• 178.221 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.163 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

In Film > Overige films > Goede actiefilms:

Mensen,

Ik kijk, net als jullie, graag naar films, vandaar mijn aanmelding op deze site. Nu heb ik al een mooi rijtje films gezien, en nu kan ik niet echt mooie films meer vinden. Ik download mijn films altijd, via (edit mod: downloadtips verwijderd) jullie weten 't wel. Meestal van het account Jaybob. Jullie zullen ongetwijfeld weten wat ik bedoel. Maar om even op mijn vraag terug te komen:

Ik zoek goede films in de volgende genres:

- Comedy

- Actie

- Thriller

En een beetje drama is nooit mis natuurlijk

Het mag natuurlijk ook een combinatie zijn van deze genres zoals actiethriller/actiecomedy. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Thx for now,

TK

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3423 votes

Jouw vraag is zo breed dat je moeilijk filmtitels kan zitten afratelen, maar misschien kunnen volgende (bekende) sites helpen. Daar kun je op genre specifiëren.

Filmvandaag

Allmovie

Nog hartelijk welkom trouwens op MM.

bertve

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Genres en landen > nymphomania:

Hoi, Nog iemand titels over dit soort films?

Luminal

• 34 messages
  • 38 votes

Hoi allemaal,

Tijdens het invullen van m'n top 10 viel het me op dat er veel films tussen stonden waarin de hoofdpersoon in een andere wereld/realiteit terrecht komt.

Bijvoorbeeld;

Harry Potter

The Matrix

In the mouth of madness

Alice in wonderland

El Laberinto del Fauno

Dus mijn vraag...kennen jullie nog meer films met een soort gelijke situatie?

Bvd.

jeroentje

• 171 messages
  • 3159 votes

In Film > Overige films > Psychedelische anime, tips?:

Allen,

Zojuist heb ik de korte film Cat Soup gekeken, een psychedelische anime uit 2001. Met z'n 32 minuten helaas te kort om toe te voegen maar via YT gewoon te kijken, dus voor de liefhebbers: YouTube - Cat Soup (Nekojiru-Sou) de Tatsuo Sato Vostfr

Waar ik benieuwd naar ben is, wat een beetje in dit zelfde straatje ligt aan films? Zou graag nog wat meer psychedelische/distopische anime zien. Ben zelf erg gecharmeerd van Angels egg Tenshi no Tamago (1985) en een beetje in dat sfeertje zoek ik het. Geen blije gekke bekken tekenfilms maar wat meer beladen verhalen met mooie, geschilderde, achtergronden. Het liefst (korte) films, maar eventuele series zijn ook prima mits het niet een 100+ afleveringen durend verhaal is.

Alvast dank voor uw kennis,

Jeroen.

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Cat Soup is inderdaad erg leuk en heeft zelfs een tijdje op de site gestaan omdat er onenigheid was wat betreft de speelduur.

Als je meer van dit soort vreemde anime zoekt kun je het beste bij Studio 4°C beginnen. Zij hebben tal van weirde titels voortgebracht, zoals: Mind Game en Tekkonkinkreet. Een aantal shorts kun je terug vinden in Genius Party en Genius Party Beyond.

En deze is ook tof:

Voor het wat serieuzere werk kan ik je Spring and Chaos aanraden.

doncorleone

• 278 messages
  • 109 votes

Ik kan je er helaas niet verder mee helpen, maar ik vond de animatie van jouw link geweldig.

Zelf houd ik (op een uitzondering na) ook niet zo van de bekende zoete animaties vol met cliches geproduceerd voor de massa (van Disney en Pixar), maar waar jij mee komt is weer het andere uiterste.

Ik zoek iets daar tussen in zoals bij voorbeeld:

-Metropia

-The triplets of Belleville

-Mary and Max

-Renaissance

-Fantastic Mr. Fox

Niet perse voor kinderen, en niet strikt animatie, maar i.i.g. met mooie creatieve vormgeving.

Maar ik wil je topic niet kapen.

Ook jouw zgn "psychedelische anime" kan interessant zijn, dus ik ga het zeker in de gaten houden.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Laatst een aantal goede films gezien waarin de wereld op geslaagde wijze door de ogen van jonge kinderen wordt weergegeven. De kinderen zijn de hoofdrolspelers en de films tonen heel subtiel hun beleving. Het zijn rustige en intelligente films, niet van die films die je alles al voorgekauwd met de paplepel naar binnen gieten, maar wel goed wegkijken:

Jeux Interdits (1952)

El Espíritu de la Colmena (1973)

Cría Cuervos (1976)

Ik was benieuwd of iemand nog meer van zulke films kent die ook de hoge kwaliteit van deze 3 benaderen en in dit rijtje zouden passen? Geen idee of ze bestaan, of dat deze 3 samen in die zin uniek zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dat is een hele goede vraag. Zoveel films ken ik niet die daar bij aansluiten.

Fanny och Alexander (1982)

Mitt Liv som Hund (1985)

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

kappeuter wrote:

Dat is een hele goede vraag. Zoveel films ken ik niet die daar bij aansluiten.

Fanny och Alexander (1982)

Mitt Liv som Hund (1985)

Bedankt! Van Fanny och Alexander heb ik alleen de bioscoopversie gezien, en ik had het gevoel dat daar soms gaten in zaten. De lange versie, die twee uur filmmateriaal meer heeft, wil ik daarom nog zien.

En Mitt Liv som Hund gaat op de 'nog zien' lijst

Ben benieuwd of anderen nog meer tips hebben.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Moeilijk, want de drie die je noemt zijn wel van de buitencategorie. Maar ik waag een poging met de volgende uiteenlopende titels (zit er ook wellicht een voltreffer tussen!):

Io Non Ho Paura

Sonagi (komt volgens mij het meest in de buurt)

Annyeong, Hyeonga

Little Fugitive

Topio Stin Omichli

Ivanovo Detstvo

Anche Libero Va Bene

Après la Guerre

Le Grand Chemin

Au Revoir les Enfants

Shonen

Shonen Jidai

Kaze no Naka no Kodomo

Kodomo no Shiki

Die Blechtrommel

Fu Zi

The Island on Bird Street

Italianetz

Keby Som Mal Pušku

Keurosing

Le Souffle au Coeur

Sztuczki

Wo 11

Valentín

jeroentje

• 171 messages
  • 3159 votes

Dank voor de suggesties omtrent de anime/animaties! Een aantal ken ik al maar de overige titels ga ik zeker opzoeken. Mocht er verder nog iets te binnen schieten, schroom je niet want ik hoor het graag .

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Bedankt Baggerman. Er zitten veel interessante en ook weinig bekende films tussen. Ik kan wel even vooruit Io Non Ho Paura had ik al op mijn 'nog zien' lijstje staan. De rest zal ik op mijn gemak gaandeweg zien, te beginnen met Sonagi. Thanks!

Reeese

• 63 messages
  • 836 votes

In Film > Genres en landen > Films zoals El Método (2005) (Gedrag, Psychologie, Groepsdruk, Experimenten, Mindfuck etc.):

Beste mensen,

Ben op zoek naar Films zoals El Método (2005)

Een Mix van Gedrag, Psychologie, Groepsdruk, Experimenten, Mindfuck etc.

Thanks a lot !!!

Ik zoek films die lijken op Shutter island, Inception en the Usual Suspects. Alvast bedankt voor de suggesties.

Roeckie

• 8 messages
  • 2 votes

In Film > Genres en landen > bloedstollende horrors zonder overdreven veel 'geslash':

Voor een filmavond ben ik op zoek een film die je constant in spanning houdt of deze opbouwt. Een horror zonder overdreven veel 'geslash'. Mag een paranormale film zijn, hoeft niet. Veel schrikmomenten indien mogelijk. Afkomst van film bij voorkeur Engelstalig, maar hoeft niet per se. A.u.b. geen film uit de jaren 60 of dergelijke.

Wie kan en wil mij helpen?

Roeckie

• 8 messages
  • 2 votes

Dank! The Conjuring heb ik zojuist bekeken. Vond ik eerlijk gezegd niet denderend. Maar ik ga kijken naar je suggesties. Nogmaals bedankt.

Roeckie

• 8 messages
  • 2 votes

Iemand nog meer suggesties?

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Rec 1, is niet engelstalig maar zeker het kijken waard.

The Amityville Horror (2005)

Mirrors

Dark Skies

nedbed

• 77 messages
  • 0 votes

1990-2013 Engelstalig:

Final Destination

The Descent

Scream

Sleepy Hollow, niet bepaald eng ofzo, wel goed.

1408

Dead Silence

Exorcism Of Emily Rose

Hide And Seek

Frailty

The Hills Have Eyes

Orphan

The Ring

Voor 1990 Engelstalig:

Halloween

The Thing

The Shining

Niet-Engelstalig:

Shutter

El Orfanato

Ils

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Ik heb zin in een film die geweld verheerlijkt. Beetje zoals Clockwork Orange, Machete, Devil's Rejects, True Romance. Geen Stallone-, Van Damme-, Schwarzenegger-blockbuster-actieshit. Wie helpt me op weg?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Pruim wrote:

Ik heb zin in een film die geweld verheerlijkt. Beetje zoals Clockwork Orange, Machete, Devil's Rejects, True Romance. Geen Stallone-, Van Damme-, Schwarzenegger-blockbuster-actieshit. Wie helpt me op weg?

The Rambler misschien?

doncorleone

• 278 messages
  • 109 votes

Pruim wrote:

The fight club

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Na het zien van Pop Skull en Absentia wil ik nog meer low-budget/indie-horrorfilms met een eigen draai vertoeven, die even duister, donker, mysterieus zijn. Eventueel met een verassende twist en het liefst ook met een Chris Cunningham tintje.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ook ik heb nog een verzoekje;

Na het zien van een aantal Zuid-Koreaanse feel-good drama/komedie films, zoek ik eigenlijk in dat genre nog meer films waarvan de hoofdpersonage min of meer gevolgd wordt door de Camera. Een beetje vechtpartijtjes (zijn meestal lachwekkend om te zien), uitgescheten gangster figuren, nietsnutten, minder bedeelde, herrieschoppers, laveloos over straat lopend etc..etc.. Films als;

Hello! Shu Xian Sheng (2011)

Najsul (2008)

Oasis (2002)

Tips zijn welkom!

P.s. hoeft niet perse Koreaans te zijn, maar wel Aziatisch.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Hopelijk zit ik met de volgende titels een beetje in de richting van wat je zoekt:

1Beonga-Ui Gijeok Miracle on 1st Street

Cheongchun-manhwa Almost Love

Chilsu wa Mansu Chilsu and Mansu

Gonggongui Jeog Public Enemy

Juyuso Seubgyuksageun Attack the Gas Station!

Japans:

119

Anrakkî Monkî

Aoi Haru

Kagehinata ni Saku

Kao

Muno no Hito

Posutoman Burusu

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Er zitten er zéker een paar tussen die ik nog niet gezien heb! Net even een paar trailers bekeken, ziet er goed uit! Anyways, mag ik jou weer hartelijk bedanken voor de genomen moeite?! toppie man

stkolaf

• 73 messages
  • 622 votes

Luminal wrote:

Hoi allemaal,

Tijdens het invullen van m'n top 10 viel het me op dat er veel films tussen stonden waarin de hoofdpersoon in een andere wereld/realiteit terrecht komt.

Bijvoorbeeld;

Harry Potter

The Matrix

In the mouth of madness

Alice in wonderland

El Laberinto del Fauno

Dus mijn vraag...kennen jullie nog meer films met een soort gelijke situatie?

Bvd.

De eerste paar films die bij me opkomen zijn:

-Stranger Than Fiction

-Mr. Nobody (een van mijn favoriete films ooit)

-Tron Legacy

-The Fountain

-Eternal Sunshine of the Spotless Mind (ook een favoriet)

-Inception

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik hou wel van films met vrouwen/meisjes in de hoofdrol. In die richting mogen jullie mij altijd aanbevelingen doen. Genre vind ik niet zo belangrijk zolang het maar geen films zijn over relationele problemen of highschooldrama's. Pure actiefilms zoals die van Stallone of Schwarzenegger zijn niet echt aan mij besteed. Sci-fi (zoals Star Wars) is ook eerder miss dan hit bij mij. Verhaal blijft voor mij nog steeds heel belangrijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.