• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Films die ze wél mogen remaken

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

* It.

Kan echt beter. Gaat wellicht ook gebeuren, maar helaas ook voor TV.

* The Never Ending Story

Zou een treatment ala LOTR kunnen krijgen. Zou zomaar beter kunnen zijn dan de versie van Wolfgang.

* Thunderball

Simpelweg omdat het kan. Ooit eerder gedaan met Never Say never Again. Lijkt me wel eluk om weer een alternatieve Bond te nemen. Zou Brosnan in zijn contract hebben staan dat hij de rol nooit elders mag spelen?

* The Day of the Triffids

Kan veel beter en blijft een prachtverhaal.

* The Day of the Dead

Romero kon helaas nooit het scenario verfilmen dat hij wilde. Misschien kan het een ander wel na het succes van de nieuwe Dawn of the Dead

* Treasure Island

Okay, er zijn er al velen gemaakt, maar ik heb de definitieve versie nog niet gezien.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Thunderball is trouwens niet meer mogelijk, in 1997 zijn alle rechten van McClory gekocht voor 30 miljoen dollar meen ik.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

The Osterman Weekend lijkt me trouwens wel geschikt.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

* The Never Ending Story

Zou een treatment ala LOTR kunnen krijgen. Zou zomaar beter kunnen zijn dan de versie van Wolfgang.

Alsjeblieft niet zeg! Wat is er mis met het origineel? Prima effekten, prima personages, prima muziek.

En 'LOTR-treatment'? Maak dan een computerspel, oogt misschien nog mooier.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

* Rent-a-Friend

Script kan sowieso beter. Het idee is erg leuk, de uitwerking mager (ondanks het zeer behoorlijke budget)

* Western

Zou een independent film van gemaakt kunnen worden a la Sideways.

* Wildschut

Ik zit te denken aan een remake van de Coen bros die zich afspeelt in de middle of nowhere van Texas.

* Rope

Een remake door Richard Linklater zie ik wel zitten.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

kappeuter wrote:

*

* Wildschut

Ik zit te denken aan een remake van de Coen bros die zich afspeelt in de middle of nowhere van Texas.

Absoluut niet, de sfeer van de film en de acteurs zijn niet te verbeteren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ook afblijven, brilliante film

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

The Godfather. Goede rollen van Marlon Brando en Al Pacino hoor, maar het had wat meer drama kunnen bevatten. Woody Allen kan dat mooi doen en kan ook gelijk Sonny spelen

Serieus: The Searchers heeft potentie zat om echt iets bijzonders te zijn, maar ondanks zijn status vind ik het niks op deze manier. Misschien kan een hedendaagse regisseur het nog eens proberen.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

U-96 wrote:

Alsjeblieft niet zeg! Wat is er mis met het origineel? Prima effekten, prima personages, prima muziek.

Matige muziek, matig acteerwerk, achterhaalde effecten...

En 'LOTR-treatment'?l

Ja. Meer tijd ervoor nemen en wat serrieuzer.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Matige muziek, matig acteerwerk, achterhaalde effecten...

Over de eerste twee zaken verschillen we dan van mening, maar dat derde vind ik nergens op slaan. Kom op, achterhaalde effekten zijn toch prima te accepteren? Je zou verbetering van effekten ('LOTR-treatment') hooguit als grote extra kunnen zien in zo'n remake, want achterhaalde effekten bestaan gewoon. Anders zou men toch net zo goed alles kunnen remaken wat achterhaalde effekten heeft?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Beetje vreemd misschien, maar toch...

De films van Pippi Langkous.

Als je de vhs-banden ziet met geheel verfletste beelden, houterig acteerwerk e.d., nog afgezien van de tenenkrommende nasynchronisatie, brrrr. Toch zijn van de verhalen volgens mij hele leuke, hedendaagse films te maken.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Wouter wrote:

It.

Kan echt beter. Gaat wellicht ook gebeuren, maar helaas ook voor TV.

Zou inderdaad misschien best interessant zijn, al is het alleen maar zodat het wat zwakke einde eens flink onder handen genomen kan worden. Alleen hopen dat ze iemand weten te vinden die net zo'n Pennywise kan neerzetten als Curry ...

The Day of the Dead

Romero kon helaas nooit het scenario verfilmen dat hij wilde. Misschien kan het een ander wel na het succes van de nieuwe Dawn of the Dead

Mee eens. Nadat zowel Night of the Living Dead als Dawn of the Dead een prima remake hebben gekregen, verdient ook Day of the Dead er eentje. Wat mij betreft met Snyder als regisseur ...

Verder zou ik persoonlijk een remake van James T. Flocker's Ghosts That Still Walk uit '77 erg interessant vinden, zou een erg indrukwekkende thriller kunnen worden.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Dustyfan wrote:

Denk niet dat dat de moderne jeugd nog aanspreekt; zelfde probleem als met Ja Zuster, Nee Zuster.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Quentin wrote:

(quote)
Absoluut niet, de sfeer van de film en de acteurs zijn niet te verbeteren.

Kom zeg....

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Dustyfan wrote:

Queto Yurlunyur wrote:

Denk niet dat dat de moderne jeugd nog aanspreekt; zelfde probleem als met Ja Zuster, Nee Zuster.

Welk probleem? Die film was een groot succes....

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

kappeuter wrote:

* Rent-a-Friend

Reinbo wrote:

Ook afblijven, brilliante film

Briljant? Verder dan een goed idee, slecht uitgevoerd, kom ik niet.

Ideaal voor een remake, idd.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

U-96 wrote:

(quote)

Over de eerste twee zaken verschillen we dan van mening, maar dat derde vind ik nergens op slaan. Kom op, achterhaalde effekten zijn toch prima te accepteren? Je zou verbetering van effekten ('LOTR-treatment') hooguit als grote extra kunnen zien in zo'n remake, want achterhaalde effekten bestaan gewoon. Anders zou men toch net zo goed alles kunnen remaken wat achterhaalde effekten heeft?

Hier heb je een punt in. Maar het is ook slechts een van de redenen waarom ik het graag zou zien gebeuren.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Wouter wrote:

(quote)

Kom zeg....

In ieder geval het voorstel wat eerder werd gedaan, ik vind juist de setting en de uitwerking, het platte boerse stukje Belgie met de stoere gangsters uit Nederland erg goed werken en vooral het acteerwerk van Maas en de Pauw maakt de film.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Wouter wrote:

Welk probleem? Die film was een groot succes....

Ik doelde op de te verwachten kwaliteiten van de film, niet op de commerciële haalbaarheid. (over Ja Zuster, Nee Zuster hoorde ik vrij veel negatieve verhalen, en het gemiddelde hier is niet best)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Queto Yurlunyur wrote:

(quote)

Ik doelde op de te verwachten kwaliteiten van de film, niet op de commerciële haalbaarheid. (over Ja Zuster, Nee Zuster hoorde ik vrij veel negatieve verhalen, en het gemiddelde hier is niet best)

Nee, dat is juist het trieste: mensen van tegenwoordig hebben geen gevoel meer voor kwaliteit, zie ook het lage gemiddelde van de oude Texas Chainsaw Massacre. Had ook hartstikke goede kritieken, en ik persoonlijk heb ook geen flauw idee wat er met die film mis kan zijn.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

(quote)

Briljant? Verder dan een goed idee, slecht uitgevoerd, kom ik niet.

Ideaal voor een remake, idd.

Film kent juist een heerlijke droogkomische uitwerking, een beetje a la van Warmerdam. Ook de locaties en de Art Direction is top. Ik geef toe dat het nog beter zou kunnen (kan elke film) , maar voor mij een van de beste 5 Nederlandse film allertijden, dus maar niet remaken.

pink_roosje

• 1792 messages
  • 807 votes

Ik zit wel een te denken hier over. het nadeel alleen is dat de meeste film die ik wel wat "moderner"" zou willen zien al goed zijn.

je gaat ze dan teveel vergelijken met het orgineel. En dan zijn de special effects misschien beter maar dat was het dan.

Als ik mag kiezen zou het de hele Jaws reeks zijn. in de hoop dat de haai er nu wel echt uitziet en je in de film blijft en je niet realiseert dat het maar een film is.

pink_roosje

• 1792 messages
  • 807 votes

Dit is ook wel een leuke ik was laatst the blair witch project aan het kijken met mijn broertje en ik had hem wijsgemaakt dat het echte beelden waren. Hij was vet bang. Aan het einde van de film als ze vlak bij het huisje zijn zie je een rood lichtje en in het huisje als ze langs het raam lopen weer. Mijn broertje realiseerde zich hierdoor dat het een gewone film was. Jammer dat ze dat er niet uitgehaald hebben.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Rear Window en Ben-Hur.

King KOng en Titanic zijn goed gelukt dus waarom niet die 2..

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Turkeyloverz wrote:

Rear Window en Ben-Hur.

Zijn beide al geremaked. Sterker nog Ben-Hur ís een remake. En er is recent nog een tekenfilmversie van gemaakt En Rear Window is in de jaren '90 nog remaked.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Natural Born Killers moet opnieuw worden gemaakt, dit keer wel met Tarantino aan het roer !

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

The One Ring wrote:

(quote)

Zijn beide al geremaked. Sterker nog Ben-Hur ís een remake. En er is recent nog een tekenfilmversie van gemaakt En Rear Window is in de jaren '90 nog remaked.

Goed om te weten, bedankt

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

moviefreak#1 wrote:

Natural Born Killers moet opnieuw worden gemaakt, dit keer wel met Tarantino aan het roer !

Wat was er mis met het origineel?

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Alle films van Uwe Boll alvast. Leuk idee wel allemaal, die films, maar mozes zeg..

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Een remake van Poltergeist lijkt me wel wat.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.