDiningDead
-
- 170 messages
- 111 votes
Oh, trouwens, de serie True Detective zou je ook moeten bevallen.
thriller97
-
- 101 messages
- 44 votes
The Silence of the Lambs had ik al in mijn bericht gezet 
Verder heb ik helaas niet echt tijd voor series.
Toch bedankt voor het meedenken.
thriller97
-
- 101 messages
- 44 votes
Fallen, Secret Window, The Ninth Gate en From Hell staan trouwens ook in m'n lijstje.
Nog andere vergelijkbare films?