• 178.193 movies
  • 12.222 shows
  • 33.996 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.701 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Baggerman

• 10839 messages
  • 8282 votes

Misschien een spoiler: Knowing

Serpicos

• 1140 messages
  • 4174 votes

Zal ik eens checken, thanks

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Daan258 wrote:

Ik ben opzoek naar een aantal films over child abduction of child abuse.

bijv films als: Trust en Megan Is Missing

Het liefst waargebeurd maar anders is het ook oke.

Iemand????

Over kindermoord:

The Cold Light of Day

The Pledge

Over kinderontvoering:

Trapped

Whisper

Man on Fire

Over kindermishandeling:

Mockingbird don't sing: gebaseerd op waargebeurd verhaal

My friend Joe

The Butterfly Effect

Flowers in the Attic

Over kindermishandeling, met bovennatuurlijk karakter

Fragiles

The Dark

The Marsh

Deze handelen over verdwijning van een kind en de zoektocht ernaar:

Flightplan

The Forgotten

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Over kindermoord:

The Cold Light of Day

The Pledge

Over kinderontvoering:

Trapped

Whisper

Man on Fire

Over kindermishandeling:

Mockingbird don't sing: gebaseerd op waargebeurd verhaal

My friend Joe

The Butterfly Effect

Flowers in the Attic

Over kindermishandeling, met bovennatuurlijk karakter

Fragiles

The Dark

The Marsh

Deze handelen over verdwijning van een kind en de zoektocht ernaar:

Flightplan

The Forgotten

Bedankt.

Veel daarvan heb ik al gezien maar The Pledge nog niet, die ga ik zeker is ff bekijken ziet er leuk uit.

Thnx.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Daan258 wrote:

(quote)

Bedankt.

Veel daarvan heb ik al gezien maar The Pledge nog niet, die ga ik zeker is ff bekijken ziet er leuk uit.

Thnx.

Graag gedaan. The Pledge is net als Cold lIght of Day gebaseerd op dezelfde roman, al is de uitvoering toch op veel vlakken anders. De originele film net als de roman is Duitstalig en verfilmd in 1958 "Es geschah am hellichten Tag". The Pledge vond ik niet de beste verfilming as speelt Jack Nicholson wel goed.

Ik ben zelf op zoek naar films waarbij een (stief)vader zijn dochter(s) misbruikt. In het verleden zag ik er enkele, maar ik ben de titels allemaal vergeten daarmede dat ik hier de vraag stel. Op imdb al gezocht maar zonder veel resultaat.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Graag gedaan. The Pledge is net als Cold lIght of Day gebaseerd op dezelfde roman, al is de uitvoering toch op veel vlakken anders. De originele film net als de roman is Duitstalig en verfilmd in 1958 "Es geschah am hellichten Tag". The Pledge vond ik niet de beste verfilming as speelt Jack Nicholson wel goed.

Ik ben zelf op zoek naar films waarbij een (stief)vader zijn dochter(s) misbruikt. In het verleden zag ik er enkele, maar ik ben de titels allemaal vergeten daarmede dat ik hier de vraag stel. Op imdb al gezocht maar zonder veel resultaat.

Hmmm, ik hoop dan dat ik The Pledge wat vind, want Cold Light Of Day vond ik echt helemaal niks.

Heb jij The Girl Next Door (2007) al gezien? Gaat niet over een stiefvader die z'n dochter misbruikt, maar over een meisje die misbruikt word door haar tante. Die is zeker het kijken waard.

Of misschien An American Crime (2007) Al vond ik die wel minder als The Girl Next Door.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Daan258 wrote:

(quote)

Hmmm, ik hoop dan dat ik The Pledge wat vind, want Cold Light Of Day vond ik echt helemaal niks.

Heb jij The Girl Next Door (2007) al gezien? Gaat niet over een stiefvader die z'n dochter misbruikt, maar over een meisje die misbruikt word door haar tante. Die is zeker het kijken waard.

Of misschien An American Crime (2007) Al vond ik die wel minder als The Girl Next Door.

Wat vond je niet goed aan Cold Light of Day? Het is geen topfilm en het acteren van hoofdrolspeler Richard Grant was nogal tenenkrommend, maar de kindermoordenaar vond ik wel een overtuigende rol neerzetten, hij kwam ook creepy over. Ook het kleine meisje (Perdita Weeks) speelde naar mijn mening uitstekend. Geef The Pledge een kans, hoewel beide over de jacht van een politieagent op een kindermoordenaar gaan, zijn er heel wat verschillen. Het is niet omdat ik Cold Light beter vond, dat jij daarom The Pledge niet goed zal vinden.

Van jouw aanbevelingen heb ik er geen van gezien, ik zoek eigenlijk eerder iets over pedofilie, niet zozeer kindermishandeling in het algemeen. Toch bedankt.

XOXO

• 7 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Goede horror/thrillers?!:

Omdat ik er nu al zoveel gezien heb, wil ik wat nieuwe horror/thrillers kijken.. Ik hou niet van nepgedoe zoals the descent, scary movie,scream etc..

Wat ik hele goede films vond,waren: The prisoners, The strangers,Eden Lake, The Shining,Saw,Sinister etc.

Iemand suggesties voor meer goede films als bovenstaande?

XOXO

• 7 messages
  • 0 votes

Dankjewel! Zo heb ik genoeg te kijken haha.

Wat ik ook zoek zijn films als The Pledge en wat goede nederlandse films, liefst thrillers.. alhoewel de meeste nederlandse films erg raar eindigen en nep zijn..

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

XOXO wrote:

Dankjewel! Zo heb ik genoeg te kijken haha.

Wat ik ook zoek zijn films als The Pledge en wat goede nederlandse films, liefst thrillers.. alhoewel de meeste nederlandse films erg raar eindigen en nep zijn..

Loft

Sonny boy

Terug naar de kust

Zwartboek

De storm

Daglicht

Penoza (serie)

Overspel (serie)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt XOXO

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

De Dominee

Van God Los

Lek

Doodslag

Nachtrit

Black-Out

De Verbouwing

Sint

Gangsterboys

De Bende van Oss

Cop Vs. Killer (die ze alleen verdommen om op dvd uit te brengen, miss nog te zien op Uitzending gemist.)

Helium (!)

alexspyforever wrote:

Ik ben zelf op zoek naar films waarbij een (stief)vader zijn dochter(s) misbruikt.

The War Zone (1999)

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Wat zijn aanraders op gebied van Nederlandse films over de tweede wereldoorlog?

Ik heb Soldaat van Oranje en Zwartboek al gezien.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Bedankt, ik heb een paar van jullie suggesties genoteerd om eens aan te schaffen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vind het Het Bittere Kruid (1985) wel een mooie film en goede beeldkwaliteit. (Maar de kritieken zijn niet zo best, dus ja..)

Gezien je top 25, kan Snuf de Hond in Oorlogstijd (2008) misschien ook wel aardig zijn.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Bedankt. Die twee klinken in de beschrijving ook wel goed. Even de berichten die erbij staan doornemen.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Ik heb vandaag de dvd 'De Tweeling' in combinatie met 'Bride Flight' gekocht in de Blokker voor 4,99.

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

Dat is dan geen weggegooid geld als je het mij vraagt.

Veel plezier ermee.

Rebase

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Op zoek naar horror zonder bovennatuurlijke elementen of monsters.:

Een hele goede dag iedereen,

Wie kan mij een paar goede (psychologische) horrorfilms aanraden? Er zijn over het algemeen wel veel lijstjes te vinden op internet, maar mijn 'probleem' is dat ik in de verste verte geen fan ben van films met bovennatuurlijke elementen zoals geesten en bezeten kinderen en films met monsters of gemuteerde wezens kunnen mij ook niet bekoren.

Films als I Know What You Did Last Summer, Triangle (2009) en When A Stranger Calls vind ik al prima, hoewel het geen hoogstandjes zijn en in principe een standaard patroon volgen.

Alvast bedankt!

Alvast bedankt!

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Rebase, Mientras Duermes (2011) is een psychologische thriller die toch veel weg heeft van een horror, maar zonder echte schrikeffecten. Die is zeker goed en komt denk ik aardig in de buurt van wat je zoekt.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Kent er nog iemand rauwe, harde thrillers uit Engeland zoals Dead Man's Shoes?

Serpicos

• 1140 messages
  • 4174 votes

Down Terrace... niet echt hard, maar wel met de dezelfde sfeer als DMS.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8282 votes

Misschien Sweet Sixteen, ooit recordhouder voor het aantal scheldwoorden in één film. Of 24/7 van dezelfde regisseur als Dead Man's Shoes (Shane Meadows).

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

thanks, zal ze binnenkort eens behandelen.

nochange

• 17 messages
  • 131 votes

In Film > Genres en landen > gezocht: flauwe komedies:

Ik ben gek op flauwe humor en dus ook flauwe komedies. Voor een filmweekend ben ik op zoek naar een aantal films die de moeite waard zijn. Films waarbij je niet moet nadenken maar alleen maar kijken en lachen. Ik weet het, dit soort films worden door velen bestempeld als bagger en zonde van de tijd. Wie weet er een aantal die passen in het straatje: Home Alone, Baby's Day Out, Soul Plane, The Naked Gun en meer van dat soort (on) gein.

Al vast bedankt voor de tips!

Serpicos

• 1140 messages
  • 4174 votes

De films waarbij ik het meest heb moeten lachen :

Life of Brian (1979)

Bad Taste (1987)

Brutti, Sporchi e Cattivi (1976)

Little Miss Sunshine (2006)

Snatch. (2000)

Clerks. (1994)

Big Lebowski, The (1998)

Fargo (1996)

Vampires (2010)

Shinboru (2009)

Braindead (1992)

Kikujirô no Natsu (1999)

Meet the Fockers (2004)

Harold & Kumar Go to White Castle (2004)

Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)

Meet the Parents (2000)

New Kids Turbo (2010)

Crazy, Stupid, Love. (2011)

Joheunnom Nabbeunnom Isanghannom (2008)

Dan in Real Life (2007)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.