- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmclichés
Filmclichés
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
-De moordenaar niet nog een extra kogel door z'n hoofd geven voor de zekerheid...
Hoe vaak dat wel niet gebeurd in een horrorfilm
Die klootzak komt altijd nog even terug wanneer ze denken van 'm af te zijn.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik heb ooit ergens gelezen dat de quote "let's get out of here" het meest voorkomt in films. En sinds ik dat weet valt het me altijd weer op. Zit in bijna elke (Engelstalige
) film. Je gaat je er gewoon aan ergeren. Komt vooral te pas en te onpas voor in van die goedkope misdaad en actiefilms.
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2254 votes
Puberzoons die een slechte band met hun vader of moeder hebben. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen, maar op de een of andere manier weten ze hun ouders op het eind van een film altijd wel te waarderen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het eeuwige vallen tijdens een achtervolging...
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat mensen nooit bereik hebben op hun mobiel of dat de batterij ineens leeg is, net op het moment dat ze moeten bellen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dat mensen nooit bereik hebben op hun mobiel of dat de batterij ineens leeg is, net op het moment dat ze moeten bellen.
.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja precies, en wat jij eerder ook zei dat de killer altijd nog even overeind komt nadat hij tig keer is neergeschoten of gestoken
Kan gewoon niet missen. En wat ik me ook altijd afvraag in een horror is waarom mensen altijd naar boven rennen? Dat zie je ook vaak 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Of waarom het suffe meisje áltijd op de knapste jongen van de school valt, en hem nog krijgt ook..
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Of waarom het suffe meisje áltijd op de knapste jongen van de school valt, en hem nog krijgt ook..
Ehmm, andersom bedoel je zeker. Ik zie altijd van die sullen met de lekkerste meisjes. En vreemd genoeg is dat vaak ook nog eens zo in het echte leven.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, dat zie je ook vaak. Maar waar ik meer op doel is dat de Hunk over iets gelogen heeft wat het suffe meisje verdrietig maakt, en uiteindelijk komen ze toch bij elkaar.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
Die klootzak komt altijd nog even terug wanneer ze denken van 'm af te zijn.
Volgens mij het eerst vertoond in Westworld uit 1973. Toen was het briljant. Jammer dat het nu een cliché is geworden.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
Een ander cliché, niet zozeer over wat er in een film wordt gezegd of gedaan, maar wat óver een film wordt gezegd: 'de acteurs hebben zichtbaar plezier in hun rol'. Als dat zo zou zijn, moet het wel om heeeeeeeeeeeele slechte acteurs gaan.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Of om een amateurwerkje, en daar is 't vaak wel zo 
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Cliché waar ik 'n behoorlijke hekel aan heb:
Als een persoon op het punt staat iets te zeggen jegens de andere persoon en vervolgens afremt bij de woorden 'it's just....' gevolgd door 'n korte stilte. Vreselijk!
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Volgens mij het eerst vertoond in Westworld uit 1973. Toen was het briljant. Jammer dat het nu een cliché is geworden.
Benieuwd of het in de remake van 'Westworld' (2012)nog werkt 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Cliché waar ik 'n behoorlijke hekel aan heb:
Als een persoon op het punt staat iets te zeggen jegens de andere persoon en vervolgens afremt bij de woorden 'it's just....' gevolgd door 'n korte stilte. Vreselijk!
Dat is niet zozeer een filmcliché maar ik ben het zeker wel met je eens. Dan komt het ook gelijk niet meer geloofwaardig over.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
- Mensen die eeuwig hun adem kunnen inhouden onder water.
- Spiegeltje open, spiegeltje dicht.. oeh daar staat opeens iemand.
- De 'toevallige' ontmoetingen. Ook als is het New York met 8 miljoen inwoners..
- Politie die er eeuwen over doet om ergens te komen.
- Mensen die als ze eenmaal boos worden of op wraak zinnen een heel legioen aan mensen neer kunnen halen.
- Killers die, ook al gaat het bos 360 in de rondte, toch altijd weten waar ze het slachtoffer moeten zoeken.
- Roekeloze schoten die toch hun doel weten te bereiken. En meestal ook nog erg precies in het hart of in het hoofd.
etc. etc. etc. zo zijn er nog duizenden. Gelukkig erger ik me er vrijwel nooit aan (tenzij het de spuigaten uit loopt). 
Tha-Joker
-
- 1048 messages
- 951 votes
Whahahaaa, dan was het gewoon toeval dat je precies die cliché plaatste
.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Als het een Britse schurk is, het ook meteen een Shakespeariaanse Britse schurk is.
Of Vinny Jones- of Jason Strathamachtigen voor de minder gepolijste types.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
@ DonOswaldo: - Spiegeltje open, spiegeltje dicht.. oeh daar staat opeens iemand.
Dat die je inderdaad erg vaak. 
jipt
-
- 3461 messages
- 3471 votes
Als iemand tegen het verkeer in rijd komt er altijd een vrachtwagen aan.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Auto's die in het heetst van de strijd niet starten
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
's Nachts iemand aanrijden en dan naar 't lichaam toelopen..
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Tja, doorrijden na een ongeluk is nou eenmaal verboden