- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmclichés
Filmclichés
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Of als er gewerkt moet worden met een computer of een laptop, hoeft men nooit te wachten tot deze opstart en kan direct beginnen met typen.
Mr Wendal
-
- 47 messages
- 87 votes
Als iemand niet thuis is geweest ziet men dat altijd aan het onbeslapen bed. Hoewel je ook thuis kan zijn geweest zonder te slapen of je kunt je bed ook netjes opmaken als je hebt geslapen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ja en er gaat ook nooit iemand naar het toilet! of was die al genoemd?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Worden er wel eens telefoongesprekken van langer dan 5 minuten gevoerd ? 
De telefoon gaat zelden of nooit bij het hoofdpersonage, die wordt niet gebeld, maar belt zelf.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Worden er wel eens telefoongesprekken van langer dan 5 minuten gevoerd ? 
Worden er uberhaupt ooit gesprekken langer dan 5 minuten gevoerd?
Dat cliché herken ik niet zo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Worden er uberhaupt ooit gesprekken langer dan 5 minuten gevoerd?
Over het algemeen niet nee. Stalker schiet me zo even te binnen, hoewel je daar beter van een monoloog kunt spreken.
In Before Sunrise zitten ook wat langere gesprekken, maar langer dan 10 minuten per gesprek is het denk ik ook niet.
V
-
- 8369 messages
- 3363 votes
Bertje: "We moeten afspreken vanavond!"
Henk: "Ok, hoe laat?"
Bertje: "Mwoah, uurtje of negen?"
Henk: "Is goed. Tot vanavond."
Einde scene...
Why oh why spreken ze niet af waar ze elkaar zullen ontmoeten??
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Iemand belt een ander op:
Pakt de hoorn op, tikt een nummer in.. En 1 seconden nadat hij 't nummer ingetikt heeft begint hij al met praten.. Zie je overal in films..
Ook hangen Amerikanen zomaar de telefoon op tijdens een gesprek.. Ze zeggen nooit 'Ik hang op' of 'Daag' ofzo..
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Als iemand aan het bellen is en er gebeurd iets of er komt iemand binnen, zegt die persoon aan de telefoon altijd "Ik moet ophangen" en hangt direct op en wacht dus niet tot die andere persoon iets kan terugzeggen zoals "Oke, dan spreek ik je later nog wel een keer" of "Ok, tot ziens dan maar", maar drukt de telefoon direct uit of hangt direct op ...
V
-
- 8369 messages
- 3363 votes
Kettingrokers stoppen aan het eind van de film bijna altijd met roken.
FX
-
- 931 messages
- 685 votes
Eerlijk gezegd komt dat mij niet echt bekend voor V.
sydney
-
- 2223 messages
- 0 votes
Over het algemeen niet nee. Stalker schiet me zo even te binnen, hoewel je daar beter van een monoloog kunt spreken.
In Before Sunrise zitten ook wat langere gesprekken, maar langer dan 10 minuten per gesprek is het denk ik ook niet.
In Paris, Texas is Travis zeker 8 minuten (telefonisch) in gesprek met Jane. Ik weet echter niet of dit valt onder de "normale" telefoongesprekken, omdat Jane tegenover travis zit, maar dan achter een (voor jane ondoorzichtig) raampje.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Woddy Allen?
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Als iemand aan het bellen is en er gebeurd iets of er komt iemand binnen, zegt die persoon aan de telefoon altijd "Ik moet ophangen" en hangt direct op en wacht dus niet tot die andere persoon iets kan terugzeggen zoals "Oke, dan spreek ik je later nog wel een keer" of "Ok, tot ziens dan maar", maar drukt de telefoon direct uit of hangt direct op ...
Tja als Henkie met een grote bijl net komt binnen stormen 
empirekees
-
- 1597 messages
- 2401 votes
Kinderen maken altijd tekeningen met daarop mensen die vermoord worden of andere gruwelijke dingen. Zie 'The Ring' en 'The Butterfly Effect'.
T®inity
-
- 571 messages
- 0 votes
Als de bad guy de 'held' helemaal heeft afgeslacht en de genadeklap wil geven moet hij altijd weer een opmerking maken waardoor de 'held' opeens veel kracht krijgt en uiteindelijk victorie boekt.
bohica
-
- 254 messages
- 307 votes
of de bad guy moet per se zijn hele evil plan vertellen en dan de good guy voor dood achterlaten
Rujar
-
- 2871 messages
- 3816 votes
Zal ongetwijfeld al 1000x vertelt zijn, maar ik zie altijd een koreaan/chinees in een "liquor store" staan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In zo'n 9-11 staat inderdaad AL-TIJD een aziaat ("what you say about my momma?")
De vraag is natuurlijk of dat niet gewoon écht zo is 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
In zo'n 9-11 staat inderdaad AL-TIJD een aziaat
Bedoel je niet een 24-7? 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Een 7-11...