- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Kent er nog iemand rauwe, harde thrillers uit Engeland zoals Dead Man's Shoes?
Ill Manors (2012) vond ik erg sterk!
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ill Manors (2012) vond ik erg sterk!
Oke, bedankt!
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Eden Lake uiteraard. Kill List, The Great Ecstacy of Robert Carmichael, Harry Brown, Rollin With the Nines, Rise of a Footsoldier, This is England, Citadel (maar die komt uit Ierland).
Down Terrace vond ik echter gortsaai...
Rickyman
-
- 1282 messages
- 2721 votes
In Severance en Slasher House gaat het er ook best hard aan toe en Triangel misschien.
En meer misdaad, Gangster No 1..
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Wat zijn aanraders op gebied van Nederlandse films over de tweede wereldoorlog?
Ik heb Soldaat van Oranje en Zwartboek al gezien.
Het Meisje met het rode haar
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Voor een projectje op school moet ik een filmpje maken van een paar minuten. Ik zou aan de hand van andere films via montagewerk zelf een filmpje maken met als centraal thema een drugstrip. Ik dacht sowieso al aan de DMT-tripscène van Enter the Void en die eindscène van Irréversible met wat voice-overs van Bill Hicks, maar dat is natuurlijk niet genoeg. Iemand een idee wat hier nog bij zou passen?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Spring Breakers
. ETV is idd een hele goede keus. Pop Skull misschien?
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
Ik weet niet hoe je het filmpje gaat aanpakken? Moet het nergens aan voldoen verder, gewoon beelden en muziek en voice-overs maar geen verhaallijn of boodschap.
Je kan die versnelde dansscène uit Idi i smotri pakken, is behoorlijk trippy.
Uit Clockwork orange kun je wel wat halen.
Trainspotting.
Pop skull zitten trippy scenes in.
Requim for a dream natuurlijk.
Fear and Loathing.
Human traffic.
Genoeg om op te noemen.
Je kan ook gewoon hele andere films pakken, niet voor de hand liggende films pakken. Die van Wes Anderson of Science-fiction, David Lynch, Le Conseguenze dell'Amore, Boogie Nights, Magnolia en meer drama waarin drugs wordt gebruikt.
Als je de voice-overs van Bill Hicks gaat gebruiken, die heeft het altijd over positieve drugsverhalen dan is de dmt-tripscene van ETV wel heel donker of je moet voor die tegenstrijdigheid gaan, dan kun je met al die films wel een eind komen en zijn ook topics met drugsfilms waarin je nog meer opties tegenkomt.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Ik wil niet voldoen aan een bepaalde boodschap, ik ga gewoon eindigen met de quote van Bill Hicks (today a young man on acid realized...), en dat uit Third Eye van Tool (klinkt daar nog vrij donker) en dit niet op de DMT-scène van ETV zetten.
De bedoeling is inderdaad dat het gewoon een trip is beginnende met de DMT-scène uit ETV om dit duidelijk te maken, en dat er visueel heel wat te beleven valt. Qua muziek dacht ik ook al aan Zoetrope van Lustmord.
Pop Skull lijkt mij ook een heel erg goed idee.
Alleszins erg bedankt jongens. Nog tips zijn altijd welkom natuurlijk.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
als je het over trips hebt...
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Onlangs The Trip (1967) gezien, gaat over iemand die LSD tot zich neemt. Zitten allerlei effecten in.
Serpicos
-
- 1140 messages
- 4174 votes
Is dat niet de allereerste film waar getript wordt?
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Ik zou het niet weten maar hij is op zich wel de moeite waard om eens te bekijken.
IceBc
-
- 14 messages
- 37 votes
In Film > Genres en landen > Mannelijkste films:
Wat zijn jullie beste mannelijkste films?
Paar van mij
Gladiator
Braveheart
The Godfather
Die Hard
Terminator 2
The Expendables
Ik ben op zoek naar een goede film uit deze genre
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
Rise of the footsoldier en Crank zijn wat mij betreft wel echt mannelijke films.
Gladiator, Braveheart en The Godfather zijn helemaal geen mannelijke films.
The Godfather wordt gezien als een van de beste films aller tijden.
Braveheart en Gladiater zijn historische films met romantiek, veldslagen en volgens mij gaan de heroïsche hoofdpersonen in ontbloot bovenlijf op het einde ook allebei dood al weet ik het niet zeker in Braveheart. Niet dat het erg is dat een welbekende Hollywood acteur op het einde van de film doodgaat, volgens mij gaat Dicaprio in 9 van de 10 films dood op het einde maar dat is iets wat het vrouwelijk publiek meer aangrijpt dan het mannelijk publiek, denk ik. Zijn toch prima films voor vrouwen en mannen?
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik zoek films die zich afspelen in een wereld die lijkt op onze, maar toch wat anders is. Mysterieus, surreël, onverklaarbaar. Zoals Lost Highway, The Box, Donnie Darko, Twin Peaks.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Serpicos
-
- 1140 messages
- 4174 votes
Weet iemand leuke films waarin telkens hetzelfde liedje terugkomt?
bv. zoals in You're Next
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Country Roads (John Denver) in Mimi wo Sumaseba (1995)
California Dreamin' in Chung Hing Sam Lam (1994)
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
bv. zoals in You're Next
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
bv. zoals in You're Next
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ik zoek films die zich afspelen in een wereld die lijkt op onze, maar toch wat anders is. Mysterieus, surreël, onverklaarbaar. Zoals Lost Highway, The Box, Donnie Darko, Twin Peaks.
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
Ik denk dan meteen aan films van enkele Japanners zoals Tsukamoto, Gakuryu Ishii en Kiyoshi Kurosawa. Meesters in scheppen van sfeer en van een unieke wereld, zo anders dan de onze.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ja, films als Vital, Charisma en Bright Future geven mij ook dat gevoel. Bevreemdend maar toch ergens vertrouwd (in de zin van: geen complete fantasiewereld). En er lijkt altijd iets mysterieus te broeien. Welke vind je de moeite van Ishii? Ken alleen Electric Dragon 80000V. Vond ik tof qua stijl en idee, maar greep me niet echt naar de keel ofzo.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben op zoek naar films met centraal een ondeugend meisje. Ze hoeft daarom niet meteen aan het moorden te gaan. Voorbeelden (die ik dus al heb gezien):