- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2865 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
In Film > Algemeen > Wie weet een leuke film?:
Ik weet niet waar het moet staan dus vraag het hier maar..
Wie weet nou echt een leuke film waarvan hij zegt "Die moet je een keer gezien hebben!"
Geen Drama/Romantiek aub. Daar houd ik niet van
!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
En sorry als hij op verkeerde plek staat weet nie waar anders moet!
Groet, Wesley.
drakin
-
- 59 messages
- 40 votes
Rubber
Adams Apples
Schulze gets the Blues
As it is in heaven
Das leben der anderen
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Ik kom niet veel meer aan films toe. Maar ik heb zelf zin in films in de trend van volwassenen die naar de grote stad zijn gegaan, maar terugkeren naar hun geboortedorp(om wat voor redenen dan ook, vaak ongelukkig zijn) en bijvoorbeeld hun jeugd herleven, of dat die plek juist slechte herinneringen naar boven haalt.
Films als:
The Lifeguard
Garden State
Elizabethtown
Hello I Must be Going
And When did You Last See your Father?
Big Fish...
Genre maakt niet uit zoals je hierboven ziet, maar dat nostalgische gevoel bij dat soort kleine stadjes vind ik vaak wel mooi om naar te kijken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5982 votes
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Eerste ga ik even opzoeken. Five easy peaces heb ik in mn collectie, binnenkort maar even herzien idd 
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
dit was ook wel een trend in Japanse komedie/drama's van een tijdje geleden
meestal opende ze dan ook nog een restaurantje in hun geboorteplek oid...
imsaya
-
- 10 messages
- 0 votes
In Filmdragers en apparatuur > Titels > Filmtitels van baby ontvoering:
Ik zoek films die gaan over dat een vrouw faked dat ze zwanger is en na 9 maanden steelt ze een baby.
Ik heb meerde films gezien, maar weet de titels niet meer.
A.L.I.E.N
-
- 775 messages
- 1055 votes
In Filmdragers en apparatuur > Titels > Filmtitels van baby ontvoering:
Ik zoek films die gaan over dat een vrouw faked dat ze zwanger is en na 9 maanden steelt ze een baby.
Ik heb meerde films gezien, maar weet de titels niet meer.
"Stolen from the Hearth"? (2000)
Jelle L.
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Overige films > Zoek films:
Ik ben op zoek naar goede films, gewoon de filmtitel.
Ik zou graag wat films hebben met gestoorde hoofdpersonages zoals in Batman: The Dark Knight (The Joker), Skyfall (Raoul Silva),....
Kan iemand mij helpen??
krizl
-
- 83 messages
- 513 votes
Ik zoek Films met vergelijkbare humor als Office Space ??
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
In Film > Algemeen > Wie weet een leuke film?:
Ik weet niet waar het moet staan dus vraag het hier maar..
Wie weet nou echt een leuke film waarvan hij zegt "Die moet je een keer gezien hebben!"
Geen Drama/Romantiek aub. Daar houd ik niet van
!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
En sorry als hij op verkeerde plek staat weet nie waar anders moet!
Groet, Wesley.
Tsja... omschrijf "leuk".
Bij mij vallen onder "leuk" (en goed) bijvoorbeeld o.a. Kick-Ass (deel1, actiecomedy), We´re The Millers (road movie,comedy), Little Miss Sunshine (roadmovie,comedy), Juno (comedy), Shrek 1 & vooral 2, en Ice Age (animatie).
Een aantal uit dat rijtje zul je vast al gezien hebben.
Als je leuk wat verder kunt definiëren dan heb ik misschien ook wel wat andere tips voor je.
Veel kijkplezier!
andrizzle
-
- 29 messages
- 69 votes
Ik zoek nog films die in deze categorie vallen: Films in de (nabije) toekomst waarin de wereld op een bepaalde manier is veranderd (vooral op politiek of sociaal niveau). Ik bedoel dan niet een wereld waarin auto's vliegen en robots op mensen lijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de film The Purge, waarin de overheid een bepaalde beslissing neemt die bepaalde gevolgen heeft. Hoewel The Purge zich vooral in 1 huis afspeelt zie ik liever zoveel mogelijk van die wereld.
Andere voorbeelden hiervan zijn Minority Report en de meeste afleveringen van de Britse mini-serie 'Black Mirror'.
Genre is dan waarschijnlijk Science Fiction, en het liefst heb ik daarbij thriller/drama invloeden. Ik heb weinig tot niks met het actie genre. The Running Man vind ik dus een wat minder goed voorbeeld, maar heeft wel raakvlakken met wat ik zoek.
Ik ben benieuwd of iemand iets kan en wil verzinnen!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik zoek nog films die in deze categorie vallen: Films in de (nabije) toekomst waarin de wereld op een bepaalde manier is veranderd (vooral op politiek of sociaal niveau). Ik bedoel dan niet een wereld waarin auto's vliegen en robots op mensen lijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de film The Purge, waarin de overheid een bepaalde beslissing neemt die bepaalde gevolgen heeft. Hoewel The Purge zich vooral in 1 huis afspeelt zie ik liever zoveel mogelijk van die wereld.
Andere voorbeelden hiervan zijn Minority Report en de meeste afleveringen van de Britse mini-serie 'Black Mirror'.
Genre is dan waarschijnlijk Science Fiction, en het liefst heb ik daarbij thriller/drama invloeden. Ik heb weinig tot niks met het actie genre. The Running Man vind ik dus een wat minder goed voorbeeld, maar heeft wel raakvlakken met wat ik zoek.
Never let me go, en ook Eva(2011) voldoen daar redelijk goed aan en zijn meer drama dan scifi.
Harco
-
- 978 messages
- 0 votes
Children of Men.
andrizzle
-
- 29 messages
- 69 votes
Never let me go, en ook Eva(2011) voldoen daar redelijk goed aan en zijn meer drama dan scifi.
Never Let Me Go heb ik idd 4,5 sterren gegeven!
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Wellicht One Point O (2004) en Thomas Est Amoureux (2000) andrizzle. Al spelen beide films zich wel - voornamelijk - binnenshuis af.
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Ik zoek nog films die in deze categorie vallen: Films in de (nabije) toekomst waarin de wereld op een bepaalde manier is veranderd (vooral op politiek of sociaal niveau)
Qua thema ook wel La Antena (2007), al is dat wel een heel ander soort film dan de voorbeelden die je zelf noemde.
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Ik zoek een Japanse film die ik hier op MM was tegengekomen, maar helaas toch niet opgeslagen heb. Het is een klassieke film die zich minstens een eeuw geleden moet hebben afgespeeld, gezien de poster met traditionele kledij. Als ik het goed heb is het een drama, een beetje in de stijl van het Chinese Da Hong Deng Long Gao Gao Gua (1991). De gouden tip wordt beloond met een vreugdedansje xD
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat is een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg denk ik.
Eerste gok: Jigokumon (1953) of misschien Bakumatsu Taiyôden (1957) - maar dat is meer omdat daar recenter wat berichten gepost zijn. En ik heb meer aan de hint van kledij gezocht. Als je bedoelt dat hij op Raise the Red Lantern lijkt, komt dat door de setting, of ook het verhaal met de heerser met meerdere vrouwen?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
@cucciolo En nog een optie: Misschien kun je het oeuvre van Kenji Mizoguchi eens doornemen. Yôkihi (1955) lijkt me een kanshebber.
imsaya
-
- 10 messages
- 0 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Woestijn films:
Films die zich afspelen in de woestijn.
Geen bloederige horrors!!!
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Verder uiteraard de Aladdin, Mummy en Scorpion King reeksen en heel wat western-films.
imsaya
-
- 10 messages
- 0 votes
Ik bedoel met woestijn ook afgelegen gebergte/wegen waar bijna niemand komt.
Gewoon spannende geloofwaardige THRILLERS.
bv. iemand met panne en wordt opgepikt. of dat er een auto achtervolgd wordt door een psychopaat o.i.d. maar nergens kunen ze hulp halen. Of met motorbendes.
Als het maar GEEN horrors, cowboyfilms, oorlogfilms, romantische films zijn!!!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik bedoel met woestijn ook afgelegen gebergte/wegen waar bijna niemand komt.
Gewoon spannende geloofwaardige THRILLERS.
bv. iemand met panne en wordt opgepikt. of dat er een auto achtervolgd wordt door een psychopaat o.i.d. maar nergens kunen ze hulp halen. Of met motorbendes.
Als het maar GEEN horrors, cowboyfilms, oorlogfilms, romantische films zijn!!!
Vertical Limit (2000) Bergbeklimmers vast in de K2.
127 Hours (2010) Bergbeklimmer vast in een berg in de woestijn.
En ook Top 30 Bergbeklimfilms maar vooral Top 30 Survivalfilms
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Woestijn films:
Films die zich afspelen in de woestijn.