• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.264 actors
  • 9.374.478 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

goongumpa wrote:

Welke vind je de moeite van Ishii? Ken alleen Electric Dragon 80000V. Vond ik tof qua stijl en idee, maar greep me niet echt naar de keel ofzo.

Ben hem nog volop aan het ontdekken, maar van wat ik heb gezien vond ik Labyrinth of Dreams het meest opvallen. Pure sfeerfilm. Danuz maakte in het topic van de film een treffende vergelijking met een slaaplied, zowat het tegenovergestelde waarschijnlijk van Electric Dragon 80000V.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

alexspyforever wrote:

Ik ben op zoek naar films met centraal een ondeugend meisje. Ze hoeft daarom niet meteen aan het moorden te gaan. Voorbeelden (die ik dus al heb gezien):

]

Case 39 (2009)

Is zeker een aanrader.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Daan258 wrote:

(quote)

Case 39 (2009)

Is zeker een aanrader.

Bedankt, maar die heb ik ook al in mijn bezit

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Problem child 2

Curly Sue

Of moet het grof zijn?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gwen80 wrote:

Problem child 2

Curly Sue

Of moet het grof zijn?

Neen, dat hoeft niet. Het mag ook door een trauma zijn dat ze stout is. Ik ga die aanbevelingen alvast eens bestuderen

Die Problem Child dus al niet...

Curly Sue misschien wel, heb je die zelf gezien?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

alexspyforever wrote:

Ik ben op zoek naar films met centraal een ondeugend meisje. Ze hoeft daarom niet meteen aan het moorden te gaan.

Klassieker in dit sub-sub-genre:

The Bad Seed (1956)

Edit: maar die heb je al gezien....

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Klassieker in dit sub-sub-genre:

The Bad Seed (1956)

Edit: maar die heb je al gezien....

Ja beide versies zelfs in mijn bezit

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

alexspyforever wrote:

Curly Sue misschien wel, heb je die zelf gezien?

Ja, maar dat is een beetje in het genre van Problem Child, dus niks met trauma of moorden enzo.

Je wilt dus dat ze serieus stout zijn en echt slechte dingen doen?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gwen80 wrote:

(quote)

Ja, maar dat is een beetje in het genre van Problem Child, dus niks met trauma of moorden enzo.

Je wilt dus dat ze serieus stout zijn en echt slechte dingen doen?

Ja, meer in die richting. Naar comedy was ik eigenlijk niet meteen op zoek. Eigenlijk meer in de richting van drama, thriller, horror, mystery. Ik vraag niet om slasher, maar lekker subtiel en mysterieus kan ik zelfs nog meer smaken.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever, wat dacht je van Hard Candy (2005), over een 'lolita' die lekker wraak neemt op haar belager. Ik las alleen dat je niet zo van geweld houdt, en winter's bone vond je ook wat ruw, dus weet ik niet echt of het je echt zal bevallen.

En je zou volgens mij toch Eva (2011) een kans moeten geven hoor (maar geef het a.u.b. geen 1 als het je niet bevalt, het is een van mijn lievelingsfilms!!).

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

goongumpa Ik dacht meteen aan Stalker, maar die heb je al gezien. Misschien Never Let Me Go (2010) (genre: 100% drama), het speelt zich af in een soort parallele maatschappij aan de onze, maar die in het verleden andere keuzes heeft gemaakt, waardoor het qua normen en waarden anders in elkaar steekt. Daardoor zijn voor hen dingen heel normaal waarbij we in onze maatschappij ervan zouden gruwelen. Meer kan ik niet verklappen want dan wordt het een spoiler.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

alexspyforever, wat dacht je van Hard Candy (2005), over een 'lolita' die lekker wraak neemt op haar belager. Ik las alleen dat je niet zo van geweld houdt, en winter's bone vond je ook wat ruw, dus weet ik niet echt of het je echt zal bevallen.

En je zou volgens mij toch Eva (2011) een kans moeten geven hoor (maar geef het a.u.b. geen 1 als het je niet bevalt, het is een van mijn lievelingsfilms!!).

Over Hard Candy heb ik wel een het ander gelezen. Alleen is pedofilie niet meteen mijn ding.

Winter's Bone heb ik gezien en die vond ik niet ruw, als ik dat heb beweerd dat was dan een vergissing. Ik vond dat een doodsaaie film die helemaal niets interessants te bieden had. Ik denk dat ik het duidelijk weergeef in mijn reactie op die film.

Eva lijkt me wel interessant als de premise tenminste klopt. De vrees dat het zoiets als "The Last Mimzy" gaat zijn zit er bij mij wel beetje in. Veel blabla en geëxperimenteer maar op het einde een onvoldaan gevoel en denken ok zat hier nu een les in, ben ik nu te dom om het te vatten?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Eva heeft niets met Mimzy te maken hoor alexspyforever, daar lijkt het niet op. Eva is vooral drama en zeker geen kinderfilm, wat Mimzy weer wel is. Van Winter's Bone heb je gelijk hoor, geen idee waarom in mijn hoofd zat dat je wat anders beweerd had:P. Het was al een tijd geleden dat ik je reactie op die film had gelezen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

Eva heeft niets met Mimzy te maken hoor alexspyforever, daar lijkt het niet op. Eva is vooral drama en zeker geen kinderfilm, wat Mimzy weer wel is. Van Winter's Bone heb je gelijk hoor, geen idee waarom in mijn hoofd zat dat je wat anders beweerd had:P. Het was al een tijd geleden dat ik je reactie op die film had gelezen.

Bedankt, dan ga ik deze toch op mijn wish list zetten

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Wie weet een paar goede horrors of thrillers die over clowns gaan??

Hoop dat iemand me kan helpen.

IT heb ik btw al gezien, ga die binnenkort ook weer is opnieuw bekijken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Rickyman

• 1282 messages
  • 2721 votes

Daan258, ken je deze al?

- Stitches (2012)

- The Last Circus (2010), een geweldige Spaanse film!!

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Rickyman wrote:

Daan258, ken je deze al?

- Stitches (2012)

- The Last Circus (2010), een geweldige Spaanse film!!

Stitches heb ik al gezien, vond ik eerlijk gezegd niet heel erg boeiend.

The last Circus heb ik niet gezien maar ik ben toch echt opzoek naar horrors of trillers, en dat is die film helaas niet.

Maar bedankt.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Daan258, voldoet wellicht niet 100%, maar Batman (1989) (genre: actiethriller) misschien, met Jack Nicholson als bad guy "The Joker" (een clown).

EDIT: als je in google zoekt kom je ook heel een eind: The Clown Murders (1976), Gacy (2003), Amusement (2008), Drive Thru (2007), Fear of Clowns (2004, en 2007), Dead Clowns (2003), Ghosthouse (1988), Killjoy (2000), Spawn (1997), Hellbreeder (2004)...

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

In Film > Genres en landen > 80's Horror flicks:

wie weet er de beste horror films uit het buitenland?

ik begrijp dat asiatische erg goede heeft.zoals the eye.

of spaans zoals rec 123.,

de US shit ken ik grotendeels ,ze zijn er niet slecht in.'

ben benieuwd naar sugesties?

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Gister heb ik de film 11-11-11 gezien die mij onwijs goed beviel, dus vandaar mijn vraag of iemand mij een paar goede horror of thrillers vertellen die gaan over religie, cults of witches?

Hoop dat iemand wat weet:)

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Heb de Wicker Man uit 1973 al is een stuk bekeken maar eerlijk gezegd vond ik daar niet veel aan.

The Blair Witch Project heb ik ook al gezien.

Maar bedankt.

Nog meer??

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Was ik al van plan vanavond of morgen te bekijken.

Nog meer??

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

thnx,

The believers lijkt me wel wat.

Nog meer??:)

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

De children of the corn serie, wel af en toe corny

Warlock (1989)

Prince of Darkness (1987)

In the Mouth of Madness (1994)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

mikey wrote:

De children of the corn serie, wel af en toe corny

Warlock (1989)

Prince of Darkness (1987)

In the Mouth of Madness (1994)

Children Of The Corn sla ik wel even over:p heb ooit een keer een deel gezien en vond het vreselijk.

Warlock lijkt me eerlijk gezegd ook niet veel aan.

In The Mouth Of Madness heb ik ook al gezien en dat was ook niet echt mijn ding.

Prince Of Darkness heb ik nog niet gezien en ga ik zeker proberen te fixen, dat lijkt me wel wat:)

Thx:)

Nog meer??:)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.