- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Gluon
-
- 61 messages
- 168 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Waargebeurd verhaal:
Na het zien van Into The Wild zoek ik films met een waargebeurd verhaal, ik kan er zelf namelijk weinig bedenken
Ik vond Into The Wild een super goede film en hij raakte me enorm juist omdat het waargebeurd was, weet iemand soort gelijke films?
Argo (2012) lijkt me dan weer niks
Gluon
-
- 61 messages
- 168 votes
Hartstikke bedankt ! volgende keer even beter kijken dus:)
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
zijn er goede (kort)films over slechte rappers?
timoenhilda
-
- 1 messages
- 0 votes
Een week geleden hebben we de documentaire Happy People: A Year in the taiga gezien.
Link naar moviemeter: Happy People: A Year in the Taiga (2011)
Erg interessante film, en het was jammer dat ie afgelopen was. Ik wil dolgraag meer documentaires zien over het leven van mensen in afgelegen gebieden/natuur. Waar het meer over overleven gaat in plaats van het leven zoals wij het kennen.
Welke documentaires raden jullie me aan?
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
The film Into the Wild ken je neem ik aan al?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Ik zoek een familiedrama waarin de beleveniswereld van pubers een essentiele rol heeft, maar ook weer niet dat je alleen hun wereld ziet, helemaal afgeschermd van de buitenwereld, dat de hele film om hun draait, zoals bijv in Fucking Amal of La Vie de Jesus het geval is, maar nog wel in gezinsverband. Ik kom even niet op een concreet voorbeeld, maar heb er wel films van gezien, dus ik weet dat ze bestaan. Ik weet het, 't is een beetje erg specifiek, maar ik dacht, ach, er lopen hier zoveel film freaks rond, verbaast me niets als er iemand iets te binnen schiet 
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:
Hallo ik ben opzoek naar documentaire's over zee, vissen enzo
dank u
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Atlantis (1991) van Luc Besson
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
In hetzelfde 'genre':
M1kee
-
- 64 messages
- 348 votes
Ik ben op zoek naar een film die zich afspeelt in en rondom de universiteit/college. Ik bedoel dan eigenlijk geen films als American Pie. Ik ben meer op zoek naar de echte goeie films als:
- A Beautiful Mind
- The Social Network
En in de trant van:
- Temple Grandin
- Rain man
- Good Will Hunting
En als iemand nog echt vermakelijke films kent als:
- Project X
- Chronicle
Zijn die ook welkom
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Ik ben op zoek naar een film die zich afspeelt in en rondom de universiteit/college. Ik bedoel dan eigenlijk geen films als American Pie. Ik ben meer op zoek naar de echte goeie films als:
- A Beautiful Mind
- The Social Network
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 messages
- 4519 votes
Entre les Murs (2008) - op een Franse school trouwens
The Perks of Being a Wallfl...
Diner (1982) al is deze meer coming of age dan high school
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Entre les Murs is zeker een goede aanrader! ik was hem ff kwijt, kon er niet opkomen.
cucciolo
-
- 491 messages
- 1100 votes
Ik zoek een familiedrama waarin de beleveniswereld van pubers/jongeren een essentiele rol heeft, maar ook weer niet dat je alleen hun wereld ziet, helemaal afgeschermd van de buitenwereld, dat de hele film om hun draait, zoals bijv in Fucking Amal of La Vie de Jesus het geval is, maar nog wel in gezinsverband. Ik kom even niet op een concreet voorbeeld, maar heb er wel films van gezien, dus ik weet dat ze bestaan. Ik weet het, 't is een beetje erg specifiek, maar ik dacht, ach, er lopen hier zoveel film freaks rond, verbaast me niets als er iemand iets te binnen schiet
Heb toch wat voorbeelden gevonden van wat ik ongeveer zoek:
M1kee
-
- 64 messages
- 348 votes
Bedankt voor de tips! Vanavond Entre les Murs kijken!
Ik heb gelijk een volgende, ik zou wel een goede film over dromen willen zien.
Het mag ook gaan over realiteitsverlies (Fight Club etc.)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8284 votes
Heb toch wat voorbeelden gevonden van wat ik ongeveer zoek:
Lastig, maar een poging iets enigszins soortgelijks te vinden:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Ik zoek een familiedrama waarin de beleveniswereld van pubers een essentiele rol heeft, maar ook weer niet dat je alleen hun wereld ziet, helemaal afgeschermd van de buitenwereld, dat de hele film om hun draait, zoals bijv in Fucking Amal of La Vie de Jesus het geval is, maar nog wel in gezinsverband. Ik kom even niet op een concreet voorbeeld, maar heb er wel films van gezien, dus ik weet dat ze bestaan. Ik weet het, 't is een beetje erg specifiek, maar ik dacht, ach, er lopen hier zoveel film freaks rond, verbaast me niets als er iemand iets te binnen schiet
The Squid and the Whale (2005)
appelsenperen
-
- 7 messages
- 84 votes
In Film > Algemeen > Films met korte speelduur:
Tips voor speelfilms van <100 minuten? Om bijvoorbeeld je vrije uurtjes op school door te komen. Films waar je geen uren voor uit hoeft te trekken. (geen kortfilm)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Via de uitgebreide zoekfunctie kun je bij zoeken op 'overige gegevens' ook de maximale speelduur invoeren.
Veel animatiefilms duren rond de 80 minuten.
Overigens zal het gros van alle films niet langer dan 100 minuten zijn.