• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.375.988 votes
Profile

Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Cheuat Gon Chim was trouwens wel een film waar ik al een tijdje naar opzoek was alleen kon nooit op de naam komen.

Thx:p

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

@t Daan258

Dan zal ik niet over "Rec" beginnen, want deze heb je wellicht ook al gezien (en is ook genoemd). Maar goed, hier nog wat tips;

Secuestrados (2010) (Spaans)

Los Ojos de Julia (2010) (Spaans)

El Habitante Incierto (2004) (Spaans)

Eskalofrío (2008) (Spaans)

El Espinazo del Diablo (2001) (Spaans)

Calvaire (2004) (Frans en echt een aanrader!)

Dead End (2003) (VS/Frans)

Trouble Every Day (2001) (Frans)

Les 7 Jours du Talion (2010) (Franstalig, tevens ook een must see)

Succes

tattoobob

• 8198 messages
  • 2564 votes

Oei daar zitten wel goede tussen ja.

Maar de meeste die ik daarvan gezien heb gaan meer richting thriller behalve

Les 7 Jours du Talion (2010). Is inderdaad een topper die ik denk ik in mijn top tien ga plaatsen.

Een paar van deze selectie heb ik nog niet gezien....eerst maar eens beginnen met Dead end!!!

Thanx voor jouw aanraders Movie-Addicted

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Enige die ik nog niet gezien heb en me wel oke lijkt is Calvaire.

Thx.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Ik zoek romantische drama's. Niet zo à la Pretty Woman, When Harry Met Sally of Notting Hill, maar échte drama's die je emotioneel maken. Eerder in de stijl van One Day, The Notebook of Jeux d'Enfants. Ook geen rom-coms en films voor het jaar 2000. Alvast bedankt!

Baggerman

• 10839 messages
  • 8284 votes

Ik ken helaas bijna alleen Aziatische:

A Moment to Remember

Los Amantes del Círculo Polar

Kimssi Pyoryugi (wel met wat komische gedeeltes, maar ik blijf deze film pushen!)

Bin-jip

Brokeback Mountain (tenzij je homofoob bent...)

Fucking Åmål (idem)

Hana & Alice

Blue Gate Crossing

Oasis (een hele weirde...)

Su-ki-da

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

ibendb wrote:

in de stijl van One Day, The Notebook of Jeux d'Enfants

Far from Heaven (2002)

The Lake House (2006)

The Time Traveler's Wife (2009)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Het hele oeuvre van Isabel Coixet denk ik ook wel. Al ken ik zelf alleen My Life without Me (2003) De voorbeelden die hoor worden genoemd hebben allemaal wel een donker randje, maar dat is ook de bedoeling?

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

The Descendants

Deja Vu

• 26 messages
  • 245 votes

Ik ben op zoek naar films over hoofdpersonages met ouders van verschillende afkomst. Dus bijv iemand die in Engeland woont met een Engelse moeder en een pakistaanse vader.

Ik ben bezig de hybriditeit te onderzoeken. Denk aan een film als East is East.

Bij voorbaat dank.

jeffur

• 69 messages
  • 0 votes

Hoi jongens, ik zoek een film als Hugo. Een spannende, film, maar ook een grappige en gezellige. Met gezellige bedoel ik de sfeer zeg maar, bij de film Hugo zie je allemaal mensen rondlopen op het station. Met allemaal leuke lichtjes enzo, maar het was ook spannend en grappig. Zo'n soort film zoek ik eigenlijk. Ice age past hier ook wel tussen, maar dat is animatie, en ik hou meer van speelfilms.

Kan iemand hier een passende film bij zoeken?

insaniyet

• 29 messages
  • 5 votes

Deja Vu wrote:

Ik ben op zoek naar films over hoofdpersonages met ouders van verschillende afkomst. Dus bijv iemand die in Engeland woont met een Engelse moeder en een pakistaanse vader.

Ik ben bezig de hybriditeit te onderzoeken. Denk aan een film als East is East.

Bij voorbaat dank.

Misschien Not without My Daughter (1991) ?

Heb de film niet gezien, maar het gaat over mensen van verschillende afkomsten.

Laten we hopen dat het geen racistische film is geworden..

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Iemand nog tips voor horror/thriller/mystery films met een flinke dosis surrealisme? Lynch films heb ik al gezien, het meeste van Cronenberg ook.

Actarus

• 502 messages
  • 2284 votes

Hallo mede-freaks!

Ik heb volgend weekend nog een extra halloween-party bij me thuis met vrienden en zou hen als 'surprise' de 10 beste schrikmomenten aller tijden willen voorschotelen....

Zo'n schrikmoment dat je niet ziet aankomen, zoals in het begin van 'End Of The Line'...die zit er al zeker in! Kunnen jullie mij die 9 andere helpen zoeken of hebben jullie nog suggesties?

Thanks!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Glacius wrote:

Iemand nog tips voor horror/thriller/mystery films met een flinke dosis surrealisme? Lynch films heb ik al gezien, het meeste van Cronenberg ook.

Barton Fink (1991)

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Glacius wrote:

Stoker (2013)

Pepino

• 473 messages
  • 826 votes

Glacius wrote:

Donnie Darko (2001)

Pepino

• 473 messages
  • 826 votes

Actarus wrote:

Hallo mede-freaks!

Ik heb volgend weekend nog een extra halloween-party bij me thuis met vrienden en zou hen als 'surprise' de 10 beste schrikmomenten aller tijden willen voorschotelen....

Zo'n schrikmoment dat je niet ziet aankomen, zoals in het begin van 'End Of The Line'...die zit er al zeker in! Kunnen jullie mij die 9 andere helpen zoeken of hebben jullie nog suggesties?

Thanks!

De klassieker Friday the 13th heeft een geweldig schrikmoment op het einde. Let wel dat je niet de remake laat zien

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Glacius wrote:

Pintu Terlarang (2009)

Stay (2005)

Stoker (2013)

Trance (2013)

En eventueel:

Enter Nowhere (2011)

Gwai Wik (2006)

Los Ojos de Julia (2010)

Glacius

• 4297 messages
  • 3032 votes

Thx voor de tips

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

jeffur wrote:

Hoi jongens, ik zoek een film als Hugo. Een spannende, film, maar ook een grappige en gezellige. Met gezellige bedoel ik de sfeer zeg maar, bij de film Hugo zie je allemaal mensen rondlopen op het station. Met allemaal leuke lichtjes enzo, maar het was ook spannend en grappig. Zo'n soort film zoek ik eigenlijk. Ice age past hier ook wel tussen, maar dat is animatie, en ik hou meer van speelfilms.

The Golden Compas

Narnia

The medallion

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Wie suggesties heeft voor films à la 'The Squid and the Whale' of 'It's kind of a funny story': vuur maar af!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

jeffur wrote:

Het Geheim (2010)

Mirror Mirror (2012)

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

jeffur wrote:

Hoi jongens, ik zoek een film als Hugo. Een spannende, film, maar ook een grappige en gezellige

Nu ik er over nadenk lijkt Hugo me vrij uniek, want om echt een soortgelijke te bedenken qua gezelligheid, sfeer en avontuur...

Misschien:

Penelope (2006)

The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)

Stardust (2007)

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

JoeCabot wrote:

Wie suggesties heeft voor films à la 'The Squid and the Whale' of 'It's kind of a funny story': vuur maar af!

Cyrus (2010) (I)

Le Hérisson (2009)

Imaginary Heroes (2004)

The Savages (2007)

Win Win (2011)

Le Premier Jour du Reste de Ta Vie (2008)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5982 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.