• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.379 votes
Profile

Naar welke film(s) kijk jij uit?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Heart of a Dog had ik wel al 'gebookmarkt', door de goede geluiden rond die film, maar moet zeggen dat het idee en de trailer me totaal niet aanspreken. James White had ik nog niet echt bekeken. Klinkt wel als een project met veel potentie, als het de sentimentele valkuilen weet te vermijden. De trailer ziet er wat dat betreft goed, maar nog niet helemaal overtuigend uit... zal beiden wel proberen te zien

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

TornadoEF5 wrote:

Ik heb geen goesting om alles naar MM te plaatsen, waar de helft van de keren de film niet eens beschikbaar is.

De films die niet op MoMe staan zijn meestal nog in post-productie en zijn dus (eigelijk) nog niet af.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

kijk vooral uit naar

The Sky Trembles and the Ea... (Ben Rivers)

The Neon Demon (Nicolas Winding Refn)

Anomalisa (Charlie Kaufman)

The Revenant (Alejandro Gonzáles Iñárittu)

El Botón de Nácar (Patricio Guzmán) (Docu)

Message From The King (Fabrice Du Welz)

Heart of a Dog (Laurie Anderson)

Demain (Cyril Dion & Mélanie Laurent) (Docu)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik ben tot de volgende lijst gekomen.

64 stuks alweer, en het jaar is nog nauwelijks begonnen. Aangezien ik in 2015 'slechts' 75 titels heb gezien die in aanmerking kwamen voor de jaarlijst, is dat een pittig aantal om mee te beginnen. Wetende dat er nog van alles bijkomt. We'll see!

Dit zijn in elk geval de titels waar ik zin in heb, benieuwd naar ben en in de meeste gevallen heel erg graag wil zien. Geen ramp als er wat blijft liggen

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Cellulord wrote:

(quote)

De films die niet op MoMe staan zijn meestal nog in post-productie en zijn dus (eigelijk) nog niet af.

Ja ik weet het, maar ik weet wat de fout is (ik kopieer mijn lijsten van ergens, maar de BB-codes zijn lichtjes anders hier (zonder of juist met aanhalingstekens, die ik dan moet weggaan) en dan werken de linkjes. Maar ik vind de MM linkjes wel mooier.

John Milton pas jij dan evt achteraf je lijsten nog aan, of hou je het dan effectief bij die lijst tot het einde van het jaar? Submergence nog toegevoegd, vond ik eerst niet (maar moet er dus effectief bij)

Ik heb zelfs een lijst van 92 films. Weer overdreven veel. En dan zijn er nog films die er nog bijkomen en heb ik de blockbusters zelfs niet toegevoegd. Op ID en The 5th wave na (maar dat is voor maika monroe)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ja ik zag veel Maika's in je lijst ja

Submergence zag je niet omdat ik die paar uur terug pas heb toegevoegd op Themoviedb en geïmporteerd op Letterboxd. Hij stond er idd niet op. Ik heb hier niet zoveel gedaan vanwege de strengere criteria, maar daar heb ik er een stuk of 500 toegevoegd afgelopen jaar.

Maar mijn lijst is niet in marmer gehouwen hoor. Doorgaans voeg ik voornamelijk toe, maar als een film echt slecht lijkt te zijn, knal ik hem er zo vanaf. Baaibaai.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Een leuke lijst John Milton. Heb er alvast een deel in mijn "2 C" lijstje gezet.

Zitten trouwens veel "Rooms" in: "Room" "Green room" "The forbidden Room"

Meer dan 80% van mijn filmkeuze komt voort uit dit soort lijstjes van MoMe leden.

TornadoEF5, jaja veel Maika's. Heb ondertussen "The Guest" gezien maar vond hem niet zo geslaagd .

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik heb mijn tevens mijn eigen lijst uitgebreid en bijgewerkt. Hij bestaat nu uit 100 titels:

- Met alles waarvan een release date min of meer bekend is op juiste volgorde.

- Tevens heb ik voor het gemak naast de releasedatum de regisseur erbij gezet

The 100 Most anticipated films Of 2016 – A personal selection

Misschien ook handig voor andere users.

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1197 votes

in 2017 hebben we een -wie zal het zeggen- wellicht hele fijne uit Rotterdam die doet denken aan Amsterdamned

hier is ie dan:

Maasmurder

Bacon

• 1012 messages
  • 1378 votes

Wow, ik kom er net achter dat Ricky Gervais terugkeert als David Brent! 19 augustus in de bios in de UK.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Mijn (voorlopige) shortlist voor dit jaar:

45 Years (Andrew Haigh)

Agassi [The Handmaid] (Chan-wook Park)

The Big Short (Adam McKay)

Carol (Todd Haynes)

The Danish Girl (Tom Hooper)

Dheepan (Jacques Audiard)

The Diary of a Teenage Girl (Marielle Heller)

Elle (Paul Verhoeven)

Las Elegidas (David Pablos)

He Named Me Malala (Davis Guggenheim)

Ixanul (Jayro Bustamante)

Haengboki Gadeukhan Jib [Home Sweet Home] (Kyoung-mi Lee)

Jawani Phir Nahi Ani (Nadeem Baig)

Me and Orson Welles (Richard Linklater)

Much Loved (Nabil Ayouch)

The Revenant (Alejandro González Iñárritu)

Room (Lenny Abrahamson)

Umimachi Diary [Our Little Sister] (Hirokazu Koreeda)

Suffragette (Sarah Gavron)

Viaje (Paz Fabrega)

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Voor wie interesse heeft, nog een lijstje:

100 Most Anticipated Films of 2016 (FilmAffinity)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

arno74 wrote:

Voor wie interesse heeft, nog een lijstje:

100 Most Anticipated Films of 2016 (FilmAffinity)

ik weet niet meer of ik die nou gezien had of niet. Ga hem wel even bekijken nog. Die nummer 1 wordt bij ons trouwens al 2017.

justmyself93

• 8 messages
  • 455 votes

hallo,

een lijstje van films die ik graag wil zien:

Now You See Me 2

The Legend of Tarzan

9 Lives

Ben Hur

Pete's Dragon

Marauders

Assassin's Creed

.....

en nog zo veel meer

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Na The Neon Demon komt er nu wat een zwart gat. Echt uitkijken naar een film doe ik niet, ik kijk eerder uit naar films die ik nog moet zien, terwijl ze al uitgekomen zijn. Ik zal toch een poging wagen. Eerst en vooral moet ik nog een paar films zien, die al zijn uitgekomen, maar nog niet aan bod zijn gekomen (Room) of moeilijk bereikbaar zijn (Zvizdan en I Believe In Unicorns)

Verder een paar films van Maika Monroe Het helpt bovendien dat voor één of andere reden ze enkel aan interessante projecten meedoet de komende tijd.

Bokeh - leuk plot, ijsland en maika!

The Tribes of Palos Verdes - kleine surffilm (maika is ook een professionele surfster)

The Scent of Rain & Lightning - beetje een raadsel, maar titel spreekt me wel aan (maar weinig nieuws over deze film...). Met Maggie Grace ook o.a.

Hot Summer Nights - leuk plot, sfeervolle film hopelijk. En met Maia Mitchell

Tau - kan wel een (cult-)hit worden

Felt - film over het watergate schandaal, ze speelt een dochter van een belangrijk personage (lijkt een oscarkandidaat te worden voor uitreiking begin 2018)

I'm not here - het enige andere project verder (maar beetje vaag)

Verder:

Passengers - lijkt de sf-film van het jaar te worden, soort van hypothetische opvolger op het rijtje gravity-interstellar-the martian

Arrival - nieuwe Denis Villeneuve en een sf deze keer

The Light Between Oceans - talentvolle regisseur (van Blue Valentine/The Place Beyond The Pines) met een aangename cast (fassbender + vikander), in een wat gewoon verhaal maar met een potentieel sfeervolle setting

Assassin's Creed - ik ben een fan van de gameserie, maar ik denk niet dat de game zich leent voor een goede film. Ik vrees dat het een tegenvaller zal worden, maar bon.

Lights Out - wel wat benieuwd naar, al hoop ik niet dat de imdb-stemmen zijn omgekocht

Moana - lijkt een leuke disney te worden

Sully - boeiend thema, maar wellicht zal het niet echt gewaagd worden (moet ook niet voor een biografie). Eastwood - Hanks combi.

Don't Breathe - lijkt ook wel een goede horror te worden

Nerve - kan ook nog wel eens cult worden, leuke poster.

nieuwe harry potter spin-off - ben ik wel benieuwd naar

Life - leuk plot

Uncharted - ik vond de game-serie één van de beste ook, en vooral verhalend erg sterk. Kan potentieel wel eens iets worden, al blijf ik sceptisch over een gameverfilming, maar ik verwacht meer van deze dan van Assassin's Creed.

En nog veel meer waar ik wel naar benieuwd ben, zoals o.a. de films van Cannes of het nieuwe Oscargeweld, en de vele kleine films waar we het bestaan nu nog niet van af weten. We zien wel. Een echte uitschieter: "daar kijk ik zo naar uit", is er niet.

Bacon

• 1012 messages
  • 1378 votes

Naar de nieuwe film van Kim Jee-won (I saw the Devil, The good, the bad and the weird) kijk ik erg uit!

160717 출발! 비디오여행 온 영화 @ 밀정 - YouTube 'The age of shadows'

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Langzamerhand zijn er een aantal titels doorgestroomd naar 2017. Toen ik net weer even op mijn Watchlist 2017 keek, viel me daarbij op dat 5 januari een goede dag wordt. Er gaan maar liefst 3 films die ik nu al wil zien in Nederland in première, allemaal op dezelfde dag:

- Martin Scorsese's Silence (2016)

- Justin Kurzels Assassin's Creed (2016)

- Ang Lee's Billy Lynn's Long Halftime Walk (2016)

Toch wel jammer dat we die niet mee kunnen nemen voor de eindjaarslijstjes, net als Birth of a Nation en American Honey.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Toch wel benieuwd naar 'Silence'; het boek was expliciet en heftig, best benieuwd of Scorsese vol erin gaat.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Aanrader?

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Het boek? Vond de Nederlandse vertaling destijds wat houterig en slordig. Ook veel getuigenverslagen die me steeds uit het verhaal haalden, zoals bijvoorbeeld in de oorspronkelijke Dracula. Tot overmaat van ramp was auteur Shūsaku Endō erg christelijk, dus dat kon ik toentertijd (jaar of vier terug) slecht hebben als boze atheïst met actieve religiehaat. Vermoed eerlijk gezegd dat de film sterker kan gaan worden dan het boek, omdat Scorsese de goede dingen (de sfeer, het heftige geweld) voor zichzelf laat spreken en de wat gedateerde, prekerige toon achterwege laat.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Dunkirk (2017) ben geen fan van Nolan maar hij weet denk ik vast wel een fatsoenlijk budget los te peuteren voor een oorlogsfilm die hopelijk van het grote scherm af gaat knallen.

Alien: Covenant (2017)

Nieuwe film van Darren Aronofsky (2017)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Voor 2017 zijn het op dit moment voornamelijk de grote blockbusters waarvan de releasedata al vast liggen, de marvels etc, daardoor ziet de 2017 watchlist er op het moment nogal Hollywoody uit. Ik kijk ook niet naar allemaal écht uit, maar aangezien ik toch ook die Pathé pas heb tegenwoordig, ga ik ze wel zien. Op het moment dat de tijd dringt en meer betere titels bekend worden gemaakt zal ik er wellicht een aantal schrappen.

*klik op read notes voor regisseur en releasedatum*

Ik heb tevens de 2016 watchlist weer bijgewerkt, 2017 releases eruit gehaald, onwaardige titels verwijderd, nieuwe releasedata toegevoegd en een aantal nieuwe titels erbij zodat hij weer op 100 staat.

Van die 2016 anticipatie-lijst zoals hij nu is, heb ik er 33/100 gezien. Totaal aantal geziene 2016 films staat nu op 64 titels. Maar in ieder geval dus nog 67 titels waar ik naar uitkijk!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

John Milton wrote:

Langzamerhand zijn er een aantal titels doorgestroomd naar 2017. Toen ik net weer even op mijn Watchlist 2017 keek, viel me daarbij op dat 5 januari een goede dag wordt. Er gaan maar liefst 3 films die ik nu al wil zien in Nederland in première, allemaal op dezelfde dag:

- Martin Scorsese's Silence (2016)

- Justin Kurzels Assassin's Creed (2016)

- Ang Lee's Billy Lynn's Long Halftime Walk (2016)

Toch wel jammer dat we die niet mee kunnen nemen voor de eindjaarslijstjes, net als Birth of a Nation en American Honey.

2017 eindejaarslijstjes hé Ben trouwens enorm bang dat Assassin's Creed een tegenvaller gaat worden, dus zou de verwachtingen een klein beetje temperen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik zag dat staan ja, ik snap alleen niet zo waarom. Justin Kurzel én Adam Arkapaw en Fassie. Dat zijn wat mij betreft de beste ingrediënten ooit voor een game verfilming. Uncharted heeft Seth Gordon als regisseur. Just saying

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Uncharted heeft wel een betere game-serie, en leent zich - indien goed uitgewerkt - beter tot een film. Het budget van Assassin's Creed is wel beduidend groter. Ik ken de regisseur en de cinematographer helaas niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Wel ben ik er zeker van dat "eigen inbreng" in zekere mate beperkt zal blijven, en er een bepaald stramien zal moeten aangehouden worden wat ten koste gaat van creativiteit en talent. Ik denk dat bij zo een films de regisseur ook minder uitmaakt, en zelfs "gelauwerde" regisseurs mispakken zich hier wel eens aan. (kijk maar naar Ang Lee's Hulk of Darren Aronofsky's Noah). Fassbender is ook een acteur die ook maar moet uitvoeren, wat van hem verwacht wordt. Echt slecht zal het niet worden, maar ik vrees wel voor een flop(je). Ook omdat ik al weet dat veel van het verhaal zich zal afspelen in het "heden" terwijl dat in de games vaak een heel storend element was.

Ik verwacht meer van The Light Between Oceans, ook met Arkapaw en Fassie!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Watchlist 2016: 13/82 (zou het eigenlijk kunnen aanvullen met wat nieuwe films, maar bon.. )

Watchlist 2017: Letterboxd list

Bij die van 2016 ga ik niet meer aankomen, heb er alleen een paar verwijderd die n.v.t. meer waren. Zie ook dat ik er een heleboel vergeten was, en om de nieuwe films toe te voegen, is het onbegonnen werk. Ik zou er beter gewoon meer kijken, of die watchlist gaat niet echt volledig uitgekeken raken , hoewel ik nu wel op de goede weg ben. Vrees er verder ook voor dat ik niet elke film dit jaar ga kunnen zien, en dat er nog wel een paar films zullen zijn die ik pas volgend jaar ga kunnen zien (vooral de Maika Monroe films onder andere), omdat het opvallend stil daarrond is.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

True, het blijft afwachten maar hoe goed de game is zegt volgens mij minder over hoe goed de film wordt, dan de mensen die de film maken. We gaan het zien, Tornado. Overigens verwacht Ubisoft niet heel veel met de film te verdienen, las ik. Het gaat meer om naamsbekenheid van de game franchise.

Ik denk dat hij het wel goed gaat doen. Voor een game verfilming, uiteraard. The Light Between Oceans ben ik ook wel benieuwd naar, hopelijk niet te gesuikerd.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Budget was 150.000.000 euro, dus dat is best veel. Maar we gaan het wel zien, hoop natuurlijk dat hij het goed zal doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.