- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Naar welke film(s) kijk jij uit?
Naar welke film(s) kijk jij uit?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Pfff, even rondsurfen op Movie-insider en een 2017 feature film zoekopdracht op IMDb (even door de marvel films heen scrollen evt.) en zo'n lijst vult al aardig.
Ik ben naast die Movieinsider link door de eerste 300 meest populaire titels van 2017 op IMDB heengegaan, en de watchlist 2017 staat al op 79 titels. Daar zal gerust een deel van afvallen die bij nader inzien toch niet zo denderend zijn, maar deze staan voorlopig wél op de radar!
Ik ga het niet rustiger krijgen 
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Ik ga het niet rustiger krijgen
Een lijst met 79 most anticipated films is nogal ruim vind ik, ik vraag me af hoe groot jouw lijst met reasonably anticipated films dan wel niet is 
Arrival van Denis Villeneuve kijk ik trouwens ook wel naar uit, hopelijk een wat hardere Sci-Fi film tussen het blockbuster aktie met Sci-Fi-saus geweld.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Het is inderdaad een ruime lijst, in principe de films waar ik moeite voor wil doen om ook dat jaar zelf nog te zien. Dat is het complete spectrum van dying to watch it tot 'die vind ik eigenlijk dat ik wel gezien moet hebben, Ik kijk er uiteindelijk vele malen meer dan dat, van een bepaald jaar. De Nwaah die ik wil ik wel ziens horen er niet op.
Ik vind 100 overigens nog niet gek veel hoor. Al snap ik dat het voor anderen misschien wel erg veel is. Als ik nu een film op de 2016 lijst wil zetten moet er een andere verwijderd. Best moeilijk nog hoor, soms... 
De eindlijst met beste films houd ik (veel) beknopter, maar een watchlist mag van mij langer zijn!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Pfff, even rondsurfen op Movie-insider
.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Erg he? Maar daar zit natuurlijk een logische reden achter: Dat zijn de big budget blockbusters die investeringen van honderden miljoenen vergen, en waarbij ze dus geen risico willen nemen dat een concurrerende studio gelijktijdig een grote titel uitbrengt, als het even kan.
En dan krijg je dit soort planningen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik word misselijk daarvan. Letterlijk, nouja... ik vind Marvel nog redelijk. Wel wat kitscherig, patriottisch maar ze slaan wel veel beter aan dan de rest, hoewel ik DC wellicht nooit "een eerlijke kans" heb gegeven, gezien ik al zo snel superheldenmoe was. Iron Man was mijn eerste superheldenfilm, en het is de enige die ik echt "goed" vind. Al de rest flopte of vond ik maar gemiddeld. Nu ben ik zodanig superheldenverzadigd, dat ik er gewoon niet meer aan kan/wil starten, en walg van het woord: superheld.
En dan zie je dat er nog 50 superheldenfilms de komende 5 jaar verschijnen, om dan te zwijgen van al die andere sequels. Neen, dank je. Zelfs tegen die hele Star Wars-hype zeg ik mooi, neen. Het is gewoon niet mijn ding, en er zijn genoeg andere films om te kijken die meer kwaliteit hebben, en er zijn genoeg andere dingen die ik in mijn vrije tijd kan doen, dan om mee te doen aan de hypes van de éénentwintigste eeuw just for the sake of it.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Prima toch, TornadoEF5? Er zijn gelukkig nog steeds vele malen meer films waarin ze niet voorkomen, al lijkt het in het soms anders. Lekker overslaan
Ik denk dat van de 100 titels op mijn 2016 watchlist een miniem percentage superheldenfilm is. Zelfs als je ze allemaal overslaat is er meer indie, arthouse en degelijke semi-mainstream dan je mogelijkerwijs kijken kunt.
Hoef je niet eens uit te leggen wat mij betreft hoor. Mijn leven is te kort om tijd aan zaken als voetbal of wielrennen kijken te spenderen. En sinds dat besluit blok ik het gewoon uit. Werkt prima. 
Het is ook een kwestie van de manier waarop je ernaar kijkt, wellicht. Je kunt die lading Marvel ook (desnoods met opgetrokken wenkbrauwen) opmerken, vervolgens negeren en kijken wat er nog meer uitkomt dat je wél interesseert. Geen misselijkheid voor nodig, dunkt mij, het is immers niet dat ze dit bij je gaan doen, om te zorgen dat je er niets van mist.
En zoals je kon zien in die watchlist, komen er nieuwe films van bijvoorbeeld: Martin Scorsese, Ben Affleck (say what you want over zijn acteren, maar regisseren kan hij), Andrea Arnold, Danny Boyle, Zhang Yimou, Luc Besson, Denis Villeneuve, Todd Haynes, Xavier Dolan, Terry Gilliam, Darren Aronofsky, Guillermo del Toro, Brian De Palma, David Robert Mitchell, Alex Garland, Kim Jee-woon, Sofia Coppola, Steven Spielberg, Thomas Vinterberg, Adam Wingard, Wim Wenders, Kathryn Bigelow, Hany Abu-Assad, Pablo Larraín etc etc.
En ondanks dat ik wat milder gestemd ben jegens m.n Marvel, ben ik het met je eens dat er op filmgebied (en daarbuiten) vaak betere manieren zijn om je tijd te besteden. Maarre, je bent toch 20 Tornado? Zelfs als een Trump aan de macht zou komen en alles behalve superheldenfilms (over hemzelf uiteraard) zou verbieden, heb je toch nog genoeg in te halen voor de komende 10-20 jaar?
Je bent zelf ook niet vies van een oudere film op zijn tijd, toch?
enne... Misschien niet in mijn 2018 Lijstje kijken. Zelfs van zover weg kon ik er nog 18 vinden die ik wil zien. Bizar
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik heb enkel Avatar, The Black Panther en The Last of Us op de watchlist staan voor 2018 en later.
Verder benieuwd naar Jungle Book, Tomb Raider, Asura (een Chinese film met een budget van 100 miljoen dollar?), Mount Adams, Medusa (?), Mesopotamia, ..
Voor 2019 heb ik Assassin's Creed 2. Voor 2020 heb ik Avatar III, Agartha, Azrael en een film over Alexander de Grote op de watchlist. Voor 2021 Electricity, al dacht ik dat een bezoekje aan Fast & Furious 10 of Transformers ook geen kwaad kan.
Voor 2022 ben ik benieuwd naar Avatar 4 en Add to WatchlistThe Cretaceous Period. Voor 2023 Avatar en The Realm of Agartha
Valt me verder op dat veel horrors mooie posters hebben 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
01. On the Milky Road (2016) - Emir Kusturica
02. Alien: Covenant (2017) - Ridley Scott
03. Silence (2016) - Martin Scorsese
03. Salt and Fire (2016) - Werner Herzog
03. Jason Bourne (2016) - Paul Greengrass
03. Pinocchio (20??) - Matteo Garrone
03. April (20??) - Vincent Gallo
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Mijn lijst telt nu al +- 120 films, en dan ben ik er vrij zeker van dat ik films vergeet (sommige som ik ook bewust niet op), heb ik er al 15 gezien, en staan er nog een heleboel films niet op MM (wegens geen poster of gewoon niet bekend (= hoewel de kans er dan wel dik inzit, dat die dan doorschuiven naar 2017). Kan interessant zijn voor iemand anders om er wat tips uit te halen. Allemaal zien zal ik toch niet doen (beschikbaarheid is één), en twee dat is praktisch onmogelijk, hoewel ik wel de focus wat bewust op dit jaartal wil leggen (nadat het horror- en het tiptoernooitje voorbij is (hoewel ik horror en 2016 ook kan samennemen uiteraard
))
Bacon
-
- 1012 messages
- 1378 votes
Line Walker kijk ik ook wel naar uit:
Hong Kong actie in Brazilie met Koreaanse Clara.
Bacon
-
- 1012 messages
- 1378 votes
Lee Byung Hun zit ook niet stil. 'Master' ziet er fijn uit
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Ik plaats hier vrijwel nooit iets maar goed...ik loop ff terplekke leeg 
Comments over bagger of pareltjes zijn welkom....
Trommelgeroffel...hier komt ie dan...
Ik kijk uit naar:
Boxoffice/ grotere films:
Films in de bios dan wel gezellig thuisch (heden):
Me and Earl and the Dying Girl (2015)
Films in de bios, dan wel hopelijk IFFR (2017):
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
De hype voor La La Land wordt steeds groter. Naar Nerve kijk ik ook heel erg uit. En ik kijk ook enorm uit naar All Eyez On Me.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Met de festivals van Gent en Leiden achter de rug, heb ik al weer behoorlijk wat previews mogen zien... voor het komende half jaar is dit nu mijn TOP10 van films om naar uit te kijken:
American Honey
Rogue One: A Star Wars Story
Ghost in the Shell
Toni Erdmann
Silence
Ah-ga-ssi
Guardians of the Galaxy Vol. 2
Manchester by the Sea
Brimstone
A Quiet Passion
gebaseerd op de bioscoop-verwachtingen zoals ze in MovieMeter te vinden zijn... het IFFR zal ongetwijfeld nog een boel andere "must see" films brengen... O Ornitólogo en Sarajevo Songs of Woe zouden al boven aan mijn lijstje staan als die een reguliere release kregen!!!
+ nog tien aanraders voor de komende tijd van de films die ik al gezien heb (ben niet van alle titels zeker of ze ook uit gaan komen, al was ik blij verrast om Cartas da Guerra nu wel op de releaselijst terug te zien!)
Cartas da Guerra
Home
Paterson
La Mort de Louis XIV
Scarred Hearts
Certain Women
Realive
Le Parc
Personal Shopper
Hunt for the Wilderpeople
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Flink wat:
Rules Don't Apply
Arrival
The 9th Life of Louis Drax
Nocturnal Animals
Star Wars: Rogue One
Collateral Beauty
La La Land
The Aftermath
Golden Exits
On Chesil Beach
Lady Bird
The Seagull
Light on Broken Glass
Colette
Live by Night
Manchester by the Sea
Split
Paterson
Fifty Shades Darker
A Cure for Wellness
Beauty and the Beast
Life
The Circle
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Films waar ik naar uitkijk:
- Maudite Poutine
- Meurtrière
- Home
- Raw/Grave
- Koca Dünya
- Liliom Ösvény
- Message from the King
- Poesía Sin Fin
- Region Salvaje, La
- Rupture
- Safari
- T2: Trainspotting
- Crucifixion, The
- Arrival
- Laissez Bronzer les Cadavres
- Paterson
Vergeet er vast een paar.
Meifesto
-
- 28 messages
- 0 votes
Rogue One: A Star Wars Story
Ben erg benieuwd hoe ze dit in het verhaal gaan lijmen. Maar dat we nog 5 films mogen verwachten is een heerlijk vooruitzicht.
Vorige week de eerste trailer gezien, en dat vraagt in elk geval om meer.
Hoop dat ze hier wat moois van maken.
Weet ook niet of het nodig is om de film te hermaken, origineel is zeker nog van hoge kwaliteit.
Hollywood/movie industry is natuurlijk fan van remakes en vervolgfilms/trilogieën tegenwoordig.
Trailer voelde iets minder als deel een.
Maar sowieso een must see 
Ben ook erg nieuwsgierig naar de nieuwe Wolverine film.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Flink wat:
Rules Don't Apply
Arrival
The 9th Life of Louis Drax
Nocturnal Animals
Star Wars: Rogue One
Collateral Beauty
La La Land
The Aftermath
Golden Exits
On Chesil Beach
Lady Bird
The Seagull
Light on Broken Glass
Colette
Live by Night
Manchester by the Sea
Split
Paterson
Fifty Shades Darker
A Cure for Wellness
Beauty and the Beast
Life
The Circle
Jouw Elle Fanning en Maika Monroe zijn duidelijk Emily Browning en Saoirse Ronan. Ik moet beide meer aan het werk zien. Van die laatste tot zover enkel The Lovely Bones gezien (en daar was ze 12 of 13 jaar oud). Brooklyn staat wel nog op het programma om te zien voor het jaartje 2016 alweer om is.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
En ondanks dat ik wat milder gestemd ben jegens m.n Marvel, ben ik het met je eens dat er op filmgebied (en daarbuiten) vaak betere manieren zijn om je tijd te besteden. Maarre, je bent toch 20 Tornado? Zelfs als een Trump aan de macht zou komen en alles behalve superheldenfilms (over hemzelf uiteraard) zou verbieden, heb je toch nog genoeg in te halen voor de komende 10-20 jaar?
Je bent zelf ook niet vies van een oudere film op zijn tijd, toch?
enne... Misschien niet in mijn 2018 Lijstje kijken. Zelfs van zover weg kon ik er nog 18 vinden die ik wil zien. Bizar
Ik kijk met plezier uit naar de film: Superdonald
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Jesus. Ja die zullen we ook wel krijgen, SuperDonald. Maar ik hoop als satire!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Jouw Elle Fanning en Maika Monroe zijn duidelijk Emily Browning en Saoirse Ronan.
Eigenlijk vooral Keira Knightley en Elkzabeth Olsen, maar dezen volg ik inderdaad ook.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Jesus. Ja die zullen we ook wel krijgen, SuperDonald. Maar ik hoop als satire!
Ik kijk nu al uit naar alle films en documentaires over de verkiezingen (+ primaries), want dit is toch wel legendarisch, en één die we heel ons leven levendig zullen kunnen herinneren. Ik hoop ook wel stiekem ergens op een volwaardige biografie sooner or later, want zowel over Trump en Sanders kan je heel wat vertellen, en ook Obama en Hillary Clinton maken daar wel kans op.
Moore zal wel een satire maken over Trump. Daar wed ik wel een tientje op. Zijn stand-up comedyshow is een voorproefje. Hij heeft wel geluk, want anders denk ik niet dat hij direct een idee had, en hij zoals Verhoeven zei beter maar op pensioen kon gaan, maar nu kan hij met een voor de hand liggend onderwerp makkelijk scoren bij de liberaal-gezinden.
Zwolle84; ik heb nog nooit gehoord van Elizabeth Olsen (blijkt dat ze in marvelfilms meedoet), maar effectief haar films zeggen me vaak gewoon niets.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes

TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Het begint storend te worden dat alle Maika Monroefilms steeds maar uitgesteld worden. Eerst 2015, dan 2016 en nu allemaal 2017 en nog steeds geen tot nauwelijk informatie. De surffilm staat nog geprogrammeerd voor dit jaar, maar ook daar wordt de imdb-pagina gewoon niet aangepast. Tja...
mooi, ziet er ook interessant uit, sf is wel een genre met nog zeer veel potentieel, zeker in een tijdperk waar er plots veel mogelijk lijkt te zijn op filmgebied (financieel).
Voor 2016 (vooral) nog:
The Light Between Oceans (als alles goed gaat, kijk ik hem overmorgen)
Le ciel flamand (ook ergens volgende week)
Arrival
en misschien de nieuwe hp spin-off, the space between us en assassin's creed
voor 2017
Passengers
La La Land
Live By Night
The Founder
Hidden Figures
(waarvan ik de eerste twee ook daadwerkelijk in de cinéma wil zien)
Verder nog:
Life
Beauty and the Beast
Weightless
All Eyez On Me
Heel wat interessante projecten (en met heel wat bedoel ik er heel wat), die ik ga volgen maar waar ik nog te weinig van weet. Watchlist staat al overvol, heb wel een gevoel dat er mooie tijden ons staan op te wachten (in tegenstelling tot wat we tot nu toe dit jaar voorgeschoteld kregen - want zelfs al heb ik niet alles gezien (en een aantal parels gemist), dan nog zal dit karig aanvoelen.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Het oscarseizoen begint weer te komen, maar geen enkele film komt in de buurt bij mijn verwachtingen voor Manchester by The Sea. Daarnaast mogen Blade Runner 2 en het vervolg op Twin Peaks gauw uitkomen.