- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp/doelgroep))
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Ik ben op zoek naar monsterfilms in de genre van The 7th Voyage of Sinbad (1958) kan iemand mij helpen!
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
Ik ben op zoek naar monsterfilms in de genre van The 7th Voyage of Sinbad (1958) kan iemand mij helpen!
naast de andere films van Harryhausen en een enkele fantasy films met Doug McClure (you may know him from such movies as Warlords of Atlantis (1978) ), is Sadko (1953) hier wel de grote aanrader (naast vele andere films van Ptushko en Russische sprookjesfilms in het algemeen... vooral deze sluit ook mooi aan: Volshebnaya Lampa Aladdina (1966) )
The Thief of Bagdad (1940) is ook een klassieker in het genre, maar die moet ik zelf nog steeds zien, in de jaren 50 werd er veel gedaan in dit genre in Italie (de zogenaamde peplum-films), maar meestal zonder monsters en magie van Harryhausen kwaliteit, dat begon pas begin jaren 80 echt los te barstten. Conan the Barbarian is nog altijd een benchmark in het heroic fantasy genre, maar dat is wellicht niet geheel wat je zoekt... ik zou je ook nog richting HongKong en Japan kunnen sturen of terug naar de jaren 30/40 waar vooral de Tarzan films in de US in dit genre passen of de jaren 50 met zijn prachtige piratenfilms (hoewel ik er niet direct eentje kan opnoemen met monsters uit die tijd), maar de tips in de bovenste alinea sluitten toch het beste aan denk ik
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Jason and the Argonauts, Clash of the Titans en The Odyssey.
De oude klassiekers van de 1ste 2 films zijn gemaakt met de effecten van Ray Harryhausen, die ook voor de effecten van Sinbad verzorgde.
Leeuwin
-
- 7 messages
- 0 votes
In Film > Genres en landen > De Japanse Film:
Heeft er iemand tips welke films lijken op Toki o Kekaru Shojo?
De meeste films die ik hierboven zie zijn horror films (of in ieder geval films met veel moorden erin). Daar hou ik niet zo van.
Leeuwin
-
- 7 messages
- 0 votes
Weet je wat ik grappig vind? Ik heb een versie van Toki O Kakeru Shojo met acteurs. Die vind ik leuker.
Hier een youtube trailer:
YouTube - Trailer - The Girl Who Leapt Through Time [Live-Action] (Toki o Kakeru Shojo)
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Heeft er iemand tips welke films lijken op Toki o Kekaru Shojo?
De meeste films die ik hierboven zie zijn horror films (of in ieder geval films met veel moorden erin). Daar hou ik niet zo van.
Dan kan ik jou deze film aanbevelen;
Hottarake no Shima - Haruka to Maho no Kagami (2009)
Ik was hier erg enthousiast over. 
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Merci beavis and Minotaures voor de titels en uitleg.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8285 votes
Ik ben op zoek naar japanse en/of koreaanse films. Vooral films als
Toki O Kakeru Shojo (The Girl Who Leapt Through Time) ben ik in geinteresseerd.
Ik hou niet van films met veel geweld erin, maar ik wil wel graag films die een beetje fantasy hebben zoals in die film dat ze tijdrijzen =3.
Hopelijk komen er een paar mooie tevoorschijn.
Wellicht zit hier wat tussen?
Japans:
Samâ Taimumashin Burûsu (2005)
Always San-chôme no Yûhi (2...
De films van Satoshi Miki
speedy007
-
- 110 messages
- 40 votes
Beste filmliefhebbers,
Ik ben opzoek naar een paar mooie titels in de gerne van de volgende films.
- Undisputed 1, 2
- Blood and Bone
- Fighting
- Never back down 1, 2
Hopelijk kunnen jullie doormiddel van de bovenstaande titels, een aantal mooie soortgelijke films aanraden.
Alvast bedankt!
Leeuwin
-
- 7 messages
- 0 votes
Dan kan ik jou deze film aanbevelen;
Hottarake no Shima - Haruka to Maho no Kagami (2009)
Ik was hier erg enthousiast over.
Ik weet niet of je het gezien hebt, maar de versie die ik had gezien is geen anime versie.
Het is deze:
YouTube - Trailer - The Girl Who Leapt Through Time [Live-Action] (Toki o Kakeru Shojo)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2538 votes
Beste filmliefhebbers,
Ik ben opzoek naar een paar mooie titels in de gerne van de volgende films.
- Undisputed 1, 2
- Blood and Bone
- Fighting
- Never back down 1, 2
Hopelijk kunnen jullie doormiddel van de bovenstaande titels, een aantal mooie soortgelijke films aanraden.
Alvast bedankt!
In Hell en Ong-Bak.
mrwhite
-
- 1521 messages
- 3499 votes
Ook Lionheart (1990) en Hard Times (1975) zijn echte klassiekers in dit genre. Verder kan ik je ook nog Undisputed III: Redemption (2010) aanraden speedy007.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8285 votes
Ik weet niet of je het gezien hebt, maar de versie die ik had gezien is geen anime versie.
Het is deze:
Het is deze versie of deze.
Leeuwin
-
- 7 messages
- 0 votes
Die eerste maar dan met de verhaallijn van de tweede =/
vengeance112
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek een film in een bepaald genre(punkers):
Ik zoek een punk film een soort van hetzelfde als SLC punks....
kan iemand mij hierbij helpen:$
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ken alleen deze docu, die wel online te vinden is.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek een film in een bepaald genre(punkers):
Ik zoek een punk film een soort van hetzelfde als SLC punks....
kan iemand mij hierbij helpen:$
in de jaren 90 was er een film gemaakt over SLC punks in de begin jaren 80, geproduceerd door Jan de Bont
bedoel je deze film? of andere films dat over de punk scene gaan?
want dan moet je bij de originele periode blijven (tot eind jaren 70, want vanaf de jaren 80 was punk al lang voorbij
)
ibendb
-
- 5038 messages
- 3225 votes
Ik heb vandaag besloten om me wat meer te verdiepen in de Animatiefilm. Maar geen zo'n typische Hollywoodfilms, maar eerder wat onbekendere, Ontroerende en hartverwarmende tekenfilms. Liefst met een buitengewoon verhaal en een aantal kippenvelmomentjes. Als iemand tips heeft, laat ze maar komen.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
My Neighbor Totoro (1988) en Spirited Away (2001) schijnen erg goed te zijn.
TrueLoveOne
-
- 36 messages
- 40 votes
@ibendb: deze film heeft op mij veel indruk gemaakt in mijn jonge jaren:
beavis
-
- 6628 messages
- 14803 votes
Voor ontroering en hartverwarming moet je toch wel in Hollywood zijn, maar anders inderdaad in Japan bij Miyazaki en aanverwante filmmakers.
Wellich wat meer obscuur werk daarbuiten:
Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel (1983)
Die Abenteuer des Prinzen Achmed (1926)
nog even apart te noemen, oosters avontuur/sprookjes:
(omdat die zelf als zodanig op mijn te-zien lijstje staan)
en de wallace and gromit shorts zijn overigens ook brilliant
ibendb
-
- 5038 messages
- 3225 votes
Dank je wel allemaal voor de vele tips! Ik heb er nu weer veel op mijn "te zien"-lijst.
johnny5
-
- 16 messages
- 0 votes
Is er al een topic van het volgende genre?
Films die zich in een nacht afspelen. De persoon of een groepje jongeren komen in allerlei rare situaties terecht met bizarre personages.
Ik zoek films die het meest in de buurt komen bij de film ''After Hours''. New York sfeertje, rare types
eventueel Adventures in Babysitting (nacht met allerlei gebeurtenissen)
Dazed and Confused
The Hangover 1 en 2
The Big Lebowski
American Graffiti
Superbad
Eyes wide shut
Harold and Kumar
etc. etc.
liever geen stoner komedies/horror
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
O Brother, Where Art Thou? (2000) voldoet aan al je criteria, behalve dan dat het plaatsvindt in een stad.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Creatieve lijst:
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Is er al een topic van het volgende genre?
Films die zich in een nacht afspelen. De persoon of een groepje jongeren komen in allerlei rare situaties terecht met bizarre personages.
Ik zoek films die het meest in de buurt komen bij de film ''After Hours''. New York sfeertje, rare types
eventueel Adventures in Babysitting (nacht met allerlei gebeurtenissen)
Dazed and Confused
The Hangover 1 en 2
The Big Lebowski
American Graffiti
Superbad
Eyes wide shut
Harold and Kumar
etc. etc.
liever geen stoner komedies/horror
Liever geen stoner komedies, maar vervolgens wel zelf Harold & Kumar noemen