- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Het genre van 'The Island' Science-Fiction.
Ik ben op zoek naar vergelijkbare films. Wel Science-Fiction maar die wel redelijk waarheidsgetrouw zijn. Iemand suggesties?
the 6th day
Blade Runner
Toomzor
-
- 20 messages
- 32 votes
In Film > Genres en landen > Humorfilms gezocht!:
Heej,
Als aankomende film-fan wil ik even zeggen dat ik nieuw ben op deze site. Heb alles al een beetje rondgekeken en het lijkt me een erg leuke/handige site.
Ik ben opzoek naar humorfilms, dan denken jullie van tjá, dat zijn er zoveel!
Maar ik zoek films zoals "Superbad" en de "Scary Movie" reeks, dus een beetje films met die puberale/droge humor. Vooral om Supebad heb ik helemaal dubbel gelegen. Dus bij deze, zouden jullie misschien een paar van deze films kunnen opnoemen?
Oja, ik houd absoluut niet van die tekenachtige films zoals bijvoorbeeld "Shrek", vind ik gewoon totaal niet grappig. En ik vond "Bank Brothers" ook een leuke film, weet niet waarom. Het acteren was slecht, en de hele film was cheap, maar de grappen vond ik perfect gewoon 
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
- Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
- The 40 Year Old Virgin
- Dodgeball: A True Underdog Story
Superbad en Scary Movie kan ik zelf ook heel erg waarderen. Ik denk dat vooral de eerste film (Don't Be a Menace...) in dat rijtje thuis past kwa soort humor.
Toomzor
-
- 20 messages
- 32 votes
thanks man, snel gereageerd!
Dodgeball had ik al gezien, die was inderdaad écht grappig.
Ik ga nu naar de videotheek 
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
bedoeling was denk ik humor films, geen dramatisch slechte kakfilms...
epic movie of date movie, the naked gun films...
die voorstellen waren beter geweest denk ik 
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
In Film > Genres en landen > Humorfilms gezocht!:
Heej,
Als aankomende film-fan wil ik even zeggen dat ik nieuw ben op deze site. Heb alles al een beetje rondgekeken en het lijkt me een erg leuke/handige site.
Ik ben opzoek naar humorfilms, dan denken jullie van tjá, dat zijn er zoveel!
Maar ik zoek films zoals "Superbad" en de "Scary Movie" reeks, dus een beetje films met die puberale/droge humor. Vooral om Supebad heb ik helemaal dubbel gelegen. Dus bij deze, zouden jullie misschien een paar van deze films kunnen opnoemen?
Oja, ik houd absoluut niet van die tekenachtige films zoals bijvoorbeeld "Shrek", vind ik gewoon totaal niet grappig. En ik vond "Bank Brothers" ook een leuke film, weet niet waarom. Het acteren was slecht, en de hele film was cheap, maar de grappen vond ik perfect gewoon 
Naked Gun, Hot Shots 1 & @, Loaded Weapon, Silence Of The Hams, Meet The Spartans, Superhero Movie, Not Another Teen Movie, Another Gay movie
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
bedoeling was denk ik humor films, geen dramatisch slechte kakfilms...
epic movie of date movie, the naked gun films...
die voorstellen waren beter geweest denk ik 
Haha, ik weet niet of er slechter bestaat dan Epic Movie (1.69*) of Date Movie (2.07*). Naked Gun films daarentegen zijn wel erg grappig.
Not Another Teen Movie, Old School, Road Trip en Starksy & Hutch zijn ook aan te raden.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Waar epic movie of date movie nog een glimlach op mijn gezicht kreeg, faalde Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood über zwaar in
En ik zei dat epic movie of date movie betere voorstellen waren omdat ze meer in de lijn van scary movie liggen...
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Waar epic movie of date movie nog een glimlach op mijn gezicht kreeg, faalde Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood über zwaar in
En ik zei dat epic movie of date movie betere voorstellen waren omdat ze meer in de lijn van scary movie liggen...
Dat durf ik niet te zeggen. Don't Be a Menace.. is door 3 van de 6 schrijvers van Scary Movie geschreven en is eveneens een parodiefilm.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Dat durf ik niet te zeggen. Don't Be a Menace.. is door 3 van de 6 schrijvers van Scary Movie geschreven en is eveneens een parodiefilm.
vond het een heel ander soort parodie, ziet er vele minder "hollywoodiaans" uit, vooral dan door het feit dat het precies is of ie met een gsm gefilmt is, zo slechte kwaliteit, en het was ook geen hele film knots boem grappen, zoals scary movie en dergelijke...
maar ach, dit is een nutteloze discussie, ik vind het gewoon een walgelijk slechte film die ik iedereen wil besparen om te zien...
Toomzor
-
- 20 messages
- 32 votes
Thanks allemaal voor de reacties.
Ik heb ook 'Knocked up' gekeken, en die vond ik ook echt geweldig , niet persé om het verhaal, maar de personages waren gewoon grappig, en daar houd ik echt van. Dat is precies wat 'Superbad' ook had, niet echt een goed verhaal, maar gewoon grappige personages. Dat vind ik echt geweldig! Dus misschien als jullie nog zoiets kennen, TELL ME =)
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik zie dat Van Wilder niet genoemd is. Op het niveau van Epic Movie, als je zoiets zoekt.. Althans, dat vind ik.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Thanks allemaal voor de reacties.
Ik heb ook 'Knocked up' gekeken, en die vond ik ook echt geweldig , niet persé om het verhaal, maar de personages waren gewoon grappig, en daar houd ik echt van. Dat is precies wat 'Superbad' ook had, niet echt een goed verhaal, maar gewoon grappige personages. Dat vind ik echt geweldig! Dus misschien als jullie nog zoiets kennen, TELL ME =)
ok, films met grappige personages
Deuce Bigalo, male gigolo
The hot chick
the animal
Airheads
Austin Powers 1,2 en 3
From dusk Till Dawn
Bill's and Ted's excellent adventure
Who framed Roger rabbit?
Earth girls are easy
Erik the Viking
Robin Hood: Men in tights
Wayne's World 1 en 2
Dude where's my car
The adventures of pluto nash
Ali G in the house
Bad Santa
Get Shorty
Be Cool
Death to Smoochy
Dogma
Clerks 1 en 2
Mallrats
Jay and Silent Bob strike back
Dumb and dumber
Ace Ventura
Eurotrip
Galaxy Quest
Rat Race
Life Aquatic With Steve Zissou, the
Napoleon Dinamite
Osmosis Jones
New guy, the
Shaun of the dead
Hot Fuzz
Big Nothing
Sorority boy's
Das zo wat er me droog te binnen schiet als ik aan komedies met leuke personages denk
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
gooi The Big Lebowski er dan ook maar bij, Leukste personages in mijn beleving.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
gooi The Big Lebowski er dan ook maar bij, Leukste personages in mijn beleving.
dude, daar heb ik compleet naast gekeken in mijn dvd rekje 
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Ik zoek meer films zoals "Lost Highway" en "The Machinist". Films zoals "Donnie Darko" zoek ik ook nog.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
De rest van Lynch al eens geprobeerd? Waarschijnlijk wel...
Jacob's Ladder anders eens proberen? Of Pi?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Zelf ben ik wel geïnteresseerd in films over cybernetica, robotica en dergelijke. Liefst in de stijl van Ghost in the Shell, al kon ik Johnny Mnemonic, The Matrix, Blade Runner enzovoort ook wel appreciëren.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Westworld al gezien? (niet op de beschrijving letten btw, klopt zoals zo vaak geen ene hol van)
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Die beschrijving klopt anders toch aardig
Maar wat Pastichio Rocker zegt, Westworld is een aanrader!
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Ik zoek meer films zoals "Lost Highway" en "The Machinist. Films zoals "Donnie Darko" zoek ik ook nog.
memento
history of violence
united states of leland
american beauty
the jacket
usual suspects, the
Transamerica
Requim for a dream
One hour photo
Napoleon Dinamite
Kiss Kiss, Bang Bang
K Pax
Fight Club
Equilibrium
Edward Scissorhands
Cube
Cube 2
Cube Zero
American History X
The butterfly effect
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Die beschrijving klopt anders toch aardig
Maar wat Pastichio Rocker zegt, Westworld is een aanrader!
Nou ja, de eerste 3 zinnen wel. Maar die laatste 2 zinnen zet je toch niet zo neer bij een korte beschrijving? Je moet het wel spannend houden voor de lezer.
memento
history of violence
united states of leland
american beauty
the jacket
usual suspects, the
Transamerica
Requim for a dream
One hour photo
Napoleon Dinamite
Kiss Kiss, Bang Bang
K Pax
Fight Club
Equilibrium
Edward Scissorhands
Cube
Cube 2
Cube Zero
American History X
The butterfly effect
Nou, behalve Memento en The Butterfly Effect zie ik niet zoveel raakvlakken met de films die hij zoekt.
Probeer 'Southland Tales' eens.
newG
-
- 956 messages
- 2345 votes
Zelf ben ik wel geïnteresseerd in films over cybernetica, robotica en dergelijke. Liefst in de stijl van Ghost in the Shell, al kon ik Johnny Mnemonic, The Matrix, Blade Runner enzovoort ook wel appreciëren.
WarGames
Tron
The lawnmower man
Maximum Overdrive
Robot Jox
Robo Warriors
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Nou ja, de eerste 3 zinnen wel. Maar die laatste 2 zinnen zet je toch niet zo neer bij een korte beschrijving? Je moet het wel spannend houden voor de lezer.
Klik op corrigeer en wijzig de beschrijving zou ik zeggen.
j_u_u_l
-
- 207 messages
- 1630 votes
Ik zoek wat films in de trant van : beetje mysterieus, zoals een geschifte man in one hour photo, heerlijk die films, de sfeer en een beetje modern.
american beauty (als er al films als deze bestaan)
one hour photo
insomnia
the village
volgens mij weet ik al wat ik zoek, want het zijn allen drama-thrillers. 
maar weet iemand nog (een) ijzersterke film(s) in dit genre?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik zoek meer films zoals "Lost Highway" en "The Machinist". Films zoals "Donnie Darko" zoek ik ook nog.
Weleens wat van Polanski gezien?
En verder: