• 178.213 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.383 actors
  • 9.375.055 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

mikey

• 28989 messages
  • 5141 votes

Exorcist

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

Ik hou wel van films met vrouwen/meisjes in de hoofdrol. In die richting mogen jullie mij altijd aanbevelingen doen. Genre vind ik niet zo belangrijk zolang het maar geen films zijn over relationele problemen of highschooldrama's. Pure actiefilms zoals die van Stallone of Schwarzenegger zijn niet echt aan mij besteed. Sci-fi (zoals Star Wars) is ook eerder miss dan hit bij mij. Verhaal blijft voor mij nog steeds heel belangrijk.

Winter's Bone (2010)

True Grit (2010)

Después de Lucía (2012)

Broken (2012)

Eva (2011)

Juno (2007)

Hanna (2011)

Met name de bovenste twee sluiten denk ik goed aan bij je omschrijving, de rest wat minder maar ik noem ze toch omdat het allemaal wel goede maar minder bekende films zijn, met een erg goed verhaal. Alleen de laatste twee, Juno (teencomedy) en Hanna (actiethriller) passen qua genre misschien minder in het rijtje thuis.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

(quote)

Winter's Bone (2010)

True Grit (2010)

Después de Lucía (2012)

Broken (2012)

Eva (2011)

Juno (2007)

Hanna (2011)

Met name de bovenste twee sluiten denk ik goed aan bij je omschrijving, de rest wat minder maar ik noem ze toch omdat het allemaal wel goede maar minder bekende films zijn, met een erg goed verhaal. Alleen de laatste twee, Juno (teencomedy) en Hanna (actiethriller) passen qua genre misschien minder in het rijtje thuis.

Bedankt Arno

Winter's Bone, True Grit, Broken en misschien Eva spreken me aan, die wil ik wel eens uitproberen. Despues zal wel goed zijn, maar een film over pesten dat zie ik niet graag, kan daar niet goed tegen. Hanna lijkt me te gewelddadig en Juno had ik al van gehoord maar dat verhaal spreeekt me niet zo aan ( en het ziet er toch beetje teveel comedy uit).

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey wrote:

Exorcist

Ja die heb ik al meerdere keren gezien. Heb deze in mijn bezit.

Goede film trouwens

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

sinterklaas wrote:

Na het zien van Pop Skull en Absentia wil ik nog meer low-budget/indie-horrorfilms met een eigen draai vertoeven, die even duister, donker, mysterieus zijn. Eventueel met een verassende twist en het liefst ook met een Chris Cunningham tintje.

Onderhond?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Misschien het werk van Calvin Reeder eens proberen, sinterklaas.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12846 votes

De "uniekere" films:

Volver a Morir

Cannibal (Benjamin Viré)

The Unforgiving

Outcast

The Torment

Necromentia

Typisch genrewerk

The Field

Rogue River

Maar moeilijk om ze echt vol aan te raden natuurlijk. Omdat ze uniek zijn, zijn ze ook niet altijd zo makkelijk te vergelijken. Verder natuurlijk films als Eden Log, maar neem aan dat je die wel al gezien hebt (en altijd kan je altijd even door m'n favoriete films snuisteren).

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

De vraag is dan: welke van de 4787 films is vergelijkbaar?

Maar Thanks, uiteraard horen V/H/S, The Roost en Kill List ook in dat lijstje thuis. The Unforgiving had ik van de week nog gezien (moet er nog op stemmen) maar ik zal effe de rest onder ogen nemen.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Onderhond wrote:

The Field

Edit: Deze? The Fields (2011) (I)

Naomi Watts ook bedankt!

Onderhond

• 87595 messages
  • 12846 votes

Die inderdaad

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

sinterklaas: Denk dat je je bij unieke genre werkjes in ieder geval niet blind moet staren op verkrijgbaarheid en gewoon alternatieve methodes moet zoeken om ze te kijken.

Wat NW al zei Calvin Reeder.

Sodium Babies (had een mooie UK uitgave, geen idee of die nog in print is)

Visions of Suffering

Angst

End of the Line

Excision

Voor nu maar even, daar zitten genoeg rare dingen tussen.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Word al hongerig van al die titels, maarja... het grootste gedeelte is goedverdoeme NATUURLIJK weer nergens op dvd te vinden. Vooral Angst, Visions of Suffering en The Oregonian (wrijf het er allemaal nog even in dat dat een mix is van Korine, Cronenberg en Lynch ) had ik al een tijdje in het oog.

Opmerkelijk ook dat Angst nergens op dvd verschenen is, want hij krijgt nog best veel aandacht.

Maar iig wel bedankt.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

heb je weleens aan toneelschool/drama gedacht jij?

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

A Horrible Way to Die (2010)

Dealer (2004)

Offscreen (2006)

Benny's video

Simon Killer

Naboer

We Need to Talk about Kevin (2011)

Rogue River (2012)

Weet niet welke je allemaal hebt gezien maar deze zijn op een bepaalde manier wel vergelijkbaar.

Edit: OH heeft Rogue River al genoemd.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Alleen Dealer, A Horrible Way to Die en Rogue River niet gezien. De rest zijn inderdaad erg goede films.

Inland Rabbit Jij hebt makkelijk praten met je out of print-dvd van Pop Skull!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Det Okända. (2000) wilde ik gisteren bijna gaan kijken, al is hij wel gewoon leverbaar.

SaskiaB.

• 4 messages
  • 1 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Je persoonlijke top 10:

Beste allemaal,

Ik ben splinternieuw hier, dus ik hoop dat jullie me vergeven als ik mijn vraag op de verkeerde plaats post, maar deze persoonlijke top-10 posts leken me wel van toepassing.

Ik zal eerlijk bekennen: ik weet niks, noppes, nada van films. Namen van regisseurs en zelfs van veel acteurs zeggen me niets (tenzij die George Clooney heten uiteraard ). Ik weet alleen welk type films ik leuk vind en dat zijn films als Evan Almighty, The Prince and me (alleen deel 1), Harry Potter (vooral de delen 4 t/m 7) e.a.

Nu is juist dat 'e.a.' het probleem. Ik heb geen idee welke films van hetzelfde soort zijn als wat ik hier noem. Is het mogelijk dat jullie mij hierbij kunnen helpen? Bij voorbaat heel veel dank.

Saskia B.

In Film > Algemeen > Films over verboden liefdes:

Weet iemand nog meer films met verboden liefdes zoals een studente verliefd op haar docent, een vrouw verliefd op haar kidnapper of op de crimineel?

Films als bijvoorbeeld Love Crimes of a house in the hills

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Erwinner wrote:

Det Okända. (2000) wilde ik gisteren bijna gaan kijken, al is hij wel gewoon leverbaar.

Die kon ik al. Erg goede film ja.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

SaskiaB. wrote:

Ik heb geen idee welke films van hetzelfde soort zijn als wat ik hier noem. Is het mogelijk dat jullie mij hierbij kunnen helpen? Bij voorbaat heel veel dank.

Films van dezelfde soort als The Prince and me:

A Cinderella story

The Princess Diaries

She's all that

Popstar

The Biggest Fan

Ik heb bepaalde films gezien die ik echt heel tof vind, dus eigenlijk zoek ik nu films die er op lijken het zijn wel verschillende films maar je kan eruit opmaken dat ik ervan houd als er een goed verhaal in zit en actie is ook zeeeeker welkom!

Trust

Inside Man

The Town

Freelancers

Twelve

Olympus has fallen

White house down

Taken (1 én 2 uiteraard)

The International

etc..

Dus, iemand?

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Ik ben opzoek naar een aantal films over child abduction of child abuse.

bijv films als: Trust en Megan Is Missing

Het liefst waargebeurd maar anders is het ook oke.

Iemand????

kelama3

• 343 messages
  • 179 votes

Stephaniievm wrote:

Ik heb bepaalde films gezien die ik echt heel tof vind, dus eigenlijk zoek ik nu films die er op lijken het zijn wel verschillende films maar je kan eruit opmaken dat ik ervan houd als er een goed verhaal in zit en actie is ook zeeeeker welkom!

Trust

Inside Man

The Town

Freelancers

Twelve

Olympus has fallen

White house down

Taken (1 én 2 uiteraard)

The International

etc..

Dus, iemand?

. The Score - Butterfly on a wheel - Law Abiding Citizen - Heat - Ocean's Eleven ( vervolgfilm Ocean's twelve enz.) - Catch me if you can - Closer - Set it off - The Shawshank redemption - The Bourne Identity serie - Ik hoop dat hier iets voor je bijzit!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Daan258 wrote:

Ik ben opzoek naar een aantal films over child abduction of child abuse.

bijv films als: Trust en Megan Is Missing

Het liefst waargebeurd maar anders is het ook oke.

Niet echt een leuk onderwerp. De enige die me zo snel te binnen schieten zijn soms al wel oudjes:

I Know My First Name Is Steven

Changeling

Io Non Ho Paura

The Boys of St. Vincent

La Classe de Neige

Lilja 4-ever

Dare mo Shiranai

Mysterious Skin

Sleepers

Mystic River

Morgun

• 16 messages
  • 23 votes

Tot nu toe heb ik alle films van Resident Evil gezien en onlangs nog World War Z met Brad Pitt en moet zeggen dat ik dit soort films toch wel behoorlijk graag zie;

Zijn er nog gelijkaardige films die jullie kennen?

Ben benieuwd...

RESIDENT EVIL 5 Retribution Trailer - 2012 Movie - Official [HD]:

YouTube - RESIDENT EVIL 5 Retribution Trailer - 2012 Movie - Official [HD]

World War Z - Official Trailer (HD):

YouTube - World War Z - Official Trailer (HD)

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Niet echt een leuk onderwerp. De enige die me zo snel te binnen schieten zijn soms al wel oudjes:

I Know My First Name Is Steven

Changeling

Io Non Ho Paura

The Boys of St. Vincent

La Classe de Neige

Lilja 4-ever

Dare mo Shiranai

Mysterious Skin

Sleepers

Mystic River

Thnx.

Ik ga zeker Mystic River, Mysterious Skin en Sleepers kijken.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Daan258 wrote:

(quote)

Thnx.

Ik ga zeker Mystic River, Mysterious Skin en Sleepers kijken.

Lilja 4-ever is ook wel echt de moeite waard.

Serpicos

• 1140 messages
  • 4175 votes

Weten jullie nog goede films die gaan over het einde van de wereld en hoe mensen daar mee omgaan?

Films zoals Melancholia, L'ultimo Terrestre, ..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.