• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.279 votes
Profile

Filmclichés

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

narva77 wrote:

Personages met een Nederlandse achternaam spelen bijna altijd een Bad Guy

en meestal zijn het dan nog onbestaande namen, ze nemen "Van" en zetten er gewoon iets achter en dan denken ze dat ze een Nederlandse of Vlaamse naam hebben ...

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ja, zoals Ludwig VAN in 'a clockwork orange'. Die dreef Alex ook tot zijn daden!

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Haha, da's waar. Ze nemen "van" en als achternaam of zelfstandig naamwoord bijvoorbeeld "Windmill" of "Johnson".

Van Johnson, dzjeez

Stuff

• 103 messages
  • 0 votes

narva77 wrote:

Haha, da's waar. Ze nemen "van" en als achternaam of zelfstandig naamwoord bijvoorbeeld "Windmill" of "Johnson".

Van Johnson, dzjeez

Johnson....doet me denken aan The Big Lebowski .

Ontopic: weet niet of hij al is genoemd maar dat een schurk vlak voordat de held bijna sterft nog even zijn complete masterplan vertelt. Waarna de held alsnog vrij komt en de dag/aarde/mooie vrouw redt.

(Mooie satire hierop in Dogma! )

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Slechterig gaat de pijp uit, goederik kijkt even of hij wel echt dood is, en HOPPA! Daar komt de slechterik nog éénmaal tot leven om wederom wild om zich heen te trappen. Maar natuurlijk delft hij uiteindelijk op spectaculaire wijze het onderspit.

Droopy

• 357 messages
  • 406 votes

Zijn de telefoonnummers in amerikaanse films al genoemd ?

555 ....

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Da's niet zo'n vreemd cliché lijkt me....

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Dat is om dat 555- een prefix is die in de VS (tot voor kort) uitsluitend gereserveerd was voor films en tv-programma's, opdat geen echte nummers gebruikt hoeven te worden.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

renske wrote:

Het eerste wat ík dus doe als ik mijn huis binnenkom is: het licht aan. Suffe actrices.

LOL

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Als mensen in films 'snachts hun licht uitdoen gaat er buiten vaak ineens een maan schijnen.

Als mensen wakker worden van een avond wilde sex staan ze altijd op met de lakens om zich heengeslagen.

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

BoordAppel wrote:

Als mensen wakker worden van een avond wilde sex staan ze altijd op met de lakens om zich heengeslagen.

Dat doet toch iedereen

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

BoordAppel wrote:

Ja, en hun onderbroek kunnen ze gewoon makkelijk terugvinden

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

kos wrote:

Ja, en hun onderbroek kunnen ze gewoon makkelijk terugvinden

Ik vind dat die mensen in films altijd ineens heel erg preuts zijn geworden sochtends. Maar ja aan de andere kant. Ze 'doen' t ook altijd onder de lakens, zodat ze elkaar maar niet hoeven te zien.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

BoordAppel schreef:

Ik vind dat die mensen in films altijd ineens heel erg preuts zijn geworden...

Heb ik dus rekening mee gehouden

(sorry... kon het niet laten)

Droopy

• 357 messages
  • 406 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Dat is om dat 555- een prefix is die in de VS (tot voor kort) uitsluitend gereserveerd was voor films en tv-programma's, opdat geen echte nummers gebruikt hoeven te worden.

Weer wat geleerd. Dank

LZA

• 474 messages
  • 1557 votes

Een undercoveragent die niet meer weet wat goed en fout is en zich gaat gedragen als de criminelen die hij juist probeert te pakken.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

BoordAppel wrote:

Als mensen in films 'snachts hun licht uitdoen gaat er buiten vaak ineens een maan schijnen.

En als dat in Nederlandse films niet gebeurt hoor je 'Daar gaan ze weer...'

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

weet niet of het al genoemd is, maar in veel films hebben ze nieuwe geweren en pistolen uitgevonden. Van het soort dat je nooit hoeft te herladen.

mr.Frielink

• 744 messages
  • 0 votes

-Vaders zitten altijd uitgezakt in hun stoel,(het liefst met een biertje) naar een footballwedstrijd te kijken.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Hoeveel ontsnappingen via de ventilatieschacht hebben we niet al gezien? Het grappigst vond ik die van Obi-Wan en Qui-Gon in Phantom Menace, waar ze zelfs niet langer de moeite namen om de ontsnapping in beeld te brengen.

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

mr.Frielink wrote:

-Vaders zitten altijd uitgezakt in hun stoel,(het liefst met een biertje) naar een footballwedstrijd te kijken.

dat is toch ook zo

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

Als de grote held vlak voor het einde van de film een verschrikkelijke ontdekking doet legt hij altijd het hoofd in de schouders en verkondigt op luide toon "NOOOOOOOOOOOO!". (Altijd "No", nooit eens Yes of GVD of Shit of zo.) En de nagalm mag hierbij natuurlijk niet ontbreken.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

pinky wrote:

En de nagalm mag hierbij natuurlijk niet ontbreken.

En het liefst nog in slow motion ook.

mr.Frielink

• 744 messages
  • 0 votes

...En vervolgens natuurlijk overschakelen naar een shot waarbij de hele stad te zien is, om te benadrukken dat hij écht hard schreeuwt..

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

Zat er nog eens over te denken: volgens mij is Superman (The Movie) hiermee trendsetter geweest. Of weet er iemand nog oudere voorbeelden?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

pinky wrote:

Zat er nog eens over te denken: volgens mij is Superman (The Movie) hiermee trendsetter geweest. Of weet er iemand nog oudere voorbeelden?

Pfoe. veel ouder. kan me zwart wit beelden herinneren.

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

niet echt cliché, maar toch wel grappig IMO :

zowel Superman als Zorro worden nooit herkend (ook niet door hun naasten, collega's en vrienden) in het dagelijkse leven hoewel ze slechts een bril afzetten (Superman) en een oogmasker en hoed (Zorro) dragen en natuurlijk een ander kostuum aantrekken.

Wat ook nooit iemand opvalt, is dat wanneer Zorro of Superman de held komen uithangen, Don Diego of Clark Kent daar net op dat moment niet is.

Mza

• 356 messages
  • 1924 votes

Tonyvdb wrote:

niet echt cliché, maar toch wel grappig IMO :

zowel Superman als Zorro worden nooit herkend (ook niet door hun naasten, collega's en vrienden) in het dagelijkse leven hoewel ze slechts een bril afzetten (Superman) en een oogmasker en hoed (Zorro) dragen en natuurlijk een ander kostuum aantrekken.

Dit wordt erg mooi op de hak genomen in Mystery Men.

Mr. Furious: That's because Lance Hunt *IS* Captain Amazing

The Shoveler: Don't start that *again*. Lance Hunt wears glasses. Captain Amazing *doesn't* wear glasses!

Mr. Furious: He takes them off when he transforms.

The Shoveler: That doesn't make any sense, he wouldn't be able to see.

Ralfke

• 764 messages
  • 2075 votes

Op politiebureaus zitten/hangen/lopen altijd massa's troittoirprostituées...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.