- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films die ze wél mogen remaken
Films die ze wél mogen remaken
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Zou je niet beter een slechte film nemen waarvan het niet erg is als de remake wederom slecht is?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Eem goeie film waarvan de remake goed is is toch ook geen probleem. Als het de zelfde film is, maar dan betere effecten, zou het een geweldige film worden. Maar het was zo maar iets...
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Zie niet zo hoe Poltergeist veel beter zou kunnen. Prima effecten ook.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
En je zou slachtoffer kunnen worden van het 'Psycho' effect.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Even iets heel anders, maar ik pleit voor een remake van de Pippi Langkous films. Als je ooit een Pippi-vhsje hebt gedraaid (voor je kind) dan weet je wat ik bedoel. Afschuwelijke nasynchronisatie, lelijke, fletse kleuren en houterig acteerwerk. Terwijl de verhalen op zich een erg leuke en mooie verfilming moeten kunnen opleveren.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Even iets heel anders, maar ik pleit voor een remake van de Pippi Langkous films. Als je ooit een Pippi-vhsje hebt gedraaid (voor je kind) dan weet je wat ik bedoel. Afschuwelijke nasynchronisatie, lelijke, fletse kleuren en houterig acteerwerk. Terwijl de verhalen op zich een erg leuke en mooie verfilming moeten kunnen opleveren.
Inderdaad, de originele honderden keren gekeken toen ik klein was volgens mij, Pippi Langkous verjaardagsfeestje gegeven en het boek is ook leuk. Zou geremaked mogen worden op een mooie manier 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Ik vind de kleuren van de originele Pippiseries juist geweldig. Zou wel willen dat ze hier ondertiteld te krijgen waren, want door die dubbinmgs lijkt het inderdaad allemaal behoorlijk kranterig geacteerd.
Kennen jullie dit?:
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
In '88 was er trouwens een Engelstalige remake.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Een remake van Taran en de Toverketel. Nu komt een remake van een tekenfilm niet echt veel voor. Deze zou wel leuk zijn, omdat het zeker geen slechte Disney is maar soms slecht afgewerkt en wat in de vergeethoek zit. Je zal er nergens fragmenten van vinden in een Disneycompilatie of iets van in Disneyland.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Het eerste wat mij te binnenschiet is Orphée van Jean Cocteau. En dan bij voorkeur door Lynch. 
De film heeft enorm veel potentie en vooral een interessante thematiek. Maar faalt op veel vlakken en doet toch wat verouderd aan. Rijp voor een remake. 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Een remake van Taran en de Toverketel. Nu komt een remake van een tekenfilm niet echt veel voor.
Jawel, hoor. Kijk maar naar al die goedkope tekenfilmversies van Assepoester, Pocahontas, Alladin etc. die men maakte om te kunnen in cashen op het succes van de Disneyversies.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Weet je niet hé.
Van mij mogen ze het proberen, afkraken kan altijd nog.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Van mij mag alles, maar ik heb r geen vertrouwen in.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Zie niet zo hoe Poltergeist veel beter zou kunnen. Prima effecten ook.
ik ook niet
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Nee dark! Geen goed idee.. Maak dan een remake van een slechte film eeh Het Debuut misschien?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Een remake van De Leeuw van Vlaanderen. Was toen al niet slecht, maar ik denk iets in de stijl van Kingdom of Heaven...
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ik vind de kleuren van de originele Pippiseries juist geweldig. Zou wel willen dat ze hier ondertiteld te krijgen waren, want door die dubbinmgs lijkt het inderdaad allemaal behoorlijk kranterig geacteerd.
Kennen jullie dit?:
Ja pippi de tekenfilm!
is niks aan.
alleen het stemmetje is al niet om aan te horen!
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Vreselijke tekenfilm idd. Zag de versneden tv serie van de film...
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Van mij mag 'Soldaat van Oranje' wel hermaakt worden.
De huidige versie, van Verhoeven, vind ik nogal rommelig overkomen. Een beetje aan het script werken zodat het wat strakker loopt allemaal moet kunnen. En hoewel Hauer en de Lint wel ok acteren, kan de film ook wel wat betere acteurs gebruiken.
Potentie heeft die film wel natuurlijk, en dat is wel belangrijk als je iets wilt hermaken.
50dirham
-
- 1 messages
- 81 votes
een film die ze van mij mogen remaken is kpax voor de mensen die die hebben gezien weten denk ik wel wat ik bedoel
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Dune... heb de miniserie niet gezien overigens...
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Nee dark! Geen goed idee.. Maak dan een remake van een slechte film eeh Het Debuut misschien?
Waarom niet het de enige film waarom Lessie Nielsen grappig is 
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
Dune... heb de miniserie niet gezien overigens...
Dune
die met sting geen goed idee..... toch David Lych maar echt zijn slechte film
RupertPupkin
-
- 172 messages
- 19 votes
Dune mag van mij zeker opnieuw. Veel potentie. Volgens mij kan ik me herinneren dat Lynch zelf ook niet blij was met het resultaat, hij had te weinig vrijheid van bovenaf. Er is wel al een directors cut.
D-ark
-
- 1755 messages
- 420 votes
ja maar dan niet met Lych hij heeft de film behoorlijk verklant.
Echt bagger.
Goed laten Spielberg dune doen dan kan die Close Encounters 2 van maken
hierishem
-
- 3 messages
- 1 votes
The incredibel schrinking man uit 1957.
Vind ik zelf een goede film ,een remake zou leuk zijn zeker nu met al die speciale efecten.