- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Cheuat Gon Chim was trouwens wel een film waar ik al een tijdje naar opzoek was alleen kon nooit op de naam komen.
Thx:p
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
@t Daan258
Dan zal ik niet over "Rec" beginnen, want deze heb je wellicht ook al gezien (en is ook genoemd). Maar goed, hier nog wat tips;
Secuestrados (2010) (Spaans)
Los Ojos de Julia (2010) (Spaans)
El Habitante Incierto (2004) (Spaans)
Eskalofrío (2008) (Spaans)
El Espinazo del Diablo (2001) (Spaans)
Calvaire (2004) (Frans en echt een aanrader!)
Dead End (2003) (VS/Frans)
Trouble Every Day (2001) (Frans)
Les 7 Jours du Talion (2010) (Franstalig, tevens ook een must see)
Succes 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2564 votes
Oei daar zitten wel goede tussen ja.
Maar de meeste die ik daarvan gezien heb gaan meer richting thriller behalve
Les 7 Jours du Talion (2010). Is inderdaad een topper die ik denk ik in mijn top tien ga plaatsen.
Een paar van deze selectie heb ik nog niet gezien....eerst maar eens beginnen met Dead end!!!
Thanx voor jouw aanraders Movie-Addicted 
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Enige die ik nog niet gezien heb en me wel oke lijkt is Calvaire.
Thx.
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
Ik zoek romantische drama's. Niet zo à la Pretty Woman, When Harry Met Sally of Notting Hill, maar échte drama's die je emotioneel maken. Eerder in de stijl van One Day, The Notebook of Jeux d'Enfants. Ook geen rom-coms en films voor het jaar 2000. Alvast bedankt!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Ik ken helaas bijna alleen Aziatische:
Kimssi Pyoryugi (wel met wat komische gedeeltes, maar ik blijf deze film pushen!)
Brokeback Mountain (tenzij je homofoob bent...)
Fucking Åmål (idem)
Oasis (een hele weirde...)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
in de stijl van One Day, The Notebook of Jeux d'Enfants
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Het hele oeuvre van Isabel Coixet denk ik ook wel. Al ken ik zelf alleen My Life without Me (2003) De voorbeelden die hoor worden genoemd hebben allemaal wel een donker randje, maar dat is ook de bedoeling?
Deja Vu
-
- 26 messages
- 245 votes
Ik ben op zoek naar films over hoofdpersonages met ouders van verschillende afkomst. Dus bijv iemand die in Engeland woont met een Engelse moeder en een pakistaanse vader.
Ik ben bezig de hybriditeit te onderzoeken. Denk aan een film als East is East.
Bij voorbaat dank.
jeffur
-
- 69 messages
- 0 votes
Hoi jongens, ik zoek een film als Hugo. Een spannende, film, maar ook een grappige en gezellige. Met gezellige bedoel ik de sfeer zeg maar, bij de film Hugo zie je allemaal mensen rondlopen op het station. Met allemaal leuke lichtjes enzo, maar het was ook spannend en grappig. Zo'n soort film zoek ik eigenlijk. Ice age past hier ook wel tussen, maar dat is animatie, en ik hou meer van speelfilms.
Kan iemand hier een passende film bij zoeken?
insaniyet
-
- 29 messages
- 5 votes
Ik ben op zoek naar films over hoofdpersonages met ouders van verschillende afkomst. Dus bijv iemand die in Engeland woont met een Engelse moeder en een pakistaanse vader.
Ik ben bezig de hybriditeit te onderzoeken. Denk aan een film als East is East.
Bij voorbaat dank.
Misschien Not without My Daughter (1991) ?
Heb de film niet gezien, maar het gaat over mensen van verschillende afkomsten.
Laten we hopen dat het geen racistische film is geworden..
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Iemand nog tips voor horror/thriller/mystery films met een flinke dosis surrealisme? Lynch films heb ik al gezien, het meeste van Cronenberg ook.
Actarus
-
- 502 messages
- 2284 votes
Hallo mede-freaks!
Ik heb volgend weekend nog een extra halloween-party bij me thuis met vrienden en zou hen als 'surprise' de 10 beste schrikmomenten aller tijden willen voorschotelen....
Zo'n schrikmoment dat je niet ziet aankomen, zoals in het begin van 'End Of The Line'...die zit er al zeker in! Kunnen jullie mij die 9 andere helpen zoeken of hebben jullie nog suggesties?
Thanks!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Iemand nog tips voor horror/thriller/mystery films met een flinke dosis surrealisme? Lynch films heb ik al gezien, het meeste van Cronenberg ook.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Pepino
-
- 473 messages
- 826 votes
Hallo mede-freaks!
Ik heb volgend weekend nog een extra halloween-party bij me thuis met vrienden en zou hen als 'surprise' de 10 beste schrikmomenten aller tijden willen voorschotelen....
Zo'n schrikmoment dat je niet ziet aankomen, zoals in het begin van 'End Of The Line'...die zit er al zeker in! Kunnen jullie mij die 9 andere helpen zoeken of hebben jullie nog suggesties?
Thanks!
De klassieker Friday the 13th heeft een geweldig schrikmoment op het einde. Let wel dat je niet de remake laat zien 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
En eventueel:
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Hoi jongens, ik zoek een film als Hugo. Een spannende, film, maar ook een grappige en gezellige. Met gezellige bedoel ik de sfeer zeg maar, bij de film Hugo zie je allemaal mensen rondlopen op het station. Met allemaal leuke lichtjes enzo, maar het was ook spannend en grappig. Zo'n soort film zoek ik eigenlijk. Ice age past hier ook wel tussen, maar dat is animatie, en ik hou meer van speelfilms.
The Golden Compas
Narnia
The medallion
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Wie suggesties heeft voor films à la 'The Squid and the Whale' of 'It's kind of a funny story': vuur maar af!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Hoi jongens, ik zoek een film als Hugo. Een spannende, film, maar ook een grappige en gezellige
Nu ik er over nadenk lijkt Hugo me vrij uniek, want om echt een soortgelijke te bedenken qua gezelligheid, sfeer en avontuur...
Misschien:
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Wie suggesties heeft voor films à la 'The Squid and the Whale' of 'It's kind of a funny story': vuur maar af!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
Bericht verplaatst naar Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel